Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
JP

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door JP » 21 nov 2013, 09:11

daNpy schreef:
ADAC en Red Bull-baas willen Nürburgring kopen
Er hebben zich diverse partijen gemeld die geïnteresseerd zijn in het kopen van de failliete Nürburgring. Het historische circuit in de Duitse Eifel kijkt tegen een enorme schuld aan en staat sinds het begin van dit jaar te koop
Failliet
De Nürburgring werd failliet verklaard nadat het openen van een heus evenementenpark naast het circuit uitdraaide op een financiële flop. Bezoekers voor het nieuw gebouwde evenementencomplex, met onder andere een boulevard en een heuse achtbaan, bleven uit, waardoor de gemaakte kosten niet werden terugverdiend. De Nürburgring liep een schuld op van 350 miljoen euro, werd failliet verklaard en is nu te koop gezet door Rheinland-Pfatlz, de Duitse deelstaat waarin het circuit ligt.

Dietrich Mateschitz toont interesse
Naast het evenementenpark en het Grand Prix-circuit, behoort ook de ruim 20 kilometer lange Nordschleife tot het geheel dat nu te koop staat. Volgens de organisatie die de verkoop van het circuit afhandelt hebben zich diverse partijen gemeld die geïnteresseerd zijn in een overname van de Nürburgring. Formule 1-baas Bernie Ecclestone zou één van de geïnteresseerden zijn, al lijkt dit slechts een wild gerucht te zijn. Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz zou wel een serieuze kandidaat zijn die het circuit zou willen overnemen. De Oostenrijkse zakenman bezit ook de Oostenrijkse Red Bull Ring, waar volgend jaar voor het eerst sinds 2003 weer een Formule 1-race zal worden verreden.

ADAC
Een tweede serieuze kandidaat is de Duitse autobond ADAC. De grootste automobielclub van Europa bevestigde op maandag zelfs al een officieel bod uit te hebben gebracht op het financieel noodlijdende circuit.

‘Met het vrijblijvende bod hopen we inzage te krijgen in het financiële overzicht van de Nürburgring. Daarna zullen we ons verder beraden over een mogelijke koop’, aldus ADAC-motorsportchef Lars Soutcschka.

De ADAC organiseert ieder jaar onder andere de prestigieuze 24-uursrace op de Nürburgring. De automobielbond wil het Grand Prix-circuit en de Nordschleife overnemen, maar zou geen interesse hebben in het evenementenpark.

'Beslissing valt begin 2014'
Pietro Nuvoloni, de woordvoerder van de Ring-saneerders, wilde niet ingaan op eventuele geïnteresseerde partijen. Wel liet hij weten diverse vrijblijvende boden te hebben ontvangen. Officiële boden moeten voor het einde van het jaar zijn uitgebracht, waarna er in het eerste kwartaal van 2014 wordt beslist over de koop van het circuit.

Touristenfahrten
Naast de diverse toonaangevende raceklasses op het Grand Prix-circuit, zoals de Formule 1 en DTM, zorgt de ruim 20 kilometerlange Nordschleife voor de voornaamste inkomstenbron van de Nürburging. De zogenaamde Touristenfahrten, waar tegen betaling over ‘De Groene Hel’ gereden kan worden in een normale auto, trekken ieder jaar miljoenen racefans en autoliefhebbers naar de Duitse Eifel. De touristenfahrten zijn daarmee één van de grootste toeristische trekpleisters van de regio.
Bron: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/" onclick="window.open(this.href);return false;)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/11_november/131112_ADAC_wil_Nurburgring_kopen.xml
ADAC's bod was te laag en zij trekken zich nu terug.

http://www.finanznachrichten.de/nachric ... en-003.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

JDMCharade

Bericht door JDMCharade » 13 dec 2013, 01:18

Een leuke vergelijking. Vorig jaar met een Daihatsu Charade 1.3 16v getuned op de ring. +/- 90pk
Op een droge baan met uniroyal rainsport 2 banden 195/50/15.

Jaar later met een Toyota Corolla 1.6 16v standaard met alleen remupgrade en veerpootbrug.
Op een vochtige baan met falken ziex ze912 195/50/15

Knot

Bericht door Knot » 13 dec 2013, 09:11

Met de charade had je nog wel wat te leren aan lijnen, rempunten en juiste versnellingen. Vind de 5 ook erg lang t.o.v. de 4 als je m in legt naar SX toe.

Wat vind je van die Ziex 912? Ik heb ze in 225 en 245 breed op de E46 touring maar drift soms nog makkelijker dan goodyeartjes 195 breed die ik op de drifter heb!

JDMCharade

Bericht door JDMCharade » 13 dec 2013, 18:25

Ja klopt ja.
En om eerlijk te zijn vind ik die Ziex ze912 geen goeie banden voor de nring met een fwd auto.
Voor dagelijks gebruik zijn ze ideaal, lekker stil en gaan erg lang mee maar zolang t wegdek vochtig is zijn ze slecht. Dus ik moet het nog een keer testen op een kurkdroge nordschleife voor ik echt kan oordelen of ze goed zijn. Maar das ook weer totaal andere asfalt dan hier in nl.

Alexander

Bericht door Alexander » 15 dec 2013, 20:31

JDMCharade schreef:Een leuke vergelijking. Vorig jaar met een Daihatsu Charade 1.3 16v getuned op de ring. +/- 90pk
Op een droge baan met uniroyal rainsport 2 banden 195/50/15.

Jaar later met een Toyota Corolla 1.6 16v standaard met alleen remupgrade en veerpootbrug.
Op een vochtige baan met falken ziex ze912 195/50/15
Nice! Met beperkt vermogen kan je, met wat baankennis, zeker nog best leuk meekomen.

Paar jaar geleden ook met 90 pk in een vrijwel standaard boodschappenwagentje rondgetuft.
Lowbudget? No-budget FTW :blink:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 16 dec 2013, 20:48

90 pk? Ik ga volgend jaar een keer een rondje rijden met een auto met 45pk. Even kijken of dat goed gaat. :kikker:

Knot

Bericht door Knot » 17 dec 2013, 08:29

Ik heb een aantal rondjes in een opel astra station 1.7dti gedaan 75pk, dat is denkik wel het traagste wat ik rondgetrapt heb.

Gijs.

Bericht door Gijs. » 30 dec 2013, 22:54

Om het jaar volledig in stijl af te sluiten bij deze een compilatie van de leukste/bijzonderste/dikste etc. dingen die ik dit jaar op de Nürburgring op film heb gezet. Enjoy!

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 30 dec 2013, 23:02

^^

Mooi man!

dvh

Bericht door dvh » 30 dec 2013, 23:05

Rijdt veel moois rond :-)

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 30 dec 2013, 23:06

Gisteren de laatste rondjes van het jaar gereden. Met de Touring.. op winterbanden uiteraard. En het was best gladjes zo hier en daar. Understatement. En dat was stiekem best grappig met zo'n oude kar..1400kg rijklaar op ballonbanden.. onderstuur en overstuur alles is mogelijk maar het leuke is natuurlijk dat de grens zo makkelijk op te zoeken is. Eigenlijk waren het de leukste rondjes van dit jaar. Het was verder best wel uitgestorven.. er zaten een paar rondjes bij waarbij ik, behalve de Golf 5 GTI voor mij waarmee ik 5 rondjes samen gereden heb, geen enkele auto tegen kwam. Heeerlijk !

GTRene

Bericht door GTRene » 30 dec 2013, 23:45

mooie video...wat gaan sommige hard, echt op het naadje met dure bakken :D

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 30 dec 2013, 23:51

Michel Huisman schreef:Gisteren de laatste rondjes van het jaar gereden. Met de Touring.. op winterbanden uiteraard. En het was best gladjes zo hier en daar. Understatement. En dat was stiekem best grappig met zo'n oude kar..1400kg rijklaar op ballonbanden.. onderstuur en overstuur alles is mogelijk maar het leuke is natuurlijk dat de grens zo makkelijk op te zoeken is. Eigenlijk waren het de leukste rondjes van dit jaar. Het was verder best wel uitgestorven.. er zaten een paar rondjes bij waarbij ik, behalve de Golf 5 GTI voor mij waarmee ik 5 rondjes samen gereden heb, geen enkele auto tegen kwam. Heeerlijk !
Dat is wel lekker ja.

Ik moet zeggen dat tot mijn leukere rondes zeiknatte rondes horen. Niks niet hard, gewoon heel gefocust lijnen rijden en ook maar een enkele auto te zien.

En leuk om dan in de 328i een 911 GT3 voorbij te gaan die ze vermogen niet kwijt kon.

Maar dat het nog open is. Dacht dat het in ergens in november gesloten was.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 31 dec 2013, 12:41

Gijs. schreef:Om het jaar volledig in stijl af te sluiten bij deze een compilatie van de leukste/bijzonderste/dikste etc. dingen die ik dit jaar op de Nürburgring op film heb gezet. Enjoy!

Lekker filmpje! :df:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 31 dec 2013, 14:03

MParallel schreef:
Maar dat het nog open is. Dacht dat het in ergens in november gesloten was.
Werkzaamheden waren in de 2e week van December afgerond, zodoende was het open voor touris de laatste 2 weekenden.

Knot

Bericht door Knot » 31 dec 2013, 14:21

Ik ga begin 2014 wel voor een driftweekend als ie net open is en het lekker glad is!

martll

Bericht door martll » 31 dec 2013, 22:04

Ze zijn je nog niet vergeten. Zag vandaag nog een status op Facebook;

Nordschleife Pictures
Guten Rutsch ins neue Jahr! STR :)

Crazy BMW Drift Nordschleife Nürburgring 03.11.2013
http://www.youtube.com/watch?v=5Qs1xRvzMlg" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jan 2014, 18:24

:hmmm: geld heeft ie wel :D

http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 83832.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ecclestone will Nürburgring kaufen

Was steckt hinter dem Gebot?

Bernie Ecclestone hat zugegeben, dass er ein Gebot zum Kauf des Nürburgrings abgegeben hat. Dabei hat er vor nicht allzu langer Zeit noch erklärt, dass kein Interesse an dem Eifel-Kurs. Parallel dazu wurde bekannt, dass die Anklage gegen den Briten zugelassen wird. Ecclestone muss in München vor Gericht.

ErikS

Bericht door ErikS » 17 jan 2014, 12:39

En dan laat ie het van voor tot achter kaal schrapen, nieuw asfalt zonder hobbeltjes bumps etc;

Het nieuwe F1 evenement is geboren.

Asjeblieft nie! :tooth:

Knot

Bericht door Knot » 17 jan 2014, 15:13

Zou idd zonde zijn als alles vernieuwd gaat worden.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 jan 2014, 15:32

Hou toch op man. Die engnek is bovenal een zakenman. Die gaat echt niet de ring om zeep helpen. Zijn enige doel is om meer geld te verdienen. Daarbij eist de Duitse overheid dat bij een verkoop er geen sprake mag zijn van sluiting voor het publiek.

ErikS

Bericht door ErikS » 17 jan 2014, 17:16

Eikelstone verdient z'n geld anders prima met de F1, volgens mij.
Dus waarom niet. Het zou wel dé toprace worden.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 17 jan 2014, 22:03

PD power

Bericht door PD power » 18 jan 2014, 09:12

Ik zou een staatslot kopen, als je zo dom rijd en zoveel geluk hebt........ :zwijntje:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 30 jan 2014, 19:46

:shock: :clap: :clap: :clap: :clap:

Wat nou pk's? Wat nou onderstel? Wat nou supercar? Vastberadenheid! :tooth:

Plaats reactie