BMW 2 Serie Coupé
- Leen
Re: BMW 2 Serie Coupé
Gisteren even geweest bij de "presentatie" ......, zo op het eerste gezicht praten we niet over een "echte" motorsport auto ,
men gebruikt gewoon een standaard m235i , kooi erin , standaard zf 8 automaat....... voor performance friction 4pots , achter standaard , wel een drechsler sper en 10j 18" bbs met 265 banden , KW schroefset H&R veren , 4 plakschermen aan de zijkant , en dat is het wel een beetje .
kortom , nog niet echt overtuigd .
men gebruikt gewoon een standaard m235i , kooi erin , standaard zf 8 automaat....... voor performance friction 4pots , achter standaard , wel een drechsler sper en 10j 18" bbs met 265 banden , KW schroefset H&R veren , 4 plakschermen aan de zijkant , en dat is het wel een beetje .
kortom , nog niet echt overtuigd .
- Tristan
Wel een leuke basis voor een merkencup ala 130i Cup. Dan zou ik wel interesse hebben.
Maar helaas voor mij geen optie als vervanger voor de 130i, ook al is het prijstechnisch interessant.
Maar helaas voor mij geen optie als vervanger voor de 130i, ook al is het prijstechnisch interessant.
- Petrolhead Tom
Ik weet dat Rent 4 Ring de VLN rijdt met de 8 traps ZF. Gaat wel goed volgens mij. Toch zou ik liever een handbak hebben in een auto als dat. Wordt dat een mogelijkheid of is dit het?
- Leen
dit is het tom , voorlopig komen er in maart 15 die naar de VLN teams gaan .
daarna komen volgende batches
zoals Tristan zegt , met handbak zou het een leuke suggestie zijn voor 2015 in cup verband in NL , daar zou volgens mij wel genoeg animo voor zijn .
daarna komen volgende batches
zoals Tristan zegt , met handbak zou het een leuke suggestie zijn voor 2015 in cup verband in NL , daar zou volgens mij wel genoeg animo voor zijn .
- Tristan
Auto gaat in de VLN een soort cup rijden tegen de Opel (Astra Cup) en Toyota (GT86).
- Petrolhead Tom
Wel gaaf hoor! Ik dacht alleen dat ze ook direct voor particulieren aangeboden zouden worden. Dat duurt dus even tot de volgende batch. Leuk speelijzer maar als je de hobbyist wilt benaderen zou ik als BMW zijnde toch een handbak aanbieden.
Daarbij krijg je op de paddock van de ring natuurlijk ook meer bragging rights wanneer je zelf pookt.
Daarbij krijg je op de paddock van de ring natuurlijk ook meer bragging rights wanneer je zelf pookt.

- Hielke
1400 kg hoorde ik.
Dan hebben ze inderdaad niet hun best gedaan om er iets van te maken.
Zo bekeken is 59.990 ex ex wat prijzig.
Dan hebben ze inderdaad niet hun best gedaan om er iets van te maken.
Zo bekeken is 59.990 ex ex wat prijzig.
-
Hierbij wat info.
Bumpers, zijskirts en spiegels zijn van de performance lijn en de Verbreding sets die zijn er gewoon aangeplakt. De ZF 8 speed automaat bak hoort niet in een race auto wat mij betreft. Ze hebben de veren en stabi s bij H&R ingekocht de dempers zijn 2 voudig verstelbaar en komen bij KW vandaan. De voorste remklauw is van PFC en komt bij Sandler vandaan de achterste remklauw is orgineel. De kooi is half gelast en half geschroefd. Verder is de auto qua techniek compleet orgineel. Ze hebben alleen een race cat ingebouwd vlak na de turbo en de achter geluid dempers weggelaten verder is het uitlaat systeem ook orgineel. De ABS en Tracktion control is softwarematig aangepast. Er zit niet standaard een datalogger in. De breedte van de auto is uit ET waarde van de wielen (10jx18) gehaald en niet uit langere draagarmen. Alle draagarmen zijn orgineel . Het (race) stuur komt uit de BMW Perfomance lijn met de standaard flippers erachter. Achter een sper van Drexler die ook bestelbaar is voor je M235i straat auto.
Er komt een zogenaamde Cup binnen de VLN met die auto's. De eerste 15 auto die geleverd worden gaan eerst naar de VLN toe.
Gewicht is ca. 1400kg.
Bumpers, zijskirts en spiegels zijn van de performance lijn en de Verbreding sets die zijn er gewoon aangeplakt. De ZF 8 speed automaat bak hoort niet in een race auto wat mij betreft. Ze hebben de veren en stabi s bij H&R ingekocht de dempers zijn 2 voudig verstelbaar en komen bij KW vandaan. De voorste remklauw is van PFC en komt bij Sandler vandaan de achterste remklauw is orgineel. De kooi is half gelast en half geschroefd. Verder is de auto qua techniek compleet orgineel. Ze hebben alleen een race cat ingebouwd vlak na de turbo en de achter geluid dempers weggelaten verder is het uitlaat systeem ook orgineel. De ABS en Tracktion control is softwarematig aangepast. Er zit niet standaard een datalogger in. De breedte van de auto is uit ET waarde van de wielen (10jx18) gehaald en niet uit langere draagarmen. Alle draagarmen zijn orgineel . Het (race) stuur komt uit de BMW Perfomance lijn met de standaard flippers erachter. Achter een sper van Drexler die ook bestelbaar is voor je M235i straat auto.
Er komt een zogenaamde Cup binnen de VLN met die auto's. De eerste 15 auto die geleverd worden gaan eerst naar de VLN toe.
Gewicht is ca. 1400kg.
- Tristan
Eigenlijk een soort groep N auto. Maar valt me qua spec's idd wat tegen.
- RVV
Niet positief dus?! Of misschien wel?
- Robin Hartog
Ziet er iig wel geinig uit.

Laatst gewijzigd door Robin Hartog op 13 dec 2013, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja dat formulier ligt hier ook wel. Maar die is niet ingevuld.
- Hielke
Als basis voor een Nederlandse cupklasse niet. 74.000 in de BTW is te gortig om een veld te vullen. En helemaal als je als potentiële koper weet dat de gebruikte spullen weinig exotisch zijn. Op zo'n auto wordt tov een standaard auto nog eens extra verdiend. De klant mag daarmee de promotie voor BMW betalen.RVV schreef:Niet positief dus?! Of misschien wel?
Nu zijn er op DF hordes te vinden die dat, als ze de middelen hadden, heel graag zouden willen doen. Dus zo bekeken zal het wel weer verkocht worden

- RVV
In de BTW rekenen? Iedereen die met deze auto zou willen gaan racen heeft daar wel een of andere zakelijke constructie op lopen waarbij de BTW aftrekbaar is lijkt me.
Wat kost het anders dan om het zelf op te bouwen? Zeg maar volgens dezelfde specs.. zit daar dan 10 tot 15k euro verschil in? (goedkoper).
Wat kost het anders dan om het zelf op te bouwen? Zeg maar volgens dezelfde specs.. zit daar dan 10 tot 15k euro verschil in? (goedkoper).
- Hielke
10 tot 15k verschil idd.
Als BMW Nederland zou ik liever de tweeliter turbo als basis nemen. Zonder graaiersoog kunnen ze die met een lichte tuning tot 250 pk voor 40k neerzetten. Door z'n lagere gewicht een minstens zo leuke rijdersauto.
Als BMW Nederland zou ik liever de tweeliter turbo als basis nemen. Zonder graaiersoog kunnen ze die met een lichte tuning tot 250 pk voor 40k neerzetten. Door z'n lagere gewicht een minstens zo leuke rijdersauto.
- Tristan
Racen doe je idd ex BTW als je slim bent.
De 130i Cup koste destijds 44K ex. BTW.
De 130i Cup koste destijds 44K ex. BTW.
-
Als ik er een zou kopen rijst mij de vraag wat wil ik ermee doen.
Dnrt rijden dan kan je beter een ouwe e36 of e46 m3 doen of een mooie E30M3 en ga lekker in de youngtimers racen.
Rally rijden is geen optie geen kenteken registratie en je mag niet met een 3.0 turbo 6 cil meedoen.
Supercar challenge met 333 pk en 1400kg ben je niet competatief in de Supersport klasse en in de sport klasse ben je te snel en 1850 euro inschrijfgeld per race betalen gaan we maar even niet doen.
VLN is leuk maar alleen in de GT3 klasse 650 keer per rondje in de spiegel kijken ben je ook snel klaar mee. Snelheidsverschillen zijn daar mega groot.
Als trackday auto is hij te duur en geen kenteken.
Wat Hielke zegt als cup auto is ie ook te duur. Dan ben je beter af met de nieuwe Clio Cup.
Dnrt rijden dan kan je beter een ouwe e36 of e46 m3 doen of een mooie E30M3 en ga lekker in de youngtimers racen.
Rally rijden is geen optie geen kenteken registratie en je mag niet met een 3.0 turbo 6 cil meedoen.
Supercar challenge met 333 pk en 1400kg ben je niet competatief in de Supersport klasse en in de sport klasse ben je te snel en 1850 euro inschrijfgeld per race betalen gaan we maar even niet doen.
VLN is leuk maar alleen in de GT3 klasse 650 keer per rondje in de spiegel kijken ben je ook snel klaar mee. Snelheidsverschillen zijn daar mega groot.
Als trackday auto is hij te duur en geen kenteken.
Wat Hielke zegt als cup auto is ie ook te duur. Dan ben je beter af met de nieuwe Clio Cup.
- RVV
Duidelijke argumentatie! Toch is het idee in de basis niet gek. Alleen eigen cup klasse is dus interessant als je er mee zou willen racen. Was BMW een paar jaar geleden ook niet bezig met een Mini Cooper racer? Zou ook een klasse van komen, volgens mij stierf dat plan een stille dood. Mede omdat die Mini ook stervens duur was.
- Petrolhead Tom
Kortom: kan best wat zijn maar dan met een ECHT goed onderstel en een handbak.
- Tristan
Auto is voor VLN gebouwd. GT4's zijn er niet meer en voordat de nieuwe GT4 komt ben je een tijd verder. Denk dat de vraag naar een tussenoplossing zo groot was dat ze deze auto leveren. Standaard auto, weinig ontwikkelingstijd nodig en daardoor nu al leverbaar.
- Petrolhead Tom
Is er wel geweest. Drenth heeft zelfs nog wat bakken met kortere verhoudingen gemaakt. Die heeft Spenkelink grotendeels opgekocht. Volgens mij heeft er zelfs nog een keer zo'n Mini te koop gestaan op DF. Hadden iets meer vermogen dan standaard maar niet heel erg bijzonder. Wel een geinig ding.RVV schreef:Duidelijke argumentatie! Toch is het idee in de basis niet gek. Alleen eigen cup klasse is dus interessant als je er mee zou willen racen. Was BMW een paar jaar geleden ook niet bezig met een Mini Cooper racer? Zou ook een klasse van komen, volgens mij stierf dat plan een stille dood. Mede omdat die Mini ook stervens duur was.
- GTRene
best mooi zo.Robin Hartog schreef:Ziet er iig wel geinig uit.![]()
![]()
-
Zal ik hier nou eens een idee neerzetten dan was het wel een Succes geweest.
BMW, Audi, en Mercedes komen alle drie met zo n auto die qua specs en rondetijden gelijkwaardig zijn. Gewicht op 1250kg. Concept met 2 rijders. 2 x sprint race en 1 keer uurs race met verplichte wissel. De races worden verreden in het DTM weekend. Combinatie gentleman rijder en semi prof.
BMW, Audi, en Mercedes komen alle drie met zo n auto die qua specs en rondetijden gelijkwaardig zijn. Gewicht op 1250kg. Concept met 2 rijders. 2 x sprint race en 1 keer uurs race met verplichte wissel. De races worden verreden in het DTM weekend. Combinatie gentleman rijder en semi prof.
Laatst gewijzigd door Andre op 13 dec 2013, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
GT5 cup is geboren. Zou idd een mooie optie zijn en qua kosten enigzins goed te doen, denk ik.
- GTRene
dat klinkt wel goed qua idee