De ultieme ouwe lullen vraag.....wat te kiezen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

De ultieme ouwe lullen vraag.....wat te kiezen?

Bericht door Niels » 26 dec 2013, 18:58

Pa gaat bijna met de vut dus dan mag de 318D kilometervreter eruit. Heeft het perfect gedaan zowel qua kosten als comfort. Nu met over de 3ton alleen twee achterveren (kwaal), flexibel uitlaat deel (kwaal) en een krukas poulie (ook een kwaal..) naast normaal regulier onderhoud. De lat voor een opvolger ligt dus hoog :) daarnaast moet de opvolger hebben:

Automaat,
Hoge(re) instap,
Benzine,
Laag verbruik,
Ruim maar compact met 5 drs.

We zitten aan een Mercedes B klasse maar die schijnen nog wel te willen roesten... Iemand nog suggesties en/of ervaringen?

Arthur
Auto: Nr.51

Re: De ultieme ouwe lullen vraag.....wat te kiezen?

Bericht door Arthur » 26 dec 2013, 19:20

Een VW Touran TSI :tooth: :mrgreen: :wink:

JP

Bericht door JP » 26 dec 2013, 19:24

Ik dacht meteen aan een Yeti.....omdat er sommige zijn op dit forum met positieve ervaringen hiermee, maar dan hang je weer vast aan een TSi...... :nah:

Arthur

Bericht door Arthur » 26 dec 2013, 19:26

Ja, idem voor Altea (XL), Golf plus etc. :)

Maar ff serieus, een Toyota Verso?

allen

Bericht door allen » 26 dec 2013, 19:27

Budget?

Arthur

Bericht door Arthur » 26 dec 2013, 19:32

Ford (Focus) C-Max. Schijnt ook nog ouwe lullen DF te hebben :df: :D

JP

Bericht door JP » 26 dec 2013, 19:40

Opel Mokka , al zijn die nieuwe Opel motoren nog steeds niet zo zuinig als andere vergelijkbare modellen.

Niels

Bericht door Niels » 26 dec 2013, 20:12

allen schreef:Budget?
Niet onbelangrijk idd. 10 a 15k zeg maar. Geen VAG al komt het qua wensen wel in de buurt. Een Toyota hybride vind ik ook wel wat maar hij is zelf nog niet echt overtuigd :wink:

daNpy

Bericht door daNpy » 26 dec 2013, 20:20

X5, hoge instap :kikker:

allen

Bericht door allen » 26 dec 2013, 20:25

Huidige model Clio? Staat een zwarte 5 deurs in de wijk van een ouder stel. Stoelen zitten relatief hoog volgens mij. Van binnen ook nog eens ruimer dan mijn wagen. :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 26 dec 2013, 20:26

Hmm... Een Toyota hybride. Ik zou daar de achterliggende gedachte wel een van willen weten na een 3-touring... :-)

Waarom wacht je niet een jaartje of wat en dan een leuke A-klasse model 2012.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... mv-fu.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die dingen staat over een jaar onder de 20k te koop.

Weet je wat het is. ( mijn mening ) Echt zuinig wordt het toch niet. Of je moet in de Mii catagorie gaan kijken, en zelfs dat is niks bijzonders qua verbruik. En betreft een grotere benzine auto. Dat ligt allemaal rond de 50,- wegenbelasting per maand bij de compactere auto's (alles kleiner dan een 5-serie zeg maar). En verbruik is bij allemaal rond de 1:10.

En zo'n Prius is wel wat zuiniger. Maar goed.. Je investeert ook weer een behoorlijk bedrag tov je 3-serie. Hoe lang moet/wil je rijden voordat je dat bedrag goed maakt tov de 3-serie doorrijden.

Gewoon wat anders kopen is leuk. En als dat de reden is kan ik dat goed begrijpen. Maar een Prius ?
:hmmm:

Vriend van me heeft er een in de lease gereden. En die was er best tevreden over. Reed best goed en verbruik viel mee. Maar goed.. Je koopt zo'n ding gewoon voor de (lease/bijtelling)besparing. Maar als particulier. Als je zo'n accu mag gaan vervangen.. En tel daar de aanschafprijs bij op.. Hoeveel bespaar je dan eigenlijk ? Mag je het nog wel besparen noemen ?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 dec 2013, 20:56

Hier kan ik niet mee helpen. :tooth:

Niels

Bericht door Niels » 26 dec 2013, 21:09

Nou om eerlijk te zijn loop ik zelf wel warm voor een Prius vanaf 2009. :lol: persoonlijk vind ik het geen verkeerde auto om te zien, is de kwaliteit echt goed te noemen en halen ze toch gauw 1 op 19/20. Voor echt van A naar B dus perfect imho. Help me door iets te noemen wat dit evenaart en dan met een hoge instap :)

Anders gezegd vind ik bij deze Varta tenminste 2 zaken die ik gecombineerd bij geen andere wagen vind namelijk kwaliteit en zuinigheid.

Als je gaat rekenen om verschillen goed te rijden dan kun je altijd beter blijven rijden aangezien een E46 Touring diesel uit 2004 met 3ton op de klok geen fuck meer opbrengt en nog altijd top rijdt. Gedachtegang erachter is van 2 wagens naar 1 en dan het liefst met een hogere instap.

Dus een B-klasse maar die roesten en zijn niet echt zuinig, een Golf plus TSI DSG maar no-go want VAG = rommel, Altea idem. Verso is een mogelijkheid, C4 of Renault misschien?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 dec 2013, 21:12

Nog even doorkarren in de 3? Die kost toch geen flikker meer.

Metchu

Bericht door Metchu » 26 dec 2013, 21:27

ideaal: http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=55&t=29199" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 dec 2013, 21:33

Mitsubishi ASX? Redelijk nieuw en volgens spritmonitor ook redelijk zuinig. Hoge instap, betrouwbaar, redelijk ruim van binnen.

Niels

Bericht door Niels » 26 dec 2013, 21:36

@Tom: Behalve die 135,- per maand aan MRB bedoel je. :tooth: natuurlijk blijft het eerst zoals het is wanneer er binnen het budget niets te vinden is maar 2auto's zowat stilstaand voor de deur waarvan 1diesel is natuurlijk niet echt zinvol zeker niet met een aowtje...

dvh

Bericht door dvh » 26 dec 2013, 21:37

Niels.
Vriend van me heeft een Prius gereden. En hij was daar eigenlijk best tevreden over.
Verbruik lag overigens meer rond de 1:17. Ligt ook aan de rechtervoet.. Denk dat de gemiddelde DF'er de 1:20 óók in een Prius niet zal halen ;-)

Maar je opent dit topic niet voor niets. Anders had je het beestje wel bij z'n naam genoemd. Maar je durft nog niet zo goed denk ik :mrgreen:

Maar nogmaals.. Waarom niet terug naar 1 auto, maar dan gelijk een wat nieuwere. Zoals bijvoorbeeld zo'n nieuwe A-klasse. Ik noem maar wat. Maar dat is een knappe kar. Lekker aangekleed. 1.8 motor. Redelijk zuinig ( 1:14 moet wel haalbaar zijn ) en toch wat compacter en ruim.

Wederom. De besparing duurt erg lang gezien die 320d je niks meer kost dan het maandelijks verbruik en onderhoud. Die prius kost meer als je alle factoren zoals aanschafprijs en afschrijving meetelt. Dat duurt erg lang om weer goed te maken.

Dus je wil gewoon wat anders. Ook goed. Maar nogmaals.. Is de Prius dan wel dé beste keuze ?
Ik ( maar het gaat niet om ik ) zou dan toch liever nog 5k erbij sparen en dan over een jaartje of met een beetje stevig onderhandelen voor een 20k zo'n A-klasse rijden... Verkoop je daarna de 3-touring en dan heb je weer voor een jaartje benzine en belasting over :-)

Niels

Bericht door Niels » 26 dec 2013, 21:43

? Noem jij het beestje maar bij zijn naam dan David, volgens mij leg ik gewoon alles op tafel :)

dvh

Bericht door dvh » 26 dec 2013, 21:47

Joh, er staat een dikke smiley achter. Ik bedoel dus dat je gewoon (graag?) een Prius wil maar het topic opent over een A-klasse. Omdat je misschien ( zo dacht ik ) toch liever géén Prius wil. :hot:

Errr...
Begin ik al als GTRene te klinken ?

grapje hè Rene..

;-)

Niels

Bericht door Niels » 26 dec 2013, 21:58

:lol: voor ons zelf overweeg ik zeker eentje ipv de 320d uiteindelijk. Qua kosten ben ik niet zo tevreden over die auto namelijk en de vrouw ziet het wel zitten (rij er zelf niet zo veel in..). Als ik alles bij elkaar op tel dan kun je niet om een Prius heen, zeg maar een gezins Up! :tooth: Mijn pa echter ziet idd een Prius niet zo zitten en loopt het meest warm voor de Merc. Maar die overtuigd mij nog niet qua kwaliteit en ik vind em te duur voor hun inkomen straks :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 26 dec 2013, 22:06

Metchu schreef:ideaal: http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=55&t=29199" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Dieseltje helaas maar hoe beviel die?

allen

Bericht door allen » 26 dec 2013, 22:12

Vind het huidige model Prius niet lelijk, maar je moet niets willen verstouwen. De kofferbak is op z'n zachtst gezegd waardeloos. Jaja, op een blauwe maandag, toen ik dacht geen autoliefhebber meer te zijn, heb ik dat ding overwogen. Een bezoekje aan de dealer en ik was genezen.

daNpy

Bericht door daNpy » 26 dec 2013, 22:23

Hoe je het of wend of keert, zo'n pripus rijdt om een of andere reden altijd in de weg :D

dvh

Bericht door dvh » 26 dec 2013, 22:46

Zelfs in een Mii vind ik dat iedereen in de weg en te langzaam rijdt..
Zal wel aan mij liggen..

Plaats reactie