Hmm... Een Toyota hybride. Ik zou daar de achterliggende gedachte wel een van willen weten na een 3-touring...
Waarom wacht je niet een jaartje of wat en dan een leuke A-klasse model 2012.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... mv-fu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die dingen staat over een jaar onder de 20k te koop.
Weet je wat het is. ( mijn mening ) Echt zuinig wordt het toch niet. Of je moet in de Mii catagorie gaan kijken, en zelfs dat is niks bijzonders qua verbruik. En betreft een grotere benzine auto. Dat ligt allemaal rond de 50,- wegenbelasting per maand bij de compactere auto's (alles kleiner dan een 5-serie zeg maar). En verbruik is bij allemaal rond de 1:10.
En zo'n Prius is wel wat zuiniger. Maar goed.. Je investeert ook weer een behoorlijk bedrag tov je 3-serie. Hoe lang moet/wil je rijden voordat je dat bedrag goed maakt tov de 3-serie doorrijden.
Gewoon wat anders kopen is leuk. En als dat de reden is kan ik dat goed begrijpen. Maar een Prius ?
Vriend van me heeft er een in de lease gereden. En die was er best tevreden over. Reed best goed en verbruik viel mee. Maar goed.. Je koopt zo'n ding gewoon voor de (lease/bijtelling)besparing. Maar als particulier. Als je zo'n accu mag gaan vervangen.. En tel daar de aanschafprijs bij op.. Hoeveel bespaar je dan eigenlijk ? Mag je het nog wel besparen noemen ?