BMW 2 Serie Coupé
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 2 Serie Coupé
De m235i zou volgens testen 9.15 over de vln afstand doen tov 9.00 voor de m3 gt4
Ben bang dat 1400 kg en 330 pk het al moelijk genoeg maken om onder de 1,55 te komen op cpz .
Ben bang dat 1400 kg en 330 pk het al moelijk genoeg maken om onder de 1,55 te komen op cpz .
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 2 Serie Coupé
In vergelijk zullen er altijd snellere raceauto's zijn maar ook met een dito prijskaartje. Verder speelt ook iets als rijbeleving, daar kan volgens mij nog niks over gezegd worden.
Een kenteken zou bij mij niet opkomen, maar ik begrijp dat het vooral een praktische reden is. Namelijk zelf heen en weer rijden met de auto naar circuits. Aan de andere kant geen enkele circuitauto heeft een kenteken en moet met een trailer worden vervoerd. Om dit dan als de belemmerde factor te zien doet geen recht aan het concept circuitauto, dan moet je alle circuitauto's daar op afrekenen.
Een kenteken zou bij mij niet opkomen, maar ik begrijp dat het vooral een praktische reden is. Namelijk zelf heen en weer rijden met de auto naar circuits. Aan de andere kant geen enkele circuitauto heeft een kenteken en moet met een trailer worden vervoerd. Om dit dan als de belemmerde factor te zien doet geen recht aan het concept circuitauto, dan moet je alle circuitauto's daar op afrekenen.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 2 Serie Coupé
Rico, 1400 kg is gewoon veel voor een racer. Dat is ontzettend jammer. Met wat moeite (lichtgewicht deuren, ramen, velgen) was 1300 kg ook mogelijk geweest. Die kilo's werken zoals altijd als een filter op de rijbeleving. En het kost je ook nog een extra kapitaaltje in de vorm van banden.
Ik zou graag een nieuwe cup zoals de 130i cup zien ontstaan waarin de beste nationale rijders het in een potente leuk sturende auto tegen elkaar opnemen. 2014 zal nog te vroeg zijn, en de huidige 235i racer te zwaar en cheaply made. We moeten er misschien ook niet meer van willen maken dan het is. Een nieuwe klasse binnen de Duitse VLN.
Ik zou graag een nieuwe cup zoals de 130i cup zien ontstaan waarin de beste nationale rijders het in een potente leuk sturende auto tegen elkaar opnemen. 2014 zal nog te vroeg zijn, en de huidige 235i racer te zwaar en cheaply made. We moeten er misschien ook niet meer van willen maken dan het is. Een nieuwe klasse binnen de Duitse VLN.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 2 Serie Coupé
De 1M was ook altijd een optelsom van standaard onderdelen die uit het rek werden gehaald. Dat kon nooit echt positief uitpakken. Maar onder de streep is het volgens velen een uitstekende circuit/drift auto. Misschien wel de de beste M sinds.. Nouja vul maar in. Over het gewicht hoor je eigenlijk niemand. Verschil tussen 1400 en 1300 kilo is substantieel als je voor de snelste tijden wilt gaan. Maar er is toch een rekensommetje?! Elke kilo minder kost zoveel euro per kilo?! En een race/circuit auto is natuurlijk nooit af. Als je deze auto nou basis neemt, goed concept door BMW motorsport.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW 2 Serie Coupé
Maar hoe zit dat dan met al dat strafgewicht in al die race klassen? Je kunt als BMW zijnde wel helemaal los gaan om het gewicht zo laag mogelijk te houden maar als je klant dan direct 200 kilo ballast in de auto moet leggen om aan de regels te voldoen dan schiet het zijn doel voorbij.Hielke schreef:Rico, 1400 kg is gewoon veel voor een racer. Dat is ontzettend jammer. Met wat moeite (lichtgewicht deuren, ramen, velgen) was 1300 kg ook mogelijk geweest. Die kilo's werken zoals altijd als een filter op de rijbeleving. En het kost je ook nog een extra kapitaaltje in de vorm van banden.
Ik zou graag een nieuwe cup zoals de 130i cup zien ontstaan waarin de beste nationale rijders het in een potente leuk sturende auto tegen elkaar opnemen. 2014 zal nog te vroeg zijn, en de huidige 235i racer te zwaar en cheaply made. We moeten er misschien ook niet meer van willen maken dan het is. Een nieuwe klasse binnen de Duitse VLN.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 2 Serie Coupé
Rico , niemand heeft het over de 1m als circuit auto , issie ook niet voor gemaakt , kijk naar andre zijn tijden met een 130i raceauto. 1'52. En met zijn 1m met r888 2,00. Op cpz geloof ik .
M235i racing door motorsport zou natuurlijk teleurstellend zijn als die veel langzamer in de basis is als een eigenbouw nl 130i cup .
Verder moeten we er idd niet meer van maken dan het is , een cupauto ontwikkeld voor "low" budget vln racing in cupverband .
M235i racing door motorsport zou natuurlijk teleurstellend zijn als die veel langzamer in de basis is als een eigenbouw nl 130i cup .
Verder moeten we er idd niet meer van maken dan het is , een cupauto ontwikkeld voor "low" budget vln racing in cupverband .
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 2 Serie Coupé
Ben ik de enige die de neus/nieren hoog vind staan?
Krijg een beetje het PT Cruiser gevoel als ik er naar kijk...............en nee, ik heb niet gezopen

Krijg een beetje het PT Cruiser gevoel als ik er naar kijk...............en nee, ik heb niet gezopen


- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 2 Serie Coupé
+1. Maar ze zijn er wel Hielke (Old School): Porsie Boxster Spyder 320pk/370nm/1275kg/Recaro's/middenmotor/pdk/Michelin PSS* ..Hielke schreef:Rico, 1400 kg is gewoon veel voor een racer. Dat is ontzettend jammer. Met wat moeite (lichtgewicht deuren, ramen, velgen) was 1300 kg ook mogelijk geweest. Die kilo's werken zoals altijd als een filter op de rijbeleving. En het kost je ook nog een extra kapitaaltje in de vorm van banden...

*Allemachtig wat een geweldige band: grip, grip en grip. Een nieuwe rijbeleving.
@Romo, snel naar de winkel voor de PSS onder je 1M! Kostte mijn wel Euro 1.900,- 4 banden bij Porsie ...


[/on topic]
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 2 Serie Coupé
Is dat niet erg veel geld voor 4 banden?
235/35/19 kost € 238,80 per stuk
265/35/19 kost € 323,80 per stuk
Totaal € 1.125,20
Inclusief montage kleine € 1.250,00
235/35/19 kost € 238,80 per stuk
265/35/19 kost € 323,80 per stuk
Totaal € 1.125,20
Inclusief montage kleine € 1.250,00
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 2 Serie Coupé
ja, ik weet het Joy, ik ben genaaid ...Joy schreef:Is dat niet erg veel geld voor 4 banden?
235/35/19 kost € 238,80 per stuk
265/35/19 kost € 323,80 per stuk
Totaal € 1.125,20
Inclusief montage kleine € 1.250,00

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2 Serie Coupé
Ja bij bmw moet je bukken maar bij porsche is bukken nog maar het begin:)
Lol@ferdi
Over die M235i race auto en de 1M.
Tuurlijk hoeft een race auto niet op kenteken maar een rally auto wel. Ik ben echt niet meer van plan om een eigen race auto te kopen. Op dit moment zijn er bijna helemaal geen raceklassen meer waar je zo n auto kunt inzetten en meteen competatief bent.
In de DNRT inzetten heeft ook totaal geen zin. Er komt iemand met ouwe Cup Porsche voor hetzelfde geld en je mag aansluiten. Ik had een super 130i maar kon tegen 3.2 bmw met 380pk geen potten breken.
Een vergelijk met een 1M coupe is er niet. Dat is een straat auto waar je veel fun mee kan hebben op zowel straat/circuit/drift en de boodschappen mee kan halen.
Ik zie op dit moment in mijn situatie het nut niet in van de M235i racing.
Lol@ferdi
Over die M235i race auto en de 1M.
Tuurlijk hoeft een race auto niet op kenteken maar een rally auto wel. Ik ben echt niet meer van plan om een eigen race auto te kopen. Op dit moment zijn er bijna helemaal geen raceklassen meer waar je zo n auto kunt inzetten en meteen competatief bent.
In de DNRT inzetten heeft ook totaal geen zin. Er komt iemand met ouwe Cup Porsche voor hetzelfde geld en je mag aansluiten. Ik had een super 130i maar kon tegen 3.2 bmw met 380pk geen potten breken.
Een vergelijk met een 1M coupe is er niet. Dat is een straat auto waar je veel fun mee kan hebben op zowel straat/circuit/drift en de boodschappen mee kan halen.
Ik zie op dit moment in mijn situatie het nut niet in van de M235i racing.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 2 Serie Coupé
PSS is ook een hele mooie/goede band, en idd Ferdi je bent mooi genaaid
maar dat krijg je met banden zeker bij de dealert...moet je ook niet daar laten doen, of je moet er genoeg van hebben
zo vroeg ik ooit eens bij de BMW dealert een jaar of 9 geleden wat een setje nwe Michelin daar moest kosten op m'n zwarte BMW Z3M coupe van destijds met 17inch, schijnbaar achter een minder veel voorkomende maat.
anyways, werd iets van 2.250,-euro all in, ik dacht van
ik zei weet je dat zeker? ik dacht dat ze elders veel goedkoper waren bij de echte bandenboer...
Nee zeiden ze, dat is echt de juiste prijs en haalden nog even de boeken erbij en idd ik zag het daar ook zo aangegeven
nah zei ik, dan laat ik dat wel elders doen.
zo gezegd zo gedaan, belde de eerste de beste op die ik aardig kende, mijn pa ging daar ook regelmatig heen, ik belde ze op en vroeg wat het moest kosten voor die 4 Michellin banden (sportieve dezelfde als bij de dealer) all in kwam dat op iets van 1.150,-euro voor precies dezelfde banden en bij een zaak die ook nog eens meer verstand van banden heeft.
En dat zonder onderhandelen of korting oid, dat was gewoon de prijs die ze daar hanteerden.
dat was dus een snelle 1.100,-euro 'verdiend' die ik zo aan andere zaken kon besteden.

maar dat krijg je met banden zeker bij de dealert...moet je ook niet daar laten doen, of je moet er genoeg van hebben

zo vroeg ik ooit eens bij de BMW dealert een jaar of 9 geleden wat een setje nwe Michelin daar moest kosten op m'n zwarte BMW Z3M coupe van destijds met 17inch, schijnbaar achter een minder veel voorkomende maat.
anyways, werd iets van 2.250,-euro all in, ik dacht van

ik zei weet je dat zeker? ik dacht dat ze elders veel goedkoper waren bij de echte bandenboer...
Nee zeiden ze, dat is echt de juiste prijs en haalden nog even de boeken erbij en idd ik zag het daar ook zo aangegeven

nah zei ik, dan laat ik dat wel elders doen.
zo gezegd zo gedaan, belde de eerste de beste op die ik aardig kende, mijn pa ging daar ook regelmatig heen, ik belde ze op en vroeg wat het moest kosten voor die 4 Michellin banden (sportieve dezelfde als bij de dealer) all in kwam dat op iets van 1.150,-euro voor precies dezelfde banden en bij een zaak die ook nog eens meer verstand van banden heeft.
En dat zonder onderhandelen of korting oid, dat was gewoon de prijs die ze daar hanteerden.
dat was dus een snelle 1.100,-euro 'verdiend' die ik zo aan andere zaken kon besteden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 2 Serie Coupé
Leen of die het slechter doet dan een opgebouwde ex 130i cup is toch nog helemaal niet duidelijk?! Bovendien is dat een oudere generatie auto. Vergelijken met e36's e46's is helemaal appels met peren lijkt me. Een vergelijk met een 1M moet je in de context lezen van de aanpassingen aan de auto tov standaard M235i. Toen de 1M uitkwam leek het er op dat het ook gewoon op dat het een 135i was met brede spatborden en een mechanische sper en M3 onderdelen. Wat uiteindeljk compleet anders uitpakte. De basis lijkt me gewoon hardstikke top. Gewoon een kant en klaar out of the box raceauto door BMW motorsport. Toen Renault met de R26R kwam een paar jaar geleden schreeuwde iedereen moord en brand dat BMW met zoiets moest komen. Nu is het er, relatief betaalbaar. Ja je kunt er niet mee naar de bakker en supermarkt. 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 2 Serie Coupé
Bij Porsie heet dat niet naaien, maar 'bedienen'Joy schreef:![]()


- MParallel
- Berichten: 8733
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW 2 Serie Coupé
Lees ik er nou 6x over heen? Staat stuur met flippers, maar nergens of het DCT of ZF8 is?
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 2 Serie Coupé
je leest er niet over heen , maar het is gewoon een hele standaard 235iM automaat met 2j bredere (met verlaagde ET waardes) wielen voor en achter met 265-18 banden rondom . met een kw schroefset , en half gelaste kooi + drechsler sper + PF remmen voor + 4 plastic verbrederkappen met een gewicht van 1400 kg., niet meer en niet minder . alles is ook verzegeld , en je kan via de canbus niets benaderen werd er tijdens de presentatie gezegd .
niets anders dus dan voor waar die voor bedoeld is , cupracen in de VLN .
was serieus geinteresseerd maar was vooral getriggerd door het filmpje , heb nu besloten nog even door te gaan met de 130icup .
niets anders dus dan voor waar die voor bedoeld is , cupracen in de VLN .
was serieus geinteresseerd maar was vooral getriggerd door het filmpje , heb nu besloten nog even door te gaan met de 130icup .
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 2 Serie Coupé
Rico wat zit jij je nou druk te maken over een race auto. Als ik jou facebook zo bekijk dan maak jijj meer km met de runkeeper app:)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 2 Serie Coupé
Ja en?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 2 Serie Coupé
Zoals eerder gezegd is deze auto bedoeld voor VLN. Auto moest snel ontwikkeld en geleverd worden en daarom zetten ze hem neer voor 60K. Gewoon een leuke snelle auto met leuke runningcosts. Echter, voor echt circuitracen is het weinig bijzonders. 1400 kg met 330pk is leuk maar niet spectaculair. Daarmee kun je in diverse klasses niks mee. Zal niet veel sneller zijn dan mijn 130i Cup met 280pk en 1250kg. M3 GT4 weegt ook ruim 1400kg maar heeft wel 420pk. Auto klinkt heel bijzonder omdat het een 'motorsport' auto is maar als je naar de spec's kijkt is het idd een vrij standaard auto met gewichtsbesparing, kooi, ander onderstel en slicks. Niks bijzonders. Wel leuk, maar dan wel in Cup-verband zoals de 130i Cup.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 2 Serie Coupé
BMW zegt dat ie voor de VLN is gemaakt, maar intussen kan jan en alleman (mits de beurs het toestaat) 'm wel alvast bestellen. Ze zijn zo slim bij BMW. De standaard 235i zal aan importeur/dealer voor max. 30k van de hand gaan. Door zelf die racer te produceren kunnen onderdelen als interieur, velgen, veren/dempers etc. naar de band teruggesluisd worden. De race-onderdelen zijn niet premium, die kosten de fabriek (Motorsport) nooit meer dan 15k. Die auto gaat daarmee met een extra dikke winst de fabriek uit. En als ie echt niet meer dan die 333 pk heeft dan moet ik nog maar zien dat ie met 1400 kg de rondetijden van de 130i cup auto's haalt. Mij lijkt dat sterk.
Anderzijds, als je als trackdayrijder of racer (als de auto ergens in de vele honderden klasses wereldwijd competitief is) na een paar jaar je auto weer kwijt wilt, dan zou je bijna gek zijn niet zo'n ding te kopen. De marketing magie van M werkt ook voor de echte motorsport afdeling.
Anderzijds, als je als trackdayrijder of racer (als de auto ergens in de vele honderden klasses wereldwijd competitief is) na een paar jaar je auto weer kwijt wilt, dan zou je bijna gek zijn niet zo'n ding te kopen. De marketing magie van M werkt ook voor de echte motorsport afdeling.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW 2 Serie Coupé
Mooi verhaal Hielke, maar vergis je niet in de logistiek van de bouw van die VLN racertjes.
Ik denk dat de meerkosten die ze opbrengen net voldoende zijn om een serie van bijv. 200 van die dingen te bouwen. En dan denk ik al dat dat een heel mooi aantal om te verkopen wordt.
Daar verdien je als molog als BMW natuurlijk geen reet aan, behalve dan dus de onmeetbare revenues tgv die racertjes op een circuit waardoor iemand die daar toevallig een harde plasser van krijgt, dan weer een 235i gaat kopen. Dit is inderdaad de bMw van Marketing maar naar mijn mening niet zoals jij het voorstelt.

Ik denk dat de meerkosten die ze opbrengen net voldoende zijn om een serie van bijv. 200 van die dingen te bouwen. En dan denk ik al dat dat een heel mooi aantal om te verkopen wordt.
Daar verdien je als molog als BMW natuurlijk geen reet aan, behalve dan dus de onmeetbare revenues tgv die racertjes op een circuit waardoor iemand die daar toevallig een harde plasser van krijgt, dan weer een 235i gaat kopen. Dit is inderdaad de bMw van Marketing maar naar mijn mening niet zoals jij het voorstelt.

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 2 Serie Coupé
Scott26;
The current priority for BMW M is to finalise for production on the all new BMW X5M and X6M and to start full development on the BMW M2. Whilst conceive progression for the M3 and M4 Coupe. And start the conception process for the all new BMW M5. All this amongst other ongoing projects including a project to supplement BMW M to almost mirror BMWi in a stand alone concept for each sub-brand.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 2 Serie Coupé
Erik, zou kunnen dat het ze inderdaad meer moeite kost dan ik denk om zo'n ding te bouwen. Ik ken de productiedetails niet.
De vorm van Marketing die jij beschrijft klopt absoluut wel. Als BMW fanaat zo'n auto in aktie zien is zo'n auto (het normale broertje dan) willen hebben.
De vorm van Marketing die jij beschrijft klopt absoluut wel. Als BMW fanaat zo'n auto in aktie zien is zo'n auto (het normale broertje dan) willen hebben.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 2 Serie Coupé
Mineral White ///M235i gespot;




Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten