Landgenoten,
Klopt het dat ik voor het verwisselen van mijn E39 voorwielophanging (alle armen + rubbers) mijn veren onder spanning moet brengen? Of kan ik de boel ook vervangen zonder dit klusje. Ik heb nl. geen passende veren compressor voor deze veren helaas.
Mocht het toch noodzakelijk zijn, dan zou ik heel erg geholpen zijn als iemand in de regio Haaglanden zo goed is om me een setje te lenen? Dan kan ik eindelijk weer van mijn 530i genieten hopelijk, na alle ellende!
BMW E39 schroefveer compressor te leen?
- HJ2
- GTRene
Re: BMW E39 schroefveer compressor te leen?
veren onder spanning brengen om de rubbers e.d. van draagarmen te vervangen?
hoe bedoel u...(geen verstand van e39)
hoe bedoel u...(geen verstand van e39)
-
Een veercompressor heb je alleen nodig als je de schokdempers of de veerpoot-schotels moet vervangen. Het vervangen van de draagarmen kan zonder...
Een uitdaging kan zijn om de moeren van de fusee kogels los te draaien! Dit zijn zelf-borgende moeren die met een behoorlijk moment vastgezet zijn; spuit ze daarom eerst met voldoende WD40 o.i.d in. Daarnaast zul je de andere kant van de kogel met een sleutel tegen moeten houden. Dat geldt ook bij het 'indraaien' van de nieuwe moeren.
Maar let op; het op moment vastdraaien van de bouten/moeren enkel en alleen in de nullast stand, dus op eigen poten !
Een uitdaging kan zijn om de moeren van de fusee kogels los te draaien! Dit zijn zelf-borgende moeren die met een behoorlijk moment vastgezet zijn; spuit ze daarom eerst met voldoende WD40 o.i.d in. Daarnaast zul je de andere kant van de kogel met een sleutel tegen moeten houden. Dat geldt ook bij het 'indraaien' van de nieuwe moeren.
Maar let op; het op moment vastdraaien van de bouten/moeren enkel en alleen in de nullast stand, dus op eigen poten !
- HJ2
Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens!