Artworks (automotive)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Fer

Artworks (automotive)

Bericht door Fer » 13 dec 2013, 19:59

In het fotografie draadje hier viel me op dat er best veel mensen hier creatief met auto's en beeld bezig zijn. Ik houd me met automotive fotografie bezig, maar bij slecht weer is daar meestal weinig lol aan. Om me bij slecht weer niet te vervelen maak ik dit soort dingen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik doe dit als hobby, maar af en toe ook wat werk in opdracht (dan wel tegen hobby tarieven). Bovenstaande zijn op 400 grams gekleurd karton/papier gedaan. Ik gebruik hiervoor een combinatie van technieken: markers, fineliners, pastelkrijt, grafietpotlood en pastelpotloden. Ongeveer alles wat je op papier kunt gebruiken dus.
Dit soort werk noemen ze in het engels een rendering. Een exacte vertaling daarvan heb ik niet, maar het komt erop neer dat je probeert om tot een fotorealistisch resultaat te komen.

Zijn er hier meer mensen die creatief met auto's bezig zijn? Dat mag uiteraard ook schilderwerk, ontwerpwerk etc zijn.

Reacties / tips / suggesties of opbouwende kritieken op mijn werk zijn uiteraard van harte welkom!

ErikS

Re: Artworks (automotive)

Bericht door ErikS » 13 dec 2013, 20:01

Er zit wel erg veel ruis in je foto's... :mrgreen: :tooth: :bag:

Geintje, leuk dat je dit kan. Erg netjes.

350 Z

Bericht door 350 Z » 13 dec 2013, 21:12

:thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 13 dec 2013, 21:14

Knap hoor !

markk

Bericht door markk » 13 dec 2013, 22:01

Prachtig. Ik dacht eerst ook dat het bewerkte foto's waren. Respect hoor.

Mark.

Luca

Bericht door Luca » 13 dec 2013, 22:20

Knap en mooi!!!!!

Peric

Bericht door Peric » 13 dec 2013, 22:31

Wow! Erg gave tekeningen..
:thumbup:

///Joost

Bericht door ///Joost » 13 dec 2013, 23:15

Supermooi! Doe je dit uit de losse pols of heb je foto's als voorbeeld? Ik zou het je zeker niet nadoen! :thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2013, 19:59

Vakwerk!

Vind je het goed als ik daar een keer aandacht aan schenk op http://www.carthouse.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ? Dan is het wel leuk om making-off foto's erbij te zetten. Heb je het jezelf geleerd?

Fer

Bericht door Fer » 14 dec 2013, 23:57

///Joost schreef:Supermooi! Doe je dit uit de losse pols of heb je foto's als voorbeeld? Ik zou het je zeker niet nadoen! :thumbup:
Hangt er een beetje vanaf. Als ik een voorbeeldfoto heb gebruik ik die, maar bij gebrek daar aan ook soms "uit de losse pols". Voorbeeldfoto's gebruik ik echter vooral om de details kloppend te krijgen. De lichtval op de auto doe ik sowieso naar eigen inzicht. Vaak zitten er hinderlijke reflecties in foto's en ik wil de auto graag zo clean mogelijk uit laten komen (alsof deze in een studio staat).
Dennis Cavallino schreef:Vakwerk!

Vind je het goed als ik daar een keer aandacht aan schenk op http://www.carthouse.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ? Dan is het wel leuk om making-off foto's erbij te zetten. Heb je het jezelf geleerd?
Dat vind ik uiteraard geen probleem! Making-off foto's zal ik maken als ik aan een nieuw project begin. Is misschien ook wel leuk om die hier te laten zien. Iemand leuke suggesties voor een onderwerp (dit forum kennende zal het vast een bmw of porsche worden :P )?
Ik heb het voornamelijk zelf geleerd, maar sommige technieken heb ik wel afgekeken van tutorials of how-to's op internet.

Bedankt voor de leuke reacties in ieder geval!

Peric

Bericht door Peric » 15 dec 2013, 12:18

Misschien leuk om 's een keer geen bestaand model te kiezen..
Teken 's een auto zoals jij een auto wil zien.

Plaats reactie