Handig hoor gepolijste velgen op een M3...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Handig hoor gepolijste velgen op een M3...

Bericht door markk » 15 dec 2013, 16:37

Paar weken geleden de 100% gave CSL velgen + goede banden onder de M3 vandaan gehaald. Vind ik zonde om in de winter mee te rijden. (En m'n beschadigde 19" EVO setje met Toyo's (k*tbanden) moet ook een keer opgedrift, eh opgereden, worden :-))

19" EVO setje was met name aan het rechterachterwiel behoorlijk beschadigd. Voor montage heb ik dat "redelijk" weg kunnen werken. Het zijn gepolijste velgen met een blanke lak laag. Blanke lak laag heb ik helemaal weggeschuurd, de beschadigingen heb ik weggeschuurd en daarna het wiel weer wat gepolijst. Het polijstwerk kan nog wel beter maar het was qua beschadigingen 100x beter dan ervoor. Perfect polijsten is een mooi klusje voor het voorjaar....

Rijdt ik net een parkeergarage uit in Haarlem en raak zo'n k*trandje dat naar binnen loopt. Een schraap rond m'n rechterachtervelg met ijzersplinters over zeg zo'n 1/3 van de velg. :wtf:

1. Als ik dat met een CSL velg had gehad was ik ZOOOO ziek geweest.
2. Had me dat een nieuwe velg, of professionele restauratie, gekost. Dus zeker een paar honderd euro.
3. Nu kwam ik thuis heb een dremeltje, schuurpapiertje, etc. gepakt. 30 min. bezig en weer klaar :hot:

Best een groot voordeel zo'n gepolijst wiel zonder laklaag. Blanke laklaag zat er toch al niet meer op EN een kleurlak / poedercoat laag ook niet. Beschadiging / rand is weer helemaal weg en ik ben er van overtuigd dat als ik in het voorjaar het wiel echt goed ga polijsten dat ie weer 99% als nieuw wordt...

Mark.

Tom

Re: Handig hoor gepolijste velgen op een M3...

Bericht door Tom » 15 dec 2013, 20:05

Parkeergarages moeten die klote randen eens weghalen of van rubber maken ofzo.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 dec 2013, 22:15

zijn soms idd belachelijke dingen met soms bijna onmogelijke bochten na zoiets waar je maar net de juiste auto voor moet hebben ze maar om er fluitend voorbij te kunnen, tis soms echt passen en meten.
Voor sommige grotere auto's of onoverzichtelijke auto's een ramp soms, of voor de ietwat oudere mensen e.d.

ze hadden dat ook met bv een heel schuine rand kunnen doen zodat je niet je velg beschadigd maar wel voelt dat je op de grens of lijn zit zeg maar, dan kan je meteen prettiger de hoek om zonder stress :mrgreen:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 16 dec 2013, 12:55

ik reed recent in een Amsterdamse parkeergarage mee met een Fisker...das geen lolletje

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 dec 2013, 13:21

idd heel erg klote soms die garage's...

ik had het van de zomer nog in Frankrijk, van felle zon buiten een donker gat in, pijl naar rechts dat je alleen die kant op kan en meteen een hoek van 90gr, toen reed ik dus mezelf vast op een stoeprand waar ik met de onderkant van me dorpel op bleef hangen :devil:

gelukkig geen schade op wat krassen op de onderkant na maar toch... (Na thuiskomst op de brug meteen ff goed schoon gemaakt en weer opnieuw in de tectiel gezet)

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2013, 13:28

owja, die zijn idd huge :shock:
mooi gevormd dus valt dat niet zo op, tot je er 1 van dichtbij bekijkt...met zoiets zal het idd in bepaalde parkeergarage's heel erg lastig zijn, dan fluit je hem niet zo ff snel er in zonder je zorgen te maken om bv de velgen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 16 dec 2013, 13:51

Houd maar op. :dood:

Enige jaren terug, 2010 dacht ik, in een parkeergarage een complete rand van RS velg aan gort gereden. Gewoon verbogen.

Voordeel dan weer wel dat het een 3-delig wiel is. Nieuw rand besteld en gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 23 dec 2013, 09:59

^^^ Schitterende velgen!

Plaats reactie