CJIB

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: CJIB

Bericht door Petrolhead Tom » 01 dec 2013, 22:44

Neem mijn reactie ook vooral niet te serieus. Maar hier in de grensstreek word je nog wel eens geconfronteerd met mensen die het wonen in Duitsland bijna als een soort religie zien. Daar kan ik niet zo goed tegen. ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 dec 2013, 08:52

Martijn M schreef:
Sjoerd MP BMW schreef:Jullie betalen dadelijk tol en ik ga minder betalen voor onze auto's! Hahahaaaaa!
Minder van die Nur Linksers op de Autobahn!
Enige reden waarom ik lang links rij op de autobahn is omdat al die Duitsers tegenwoordig niet meer weten hoe ze de rechter baan moeten gebruiken en je er dus vast achter zit... :stom:
dat valt mij dus ook erg tegen... het lekkere doorknallen zoals dat jaren geleden was is inmiddels bijna nooit meer mogelijk door trage duitsers voor je :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 02 dec 2013, 09:08

dvh schreef:Mhoehahahaaaaa...
Sorry ik vind deze wel echt episch! hahaha! De bondsrepubliek Duitsland die even google translate gebruikt :tooth: Dat verzin je toch niet? :crazy:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 02 dec 2013, 10:13

Martijn_bmw schreef:
Martijn M schreef:
Sjoerd MP BMW schreef:Jullie betalen dadelijk tol en ik ga minder betalen voor onze auto's! Hahahaaaaa!
Minder van die Nur Linksers op de Autobahn!
Enige reden waarom ik lang links rij op de autobahn is omdat al die Duitsers tegenwoordig niet meer weten hoe ze de rechter baan moeten gebruiken en je er dus vast achter zit... :stom:
dat valt mij dus ook erg tegen... het lekkere doorknallen zoals dat jaren geleden was is inmiddels bijna nooit meer mogelijk door trage duitsers voor je :bag:
Ik ben dus niet de enige die dat is opgevallen. Ik heb een keer 3 km achter een Audi gereden die niet harder wilde dan 180 km/h op de linkerbaan terwijl er rechts genoeg ruimte was. Tsja, dan maar rechts erlangs....

Gijzert

Bericht door Gijzert » 03 dec 2013, 17:54

Petrolhead Tom schreef:Neem mijn reactie ook vooral niet te serieus. Maar hier in de grensstreek word je nog wel eens geconfronteerd met mensen die het wonen in Duitsland bijna als een soort religie zien. Daar kan ik niet zo goed tegen. ;)
En dan wel de kinderen in Nederland naar school doen......

Woppa
Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE

Bericht door Woppa » 03 dec 2013, 22:41

Joël D. schreef:
Martijn_bmw schreef:
Martijn M schreef: Enige reden waarom ik lang links rij op de autobahn is omdat al die Duitsers tegenwoordig niet meer weten hoe ze de rechter baan moeten gebruiken en je er dus vast achter zit... :stom:
Ik ben dus niet de enige die dat is opgevallen. Ik heb een keer 3 km achter een Audi gereden die niet harder wilde dan 180 km/h op de linkerbaan terwijl er rechts genoeg ruimte was. Tsja, dan maar rechts erlangs....
Exact, zelfde gehad... Uurtje of 11 's avonds en het pedaal tegen het schutbord tot je iemand tegenkomt die links rijdt op een compleet uitgestorven A31. Ik heb er met een 150km/h een minuut of 2 achter gehangen. En toen ben ik er maar rechts voorbij gegaan, toch vind ik het met die snelheden niet zo'n lekker gevoel. Straks gaat hij toch nog naar rechts.

Overigens toen ik er voorbij was vond hij het nog wel nodig om even te seinen. Sinds de brandstofprijzen stijgen zie ik dit linksplak gedrag steeds meer. Schijnbaar denken mensen dat ze ook mijn snelheid moeten bepalen. Normaal gesproken was de A31 juist de snelweg in Duitsland waar je 's nachts gewoon enkele minuten lang 250+ kon rijden zonder ook maar 1x van het gas te moeten.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 dec 2013, 22:54

Je richting aan zetten. Werkt altijd wel goed. Kleven vinden de blauwpetten niet leuk en daar staan nogal dikke prenten voor dus die kan je beter achterwege laten. En als ze idd niet aan de kant gaan naja dan zou ik misschien ook wel rechts er aan langs gaan......

Joël D.

Bericht door Joël D. » 04 dec 2013, 10:06

Kleven doe ik ook niet. Die 3 km was meer slingerend erachter en af en toe naar rechts gaan als subtiele hint.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 10 dec 2013, 11:42

Bekeuring uit NL ontvangen... in voortreffelijk Duits. :bag:

Joël D.

Bericht door Joël D. » 10 dec 2013, 16:42

Briefje in het Nederlands terugsturen dat je het niet snapt. :kikker:

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 dec 2013, 20:46

Joël D. schreef:Briefje in het Nederlands terugsturen dat je het niet snapt. :kikker:
:lol:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 10 dec 2013, 22:19

Joël D. schreef:Briefje in het Nederlands terugsturen dat je het niet snapt. :kikker:
:roflol: :thumbup:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 10 dec 2013, 23:04

:blink: Zal 'ns aan Macboy vragen of dat een "leuke" strategie is naast WOB'en

Metchu

Bericht door Metchu » 10 dec 2013, 23:05

:clap: :popcorn:

dvh

Bericht door dvh » 10 dec 2013, 23:14

Ik had 't Macboy gevraagd destijds. Die zei 'gewoon betalen'..
Naja.. Eigenwijs als ik ben........

allen

Bericht door allen » 10 dec 2013, 23:18

Joy schreef:Allen is ook een keer bekeurd terwijl zijn auto bij mij achterop de trailer stond. Dat was ook een mobiele flitser.
En nadat het blok bij het afstellen een zuiger verloor werd deze op de trailer nogmaals geflitst voor te hard rijden. :zwijntje:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 19 mei 2014, 21:13

Martijn_bmw schreef:
Erik dB schreef:
Erik dB schreef:Eergister met 186 vd snelweg gehaald, na correctie 180. Ik mocht wel verder rijden (gelukkig, want ik had een bruiloft waar ik graag bij wilde zijn), maar mag nu gaan wachten op de officier.

Beetje jammer, maar if you can't stand the heat....
Inmiddels 3.5 maand verder. Ze zullen we geen haast hebben daar. Ik rij overigens dezelfde 3.5 maand als een slappe zak rond, dus effectief is deze aanpak wel :-)
mijn Pa is vorig jaar met 98 gecorrigeerd van de weg gehaald in de Bijlmer, Gooiseweg je mag daar 50... ook nog niks van gehoord ;-) dus volgens mij hebben ze met deze zaken niet zoveel haast idd...
:slapen:

Gaan ze het halen om binnen een jaar (mijn 'akkefietje' was in augustus vorig jaar) met een schrijven te komen?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 mei 2014, 21:29

Vergeleken met de reguliere flitsboetes die je in een week in huis hebt is dit wel erg lang zeg.

Rijd je overigens al negen maanden lang rond als een slappe zak of heb je het tempo al weer aardig te pakken? :blink:

Moet zeggen dat het hier al een paar jaar goed gaat (*afkloppen*). Heb sinds september vorig jaar een vaste baan + leaseauto en maak meer kilometers dan voorheen, rijdt met name op de snelweg stevig door. Gaat tot nu toe nog altijd goed, wat ook deels te danken is aan de Flitsmeister app. :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2014, 21:41

bij mij duurde het ruim een jaar voor ik wat van de officier hoorde, nadat ik met 130 een undercover auto inhaalde op de provinciale weg en ze me pas staande konden houden nadat ik voor een stoplicht stond te wachten om de rijksweg op te draaien :tooth:

Andre

Bericht door Andre » 19 mei 2014, 22:16

ik zapte per ongeluk op blik op de weg. Wat is dat toch een tenenkrommend programma. ca. een minuut kijken dan is het limiet echt bereikt.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 19 mei 2014, 22:30

Richardt. schreef:Vergeleken met de reguliere flitsboetes die je in een week in huis hebt is dit wel erg lang zeg.

Rijd je overigens al negen maanden lang rond als een slappe zak of heb je het tempo al weer aardig te pakken? :blink:

Moet zeggen dat het hier al een paar jaar goed gaat (*afkloppen*). Heb sinds september vorig jaar een vaste baan + leaseauto en maak meer kilometers dan voorheen, rijdt met name op de snelweg stevig door. Gaat tot nu toe nog altijd goed, wat ook deels te danken is aan de Flitsmeister app. :thumbup:
Slappe zak reporting for duty! 1 op 12 met de Mini Cooper S JCW en een dikke 1 op 9 met de Z4M :bag:

Flitsmeister gebruikte ik ook veel, maar ze hadden de A7 lasercowboy helaas niet in het lijstje gezet...

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 19 mei 2014, 22:34

Ik begin steeds meer te denken of ik niet even wat rustiger aan moet doen. Op de snelweg rijd ik vaak behoorlijk door. Dat gaat nu een kleine 2 jaar goed en ik heb nog nooit post gehad vanuit Leeuwarden, maar ik ben bang dat het eens mis gaat binnenkort... :?

Erik dB

Bericht door Erik dB » 19 mei 2014, 22:49

matthyssie schreef:Ik begin steeds meer te denken of ik niet even wat rustiger aan moet doen. Op de snelweg rijd ik vaak behoorlijk door. Dat gaat nu een kleine 2 jaar goed en ik heb nog nooit post gehad vanuit Leeuwarden, maar ik ben bang dat het eens mis gaat binnenkort... :?
Bij mij duurde het 14 jaar, maar statistisch gezien ben je een keer het bokje als je EN veel rijdt EN vaak te hard rijdt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 mei 2014, 09:22

Erik dB schreef:
matthyssie schreef:Ik begin steeds meer te denken of ik niet even wat rustiger aan moet doen. Op de snelweg rijd ik vaak behoorlijk door. Dat gaat nu een kleine 2 jaar goed en ik heb nog nooit post gehad vanuit Leeuwarden, maar ik ben bang dat het eens mis gaat binnenkort... :?
Bij mij duurde het 14 jaar, maar statistisch gezien ben je een keer het bokje als je EN veel rijdt EN vaak te hard rijdt.
herkenbaar! Ik rij nu 12jaar gem. 30K per jaar en eigenlijk altijd hard... (buiten de bebouwde kom dan) en op wat reguliere flitsboete's na nog nooit echt het bokje geweest...

flitsmeister en goed de omgeving in de gaten houden helpt maar er is natuurlijk een kans dat je een keer tegen de lamp loopt....

PD power

Bericht door PD power » 20 mei 2014, 17:52

Sjoerd MP BMW schreef:
Petrolhead Tom schreef:Ey erzats-Deutscher blijf lekker in dat beloofde land van je en meld je aan op Duitse fora in plaats van hier een beetje te propaganda te verkondigen hoe geweldig het daar wel niet is. :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :tooth:
Er zijn ook een heleboel nadelen hoor, om die op te sommen in één berichtje ben ik morgenochtend nog niet klaar. Om te beginnen met feit dat in Dld wel wegenbelaqsting voor de Up!, Mii en Citigo betaald moet worden.
Ik zit ook op Duits fora (en Engels), daar vertel ik juist hoe geweldig Nederland is! Ik hou wel van een beetje trollen! :zwijntje:
Martijn M schreef:Enige reden waarom ik lang links rij op de autobahn is omdat al die Duitsers tegenwoordig niet meer weten hoe ze de rechter baan moeten gebruiken en je er dus vast achter zit... :stom:
Valt mij inderdaad ook steeds meer op... :hmmm:

Het belasten van die ecohokken zie ik eerder als een voordeel, wordt schijtziek van dat getreuzel en dan ook nog niks betalen, net als sleurhutten, zou die meuk gewoon flink belast moeten worden.........

Zo dat was weer heerlijk :tooth:

Plaats reactie