Luco's X5 E53 3.0D en weg is die
- Tristan
Re: Jolanda's nieuwe .............530D Poetsen
Van coureur naar poetser...van Renault naar BMW....klap van de molen gehad? 

- Luco
Amateurrijder he, meer niet
Nee eigenlijk zijn alle auto's een keer aan een goede poetsbeurt toe, en nu de ruimte met de brug niet meer bezet is door de seat, kan ik lekker op mijn gemakje de auto's eens de nodige aandacht geven.

Nee eigenlijk zijn alle auto's een keer aan een goede poetsbeurt toe, en nu de ruimte met de brug niet meer bezet is door de seat, kan ik lekker op mijn gemakje de auto's eens de nodige aandacht geven.
- martll
Luco schreef:
We gaan natuurlijk eerst oefenen op die franse troep voor we aan de echte premium auto gaan poetsen![]()

- Luco
zie rtc martll 

- martll
Dat had ik inderdaad al gezien.Luco schreef:zie rtc martll

- Luco
- Roy RS
driving fun noemen ze dat...17 pagina's over een familie auto...die teveel kost om te rijden, dus maar een keertje extra gepoetst wordt... 

- Luco
Roy
wie zegt dat de 530 df is?
Mij heb je dat niet horen zeggen.
Daar hebben we andere auto's voor
wie zegt dat de 530 df is?
Mij heb je dat niet horen zeggen.
Daar hebben we andere auto's voor

- RVV
Luco schreef:Zo het eerste kerstcadeautje is binnen.
Alhoewel je moet er wel mee werken.
Even bij Carclean geweest, keurig geholpen inclusief uitleg en een kleine privecursus![]()
Mooi pakketje samengesteld voor binnen en buiten.
We gaan natuurlijk eerst oefenen op die franse troep voor we aan de echte premium auto gaan poetsen![]()
LOLZZZ zo'n hoeveelheid poetsspullen.. man dat vind je nog niet bij een groothandel

-
Leuk starterspakket. Ik heb ook leren poetsen met die DAP900. Fijn toestel waar je echt niks mis mee kan doen.
Op de harde lak van de E39 moet je geen wonderen verwachten. Met de DAP zal je alleen lichte swirls kunnen verwijderen en een mooie glans behalen. Maar langs de andere kant hoef je je ook geen zorgen maken over hologrammen of beschadigingen ed.
Weet je hoe je het apparaat best gebruikt?
Op de harde lak van de E39 moet je geen wonderen verwachten. Met de DAP zal je alleen lichte swirls kunnen verwijderen en een mooie glans behalen. Maar langs de andere kant hoef je je ook geen zorgen maken over hologrammen of beschadigingen ed.
Weet je hoe je het apparaat best gebruikt?
- Luco
Jussi
Hij zei al, maak je geen zorgen, je kan op deze auto gewoon met de grofste pad en grofste polijstmiddel beginnen.
DAP gewoon vasthouden, polijstmiddel met standje twee verdelen en dan naar standje 6 en vooral niet duwen, de machine het werk laten doen.
@Rico, dit is gewoon een starterspakketje hoor, niks bijzonders.
Hij zei al, maak je geen zorgen, je kan op deze auto gewoon met de grofste pad en grofste polijstmiddel beginnen.
DAP gewoon vasthouden, polijstmiddel met standje twee verdelen en dan naar standje 6 en vooral niet duwen, de machine het werk laten doen.
@Rico, dit is gewoon een starterspakketje hoor, niks bijzonders.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Hangt helemaal af van de polijstpasta en de pad die je gebruikt.Jussi schreef:Op de harde lak van de E39 moet je geen wonderen verwachten. Met de DAP zal je alleen lichte swirls kunnen verwijderen en een mooie glans behalen.
Geloof me, ook met een DAP500/DAP900 en SSR3 ( of nog grover ) en een agressieve pad ( bijvoorbeeld wol ) kun je goede resultaten halen.
-
Ben je nu niet een beetje aan het doordraven Luco?
Geef de man een BMW, wtf!!!

Geef de man een BMW, wtf!!!

- Luco
-
Je kan geen wol gebruiken op een excentrische machine. Daarnaast heb ik ook al de grofste pasta (Menzerna 500) en de grofste pads (oranje van oa Gloss-It, Lake Country & Chemical Guys) gebruikt. Het succes hangt af van de mate van beschadiging (rechte vs ronde krassen) en de hardheid van de lak (merk, bouwjaar). Veelal geloven mensen dat de wagen krasvrij is maar vrijwel altijd zijn de krassen gewoon opgevuld met olie van de pasta. Ga er maar eens met Menzerna Top Inspection over om je werk te inspecteren.Eric H schreef:Hangt helemaal af van de polijstpasta en de pad die je gebruikt.Jussi schreef:Op de harde lak van de E39 moet je geen wonderen verwachten. Met de DAP zal je alleen lichte swirls kunnen verwijderen en een mooie glans behalen.
Geloof me, ook met een DAP500/DAP900 en SSR3 ( of nog grover ) en een agressieve pad ( bijvoorbeeld wol ) kun je goede resultaten halen.

Ik heb wel een vijftigtal auto's gedaan met de DAP vooraleer ik naar een rotary (Festool) ben overgeschakeld. Dan zie je pas echt wat je met een polijstmachine kan behalen. En nu nog is de DAP geen onnodige machine geworden. Die is ideaal als afwerkende stap om hologrammen weg te halen.
@Luco: breng doperwten van druppels aan op de pad en dip die eerst over het oppervlak dat je gaat polijsten (40 op 40cm). Daarna ga je er met standje 1 over tot het oppervlak mooi egaal dof ziet en daarna ga je naar stand 5 of 6. Je mag wel wat druk zetten op de kop en daarom haal ik die hendel er ook af zodat je het apparaat makkelijker kan begeleiden. Als je ongeveer 5cm per seconde aanhoudt, krijg je mooie cirkels van polijstpasta die je afbreekt.
edit: Pro tip 2: Was de pad die je gebruikt ook eens uit met water na een halve auto. Die geraakt naarmate het proces verzadigd met pasta en kan zijn werk niet meer goed doen. Even onder de kraan en met je handen of een klein borsteltje de pad uitspoelen. Even uitwringen en op de molen tegen hoogste stand en je kan verder werken. Probeer de pad altijd perfect in het midden te hangen om zo min mogelijk trillingen te veroorzaken.
Laatst gewijzigd door Jussi op 17 dec 2013, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
jussi, zo deed hij het ook voor met de druppels en uitsmeren.
volgens hem kon je wel met wol op de dap, maar hij heeft de auto bekeken en vond wol niet nodig.
Heb drie soorten van monello meegekregen.
volgens hem kon je wel met wol op de dap, maar hij heeft de auto bekeken en vond wol niet nodig.
-
Je kan een wollen pad op een DAP zetten maar de excentrische beweging van de tol zorgt ervoor dat je schade kan veroorzaken die je er bijna niet zal uit krijgen. Daarom zal een professionele winkel deze ook niet aan je willen verkopen. De DAP is geen perfect toestel maar zeker een goede starter om je het poetsvirus te geven.Luco schreef:jussi, zo deed hij het ook voor met de druppels en uitsmeren.

Ik zie trouwens geen carnauba wax liggen? Ga je voor iets synthetisch in spray vorm?
- Luco
Kom eens een clinicje geven dan 

-
mooi poetspakket hoor!!
De VAG lakken staan 95% bekend als hard, zo niet knetterhard. Ik zou als ik jou was eerst even een testpot maken, want het kan zijn al bijvoorbeeld een auto is overgespoten dat de lak wat zachter is. Even een testpot en je weet de juiste combi. Ik denk als je de lak echt superstrak wilt hebben je toch naar een rotary of een krauss moet gaan. Net even wat meer power en niet excentrisch maar roterend. Ik werk altijd in een dambord patroon, als je goed kijkt waar je gebleven bent kan je nooit wat overslaan. ik gebruik na het polijsten altijd een ontvetter zoals bijvoorbeeld eraser zodat echt alle oliën uit de lak zijn. Dan zie wat de ''basisstaat'' van de lak is en kan je daarop gaan bouwen. Zou als eerste kiezen voor een glaze, om de oliën weer toe te voegen, daarna een sealent als bescherming en een mooie wax om het af te toppen. dan heb je zeker een standtijd van 4/5 maanden. Tussen door bijhouden met spray and wipe of reload en je geeft de lak een mooie boost. Mocht je vragen hebben stel ze gerust. Enne..
FOTO'S ALS HET KLAAR IS HE
De VAG lakken staan 95% bekend als hard, zo niet knetterhard. Ik zou als ik jou was eerst even een testpot maken, want het kan zijn al bijvoorbeeld een auto is overgespoten dat de lak wat zachter is. Even een testpot en je weet de juiste combi. Ik denk als je de lak echt superstrak wilt hebben je toch naar een rotary of een krauss moet gaan. Net even wat meer power en niet excentrisch maar roterend. Ik werk altijd in een dambord patroon, als je goed kijkt waar je gebleven bent kan je nooit wat overslaan. ik gebruik na het polijsten altijd een ontvetter zoals bijvoorbeeld eraser zodat echt alle oliën uit de lak zijn. Dan zie wat de ''basisstaat'' van de lak is en kan je daarop gaan bouwen. Zou als eerste kiezen voor een glaze, om de oliën weer toe te voegen, daarna een sealent als bescherming en een mooie wax om het af te toppen. dan heb je zeker een standtijd van 4/5 maanden. Tussen door bijhouden met spray and wipe of reload en je geeft de lak een mooie boost. Mocht je vragen hebben stel ze gerust. Enne..
FOTO'S ALS HET KLAAR IS HE

- Luco
Volgende week ga ik eerst de motorkap van de 5 doen, is al gewassen, dus kleien en dan beginnen met de een na fijnste, weet niet hoe hard die lak is.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Als het echt Franse lak is niet hard
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Kan iemand me ff wakker knijpen?
Luco die een BMW gaat poetsen
En hem kennende moet die harder glimmen dan een hondenlul in de maneschijn 
Luco die een BMW gaat poetsen

-
Great going Luco.
Ben benieuwd naar jouw post-detailing foto's.

Ben benieuwd naar jouw post-detailing foto's.

- Luco
Bram, ik begin met de 5, je moet ff langs dvh
Xave, wordt de eerste keer, zal morgen even een foto van de motorkap maken, ff horen of die goed genoeg schoon is om te kleien.

Xave, wordt de eerste keer, zal morgen even een foto van de motorkap maken, ff horen of die goed genoeg schoon is om te kleien.
-
Mooi. Vind ik gewoon leuk om te zien. Geen verwachtingen etc.