Consumenten vuurwerk ter discussie
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Consumenten vuurwerk ter discussie
http://www.bnr.nl/nieuws/beurs/610997-1 ... de-cijfers" onclick="window.open(this.href);return false;
- PD power
Iets met, "wij van wc eend vinden dat WC eend ......."
http://organisaties.inhetnieuws.nl/Bela ... _Nederland
http://organisaties.inhetnieuws.nl/Bela ... _Nederland
- InjectTheVenom
Dit. Er mag en kan onderhand niets meer omdat de onverantwoordelijken prioriteit krijgen boven degenen die het wel zijn, heb dan ook gekozen voor typische Nederlandse betutteling.Robin Hartog schreef:Ja, goed idee, nog meer verbieden in Nederland!
- dvh
Er gaat niks boven een zondagochtend te beginnen met wat geknal..

- TijnGTi
In mijn optiek ligt het nogal aan de mensen welke het gebruiken. Zo woon ikzelf met mijn vriendin aan de rand van wat een beetje een tokkie wijk is. Hoop geknal en gedoe en dat al een paar weken(!) voor nieuwjaar. De reden dat er overlast is door het vuurwerk is er door dezelfde reden waarom de vuilbakken etc dicht gemaakt worden; een gebrek aan opvoeding en manieren welke men van thuis uit hoort mee te krijgen. Gezien ik van oorsprong uit Maastricht kom ben ik dus ook praktisch opgegroeid met Belgisch en Duits vuurwerk. Dan moet je dus denken een 3 of 4 inch mortieren welke je met een pijp af moet schieten zoals onderstaande. Daar zit dus ruimschoots meer dan 100 gram kruit in. Overigens zijn deze dingen zelfs in België nog een kriem om te verkrijgen gezien dit spul meer de kant van professioneel vuurwerk op gaat.

Nooit hebben wij klachten gehad toen ik nog aan vuurwerk deed. Iets met rekening houden met je buren en gewoon op de daarvoor bestemde tijden gebruik maken van het vuurwerk. Niet als een mongool 6 weken voor nieuwjaar prullenbakken gaan opblazen. Feit is dat ze hier in Nederland nogal snel geneigd zijn iets te verbieden ipv de raddraaiers eruit te pikken en deze te bestraffen.
Nooit hebben wij klachten gehad toen ik nog aan vuurwerk deed. Iets met rekening houden met je buren en gewoon op de daarvoor bestemde tijden gebruik maken van het vuurwerk. Niet als een mongool 6 weken voor nieuwjaar prullenbakken gaan opblazen. Feit is dat ze hier in Nederland nogal snel geneigd zijn iets te verbieden ipv de raddraaiers eruit te pikken en deze te bestraffen.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Mee eens Tijn.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Vuurwerk alleen op voorbestemde plaatsen zou wellicht een beetje bijdragen aan een moeilijk op te lossen probleem.
- ///Joost
Tenzij je ergens in de polder gaat lopen knallen waar niemand er last van heeft, is knalvuurwerk alleen maar een last voor omwonenden. Het gaat niet eens om het vernielen van straatmeubilair, dat komt er ook nog eens bij helaas.
Knallen is alleen leuk voor degene die het afsteekt en gewoon zwaar irritant voor de rest van de wereld. Dit heeft m.i. ook niets te maken met nieuwjaar vieren, maar slechts met een 'excuus' om zonder consequenties halve bommen af te steken. Een beetje aan de medemens en -dier denken kan geen kwaad.
Ik kan wel ontzettend genieten van siervuurwerk. Dus laat ze lekker vuurwerk verbieden en op vaste plaatsen gecontroleerd een mooie show weggeven om middernacht.
Gevolgen zijn: Toch vuurwerk om oud en nieuw in te luiden, minder vandalisme, minder overlast, minder rommel, minder lichamelijk letsel...Ik zeg doen!
Knallen is alleen leuk voor degene die het afsteekt en gewoon zwaar irritant voor de rest van de wereld. Dit heeft m.i. ook niets te maken met nieuwjaar vieren, maar slechts met een 'excuus' om zonder consequenties halve bommen af te steken. Een beetje aan de medemens en -dier denken kan geen kwaad.
Ik kan wel ontzettend genieten van siervuurwerk. Dus laat ze lekker vuurwerk verbieden en op vaste plaatsen gecontroleerd een mooie show weggeven om middernacht.

Gevolgen zijn: Toch vuurwerk om oud en nieuw in te luiden, minder vandalisme, minder overlast, minder rommel, minder lichamelijk letsel...Ik zeg doen!
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Er zijn twee soorten overlast.
De eerste begint weken van tevoren met buitenlands vuurwerk.
De tweede 3 dagen van tevoren.
Met een vuurwerkverbod los je alleen dat tweede probleem op.
15 miljoen aan misgelopen btw, en nog steeds overlast.
De eerste begint weken van tevoren met buitenlands vuurwerk.
De tweede 3 dagen van tevoren.
Met een vuurwerkverbod los je alleen dat tweede probleem op.
15 miljoen aan misgelopen btw, en nog steeds overlast.
- PD power
0- lijn is veel makkelijker te handhaven.
Even voor de duidelijkheid, ik was nooit tegen vuurwerk, maar laatste jaren loopt het steeds verder uit de klauwen, hier lopen jochies van 10 rond met zakken vol vuurwerk, schieten overal tegenaan, als het lukt naar binnen, schijnbaar kunnen "we' die vrijheid niet aan,
Eerste auto schades zijn er al weer bah
Trouwens dat geld wordt anders ook wel uitgegeven, misschien aan iets nuttigs....
Maar de vuurwerk lobby is sterk gaat veel geld in om.
Even voor de duidelijkheid, ik was nooit tegen vuurwerk, maar laatste jaren loopt het steeds verder uit de klauwen, hier lopen jochies van 10 rond met zakken vol vuurwerk, schieten overal tegenaan, als het lukt naar binnen, schijnbaar kunnen "we' die vrijheid niet aan,
Eerste auto schades zijn er al weer bah

Trouwens dat geld wordt anders ook wel uitgegeven, misschien aan iets nuttigs....

Maar de vuurwerk lobby is sterk gaat veel geld in om.
-
Lekker laten knallen. Vroeger ook altijd gedaan. Ontzettend leuk met de vriendjes door het dorp heen met een tas vol rotjes. baby vuurpijltjes en grondtollen.
Pijn aan de duim van de aansteker.
Voor de rest is het vooral: Ik vind het niet leuk dus de rest gun ik het plezier niet.
Voor de rest is het vooral: Ik vind het niet leuk dus de rest gun ik het plezier niet.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
http://www.speld.nl/2013/12/30/dieptrie ... astrijker/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Petrolhead Tom
- Luco
Dat is ook een aanname, jij vond het ontzettend leuk, nou leuk hoor vooral als er van die fijne vriendjes bijzitten die vuurwerk in je brievenbus stoppen of het vuurwerk naar je huisdieren gooien, heeft dus niks met het een ander misgunnen te maken, maar meer met de mentaliteit van de afstekers, ik vind het leuk dus ik doe wat ik wil, zonder ook maar enig moment rekening te houden met een ander.Gijzert schreef:Lekker laten knallen. Vroeger ook altijd gedaan. Ontzettend leuk met de vriendjes door het dorp heen met een tas vol rotjes. baby vuurpijltjes en grondtollen.
- Petrolhead Tom
Vroeger net als Gijzert met vriendjes op straat rotjes afsteken als een malle. Wij hielden wel altijd rekening met mensen die de hond uitlaten en hebben nooit wat opgeblazen. Dat zag je ook wel eens anders. 

- Robin Hartog
Ik heb geen moeite met die gasten die nu al rotjes en weet ik veel afsteken. Maar op het moment dat je het naar huisdieren gaat gooien om in de brievenbus doet enzo ga je te ver. En dat is gewoon vandalisme, daar mogen ze wat mij betreft tegen optreden.
Overigens kwam dat bij mij destijds echt niet in mijn hoofd om te doen.
Overigens kwam dat bij mij destijds echt niet in mijn hoofd om te doen.
-
Conclusie: Je bent niet blij met vandalisme. Eensch. Ook niet met spiegeltrappende dronken jeugd op de fiets. We gaan toch ook niet het drinken onder de 18 afschaffen????Luco schreef:Dat is ook een aanname, jij vond het ontzettend leuk, nou leuk hoor vooral als er van die fijne vriendjes bijzitten die vuurwerk in je brievenbus stoppen of het vuurwerk naar je huisdieren gooien, heeft dus niks met het een ander misgunnen te maken, maar meer met de mentaliteit van de afstekers, ik vind het leuk dus ik doe wat ik wil, zonder ook maar enig moment rekening te houden met een ander.Gijzert schreef:Lekker laten knallen. Vroeger ook altijd gedaan. Ontzettend leuk met de vriendjes door het dorp heen met een tas vol rotjes. baby vuurpijltjes en grondtollen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Eeeh, dat doen we dus wel, per 1 januari 

- Petrolhead Tom
Nou dat doen we wel degelijk. Vanaf 1 januari om precies te zijn. Wakker worden.Gijzert schreef:Conclusie: Je bent niet blij met vandalisme. Eensch. Ook niet met spiegeltrappende dronken jeugd op de fiets. We gaan toch ook niet het drinken onder de 18 afschaffen????Luco schreef:Dat is ook een aanname, jij vond het ontzettend leuk, nou leuk hoor vooral als er van die fijne vriendjes bijzitten die vuurwerk in je brievenbus stoppen of het vuurwerk naar je huisdieren gooien, heeft dus niks met het een ander misgunnen te maken, maar meer met de mentaliteit van de afstekers, ik vind het leuk dus ik doe wat ik wil, zonder ook maar enig moment rekening te houden met een ander.Gijzert schreef:Lekker laten knallen. Vroeger ook altijd gedaan. Ontzettend leuk met de vriendjes door het dorp heen met een tas vol rotjes. baby vuurpijltjes en grondtollen.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Juist wel toch? 
Edit: zie Bram en Tom

Edit: zie Bram en Tom

-
Hmmmm...... Einde jaar iedereen hun sarcasme sensoren kwijt???
Zeker teveel biertjes met kerst.

- Luco

Gijzert, je snapt wat ik bedoel, ik heb ook niks tegen het afsteken van vuurwerk, op zich denk ik dat niemand daar moeite mee heeft.
Maar juist omdat er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen (brievenbus, huisdieren) en omdat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan (ongelukken) krijg je mensen die het dus willen verbieden.
Niet elke 16 jarige drinkt zich elk weekend in coma, maar juist diegene die het wel doen komen in het nieuws, resultaat, drankleeftijd omhoog.
- Petrolhead Tom
Blijkbaar heb ik mijn humor kompas ook verzopen.Gijzert schreef:Hmmmm...... Einde jaar iedereen hun sarcasme sensoren kwijt???
![]()
![]()
Oh nee toch niet want deze post is fucking grappig!

-
Dan schoppen ze wel weer spiegels eraf, of steken ze banden lek.....Luco schreef:![]()
Gijzert, je snapt wat ik bedoel, ik heb ook niks tegen het afsteken van vuurwerk, op zich denk ik dat niemand daar moeite mee heeft.
Maar juist omdat er mensen zijn die zich niet kunnen gedragen (brievenbus, huisdieren) en omdat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan (ongelukken) krijg je mensen die het dus willen verbieden.
Niet elke 16 jarige drinkt zich elk weekend in coma, maar juist diegene die het wel doen komen in het nieuws, resultaat, drankleeftijd omhoog.
Dus, van het een komt het ander. Of, het een voorkomt het ander.... niet.
- dvh
Mijn eierstrijkers waren vroeger legendarisch