auto transport Italië > NL
- Will F.
auto transport Italië > NL
Ik heb een auto op 't oog in Italië en overweeg 'm per truck hier naartoe te laten vervoeren.
Heeft iemand ervaring met deze materie, of wie weet er één die regelmatig rijdt? Van zandwijk is mij al aangeraden.
Heeft iemand ervaring met deze materie, of wie weet er één die regelmatig rijdt? Van zandwijk is mij al aangeraden.
- JP
Re: auto transport Italië > NL
http://www.eijck.com/transport.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ? (zelf geen ervaring mee)
- Mathieu
- Will F.
Ah Mathieu, niet eens aan gedacht!
Van Eijck kende ik ook nog niet, thanks.
Van Eijck kende ik ook nog niet, thanks.
- Knot
Dick kan m in een dichte trailer vervoeren... beter kan je niet zijn voor je auto lijkt me.
- Sjoerd MP BMW
Ik heb de tijd en auto om op en neer te rijden, zie pm.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Inderdaad, hierin kan ik een rol van betekenis spelen. Gesloten transport hangt af van het formaat van de auto. Je hebt PM.
- Luco
dat kan ik ook en in mijn gesloten trailer past vrijwel elke auto 

- Knot
Iedereen kan een auto vervoeren maar wat ook belangrijk is, hoe het gebeurt.
De ADAC ging mijn M5 ook even opladen en wilde met de metalen haak en clip van de sjorband gewoon even vol op de velg gaan schuren. Is dat ik het zag en hij er met een lomp gezicht nog even een door mij aangeleverd shirt tussen stopte maar weinig respect voor het materiaal...
De ADAC ging mijn M5 ook even opladen en wilde met de metalen haak en clip van de sjorband gewoon even vol op de velg gaan schuren. Is dat ik het zag en hij er met een lomp gezicht nog even een door mij aangeleverd shirt tussen stopte maar weinig respect voor het materiaal...
-
Logisch vervolg, je komt uit een claustrofobische Clio 1.4, stapt over naar een Touring Beemer en gaat jezelf aanbieden als internationaal transporteur.Luco schreef:dat kan ik ook en in mijn gesloten trailer past vrijwel elke auto

(en ja, ik weet dat je nog een Patrol hebt staan haha).
- Luco
Ik denk dat ik een van de grootste (standaard) tandemassers heb staan om een auto te vervoeren 

-
Inderdaad een hele knappe kar Luco, mocht Jolanda je ooit buiten gooien heb je in ieder geval onderdak!!! 
@Will F, let inderdaad wel op dat een eventuele transporteur zijn lading verzekerings- technisch wel goed ingedekt heeft. Auto's vervoeren voor een ander is leuk maar hoe zit het met de aansprakelijkheid als je met een particulier in zee gaat?
Zou nog wel eens een vervelend verhaal kunnen worden mocht er iets fout gaan.

@Will F, let inderdaad wel op dat een eventuele transporteur zijn lading verzekerings- technisch wel goed ingedekt heeft. Auto's vervoeren voor een ander is leuk maar hoe zit het met de aansprakelijkheid als je met een particulier in zee gaat?
Zou nog wel eens een vervelend verhaal kunnen worden mocht er iets fout gaan.
- GTRene
en hoe zit het met de formaliteiten e.d.
bedoel je kan bv controle krijgen onderweg e.d. en de uitvoer e.d. moet je denk allemaal ff weten hoe die wegen te bewandelen/rijden.
bedoel je kan bv controle krijgen onderweg e.d. en de uitvoer e.d. moet je denk allemaal ff weten hoe die wegen te bewandelen/rijden.

- Tristan
Is binnen de EU dus heb je geen douanepapieren nodig (indien het een Italiaanse auto is). Wel de (eventuele) kentekenbewijs meegeven.GTRene schreef:en hoe zit het met de formaliteiten e.d.
-
contact van zandwijk in wijk en aalburg eens die rijden met autotransporters en doen ook geregeld transport van en naar italie.
- Will F.
VanZandwijk is mij bekend doet het voor 650 ex.
Deal is echter nog niet rond.
Volgens mij moeten die originele Italiaanse kenteken papieren bij export ingeleverd worden, weten jullie of kopieën ook worden geaccepteerd bij de rdw?
Volgens mij moeten die originele Italiaanse kenteken papieren bij export ingeleverd worden, weten jullie of kopieën ook worden geaccepteerd bij de rdw?
- GTRene
nette prijs 

- Knot
650 euro dan moet er ongetwijfeld meer tegelijk vervoerd worden!
-
die laad er meer op in 1 keer is een autotransporteur ook voor dealers en klein bedrijven. dus een vrachtwagen vol uit italie dan tegelijk
- Martin van der Zwaard
Wat ik me kan herinneren, is dat je de Italiaanse papieren gewoon mee krijgt. Net als in Duitsland.Will F. schreef:VanZandwijk is mij bekend doet het voor 650 ex.
Maar waarom niet gewoon zelf rijden? Dan kan je de auto eerst zien voordat je hem definitief koopt en je hebt meteen een leuk ritje naar huis. Zo'n transporteur laadt het geval wel op of het nu een wrak is of niet. Die kijkt nergens naar.
Zo ben ik een aantal jaren terug uit Italië gekomen;
A4'tje op maat geknipt en geplastificeerd

- Knot
Heeft Frank toch ook gedaan, GT3 bekeken en zelf naar huis gereden, lijkt mij ook een prachtige test om de auto goed te beoordelen na aanschaf.
- Martin van der Zwaard
Zeker, en meteen weer een leuke ervaring rijker.
Ik had de mazzel dat het kenteken niet klaar was op de dag van ophalen dus heb ik met een 997 cabrio rond het Gardameer gereden eind december met een heerlijk zonnetje en 15 graden. Was top!!
Ik had de mazzel dat het kenteken niet klaar was op de dag van ophalen dus heb ik met een 997 cabrio rond het Gardameer gereden eind december met een heerlijk zonnetje en 15 graden. Was top!!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Al gelukt? En wat heb je gehaald?
- Will F.
Het ging om een z4 35i '09 die bij een bmw dealer in de buurt van Turijn te koop stond incl 2 jaar ps garantie. Na wat info per mail, per telefoon een bod gedaan, waarop ik te horen kreeg dat ie een lokale klant had die interesse toonde en die niet zomaar wilde passeren, 4 dagen later een mailtje dat ie verkocht was. Auto had nog dit jaar ingevoerd moeten worden ivm stijging co2 taks per 2014. Had dus een haast klusje geworden en idd Martin/Knot zelf ophalen is het leukst maar dat ligt niet binnen mijn mogelijkheden. Daarom zocht ik alternatieven. Helaas gooit ook hier de overheid weer roet in het eten, want het wordt echt flink duurder volgend jaar en eigenlijk niet meer aantrekkelijk. Ik zocht iets leuks met de heerlijke n54 motor met dct/pdk en kwam zo hierop uit. Was erg veel auto voor het geld. Verzekering op chassisnummer bij zelf terugrijden kan wel eens lastig worden, iig een vol casco en DickH dacht dat er recent iets was veranderd met Italiaanse exportkentekenswetgeving. All-in-all toch wel jammer. Nogmaals dank voor alle adviezen 

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Je kan gewoon de BPM van 2009/2010/2011/2012/2013/2014 pakken hoor. Je mag zelf kiezen welk jaar.