MINI als tweede auto met 2 kinderen Do or don't
- Reind
MINI als tweede auto met 2 kinderen Do or don't
Korte vraag.
Iemand ervaring me een Mini als tweede auto? We hebben twee kinderen (1 en 3) dus die moeten er wel in kunnen. Ook moet de vrouw een beetje fatsoenlijk boodschappen moeten kunnen doen.
Het nadeel van de lastige instap naar de achterbank komen we wel overeen. We hebben nu een Clio en dat gaat eigenlijk prima. Als dat met een MINI vergelijkbaar is overwegen wij er een te kopen.
Anders word het een Audi A2
Iemand ervaring me een Mini als tweede auto? We hebben twee kinderen (1 en 3) dus die moeten er wel in kunnen. Ook moet de vrouw een beetje fatsoenlijk boodschappen moeten kunnen doen.
Het nadeel van de lastige instap naar de achterbank komen we wel overeen. We hebben nu een Clio en dat gaat eigenlijk prima. Als dat met een MINI vergelijkbaar is overwegen wij er een te kopen.
Anders word het een Audi A2
-
OnlineFabian
Re: MINI als tweede auto met 2 kinderen Do or don't
Als je over de instap heen kunt stappen (zo wat een zin), dan benje al een heel eind. Ik zou met kids altijd een 5 drs kiezen overigens. De meest voorkomende reden dat mensen een 3drs inruilen voor een 5 drs bij mij....
Bagageruimte is minimaal maar doenlijk voor boodschappen, maar het grootste probleem ontstaat als de kids groter worden. Er is echt gewoon GEEN beenruimte achterin. Zelfs je voeten onder de stoel krijgen gaat vaak al niet......
Is een Clubman niet iets? Meer bagegeruimte en aan 1 kant een extra deurtje....
Audi a2 is eem toppertje!
Bagageruimte is minimaal maar doenlijk voor boodschappen, maar het grootste probleem ontstaat als de kids groter worden. Er is echt gewoon GEEN beenruimte achterin. Zelfs je voeten onder de stoel krijgen gaat vaak al niet......
Is een Clubman niet iets? Meer bagegeruimte en aan 1 kant een extra deurtje....
Audi a2 is eem toppertje!
- dvh
Zelfs de Up is nog ruimer van binnen Reind.
Is dat niet iets voor erbij ?
- Petrolhead Tom
Mijn moeder heeft een R56 (ruk van binnen) en mijn zusje heeft een R50 (nog meer ruk van binnen) ik zou minimaal voor een clubman gaan en het anders lekker laten gaan.
- stefan740
-
OnlineWJ
+1, mijn broertje heeft nu zo'n 5 deurs en dat is echt niet verkeerd, ruimte achterin is ook erg goed. Alleen kofferbak is niet erg groot, maar achterbank kan wel naar beneden mocht dat nodig zijn.dvh schreef:Zelfs de Up is nog ruimer van binnen Reind.
- Niels
- Auto: Prius+
Wij zijn ook aan het kijken voor een Mini alhoewel het me qua prijs aan het hart gaat
We hebben nu in eentje gereden en de ruimte is acceptabel aangezien de vrouw met de 320D touring rond rijdt
(Die van ons zijn ook 1 en 3). Als het als 2e auto zou zijn om zeer regelmatig de kids mee te nemen dan zou de A2 altijd de voorkeur hebben imho

-
Wij hebben een Clubman als 2e auto. Dat gaat prima. Een 'normaal' model zou ik nooit doen.... lastige instap en zeker met 2 hele kleintjes vergt dat denk ik acrobatische handelingen om ze vast te krijgen....

- Reind
Dan word het een Audi A2. Grappig eigenlijk, die wouden we 2 jaar geleden al kopen maar toen een Clio gekocht. Ik snap nog steeds niet waarom.
Ben alleen bang dat er totaal niks sportiefs is aan de A2. Vandaar ook de overweging voor een MINI. De panda 100hp staat eventueel ook nog op het lijstje.
Ben alleen bang dat er totaal niks sportiefs is aan de A2. Vandaar ook de overweging voor een MINI. De panda 100hp staat eventueel ook nog op het lijstje.
- Petrolhead Tom
Geniale kar die Panda. Kan hem je van harte aanraden. Ben er gisteren nog mee op stap geweest. Het is tot op de dag van vandaag de beste FWD auto die ik heb gereden.Reind schreef:Dan word het een Audi A2. Grappig eigenlijk, die wouden we 2 jaar geleden al kopen maar toen een Clio gekocht. Ik snap nog steeds niet waarom.
- D20VT
Persoonlijk vond ik de A2 weer niks, ermee gereden, maar kon imho niet tippen aan de huidige auto van de vrouw.
Een mercedes a klasse, maar dan wel een nemen van na de facelift ( na 2001) en dan nog het liefst een lange versie. Voor mercedesbegrippen een vrij roestvrije en probleemloze auto.
Ideaal met kinderen, uitneembare achterbank in delen, iets hogere instap, super makkelijk voor de kinderen erin zetten achterin. Mijn vrouw wil er in ieder geval niet meer uit. Heb al van alles aangeboden, maar dan blijft ze er maar mee rijden
Een mercedes a klasse, maar dan wel een nemen van na de facelift ( na 2001) en dan nog het liefst een lange versie. Voor mercedesbegrippen een vrij roestvrije en probleemloze auto.
Ideaal met kinderen, uitneembare achterbank in delen, iets hogere instap, super makkelijk voor de kinderen erin zetten achterin. Mijn vrouw wil er in ieder geval niet meer uit. Heb al van alles aangeboden, maar dan blijft ze er maar mee rijden

- Luca
Countryman S 

- Reind
Countryman S vind ik niet mooi en pas ook niet in het budget. Daarnaast heb ik inmiddels een hekel aan auto's die veel afschrijven.
A klasse is een optie. Ik zal hem meenemen inde overweging
A klasse is een optie. Ik zal hem meenemen inde overweging
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Als je niet altijd zelf in de grote sloep weg moet, hoeft de achterbank van een Mini volgens mij nooit gebruikt te worden.... stap je zelf lekker in de mini...
- frank de jonge
Leon FR of Cupra?
VW golf GTI
3 MPS (ding is ruim zat van binnen en de koffer is nog behoorlijk groot en gaat als de brandweer
)
VW golf GTI
3 MPS (ding is ruim zat van binnen en de koffer is nog behoorlijk groot en gaat als de brandweer

-
OnlineFabian
Luca schreef:Countryman S
Countryman is werkelijk de slechtste mini ooit.
Wat een rammelbak. Onderstel rammelt, interieur rammelt, dramtisch gewoon. Complete deceptie om daar mee te rijden.
Daar zou jij echt ongulukkig van worden. Niet bmw waardig product.....
- Aerschtuner
- Petrolhead Tom
Mijn pa moest en zou zo'n ding voor mijn moeder kopen. Zijn 320d moest laatst voor een beurt en toen kreeg hij dus zo'n Countryman mee. Hij was nog niet bij Deventer of hij was volledig genezen. Wat een herrie bak!Fabian schreef:Luca schreef:Countryman S
Countryman is werkelijk de slechtste mini ooit.
Wat een rammelbak. Onderstel rammelt, interieur rammelt, dramtisch gewoon. Complete deceptie om daar mee te rijden.
Daar zou jij echt ongulukkig van worden. Niet bmw waardig product.....
-
OnlineTristan
Heb ook voor een Clubman gekeken als 2e auto maar afgezien van de extra beenruimte liet ik deze ook staan. Intappen is erg lastig en kost je je rug als je er een kind in wil zetten. Kofferruimte viel helemaal tegen. Daarom voor een 1-serie gegaan. Ook geen ruimtewonder, maar wel 5-deurs, voldoende kofferruimte en toch sportief.
- Sjoerd
Heb vorige week onze Clubman Cooper ingeruild bij Smudde. 2009, full option 98k gelopen.
Als boodschappenauto mijns inziens prima te doen. Voordeel voor ons was/is de vlakke laadvloer i.v.m. 2 ridgebacks.
Ik vond het een heerlijk autootje; ik weet alleen niet of ik er ooit weer één ga halen. GF wou hem persé dus wat moet je dan
Countryman S mee gereden begin dit jaar; met mijn normale rijstijl 1 op 7. Ging wel heerlijk dwars in de sneeuw.
Als boodschappenauto mijns inziens prima te doen. Voordeel voor ons was/is de vlakke laadvloer i.v.m. 2 ridgebacks.
Ik vond het een heerlijk autootje; ik weet alleen niet of ik er ooit weer één ga halen. GF wou hem persé dus wat moet je dan

Countryman S mee gereden begin dit jaar; met mijn normale rijstijl 1 op 7. Ging wel heerlijk dwars in de sneeuw.
- Sjoerd MP BMW
Je meent het!
Hier ook Clubman gehad, twee Ridgebacks en m'n naam is Sjoerd.
Ben jij ook zo bijzonder knap?

Hier ook Clubman gehad, twee Ridgebacks en m'n naam is Sjoerd.
Ben jij ook zo bijzonder knap?

- Sjoerd
Nee; ik ben van de rijke takSjoerd MP BMW schreef:Ben jij ook zo bijzonder knap?

- Petrolhead Tom
- Martin van der Zwaard
Met een kind van 1 heb je neem ik aan vaak een kinderwagen bij je? Dan kan je het wel vergeten.
De misses heeft een R50 van '05. Daar krijg je dus niks in de kofferbak.
Een Joolz kinderwagen moeten de wielen vanaf en dan past het onderstel net aan in de kofferbak.
Het bovendeel moet op de achterbank en dus kan er niemand meer achterin. Met een buggy zou het wellicht wat makkelijker gaan.
Die kleine achterin zetten is verre van ideaal door de kleine instap en diepte van de achterbank.
Verder een "kek" karretje maar meer om met twee personen in te zitten.
De misses heeft een R50 van '05. Daar krijg je dus niks in de kofferbak.
Een Joolz kinderwagen moeten de wielen vanaf en dan past het onderstel net aan in de kofferbak.
Het bovendeel moet op de achterbank en dus kan er niemand meer achterin. Met een buggy zou het wellicht wat makkelijker gaan.
Die kleine achterin zetten is verre van ideaal door de kleine instap en diepte van de achterbank.
Verder een "kek" karretje maar meer om met twee personen in te zitten.
- ///Joost
Jammer om hier de reacties op de Countryman te lezen. Dat vond ik altijd een fantastiche kar om te zien, zeker met een Works kitje. Ik heb er nooit in gereden overigens. Maar zo te lezen hoef ik me daar ook niet op te richten als de prijzen wat lager worden.