Luco's X5 E53 3.0D en weg is die
- RVV
-
OnlineLuco
Re: Jolanda's nieuwe .............530D Poetsen
Eric H
De Renault staat binnen en is gewassen, de boerenmestwagen wordt dagelijks gebruikt, dus die kan ik niet een aantal dagen/weken binnen zetten.
En als je rustig aan doet kan je bijna niks zo verzieken dat je het niet meer netjes krijgt volgens de expert, dus daar ga ik dan ook vanuit, in het ergste geval moet de kap opnieuw gespoten worden, maar de deuren van het vijfje moeten zowiezo gespoten worden, dus dan is een motorkap meespuiten een paar tientjes extra al zou ik hem compleet verzieken.
Overigens is het gtt tje ook van Jolanda, dus zowiezo geen auto van mij waar ik op ga testen, ik kijk wel uit
De Renault staat binnen en is gewassen, de boerenmestwagen wordt dagelijks gebruikt, dus die kan ik niet een aantal dagen/weken binnen zetten.
En als je rustig aan doet kan je bijna niks zo verzieken dat je het niet meer netjes krijgt volgens de expert, dus daar ga ik dan ook vanuit, in het ergste geval moet de kap opnieuw gespoten worden, maar de deuren van het vijfje moeten zowiezo gespoten worden, dus dan is een motorkap meespuiten een paar tientjes extra al zou ik hem compleet verzieken.
Overigens is het gtt tje ook van Jolanda, dus zowiezo geen auto van mij waar ik op ga testen, ik kijk wel uit

Laatst gewijzigd door Luco op 17 dec 2013, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Het is een geinig topic om te volgen! Ga zo door!Luco schreef:Petrolhead Tom schreef:Man man man vergeleken bij dit topic is dat modale jaarsalaris van die bijstand trekkers klein nieuws.Tristan schreef:Van coureur naar poetser...van Renault naar BMW....klap van de molen gehad?![]()
![]()
beetje leven in het forum pompen

Wanneer koop je een 1M?

-
OnlineLuco
1m is te klein Tom.
-
Luco schreef:1m is te klein Tom.
Jij wacht dus tot de Touring versie uitkomt...................................

-
OnlineLuco
m5 touring, daar heb ik nooit een geheim van gemaakt.
Maar dan moet de regering wat rechtser worden en alle privileges van die uitkeringstrekkers afpakken en verdelen onder de ondernemers, dan komt die er
Maar dan moet de regering wat rechtser worden en alle privileges van die uitkeringstrekkers afpakken en verdelen onder de ondernemers, dan komt die er

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Kijk je leert het al......Luco schreef:
"gtt tje" dat is inderdaad een Renault, en geen 5

-
OnlineLuco
- Petrolhead Tom
Zeg Luco, die Renaults he? Die zijn echt super kut of niet? 

- Eric H
Waarom denk je dat hij er zo weinig in rijdt......Petrolhead Tom schreef:Zeg Luco, die Renaults he? Die zijn echt super kut of niet?
Bang dat het kapot gaat.
-
OnlineLuco

Overigens niet zo kut als een Honda

-
Dat
heb ik ook wel bij anderen hun comments dus leuk als we er even over kunnen delen.
Mij is geleerd door meerdere malen op clinic te gaan bij Wax-It, die je op zijn minst bekenden in de detailingwereld kan noemen, om geen wollen pad te gebruiken op een excentrische machine, omdat je er "kurkentrekkers" mee in de lak kan brengen. Daarom dat ik mij daar ook nooit aan heb vergrepen en zal dat ook niemand aanraden. Het feit dat je er nog geen schade mee hebt gehad is geen referentie dat je er geen schade mee kan maken op een bepaald type lak. De doorgaanse hobbybob detailer heeft geen lakdiktemeter die op metaal/kunststof kan meten dus die hebben geen flauw idee wanneer ze door de blanke lak zitten.
Een goede detailer werkt dan ook best van zo licht mogelijk en gaat zo gradueel naar boven totdat de gewenste correctie is behaald. En dit doet hij op bij elke beschadiging in plaats van de hele auto met een 500 polish en oranje pad te doen en daarna af te werken. Zo schraap je onnodig veel blanke lak af op plekken waar het niet hoort en kan het al snel einde verhaal zijn. Overigens heb ik nog nooit een hoogteverschil gehad in de blanke lak door met masking tape te werken. Zelfs niet op de zachtste lakken zoals AM of Ferrari. Maar als er legio voorbeelden van zijn, wil ik die gerust eens doornemen. Ik pretendeer zelf ook niet de alwetende te zijn.
Ook met de pad droog te draaien, heb ik nog nooit problemen gehad. Het enige wat ik al wel heb gehad is dat doen is een natte pad op een flexi backing plate te zetten en die backing plate zelf is toen in stukken gevlogen.

Mij is geleerd door meerdere malen op clinic te gaan bij Wax-It, die je op zijn minst bekenden in de detailingwereld kan noemen, om geen wollen pad te gebruiken op een excentrische machine, omdat je er "kurkentrekkers" mee in de lak kan brengen. Daarom dat ik mij daar ook nooit aan heb vergrepen en zal dat ook niemand aanraden. Het feit dat je er nog geen schade mee hebt gehad is geen referentie dat je er geen schade mee kan maken op een bepaald type lak. De doorgaanse hobbybob detailer heeft geen lakdiktemeter die op metaal/kunststof kan meten dus die hebben geen flauw idee wanneer ze door de blanke lak zitten.
Een goede detailer werkt dan ook best van zo licht mogelijk en gaat zo gradueel naar boven totdat de gewenste correctie is behaald. En dit doet hij op bij elke beschadiging in plaats van de hele auto met een 500 polish en oranje pad te doen en daarna af te werken. Zo schraap je onnodig veel blanke lak af op plekken waar het niet hoort en kan het al snel einde verhaal zijn. Overigens heb ik nog nooit een hoogteverschil gehad in de blanke lak door met masking tape te werken. Zelfs niet op de zachtste lakken zoals AM of Ferrari. Maar als er legio voorbeelden van zijn, wil ik die gerust eens doornemen. Ik pretendeer zelf ook niet de alwetende te zijn.
Ook met de pad droog te draaien, heb ik nog nooit problemen gehad. Het enige wat ik al wel heb gehad is dat doen is een natte pad op een flexi backing plate te zetten en die backing plate zelf is toen in stukken gevlogen.

- Eric H
Luco schreef:![]()
Overigens niet zo kut als een Honda![]()
Euh, Luco.......die Honda rijdt..........die Renaults staan stil.....
( waarschijnlijk te wachten op de wegenwacht/adac/aaa )
-
OnlineLuco
- Eric H
Photoshop Luco.....Luco schreef:Lezen Eric
Dit plaatje is waarschijnlijk gemaakt door een gefrustreerde Renault rijder.
Voor jouw informatie, ik heb ook twee 5 gtt's gehad......
Fantastische dingen. Als je 120km/h reed had je al het idee sneller te gaan dan het licht.

-
OnlineLuco
Tja, dan had je ze misschien fatsoenlijk moeten onderhouden.
218 op de gps en gewoon nog strak rijden hoor.
- Eric H
Was niet negatief bedoeld, meer ter illustratie dat het rijden erin echt een belevenis was.Luco schreef:Tja, dan had je ze misschien fatsoenlijk moeten onderhouden.
Heb er trouwens toen van twee eentje gemaakt.
De ene had een pas gereviseerd blok van Végé maar was carroserie technisch een beetje krokant, terwijl bij de andere het blok kapot was, maar deze had wel weer een harde body.
Eenmaal beide auto's naast elkaar in de schuur, klaar voor het grote ombouw avontuur, kwamen we er achter dat de wagens opeenvolgende chassisnummers hadden.
Dus nadat ze in de fabriek wellicht na elkaar van de band waren gerold, stonden ze jaren later weer gebroederlijk naast elkaar bij mij in de schuur.
Wonderlijke ervaring was dat......
-
OnlineLuco
Dat is wel apart
Vege staat niet echt goed bekend om zijn gereviseerde blokjes.
Ben er toen ook mee bezig geweest, maar veel horrorverhalen.
Het is gewoon erg leuk, de niet kenners verwachten het gewoon niet en met dik onder de 7 sec naar de 100 kan je het toch heel veel wagens lastig maken.
En de kenners is ook leuk, wanneer we er ook mee op pad gaan, je komt altijd wel mensen tegen die ff toeteren en een duimpje opsteken.
Vege staat niet echt goed bekend om zijn gereviseerde blokjes.
Ben er toen ook mee bezig geweest, maar veel horrorverhalen.
Het is gewoon erg leuk, de niet kenners verwachten het gewoon niet en met dik onder de 7 sec naar de 100 kan je het toch heel veel wagens lastig maken.
En de kenners is ook leuk, wanneer we er ook mee op pad gaan, je komt altijd wel mensen tegen die ff toeteren en een duimpje opsteken.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zeg, zullen we het weer over de BMW van Luco hebben?
Die gare Renaults boeit niemand wat hoor
Die gare Renaults boeit niemand wat hoor

-
OnlineLuco
Moet jij niet ergens een paar steuntrekkers helpen

- GTRene
weet je zeker dat het een duimpje was?Luco schreef: wanneer we er ook mee op pad gaan, je komt altijd wel mensen tegen die ff toeteren en een duimpje opsteken.

-
OnlineLuco
Ja Rene, dat ze nou naar jouw elke keer een middelvinger opsteken of op hun voorhoofd wijzen als je weer eens 100 meter rubber neerlegt bij een stoplicht, wil niet zeggen dat ze naar een ander geen
op kunnen steken

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Laatst nog 14K overgemaakt naar de roverheid, dus ik heb voorlopig wel genoeg geholpenLuco schreef:Moet jij niet ergens een paar steuntrekkers helpen![]()

-
OnlineLuco
pics or id did not happenBram schreef:Laatst nog 14K overgemaakt naar de roverheid, dus ik heb voorlopig wel genoeg geholpenLuco schreef:Moet jij niet ergens een paar steuntrekkers helpen![]()

Trouwens dat is geld wat ze eerst teveel aan je hebben gegeven voor niks doen en studeren in de overheid zij tijd

het is weer ouderwets gezellig

- Petrolhead Tom
Waarom post je foto's van FWD auto's Luco? RWD is king!