Haat / liefde -> zwarte auto
- markk
Haat / liefde -> zwarte auto
Voor een dichte coupe vind ik zwart of donkerblauw altijd een verschrikkelijk mooie kleur, meestal DE kleur.
Maar...
Wassen is altijd een kwelling. Je ziet alles, er blijven altijd watervlekken over. Had het bij de (diamant) zwarte e30 M3, bij de donker/mica blauwe Impreza en nu weer bij de (carbon) zwarte e46 M3.
Heb altijd de neiging om er direct na het wassen maar een laag wax over te gooien en uit te poetsen anders ziet het er niet uit in het zonlicht met alle poetskrasje, watervlekken, etc., etc.
Grijs (206gti), wit (EVO) en/of geel (BoxsterS) is het veel makkelijker. Nat maken, spons, afspuiten en zeempje. Klaar.
Mark.
Maar...
Wassen is altijd een kwelling. Je ziet alles, er blijven altijd watervlekken over. Had het bij de (diamant) zwarte e30 M3, bij de donker/mica blauwe Impreza en nu weer bij de (carbon) zwarte e46 M3.
Heb altijd de neiging om er direct na het wassen maar een laag wax over te gooien en uit te poetsen anders ziet het er niet uit in het zonlicht met alle poetskrasje, watervlekken, etc., etc.
Grijs (206gti), wit (EVO) en/of geel (BoxsterS) is het veel makkelijker. Nat maken, spons, afspuiten en zeempje. Klaar.
Mark.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Bert ///M3
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ja, dat heb ik ook altijd met de velgenBert ///M3 schreef:Heb je met rood ook, is ook niet tegenaan te wassen![]()
Waar ik dan meestal het meeste van baal zijn trouwens wielen, tegen de tijd dat ik weer thuis ben van de wasbox zijn die weer zwart omdat restjes met waswater over de hele velg heen zitten.

Valt me tegen van rood, dacht dat dat beter was dan zwart, nou dan ook geen rode M3

- romo
- Jan Visser
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Downforce Hans
Re: Haat / liefde -> zwarte auto
Mark,markk schreef:Voor een dichte coupe vind ik zwart of donkerblauw altijd een verschrikkelijk mooie kleur, meestal DE kleur.
Maar...
Mark.
Als je de auto gewassen hebt gewoon ff zaino z6 op brengen.
Echt minimaal aanbrengen en uit wrijven gaat heel snel en makkelijk en je hebt een enorme showroom glans.
Is denk ik 15 min werk.
Grtz,Hanz06

- Erik K.
Dat lijkt me nou ideaal voor in mijn nieuwe huis!Elmar schreef:Ik heb thuis een wateronthardings installatie (nee, niet een magneetje om een koperen leiding) en heb nooit geen last van watervlekken.
Nou ja aan de andere kant zit er 500m verderop wasbox, anders daar maar ff heen rijden afspuiten en vervolgens droog rijden

Wat voor prijskaartje zit er aan zo'n installatie?
- Elmar
Who cares? :twisted:Maik schreef:maar wel van een sloot naast het huis met zware autowastroepverontreiniging? 8)
Erik, ik dacht iets vanaf zo'n € 800,=. Type met een harskern, waar het kalk aan vast gaat zitten en een zoutreservoir die om de zoveel tijd de harskern weer ontdoet van de kalk.
http://www.boshuis.nl/waterontharders/techniek/
- Dennis Cavallino
Ik was mijn auto zelfs met een dubbelgeluste badhanddoek (meestal meerdere). En drogen nooit met zeem (ivm zand) maar met schone handdoeken. Liefst zoveel mogelijk handdoeken gebruiken, zo min mogelijk kans op krassen. Werk perfect.Michel Pol schreef:Mark, droog de auto na het wassen af met een badhandoek, dan lijkt het alsof die gepoetst is.
Michel
- Luca
1 x een zwarte GTS gehad...... Dacht je dat de auto helemaal schoon was maar als je dan in de avond aan het tanken was onder de verlichting van het tankstation, dan sprongen me de tranen me in de ogen. Krassen krassen en nogeens krassen........ En je kan er helemaal niks aan doen. Een zwarte auto is mooi als de auto nog nooit is gewassen........ Nooit meer een zwarte auto voor mij.
Maar het blijft wel heeeeeel erg mooi
Maar het blijft wel heeeeeel erg mooi