Dit is een lichtgewicht versie van de Evo 10 speciaal gemaakt voor de autosport. Dit model is nooit officieel in Nederland geleverd geweest. September 2008 is deze auto afgeleverd door Ralliart Italië aan de 1e eigenaar in Niardo. Ik ben de 2e eigenaar, Januari 2012 geïmporteerd vanuit Italië naar Nederland.
De RS is een pure rijdersauto, lichter gewicht, minder luxe ( af fabriek namelijk geen airco, geen radio, standaardstoelen geen ABS en een mechanisch sperdiff achter ipv een elektronisch achterdiff zoals opde GSR en MR geleverd). Echter met de volgende veranderingen:
- Recaro interieur Evo X GSR (kuipstoelen)
- 2 DIN navigatiescherm Phonocar (super navigatie systeem en radio geintegreerd)
- Intrax HDA onderstel (hoogte en hardheid verstelbaar), vorig jaar gereviseerd
- Goodridge RVS remleidingen
- Hawk HP+ remblokken
- HKS FQ360 uitlaatsysteem
- Andere wastegate-actuator, decat-pipe en remap door Van Hoof sport uit Wintelre (370pk/470nm)
- Sportkoppeling (supersterk en bestand tegen de extra pks/koppel)
- AMS Clutch cilinder upgrade (originele koppelingscilinder is niet sterk genoeg voor een verbeterde sportkoppeling dus vervangen)
- Whiteline verstelbare stabilisatorstang achterzijde
- K&N inlegfiter (originele behuizing)
- Team Dynamics Pro Race 1.3 velgen in matzwart (onbeschadigd) met Bridgestone potenza re050a banden (245/40/18) (1 jaar oud)
- Originele enkei-velgen (18") met winterbanden (Michelin) extra meegeleverd (zie foto's)
De auto heeft om de 5000km een oliebeurt gehad (Motul 5W40).
Differentieel, transfercase en versnellingsbakolie (ook Motul olie) en bougies 8.000km geleden ververst.
Deze Evo is zowel optisch als technisch in perfecte staat. Staat altijd in afgesloten garage en is van een echte liefhebber. Schadevrij Tevens zijn ook alle originele onderdelen nog aanwezig. Geen onzinbiedingen svp, auto mag weg, moet niet weg.
Prijs: € 29.950