BMW e36 325i Cabrio > te koop!
- MParallel
- Auto: BMW
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
Check zeker even het Relais van de pomp.
Twee weken terug sloeg mijne ook niet aan, maar motor draaite probleemloos rond.
Relais verwijderd en de contacten schoongemaakt, relais terug en direct starten.
Twee weken terug sloeg mijne ook niet aan, maar motor draaite probleemloos rond.
Relais verwijderd en de contacten schoongemaakt, relais terug en direct starten.
- Riceaux
Relais van de pomp gecheckt, schoongemaakt en weer terug geplaatst. Aansluitingen van de benzinepomp gecheckt en schoongemaakt. Weer proberen te starten, motor draait rond, maar slaat nog steeds niet aan.MParallel schreef:Check zeker even het Relais van de pomp.

edit:
Ik heb er zaterdag nog meegereden. En wou dus maandagochtend er weer mee weg. Op de een of andere manier gaat deurslot sinds die tijd ook niet meer zo soepel.
- MParallel
Die zit ook op de accu. Wat is je accuspanning?
Heb je de OBC? Dan kan je met hidden test #09 je boordspanning oproepen.

Heb je de OBC? Dan kan je met hidden test #09 je boordspanning oproepen.
- Riceaux
Heb wel OBC, maar display is kapot.
Zal morgen eens even de accu doormeten. Wellicht is de spanning inderdaad net iets onder het peil wat het moet zijn om 'm te starten. Maar wat ik dan wel vreemd vind is dat ie maandagochtend nog wel aansloeg, 400 toeren draaide en toen weer uitviel. Of is dat juist logisch dan?
Weet wel wat van autotechniek, maar moet ook nog heel veel leren.

Zal morgen eens even de accu doormeten. Wellicht is de spanning inderdaad net iets onder het peil wat het moet zijn om 'm te starten. Maar wat ik dan wel vreemd vind is dat ie maandagochtend nog wel aansloeg, 400 toeren draaide en toen weer uitviel. Of is dat juist logisch dan?
Weet wel wat van autotechniek, maar moet ook nog heel veel leren.

- GTRene
dat zou zo maar eens kunnen...
- InjectTheVenom
Voor hoe lang draaide hij die 400 toeren? Ik heb op de zaak een Peugeot 607 die eens in de zoveel tijd dezelfde symptomen vertoont en sinds deze week weer. Op de brug gezet en hij liep nog prima, versnellingsbak olie vervangen en daarna lijkt het voor een halve seconde of de motor pakt om vervolgens de startmotor het werk te laten doen. Accu zat volgens de tester op de grens tussen zwak en goed, motor wilde met de acculader op de startstand alsnog niet aan slaan. Display toont constant een accu zwak melding 

- Riceaux
Minder dan een seconde denk ik. Sloeg aan, draaide 400 toeren en viel direct weer uit.InjectTheVenom schreef:Voor hoe lang draaide hij die 400 toeren? Ik heb op de zaak een Peugeot 607 die eens in de zoveel tijd dezelfde symptomen vertoont en sinds deze week weer. Op de brug gezet en hij liep nog prima, versnellingsbak olie vervangen en daarna lijkt het voor een halve seconde of de motor pakt om vervolgens de startmotor het werk te laten doen. Accu zat volgens de tester op de grens tussen zwak en goed, motor wilde met de acculader op de startstand alsnog niet aan slaan. Display toont constant een accu zwak melding
- MParallel
Kapot? Of alleen de 3 gloeilampjes die je er zo van bovenaf indraait kapot?Riceaux schreef:Heb wel OBC, maar display is kapot...:
- Riceaux
Display is stuk. Pixel's zijn allemaal dood op een paar na.MParallel schreef:Kapot? Of alleen de 3 gloeilampjes die je er zo van bovenaf indraait kapot?Riceaux schreef:Heb wel OBC, maar display is kapot...:
- MParallel
Dan heb je enorm goed excuus om een OpenOBC project pcb/display te monteren.
Echt gaaf.
Echt gaaf.
- Riceaux
Zegt me niks... Upgrades zijn altijd goed dus kom maar op met die info!MParallel schreef:Dan heb je enorm goed excuus om een OpenOBC project pcb/display te monteren.
Echt gaaf.
- ///Joost
Ik heb werkelijk geen idee wat je hier bedoelt.MParallel schreef:Dan heb je enorm goed excuus om een OpenOBC project pcb/display te monteren.
Echt gaaf.
- Petrolhead Tom
Het is ook niet makkelijk!///Joost schreef:Ik heb werkelijk geen idee wat je hier bedoelt.MParallel schreef:Dan heb je enorm goed excuus om een OpenOBC project pcb/display te monteren.
Echt gaaf.
https://www.google.nl/search?client=saf ... 0AXB_4CoBw
- ///Joost
Ik ben er nog niet helemaal uit wat je nou precies ermee kan? Puur om meer functies te kunnen laten zien? Forgive my ignorance...
- Peric
Het kan de pomp zijn hoor Rico.
Als je 'm zaterdag weg hebt gezet blijft er natuurlijk nog wel wát benzine in het systeem zitten. Daar heeft 'ie waarschijnlijk effe die 400 toeren op gemaakt.
Kun je niet even met z'n 2-en checken? 1 die het contact aanzet, en de ander luisteren of de pomp draait.
Als je 'm zaterdag weg hebt gezet blijft er natuurlijk nog wel wát benzine in het systeem zitten. Daar heeft 'ie waarschijnlijk effe die 400 toeren op gemaakt.
Kun je niet even met z'n 2-en checken? 1 die het contact aanzet, en de ander luisteren of de pomp draait.
- frank de jonge
Als de pomp overleden is dan is de zekering er ook uitgeknald.
Dat eerst maar ff checken
Dat eerst maar ff checken

- MParallel
Véél meer functies. Bijvoorbeeld tegelijk olie temp en druk in de display. Compleet OEM look.///Joost schreef:Ik ben er nog niet helemaal uit wat je nou precies ermee kan? Puur om meer functies te kunnen laten zien? Forgive my ignorance...
Input voor allerlei zaken, type sensoren, ibus input, versnelling/G krachten en ga maar door. En omdat het open source is komen er steeds meer dingen bij.
De eerste versie is net opgeleverd.
Echt heel mooi project. Na jaren van prototyping ligt er nu een mooi product.
Hier het hele topic:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... -Firmware/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier wat shots:
(je kan zelf kiezen tussen metric of imperial units
- Riceaux
Interessant spul Mparallel.
Net even de accu gemeten. Geeft 12,53 volt. Volgens mij had ik ergens gelezen dat een voltage onder de 12,65v startproblemen kan geven, maar dat kan ik nu nergens meer terug vinden...

Net even de accu gemeten. Geeft 12,53 volt. Volgens mij had ik ergens gelezen dat een voltage onder de 12,65v startproblemen kan geven, maar dat kan ik nu nergens meer terug vinden...
- ///Joost
12.53V is niet eens zo heel laag. Wat meet je TIJDENS de start, want dat is wel van belang? Je accu zal dan in Voltage dalen vawege de capaciteit die deze moet leveren.Riceaux schreef:Interessant spul Mparallel.![]()
Je zou kunnen proberen om hem te starten met startkabels. Als de motor eenmaal loopt moet de dynamo de spanning 'overnemen' om de auto te laten lopen. De spanning op de accupolen tijdens lopen moet hoger zijn dan 13.8V.
- Riceaux
Spanning was net 12.37 voordat ik probeerde 'm te starten. Tijdens het starten zakte de spanning onder de 10 volt. Volgens mij is dat te laag? Helaas heb ik de startkabels uitgeleend aan m'n zus. Dus maar even wachten tot ik die terug heb.///Joost schreef:12.53V is niet eens zo heel laag. Wat meet je TIJDENS de start, want dat is wel van belang? Je accu zal dan in Voltage dalen vawege de capaciteit die deze moet leveren.Riceaux schreef:Interessant spul Mparallel.![]()
Je zou kunnen proberen om hem te starten met startkabels. Als de motor eenmaal loopt moet de dynamo de spanning 'overnemen' om de auto te laten lopen. De spanning op de accupolen tijdens lopen moet hoger zijn dan 13.8V.
- Martijn_bmw
dat is inderdaad erg laag! ik zou eerst eens proberen met startkabels 

- Riceaux
Dan direct de volgende vraag, hoelang gaat een accu ongeveer mee? Accu die er in zit is van 2006 volgens de sticker die erop zit.Martijn_bmw schreef:dat is inderdaad erg laag! ik zou eerst eens proberen met startkabels
- Niels
- Auto: Prius+
10V is te weinig en 7 jaar is een prima score. Nieuwe accu en gaan met die 

- Martijn_bmw
eens met Niels, dan zou ik gewoon meteen een nieuwe accu gaan halen 
die heeft ze beste tijd wel gehad na 7 jaar...

- ///Joost
+1. Hoe lang een accu meegaat ligt puur aan hoe je er mee omgaat. Een auto die weinig rijdt en nooit aan de druppellader hangt kan al na een jaar of 2-3 een dooie (B-merk) accu hebben. Behandel je 'm goed, rijdt je regelmatig of hangt ie vaak aan de druppellader dan kan een accu zo 8-10 jaar meegaan.Martijn_bmw schreef:eens met Niels, dan zou ik gewoon meteen een nieuwe accu gaan halen