Onnodig links rijden, rechts inhalen (en vluchtstrook)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 mei 2007, 23:27

Vluchtstrook is echt zwaar fout in mijn ogen.

Heb dat één keer moeten doen omdat ik het niet ging redden op de Autobahn en was gruwelijk over de zeik, op mezelf :? Als daar iemand had gestaan met pech had ik die persoon hartstikke dood gereden en daar zou ik echt niet mee kunnen leven. Na 8 jaar Autobahn rijden weet ik onderhand wel beter, genoeg nare ongelukken gezien daar.

Dus, scheuren is absoluut vet, maar je moet altijd je verstand erbij houden, dat is de enige manier om verschrikkelijke ongelukken te voorkomen. Hooguit eindigt een ritje dan in een dikke boete en in het ergste geval een gesneuveld rijbewijs en daar zou ik wel mee kunnen leven.

Komt misschien omdat ik ooit eens een redelijke crash heb overleefd toen ik 20 was, dat ik zo denk. Of omdat ik gewoon verantwoordelijkheidsgevoel in m'n donder heb, zoals de meeste normale mensen.

Zo zag mijn BMW er uit na roekeloos gedrag van mij:

[img:640:405]http://members.home.nl/bmdejong/Picture ... 0plat1.jpg[/img]

Dat men na dit ongeval kapt met de GBR 3000 en een Parijs-Dakar niet is logisch, dat heeft alles te maken met sponsorbelangen en dus geld.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 mei 2007, 23:31

Das nu wat ik bedoel,....................................

Man je hebt een goede beschermengel.......................... :shock:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 mei 2007, 23:33

Sander Spoolder schreef:Ik vind het wel kick hoor, met zo'n dikke bak door het verkeer scheuren. Vorige jaren was er altijd zo'n engelse gozer, reed altijd Porsche met een engelse vlag op het dak. Die ging gewoon rechtsom over de vluchtstrook, en tussen de wagens door, maar die hield altijd een beetje marge over.

That's the way I like it, ik schiet in NL ook weleens over de vluchtstrook, of gewoon hard rechts erlangs, of effe zigzaggen. Tuurlijk, velen vinden dit onverantwoordelijk en asociaal, maar ik vind het soms wel kick 8)

Zelfde geld voor kleine driftjes leggen etc etc.

Gasten als Paul en Patrick, die zullen ook wel door sommige mensen asociaal gevonden worden ( parking CBR06 :lol: ) Maarjah, lol hebben ze voor 10 8)

Tuurlijk, alles, mits binnen de perken. Als je in Macedonie Frontaal op een auto knalt, dan heb je toch echt iets te weinig marge aangehouden.

Toch vind ik het nog meevallen, in alle Gumballs die al geweest zijn, enkel een paar gewonden en veel blikschade. De Parijs-Dakar is gevaarlijker, evenals Rally-rijden, hoeveel beelden heb ik wel niet gezien dat zo'n coureur van de weg af geraakt en een zooitje omstanders meeneemt. Er moet niet overdreven worden, organisatie heeft gelijk besloten om ermee te kappen, en dat vind ik netjes genoeg.

Dat gebeurt nog niet zo snel bij Parijs-Dakar.
Dat jij je zelf niet onverantwoordelijk vindt, zegt iets over je zelf.

Ik heb hier helemaal niets mee.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 05 mei 2007, 23:47

Ik vind het zelf niet onverantwoordelijk nee.
En voor dat ik ook maar een meter eroverheen rijd heb ik hem inmiddels al 10 keer gezien. Heb het misschien ook 4 keer gedaan, en dan houdt et op. En begin nu niet dat het altijd gevaarlijk is, want dat is gewoonweg niet zo.

Ik heb nog nooit een moment gehad dat het slecht uitkwam, of maar net ging, juist omdat ik van tevoren gekeken heb of het mogelijk was.

Het is maar waar je de grenzen legt, en dat is voor iedereen weer anders. Koos Spee legt ze vóór het hardrijden, de meesten hier erna, en ik nog ietsje verder. Vind een vluchtstrook of een filestrook best kunnen af en toe.

@ Bram,

Klote dat ongeluk, ziet er inderdaad uit alsof je veel mazzel gehad hebt.

Brava

Bericht door Brava » 05 mei 2007, 23:51

Typisch de houding en het gedrag die het voor de goeden verknalt, IMHO.

Een keertje een rood stoplichtje pakken moet ook kunnen, en links langs een vluchtheuveltje als dat sneller is, etc, etc, etc.

RVV

Bericht door RVV » 05 mei 2007, 23:54

Laten we mekaar niet roomser dan de paus willen maken. Internet is plat en als je iets zegt kan het snel verkeerd of onverantwoordelijk worden opgevat. Ikzelf maak ook wel eens dingetjes mee die ik gewoon niet op het forum zet om te voorkomen als ASO over te komen.

Wat je ook doet, hoe fout ook, wel even de kop erbij houden lijkt me.

RVV

Bericht door RVV » 05 mei 2007, 23:58

Ik bedoel dus te zeggen dat we hier niet op van die "afrekenen op gedrag" posts zitten te wachten, mijn ervaring ->, die zijn namelijk behoorlijk sfeerverpestend op den duur.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 mei 2007, 00:02

Klopt Rico, dat was ook niet mijn bedoeling.

Maar ik ben ook van mening, waar ligt dan de grens? Die schuift als je dat soort dingen doet steeds verder op ben ik bang, of vervaagd...

romo

Bericht door romo » 06 mei 2007, 00:03

Ik geef mijn eigen grenzen aan, wat de rest doet moeten ze zelf maar weten, ik heb er uiteraard een mening over, zal hem niet ventileren.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 mei 2007, 00:08

Nee hoor zeker niet.

Dat ligt per persoon anders. Ikzelf ben heel erg huiverig, zelfs een beetje angstig met het inhalen op een 2-baans provincale weg. Puur omdat je dan geen enkele uitwijk mogelijkheden hebt, jah, misschien hard remmen en er weer achter kruipen. Dus, inschatten inschatten inschatten, en als ik ook maar denk dat ik misschien niet kan, ga ik niet.

Zelfde geld voor bumperkleven, vind ik gewoon eng, constant met je poot op de rem, etc etc etc, jullie weten het wel.

Ik ben totaal geen roekeloze chauffeur, rode lichtjes pak ik puur snachts, en ja, ook pas nadat ik gecontroleerd heb dat er niets aan komt.

Brava, zulke reacties slaan natuurlijk nergens op, we hebben elkaar nooit gesproken, je kent me niet, en ik jou evenmin. Vind het een beetje ver gaan dat ik het dan voor de 'goeden', zou verpesten.

Ik heb op de terugweg van de CBR een stuk met Bram opgereden, toen helemaal niets geks gedaan, omdat dat simpelweg niet kon, en dat is enorm vaak het geval in NL.

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2007, 00:10

Sander lees mijn laatste post nog even :wink: En voordat Brava reageert... lees hem ook eerst even :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 mei 2007, 00:11

Sorry Rico, was aan het typen :wink:

Brava

Bericht door Brava » 06 mei 2007, 00:20

Het is zeker niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit soort normvervagend gedrag de Spee's in deze wereld juist de munitie geeft om door te slaan in hun wens het verkeer naar hun hand te zetten, en de politiek zal hem daartoe de middelen verschaffen omdat dit de politiek eigen is.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 06 mei 2007, 00:23

Brava schreef:Het is zeker niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit soort normvervagend gedrag de Spee's in deze wereld juist de munitie geeft om door te slaan in hun wens het verkeer naar hun hand te zetten, en de politiek zal hem daartoe de middelen verschaffen omdat dit de politiek eigen is.
Sterker nog, dat hebben ze in mijn geval al gedaan. Heb al even zonder rijbewijs gezeten, maarjah, dat is het spelletje, wat ik toen verloren heb.

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2007, 01:26

Brava schreef:Het is zeker niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit soort normvervagend gedrag de Spee's in deze wereld juist de munitie geeft om door te slaan in hun wens het verkeer naar hun hand te zetten, en de politiek zal hem daartoe de middelen verschaffen omdat dit de politiek eigen is.

Klopt en daarom is het ook verstandig om niet alle ""strakke" acties die men uithaalt op een forum als dit te plaatsen.

Ik ben er namelijk 100 procent van overtuigd dat de politie dit soort forums gewoon scanned.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2007, 10:14

@Sander,

Inhalen via de vluchtstrook is gewoon not done. In mijn jonge jaren heb ik het ook wel eens gedaan om de blits bij de andere jongens te maken. Toen ik er kort daarna over nadacht voelde ik me er al niet prettig meer bij. Je haalt nl je kicks uit het moedwillig op stang jagen van je medeverkeersdeelnemers. Verder helemaal niets! Want wat is er technisch nou moeilijk aan het naar rechts sturen van je auto om daar het eveneneens vlakke stuk asfalt dat we vluchtstrook noemen te gebruiken? Juist, niets. Het is het idee dat je een niets vermoedende voorligger op een aparte manier hebt ingehaald en 'm daarmee schrik hebt aangejaagd die de beleving voor jou interessant heeft gemaakt. Niet sjiek, gewoon erg goedkoop.

Imponeer me aub bij een komende trackmeeting door een stel strakke en snelle ronden neer te leggen :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mei 2007, 11:41

Anti hypocriete reactie:

Laatst reed ik richting Arnhem, hoop auto's op de linker baan vanaf Bunnik, thv Driebergen was de rechter strook al 5 minuten leeg en ik zat achteraan in een groepje en steeds meer mensen kwamen op mijn bumper hangen. Af en toe rechts rijden (zonder in te halen), om maar niet in het 'gedrang' te vertoeven. Voor de benzinepomp voor Veenendaal was ik klaar met deze groep.

Bij de auto die vooraan reed zat wel een auto rechts, maar die haalden elkaar niet in. De minuten daarvoor had die auto al doelloos links gereden. Ik was auto nr. 20 ongeveer. Op zo'n moment vind ik het veiliger om even snel die groep voorbij te rijden, en zelfs een stukje vluchtstrook mee te pakken bij die voorste twee auto's, dan om betrokken te laten bij een mega kop-staart aanrijding door allemaal onoplettende nono's die maar op 5 meter van elkaar op de linker baan blijven etteren met 101 km/u waar je 120 mag.

Je moet alleen wel goed KIJKEN of de vluchtstrook daadwerkelijk leeg is. En daarom raad ik het iedereen af in het verkeer om hetzelfde te doen. Men kijkt hooguit tot aan het einde van de eigen motorkap heb ik het idee.

Men mag het onverantwoord vinden, maar ik zou het allerliefste die voorste auto die veels te lang op de linker baan zat te dromen van de weg af tikken. Want daar hoort ie niet!

:twisted: :wink:

Verder ben ik heel braaf hoor :roll:

Rein

Bericht door Rein » 06 mei 2007, 18:29

Hmm, lekker al die verschillende verhalen. Nu weten we nog niet wat er nou echt is gebeurd. Maarja dat zal je wel altijd houden :?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 07 mei 2007, 14:14

Rare jongen toch die CAV. :)

In dat geval zou ik zelf een paar wagenlengtes tot mijn voorganger houden of rechts de hele stoet voorbij laten.
Inhalen over vluchtstrook is mijn inziens not done, buiten het feit dat je je achterliggers op een hoop steenslag trakteert... (heb je ook met die eikels die nog eventjes over de verdrijvingsstrepen inhalen) heb je ook geen enkele uitwijkmogelijkheid meer, en bestraf je diegene die vooraan netjes rechts reed.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mei 2007, 16:05

I know I know, maar na meer dan 7,5 minuten ongeduld gaat bij mij de knot, uhm knop om. :oops: :wink:

Ik ben pro verkeersveiligheid, maar anti linksplakkers en onzinnige rode verkeerslichten. Kan er ook niets aan doen (I tried and I tried....).

Daniel

Bericht door Daniel » 07 mei 2007, 21:08

Over de vluchtstrook inhalen zou imho permanente inname van het rijbewijs tot gevolg moeten hebben. Erg cool allemaal, de eigen regeltjes bepalen totdat je een keer wel een foute inschatting maakt en ze jou en een ander uit de auto moeten zagen. Niemand is onfeilbaar, met dergelijk gedrag neem je naar mijn mening echt totaal onnodig onverantwoorde risico's.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 07 mei 2007, 23:17

Een vluchtstrook vrij is wel prettig als je een Brits automobiel rijdt, dan is het toch nog wel eens nodig op onverwachte momenten... Heb er toch iets te vaak stilgestaan om er zelf een inhaalstrook van te gaan maken.

Wel erg jammer dat de twee Macedoniërs door toedoen van een Gumball-deelnemer om het leven zijn gekomen. Het geheel stond al niet bijster positief bekend, en dit is dan toch weer koren op de molen van dhr. Spee en z'n metgezellen.

Laten we hopen dat andere auto-evenementen op de openbare weg niet te lijden hebben door dit incident, dat zou toch wel erg jammer zijn.

Corvette

Bericht door Corvette » 07 mei 2007, 23:43

Inmiddels heb ik zowat alle post op dit topic gelezen en er valt me op dat een aantal mensen zoveel risico lopen. :!:
Over de vluchtstrook vind ik absoluut uit den boze, evenals nog ff door rood knallen, bumperkleven en dat soort shit.

Nu moeten jullie natuurlijk lachen om deze reactie van Corvette, omdat de meesten wel weten dat ook ik zo af en toe snoeihard kan rijden, maar dat doe ik uitsluitend en alleen als het echt kan. Als je andere weggebruikers in gevaar brengt ben je volgens mij niet helemaal lekker. Hiermee bedoel ik dat achterlijke seinen met groot licht en overmatig knipperen en toeteren, want dat heeft n.l. geen zin. Als je er een stukje achterblijft dan krijg je daar meer respect voor dan dat opdringerige gedoe. Vaak heeft het geen bal zin, omdat daarvoor dan weer zo'n pipo zit.
Zelf rij ik altijd te hard, maar nogmaals ...... zonder anderen daar mee lastig te vallen. Veel echte hollandse zeikerts veroordelen je toch al alleen al bij het zien van een snelle wagen. Als je stil staat hebben ze al die misselijke blik net als die Spee. Daar moet je helemaal van kotsen. Zeker ook die blik vol afgunst. Echt hollands, zodra iemand iets meer heeft dan..............
Er zijn zat debielen op de weg, maar zeker niet alle mensen met snelle auto's.
Vraag maar eens na bij de verzekeringsmaatschappijen over de no-claim korting die je kunt krijgen. Als je een exclusieve ( meestal dure )wagen rijdt dan krijg je zelfs tot 90 % korting, omdat uit cijfers blijkt dat mensen met loeisnelle ( exclusieve ) wagens juist de minste schade veroorzaken. We mogen dan wel vaak te hard rijden, maar doen dat in de meeste gevallen correct en dan is er naar mijn mening niet zo veel aan de hand.
Als je bedenkt wat er allemaal op de weg zit....
mensen die problemen hebben over wat dan ook........
mensen die medicijnen gebruiken........
mensen die telefoneren.........
sms-en......
eten.....
drinken.......
drugs gebruiken.....
krant of iets anders lezen.....
slecht horen.....
slecht zien.....
en dan nog een hele grote groep die van zichzelf al niet sporen
en nog een heleboel dingen die ik nog vergeten ben....

en als ik dan met mijn volle verstand en 100% concentratie en een goede auto die het makkelijk aankan een keer 200 km/uur 's nacht over de A2 rijd wordt aangehouden dan moet ik kotsen als ik daarvoor zwaar wordt gestraft. Als ik een stukje verder door rij en over de A12 Duitsland inrij dan ben ik ineens weer een keurige burger.
Ze moeten hier met die 380.000 camera's eens meer letten op al die prutsers die werkelijk de files en de ongelukken veroorzaken. Pik die stumperts er tussen uit en laat ze nog eens een keer 40 lessen volgen op eigen kosten.

Mijn slogan is Hard maar correct

Vr. Gr.

Corvette

P.S.

Die Gumballers zijn natuurlijk een stelletje imbecielen. De auto's daarentegen zijn prachtig om te zien.

Brava

Bericht door Brava » 08 mei 2007, 00:15

Goeie post, 99% mee eens. Die ene procent is omdat ik toch een beetje recalcitrant moet zijn. :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 mei 2007, 10:15

Volledig met Cor eens. Had het er laatst met m'n broer ook al over. De flitscamera's + trajectcontrole + laserguns eruit en de weg op met van mijn part undercover wagens. Degene hier van DF weet wel wanneer hij hard rijden kan (en wanneer niet) en houd de spiegel ook goed in de gaten.

Plaats reactie