Vragen kan altijd.
Ik heb de hele hype rond de CSL nooit begrepen. De meerwaarde van de nieuwprijs van een CSL tov die van de "normale" M3. En ook het premium wat 'em nu als occasion wordt toegerekend.
En last but not least het premium wat 'em wordt toegerekend in rijeigenschappen. Het is gewoon een iets scherpere M3, maar de verschillen zijn "marginaal" en bijv. veel kleiner dan het verschil tussen een e46 M3 en een e46 330Ci.
Sterker nog ik vind een "normale M3" een betere auto zoals die gepositioneerd is. De "normale M3" is uniek als je hem positioneert als sportcoupe/sedan. In die hoedanigheid heeft ie geen concurrenten die aan 'em kunnen tippen en is de mix tussen dagelijkse bruikbaarheid, comfort, beleving en sportiviteit m.i. ongekend. Een M3 CSL kan ook als zodanig gepositioneerd worden en dan is daar echt helemaal niets mis mee. Echter een M3 CSL wordt, veel meer als een "normale M3", gepositioneerd als de ideale circuit/sport auto. En daarmee begeeft ie zich m.i. in een gebied waar die zich echt niet thuishoort en genadeloos wordt "afgemaakt" door de concurrentie (bijv. Porsche GT3). En die laatste (GT3) is dan ook de auto die je m.i. moet ophalen als je 67k wilt spenderen aan een 2e hands sportauto.
Mark.