Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Luco
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Dan moet jij wel heel arm zijn Bram 

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Wereldbeeld behoorlijk op zijn kop ja.Bram schreef:Geen idee of het hier thuishoort, maar dit is wel een interessant artikel:
https://decorrespondent.nl/511/waarom-a ... 8-eb91dde6
In die laatste alinea de flatscreen ipv babyvoeding vergoelijken als een vorm van sparen gaat er bij mij erg moeilijk in.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Bij mij ook, nogal vreemd.
- Downforce Hans
Ik weet niet of dit al is langs gekomen........
http://daskapital.nl/2013/12/kijk_geld_ ... _bijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit nou onzin of moet ik maar gaan stoppen met werken?
http://daskapital.nl/2013/12/kijk_geld_ ... _bijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
Dit! Mijn waarde vrind is waar links Nederland toe in staat is. Verzorgingsstaat in de gloria. Iedereen moet een bestaansminimum hebben. Walgelijk! Hand op houden met het hele gezin = dik cashen.Downforce Hans schreef:Ik weet niet of dit al is langs gekomen........
Werken voor je geld? Waarom nog? Omdat je verder wilt komen in het leven ja. Maar als je een laag opgeleide bent die het werk ethos heeft van een deurklink en liever de hele dag met zijn shag bek op de bank zit tegen zijn moddervette wijf aan te schurken en een nieuwe tv scoort bij de Wehkamp op afbetaling. Waarom zou je dan in godsnaam je best doen op je werk als je zo met een gezinnetje idioot goed rond kunt komen?

Zo ongelooflijk triest dit. Dit moet toch niet kunnen? Dit moet toch zelfs het meest linkse wezen in Nederland te ver vinden gaan?

- GTRene
die foto's van die kamer/mensen e.d.Bram schreef:Geen idee of het hier thuishoort, maar dit is wel een interessant artikel:

ik zou helemaal gek worden

maar je hebt ook veel verschillende soorten mensen/gedrag en omgang met e.d.
om maar wat te noemen, tokkies of zigeuners en of afstammelingen en of marokanen of turken of kakkers of Friezen

maar vroeger kwam ik wel eens bij wat mensen thuis via het werk e.d. en daar ook grote verschillen, best interessant om te zien en mee te maken destijds en dat was natuurlijk nog maar het topje van wat er alleen al in NL woont als je soms bv al op TV ziet e.d.

- Luco
Ga eens een paar maanden voor een woningcorporatie werken, weet je precies hoe het werkt.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Een beetje slachtoffer van hun eigen succes. Je kunt aan je doelgroep geen minder verkopen, dus richten ze altijd op meer, ongeacht het resultaat.Petrolhead Tom schreef:Dit moet toch zelfs het meest linkse wezen in Nederland te ver vinden gaan?
Alleen af en toe een kabinet met een ruk naar rechts zet er wel eens een domper op, maar de trein dendert vrolijk voort.
Tot het aardgas op is. Dan krijg je hier een heel ander Nederland.
- dvh
Nu snap ik waar René die dikke bmw van rijdt !
- Luco
- GTRene
lol...ik heb geen vrouw en 2 kidsdvh schreef:Nu snap ik waar René die dikke bmw van rijdt !

ik ben dus die alleenstaande die veel van z'n eigen vermogen op vrat

- Petrolhead Tom
Als ik dit soort verhalen lees snap ik werkelijk niet dat wij niet één van de meest welvarende landen zijn. Als we toch al dat geld dat wordt verkwist aan linkse hobby's in de economie hadden gestoken. Het kennisniveau van onze samenleving omhoog brengen. Mensen die echt iets willen helpen op een structurele manier zonder de subsidiekraan maar gewoon open te draaien en kijken of het geld goed terecht komt. Meer van dat soort dingen.smiley schreef:Een beetje slachtoffer van hun eigen succes. Je kunt aan je doelgroep geen minder verkopen, dus richten ze altijd op meer, ongeacht het resultaat.Petrolhead Tom schreef:Dit moet toch zelfs het meest linkse wezen in Nederland te ver vinden gaan?
Alleen af en toe een kabinet met een ruk naar rechts zet er wel eens een domper op, maar de trein dendert vrolijk voort.
Tot het aardgas op is. Dan krijg je hier een heel ander Nederland.
Dan krijg je vanzelf een grotere schifting tussen de hoog en laag opgeleiden maar is dat erg? Iedereen kan in Nederland gewoon goed de kost verdienen. Daar hebben we de minimum lonen voor maar als je de uitkering op een dermate hoog niveau stelt dat de onwillige medelander niet aan het werk gaat dan is het einde toch zoek?
Met onwillige honden is het kwaad hazen vangen.
Wat mij betreft beginnen we morgen ook te reorganiseren binnen het ambtelijk apparaat. Want als we ergens in Nederland teveel van hebben dan is het wel van Ambtenaren. Daarna de werkweigerende werklozen aanpakken en voor je het weet is de grote schoonmaak klaar en kan het land er weer vele jaren tegenaan.
- dvh
- Petrolhead Tom
Zal ik me dan maar verkiesbaar stellen? Niet lullen maar poetsen!

- Luco
En alle fwd rijders het land uitzetten, klotevolk 

- Hans
Veroordeeld voor corruptie, witwassen en valsheid in geschrifte, hoppa gewoon 3 ton wachtgeld incasseren.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... jers.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... jers.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
Bizar! Geen woorden voor.Hans schreef:Veroordeeld voor corruptie, witwassen en valsheid in geschrifte, hoppa gewoon 3 ton wachtgeld incasseren.
- GTRene
idd bizar...
en waarom praten ze altijd over die zogenaamde 'rechten' en eigenlijk weinig tot niet over plichten of waarden en normen, daarom zeg ik ook vaak van dat soort lui moet het mogelijk zijn/worden om wat 'rechten' af te kunnen pakken en ze zo makkelijker te kunnen straffen waar het hen raakt en ons burgers een beter 'recht' gevoel meegeeft.Volgens de provincie is alles volgens de regels gebeurd. 'Als men het anders wil, zal de nationale wetgeving hierover gewijzigd worden', aldus een woordvoerder.
- Hielke
Site, corrspondenten en aanpak zijn op niveau. Zal eens zo'n winterlidmaatschap nemen.Bram schreef:Geen idee of het hier thuishoort, maar dit is wel een interessant artikel:
- GTRene
lang leve de crisis

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... raagtekens" onclick="window.open(this.href);return false;Zoals bij velen al bekend heeft de voorzitter van het Europees Parlement, Martin Schulz (welbekend van radio en televisie), een persoonlijk staf heeft van veertig vaste medewerkers en vijf trainees.
Ik besteedde er namens de PVV al eens een bericht aan. Die ambtenaren worden uiteraard allemaal behoorlijk betaald. Wat mij echter nog meer intrigeerde is de vraag hoe vaak Schulz wereldwijd op reis is geweest, met of zonder die staf. Alleen al het heen en weer reizen tussen Brussel en Straatsburg kost een bus! Dus maar eens een brief gestuurd aan Het Bureau van het parlement met vragen. Laat die bonnetjes maar komen. Als ze al komen tenminste.
De afgelopen week kreeg ik ook onder ogen hoeveel topambtenaren de Commissie telt. Dat waren eind 2012 37 directeuren-generaal, 262 directeuren en 1285 afdelingshoofden. Die directeuren-Generaal hadden allemaal een staf van gemiddeld 697 personen, de directeuren hadden een staf van 127 en de afdelingen een staf van 25 man en vrouw. Mijn rekenmachine kon het haast niet meer aan om te berekenen wat dat de belastingbetaler allemaal kost, want we hebben het hier uiteraard niet over Jan Modaal inkomens, maar salarissen 'in de geest van Europa'.
Nu wil het geval dat lang niet al die ambtenaren daadwerkelijk aanwezig zijn op hun werk. Dat is in de Palestijnse Gebieden al niet zo, maar ook in Brussel niet. Er zijn namelijk nogal eens wat mensen ziek. Griepje hier, enkel verzwikt daar. U kent het wel. Nou, dan kent u Brussel niet. In 2012 was een ongehoord percentage van de staf wel eens ziek. Maar liefst 75% was wel eens afwezig. Ja, zult u zeggen, een dagje of zo? Nou nee. Men was gemiddeld bijna 15 dagen afwezig. Dat is dus drie weken achtereen. Van de 22.329 personen die wel eens ziek waren kwamen 4.523 mensen langer dan 20 dagen niet opdagen. Dat is best een beetje heftig.
We stellen het vergrootglas nog even verder scherp. In juni 2012 werd fraude geconstateerd bij de Brusselse Europese school, nota bene gepleegd door de accountant zelf. Zo'n school waar kinderen van EU-medewerkers gratis mogen studeren. De man/vrouw werd ontslagen en een nieuwe accountant werd aangesteld. Dan denk je toch: die man of vrouw is, gezien de voorgeschiedenis, goed gescreend. Oh, wacht. In februari 2013 trad de nieuwe kandidaat aan. Drie dagen later meldde hij of zij zich ziek en verscheen sindsdien niet meer op kantoor. Daardoor kon de Europese School haar 'structurele interne controle problemen' ook niet meer aanpakken. Da's ook een pech bij een ongeluk zeg!
En zo krijgt u weer eens een inkijkje in het reilen en zeilen in Brussel. Het stemt mij uitermate droef, u ook?
Lucas Hartong, lid van de PVV-fractie in het Europees Parlement.
- GTRene
ze kunnen een voorbeeld nemen aan deze man, bijna het omgekeerde van wat staatshoofden e.d. in andere landen doen...

bron>
http://www.zengardner.com/death-knell-a ... o-leaders/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag een beeld van twee leiders. Beiden president van een land maar het verschil tussen beiden kon niet groter zijn.
Waar de Amerikaanse president Obama met vakantie gaat met Air Force One, rijdt de president van Urugay, Jose Mujica, rond in een oude Kever.
We beginnen met president Barack Obama. Terwijl veel Amerikanen bittere armoede lijden en een steeds groter deel van de bevolking afhankelijk wordt van een maandelijkse voedselbijdrage van de overheid (foodstamps), is het woord bezuinigen niet iets wat in het woordenboek van Obama voor komt.
Obama gaat graag en veel met vakantie; wel op kosten van de belastingbetaler uiteraard. Zo heeft hij alleen al in 2011 een totaalbedrag uitgegeven aan reizen en entourage van 1,4 miljard Dollar. De eerlijkheid gebiedt te vertellen dat daar wel een vergoeding van 102.000 Dollar bij zit voor zijn hondenverzorger.
Op 20 december is het weer zover. Dan vertrekt het gezin van Obama voor weer een welverdiende vakantie op Hawaï. De trip gaat 17 dagen duren en de totale kosten voor de Amerikaanse belastingbetaler worden geschat op ongeveer 5 miljoen Dollar. Deze cijfers zijn gebaseerd op de werkelijk gemaakte kosten voor eerdere vakanties op Hawaï. Eén van de redenen dat deze trip, net als alle andere, duur wordt is omdat voor excursies die het gezin wenst te maken, gebruik wordt gemaakt van Air Force One. Alleen al aan het gebruik van dit vliegtuig hangt een prijskaartje van ongeveer 1 miljoen Dollar.
Het begint inmiddels kwaad bloed te zetten bij veel Amerikanen die geen geld hebben om één keer per jaar op vakantie te gaan, laat staan meerdere keren.
Dan, de grootst mogelijke tegenstelling. De president van Uruguay, José Mujica, wil niet in een paleis wonen, maar woont in een gewone boerderij, doneert ongeveer 90 procent van zijn salaris aan sociale projecten, vliegt economy class als hij op reis moet en rijdt rond in een oude Volkswagen Kever.
http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=23" onclick="window.open(this.href);return false;Deze vroegere guerrillastrijder wordt ook wel de armste president ter wereld genoemd. Mujica ziet het liefst dat meer leiders het goede voorbeeld zouden geven door een meer sobere levensstijl, maar begrijpt ook dat hij niet kan verlangen dat men hem als rolmodel zal zien. “Als ik van mensen zou verlangen dat ze net zo leven als ik doe, dan zouden ze mij vermoorden”, zei Mujica tijdens een interview in zijn kleine, maar gezellige huis met maar één slaapkamer net buiten Montevideo.
De president was vroeger lid van de Tupamaros guerrillabeweging die in het begin van de jaren zeventig berucht was voor bankovervallen, kidnapping en het verdelen van gestolen goed en geld onder de armen. Hij werd in totaal zes keer door de politie neergeschoten en bracht veertien jaar van zijn leven door in de gevangenis waarvan het merendeel in een soort kerker.
Sinds hij in 2010 aan de macht kwam in Uruguay is het land hard op weg om het meest liberale land in Zuid Amerika te worden. Ondermeer vanwege het legaliseren van homohuwelijken, abortus en van cannabis.
Zelfs de conservatieve Engelse krant The Dialy Mail is van mening dat Mujica één van de weinige politici ter wereld is die men kan vertrouwen. Zo schreven zij een uitgebreid artikel over hem met de titel: “Eindelijk, een politicus die niet met onkostenbonnen knoeit”.
Mujica is trots op Uruguay, één van de veiligste en minst corrupte landen in de regio. Hij beschrijft Urugay als een “eiland van vluchtelingen middenin een wereld vol met gekke mensen”.
Het land is trots op hun sociale tradities. De regering bepaalt de prijs voor essentiëel voedsel en geeft gratis computers en onderwijs aan ieder kind.
Mujica, die bekend staat onder de naam Pepe, zegt dat degene die hem arm noemen niet begrijpen wat rijkdom betekent. “Ik ben niet de armste president. De armste is degene die veel nodig heeft om te kunnen leven”.
Zijn enige beveiliging bestaat uit twee bewakers die de toegangsweg tot zijn huis in de gaten houden, tezamen met zijn driebenige hond Manuela. Zo is Mujica, Pepe, één van de zeldzame politici ter wereld die er werkelijk ís voor het belang van zijn volk. Hij is dan ook niet een door de bankiers gecontroleerde marionet.
Bron:
Zen Gardner
bron>
http://www.zengardner.com/death-knell-a ... o-leaders/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineBram
Komen vaak interessante stukken voorbijHielke schreef:Site, corrspondenten en aanpak zijn op niveau. Zal eens zo'n winterlidmaatschap nemen.Bram schreef:Geen idee of het hier thuishoort, maar dit is wel een interessant artikel:

-
OnlineBram
In het kader van interessante artikelen die je aan het denken zetten:
https://decorrespondent.nl/523/het-desa ... 4-06229bf1
Papaverteelt op een stukje grond ter grootte van de provincie Flevoland, dit jaar is de productie 5 miljoen kilo. De NAVO stond er bij en keek ernaar. Productie stopzetten = einde steun van de arme boeren. Een aardig dilemma.
https://decorrespondent.nl/523/het-desa ... 4-06229bf1
Papaverteelt op een stukje grond ter grootte van de provincie Flevoland, dit jaar is de productie 5 miljoen kilo. De NAVO stond er bij en keek ernaar. Productie stopzetten = einde steun van de arme boeren. Een aardig dilemma.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Voor wat 't waard is.
http://www.nu.nl/economie/3658025/consu ... t-toe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat houdt dat min 16 eigenlijk in?

http://www.nu.nl/economie/3658025/consu ... t-toe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat houdt dat min 16 eigenlijk in?
- GTRene
Dat betekent dat er 16 procent meer pessimisten dan optimisten zijn