///Joost schreef:Niet om het een of ander, maar 0,5L op 3000 km is ook niet echt weinig te noemen. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar misschien eens wat Forte gebruiken? Hoe vaak ververs je olie?
CV vol met witte smurrie duidt op condensvorming en dus veel korte stukken (of lekke koppakking, maar laten we dat even uitsluiten). Dus OF iets vaker je olie wisselen, OF wat vaker langere stukken rijden. Kan dit de oorzaak zijn?
Gelukkig heb ik nog helemaal geen problemen gehad met mijn M52B20, olie verbruik is een schatting ik denk dat die nog minder "gebruikt" heb al maanden geen olie meer bijgevuld na die halve liter na de grote beurt.
Gekocht met 272.000 inmiddels 280.000, toen ik de auto net had grote beurt gedaan oliepeil op 3/4 gezet van de peilstok en in de tussen tijd één keer een halve liter olie erbij gedaan.
Niet schokkend als je kijkt naar VW die het normaal vind dat je bij een nieuwe auto elke 1000km een liter olie moet bij vullen
Normaal gesproken als ik de auto koop doe ik altijd een grote beurt en reset de service interval.
Als de groene lampjes uit zijn krijgt die weer nieuwe olie.
Mijn carterventilatie heb ik nog niet los gehad, maar dit is wel een veel voorkomend probleem bij de M52.
Wil er binnenkort wel mee bezig om eventuele problemen voor te zijn.
Tim N schreef:Hoezo "denk het niet", het is met nikasil blokken ja of nee nikasil.
Welke bouwjaren waren die auto's?
Zijn allemaal M52's dus allemaal met nikasil cilinder wanden en uit één lopend net als cilinder inhoud, zaten wel 2 M52B28's bij.