Leuke avontuur met competitie element

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Michel P

Leuke avontuur met competitie element

Bericht door Michel P » 20 mar 2006, 22:33

Nadat ik Top Gear had zitten kijken waarin een ieder een keer met een beperkt budget een auto moest kopen en daar mee een reis van A naar B en weer terug moest maken, en wat gezien het budget een leuk en spannend spektakel was kwam ik op het volgende idee.

Stel we doen zoiets met D-F bij voorbeeld met teams van 3 personen, die samen een budget van bijvoorbeeld 1250 euro op tafel leggen om een auto te kopen, benzine eten en drinken, eventuele tol e.d. en hiermee naar Rome of Barcelona of welke stad ook dienen te rijden, en weer retour in een weekend waar men bijvoorbeeld op vrijdag avond vertrekt en zondag weer terug dient te zijn.

Is hier animo voor? Dan kunnen we samen de plannen en verder regels en ideeën daar voor uitwerken.

Ofwel brainstorm eens mee, en geef aan of je mee zou willen doen.

Michel

Tom

Bericht door Tom » 20 mar 2006, 22:39

Ik stel voor dat Markk gewoon z'n auto's beschikbaar stelt, die heeft er toch genoeg voor heel DF ;)

Nee vind het idee wel grappig, wacht even af naar de andere reacties. Weet zelf alleen niet of ik er geld voor over heb, wil komende tijd toch wat centen aan de kant zetten(sparen).

Joy

Bericht door Joy » 20 mar 2006, 22:42

Is een leuk idee. Is er eigenlijk al wel in de vorm van Amsterdam - Dakar. http://www.amsterdamdakar.com/dakar/

MX5T

Bericht door MX5T » 21 mar 2006, 01:39

Aardig idee Michel maar wat "studentikoos"......met zo min mogelijk poen zoveel mogelijk doen.

D-F heeft toch wat "zwaarder"kaliber in huis mag ik hopen.

Maar het idee is een goede aanzet voor een ander idee van budget / competitie / D-F

Waarom niet een soortement rally over de openbare weg met enkele teams welke een bepaald parcours afleggen met diverse "specials" erin in een tijdsbestek van twee dagen.
In Engeland wordt jaarlijks een regularity-rally georganiseerd welke van het zuiden van Engeland tot in het noorden van Engeland voert met auto's van vóór 1982 (2400 km in 3,5 dagen). Regularity wil meestal zeggen dat je een bepaald traject of "special" met een gemiddelde van max. 50 km/u moet kunnen afleggen. Om er toch wat pit in te brengen laat de organisatie dan vaak bij de start van zo'n proef of tijdens de proef wat manouvres doen waar je veel tijd aan kwijt raakt en dan moet je de overige 99% van de proef alles uit de kast rijden om die 50 km/u toch zien te halen.

Ik denk dan aan volgende opzet ( ik ben me ervan bewust dat dit alleen is voor mensen die de risiko's onderkennen van "hard" rijden, maar als een canonball-achtige run kan dan moeten er ook wel lieden zijn bij D-F die in de nachtelijke uren over een verlaten Alpenpas ( met bijbehorende ravijnen) durven jagen maar zich ook realiseren dat om te winnen je moet finishen.

1. teams van 2 personen kiezen een auto naar eigen goeddunken ( kan eventueel aan een budget gebonden zijn)

2.globale route met vaste vertrek- en aankomsttijden met daarin opgenomen de diverse specials, beginnend zaterdagochtend in NL, na ca 1600 km terug op zondag om 14.00 op startplaats

3. "specials"van een verschillende diversiteit zodat voertuigkeuze en bemanningsvaardigheden een rol spelen.
Te denken valt aan
a. een getimede ronde op de Ring,
b. een zuinigheidstraject over een afstand van meerdere honderden kilometers,
c. een nachtelijke Alpenpasrit
d. korte heuvelklim,
e. een kort rallyproefje,
f. een (eenvoudig)sleutelvaardigheidsproefje,
g. duwen voertuig door de bemanning over een bepaalde afstand( nee niet bergaf)

een globale route zou kunnen zijn start en aankomst midden NL, D (Ring of Hockenheim, CH (Alpenpas, F ( Vogezen), B (Ardennen)

zo min mogelijk "organisatie", bij calamiteiten moet de equipe zichzelf "redden"

VELIGHEID VOOR HET OVERIGE VERKEER MOET VOOROPSTAAN, dus de "specials" moeten plaatsvinden op tijdstippen en plaatsen dat dat gewaarborgd is.

Of het idee simpel uitvoerbaar is betwijfel ik eigenlijk wel een beetje :)

Ruud Bosch

Bericht door Ruud Bosch » 21 mar 2006, 10:23

Dieseltourist schreef:In Engeland wordt jaarlijks een regularity-rally georganiseerd welke van het zuiden van Engeland tot in het noorden van Engeland voert met auto's van vóór 1982 (2400 km in 3,5 dagen). Regularity wil meestal zeggen dat je een bepaald traject of "special" met een gemiddelde van max. 50 km/u moet kunnen afleggen. Om er toch wat pit in te brengen laat de organisatie dan vaak bij de start van zo'n proef of tijdens de proef wat manouvres doen waar je veel tijd aan kwijt raakt en dan moet je de overige 99% van de proef alles uit de kast rijden om die 50 km/u toch zien te halen.
Voor de geinteresseerden dat is LE JOG (Lands End - John o'Groats)
http://www.hero.org.uk/lejog/index.htm

Knot

Bericht door Knot » 21 mar 2006, 11:05

Ik vind het eerste idee wel gaaf eigenlijk, alleen zit je met verzekering, belasting en op naam zetten plus de auto daarna weer zien te verkopen.

Als we het voor mekaar krijgen met 3 man per auto en 4 teams en alles op band vastleggen met meerdere camera's kunnen we zeker een gave film maken, dat wel!

Overnachten in tent ofzo, anders kan dat natuurlijk niet uit de prijs. En ik ga om te beginnen valsspelen met een diesel ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 21 mar 2006, 11:29

Knot schreef:Ik vind het eerste idee wel gaaf eigenlijk, alleen zit je met verzekering, belasting en op naam zetten plus de auto daarna weer zien te verkopen.

Als we het voor mekaar krijgen met 3 man per auto en 4 teams en alles op band vastleggen met meerdere camera's kunnen we zeker een gave film maken, dat wel!

Overnachten in tent ofzo, anders kan dat natuurlijk niet uit de prijs. En ik ga om te beginnen valsspelen met een diesel ;)
Auto's per opbod verkopen en geld naar een goed doel! Verzekeren wellicht te sponsoren omdat dit slecht kort zal zijn.

Filmen is wellicht leuk, en dan een DVDtje samenstellen.

Kom maar op met de ideeen!

Michel

Elmar

Bericht door Elmar » 21 mar 2006, 16:26

Dat soort ideeen spreken mij wel aan, kom net vorig weekend terug uit Callafell (60 KM onder Barcelona) met een aftandse Chevrolet Lumina APV. Ding stond nog steeds op mijn naam en al 4 jaar niet gekeurd, maar moest toch een keertje terug voor een vrijwaring.
Bijna 15 uur onderweg geweest, inclussief klabband achter en vanaf Metz naar huis met een thuisbrengertje. Zulke ritten doe ik liever met zo'n gebakkie ipv met een (vrij) nieuwe auto.

Plaats reactie