45man ontslaan = Ferrari kopen
- RVV
Re: 45man ontslaan = Ferrari kopen
Robin je kunt er vele scenario's op loslaten. OF de goeie er dan bij zit weet je niet.. Laat ik het zo zeggen.. de laatste jaren zijn nogal wat hoogvliegers in het nieuws geweest die de mooiste plannen hadden, de beste bedrijven met grootse intenties.. vaak dacht ik of wist ik wel zeker.. kweenie... het is bijna te mooi om waar te zijn...
En dan lees je een tijdje later in de krant.. justitie dit, fraude zus, verdachte zo, verrijking dit etc etc.. Dan was het inderdaad weer te mooi om waar te zijn..
Dan deze situatie... de indruk lijkt een beetje dat dat deze man keiharde selfmade ondernemer is die grootkapitaal heeft verdiend door zelf alles keihard van de grond op te bouwen. En dat zijn het gewoon daarom een recht is dat hij nadat er 45 man uit zijn geknikkerd (allemaal eigen schuld natuurlijk) een mooie Ferrari kan kopen. Maar of deze man een selfmade ondernemer is die hier recht op mag hebben haal ik nergens uit het artikel.. Ik lees wel dat David bij elkaar heeft gegoogled dat er sprake is van ex directeurschap... consultants werk... inhuren... dan zie ik niet meer een selfmade ondernemer.. maar iemand die een zak geld heeft gekregen om gewoon keihard te snoeien.. dat keiharde snoeien zal misschien wel nodig zijn geweest bij desbetreffende bedrijf, maar dat is nu eenmaal niet de basisgedachte van de (winst)groei van een bedrijf.. het is gewoon er op of er onder. voor het bedrijf.. in die context slaat het ook nergens op om dan met een nieuwe Ferrari aan te komen rijden bij het bedrijf waar net letterlijk 45 man voor de laatste keer met hun broodtrommeltje de poort uitlopen. Bovendien getuigd het ook niet van respectvol leiderschap naar de persoonsleden die nog wel aan het werk zijn. Bazen die boven aan staan moeten niet vergeten dat moraal onder het personeel alles bepalend is voor een succesvol bedrijf. Anders volgt de afstraffing voor dat bedrijf vanzelf.
En dan lees je een tijdje later in de krant.. justitie dit, fraude zus, verdachte zo, verrijking dit etc etc.. Dan was het inderdaad weer te mooi om waar te zijn..
Dan deze situatie... de indruk lijkt een beetje dat dat deze man keiharde selfmade ondernemer is die grootkapitaal heeft verdiend door zelf alles keihard van de grond op te bouwen. En dat zijn het gewoon daarom een recht is dat hij nadat er 45 man uit zijn geknikkerd (allemaal eigen schuld natuurlijk) een mooie Ferrari kan kopen. Maar of deze man een selfmade ondernemer is die hier recht op mag hebben haal ik nergens uit het artikel.. Ik lees wel dat David bij elkaar heeft gegoogled dat er sprake is van ex directeurschap... consultants werk... inhuren... dan zie ik niet meer een selfmade ondernemer.. maar iemand die een zak geld heeft gekregen om gewoon keihard te snoeien.. dat keiharde snoeien zal misschien wel nodig zijn geweest bij desbetreffende bedrijf, maar dat is nu eenmaal niet de basisgedachte van de (winst)groei van een bedrijf.. het is gewoon er op of er onder. voor het bedrijf.. in die context slaat het ook nergens op om dan met een nieuwe Ferrari aan te komen rijden bij het bedrijf waar net letterlijk 45 man voor de laatste keer met hun broodtrommeltje de poort uitlopen. Bovendien getuigd het ook niet van respectvol leiderschap naar de persoonsleden die nog wel aan het werk zijn. Bazen die boven aan staan moeten niet vergeten dat moraal onder het personeel alles bepalend is voor een succesvol bedrijf. Anders volgt de afstraffing voor dat bedrijf vanzelf.
- DFRacing.com
Je moet snoeien om te groeien.
En zaaien in plaats van paaien.

- Hielke
en intussen zoveel mogelijk graaien en draaien.DFRacing.com schreef:Je moet snoeien om te groeien.
Rico's relaas is natuurlijk spot on.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Rico heeft 'n verhaal waar ik wel aardig in mee kan komen. Maar ik vind 't totaal er niet toe doen selfmade wel/niet en al dat soort fabelachtige borrelpraat. Pablo Escobar was ook selfmade, WimLex niet. Cristiano Ronaldo weer wel. Maar op wat voor manier....What's the fuzz:)
En omdat 't een snoeimanager is en zichzelf 'n 458 kan veroorloven wordt ie afgefakkeld. Want hij moet van 'ons' aan bepaalde specs volddoen voordat ie voor 'ons' door de zelfbenoemde 'keuringscommissie' komt.
Zo niet:Hangen.
Wat voor verantwoording moet die man naar 'ons' afleggen? Leg mij dat even uit.
En omdat 't een snoeimanager is en zichzelf 'n 458 kan veroorloven wordt ie afgefakkeld. Want hij moet van 'ons' aan bepaalde specs volddoen voordat ie voor 'ons' door de zelfbenoemde 'keuringscommissie' komt.

- ///Joost
Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Ik kan nergens lezen dat deze man geen Ferrari zou verdienen?!Robin schreef: En omdat 't een snoeimanager is en zichzelf 'n 458 kan veroorloven wordt ie afgefakkeld. Want hij moet van 'ons' aan bepaalde specs volddoen voordat ie voor 'ons' door de zelfbenoemde 'keuringscommissie' komt.

- RVV
Geen Robin, maar er ontstaat een bepaalde discussie hier, met eigenlijk als kernwoord: integriteit. De situatie die zich afspeelt kun je momenteel helaas.. projecteren op de als maar groter wordende graaicultuur door zelf verrijking en dan in het bijzonder door het afpakken van geld van een ander waar je in de basis helemaal niet voor gewerkt hebt, laat staan dat je het verdient hebt. Dat heeft niets met het wel of niet gunnen van een f458 te maken. Robin als het je lukt om 5 miljoen als bedrijfslening van een bank los te peuteren of van beleggers, of van particulieren whatever... en je koopt omdat je maar 4,5 miljoen uitgeeft van die half miljoen die over is een Ferrari F458.. heb je hem dan zelf verdient door hard te werken? Of omdat anderen hard voor dat geld hebben gewerkt? Robin jij en ik en David en een aantal ondernemers op DF werken hard voor hun geld... als daar dan een keer een dikke kar uit rolt is die ook door ieder gegund.. Maar dan hebben we het over werken, niet over dozen met geld heen en weer schuiven om er uiteindelijk zoveel mogelijk stuivers uit te laten donderen om ze vervolgens in eigen zak te steken.. Helaas is dat toch heel vaak wel de realiteit..
- Luco
Zijn ze dan niet gewoon "handiger"dan wij?
- RVV
Luco, dat weet ik niet.. veel van die handige jongens lopen uiteindelijk toch tegen de mand... gevangenis straf volgt.. etc.. wil je dat risico nemen? Wil je mee in een wereld van list en bedrog en vooral kun je daarbij ook nog lekker slapen? Wil je niet elke keer over je schouder heenkijken? Omdat je altijd bang moet zijn voor de verkeerde.. .. Tja..keuzes..
Ik slaap liever lekker
Ik slaap liever lekker

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Exact.///Joost schreef:Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Ik kan nergens lezen dat deze man geen Ferrari zou verdienen?!Robin schreef: En omdat 't een snoeimanager is en zichzelf 'n 458 kan veroorloven wordt ie afgefakkeld. Want hij moet van 'ons' aan bepaalde specs volddoen voordat ie voor 'ons' door de zelfbenoemde 'keuringscommissie' komt.
Wat voor verantwoording moet die man naar 'ons' afleggen? Leg mij dat even uit.Ik kwam wel de woorden 'empatisch denkvermogen' tegen en daar heeft dit alles mee te maken. Al koopt die kerel een 70m jacht met heli-dek...het zal mij een worst wezen. Maar dat je daar dan mee aan komt varen op 'ontslagdag' is wel een beetje vreemd. En hij is overigens aan niemand verantwoording schuldig.
- Robin
Tja. Het empatisch vermogen van mensen die tegen die gast aanschoppen laat ook te wensen over. Typerend, kop en maaiveld. En iedereen doet maar mee aan de Staatsloterij en dergelijke. Waarom? Ik weet 't wel:)
Wat Luco dus zegt. En er worden door Rico aannames gedaan die ik wel begrijp, maar 't blijven aannames. Vroeg of laat loopt deze 458 dikkop dus tegen de lamp? Waarom, wie zegt dat ie crimineel is?
Lening van XXX miljoen en daat paar ton uithalen om 458 oid van te halen. Als dat kán zie ik 't probleem niet. Ik zou 't zelf niet doen, maar ok.
Ditzelfde gebeurde jarenlang bij het gemiddelde NL gezin (met dubbel inkomen ofzo) die 'n hypothecaire lening van 2 ton wilden, maar 2,5 ton kregen en daarvan andere leuke dingen gingen doen.
Dus. Iets met pot en ketel.
En mij overtuig je dus niet(eerder averechts) met termen als empathisch vermogen. Geen medeinwoner/klant van mij kan ruiken hoe en wat ik(niet) heb hoeven doen om mijn kar te verkrijgen. En ik krijg er vaak positief commentaar op, maar ook negatief, van alle rangen en standen, op de vingers van 1 hand níet te tellen...
En dan ben ik dus geen snoei/graaimanager.
Het zit gewoon in de mens: afgunst. Hate to say it.
Wat Luco dus zegt. En er worden door Rico aannames gedaan die ik wel begrijp, maar 't blijven aannames. Vroeg of laat loopt deze 458 dikkop dus tegen de lamp? Waarom, wie zegt dat ie crimineel is?
Lening van XXX miljoen en daat paar ton uithalen om 458 oid van te halen. Als dat kán zie ik 't probleem niet. Ik zou 't zelf niet doen, maar ok.
Ditzelfde gebeurde jarenlang bij het gemiddelde NL gezin (met dubbel inkomen ofzo) die 'n hypothecaire lening van 2 ton wilden, maar 2,5 ton kregen en daarvan andere leuke dingen gingen doen.
Dus. Iets met pot en ketel.

En mij overtuig je dus niet(eerder averechts) met termen als empathisch vermogen. Geen medeinwoner/klant van mij kan ruiken hoe en wat ik(niet) heb hoeven doen om mijn kar te verkrijgen. En ik krijg er vaak positief commentaar op, maar ook negatief, van alle rangen en standen, op de vingers van 1 hand níet te tellen...
En dan ben ik dus geen snoei/graaimanager.
Het zit gewoon in de mens: afgunst. Hate to say it.
Laatst gewijzigd door Robin op 05 dec 2013, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
oordelen,oordelen,oordelen,oordelen. 

- Robin
Dat zei Vincent Van Gogh ook toen ie onder invloed van absint er eentje afsneed:)))Luco schreef:oordelen,oordelen,oordelen,oordelen.
- Robin
Mattheüs 7:1-3 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt;
Johannes 8:7 , Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op
Mattheüs 7:3-5:„En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?”
En dan nog de centenkwestie:)
Johannes 8:7 , Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op
Mattheüs 7:3-5:„En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?”
En dan nog de centenkwestie:)
- Hielke
Wel verdacht hoe makkelijk je die relevante passages uit het grote boek der fabelen weet te plukken
Tis dat je een paap bent anders zou ik denken dat je geweten je opspeelt.

- Robin
LOL inderdaadHielke schreef:Wel verdacht hoe makkelijk je die relevante passages uit het grote boek der fabelen weet te plukken![]()

Ik ben niet zo bijbelvast, maar google is your friend:)
- Robin
Kortom: Aan de hand van 'n stemmingmakend pownews berichtje op 't internet en wat gegoogle een oordeel vellen: We zien 't zo vaak en ik ben er geen voorstander van. Integendeel.
Vandaar de spreuken.

Vandaar de spreuken.

- RVV
Klopt en ook die mensen slapen niet meer lekker vandaag de dag.Lening van XXX miljoen en daat paar ton uithalen om 458 oid van te halen. Als dat kán zie ik 't probleem niet. Ik zou 't zelf niet doen, maar ok.
Verder kan ik het gegeven afgunst niet plaatsen bij willens en wetens de boel flessen of dit nou op klein niveau is of op groot niveau. Op/net over de grens van oplichten (op welke schaal dan ook) willen werken zelfs al is dit net binnen de wettelijke kaders is een keuze. Geen verdienste. Maar voor alle duidelijkheid ik heb vanaf het begin gezegd dat ik niet weet hoe het in deze (f458) situatie zit. Maar het verbaast me niets als het niet zuiver is gegaan.
- RVV
Die bijbelteksten dat valt me dan weer wat tegen om die als anti christ te gebruiken
hecht ik trouwens ook geen enkele waarde aan. Zijn ook maar bedacht door een stel infantiele hypocrieten.

- PD power
Precies, rationeel kan en mag het, emotioneel gewoon een domme actie, buiten beschouwing gelaten hoe hard iemand ook werkt, schijnbaar is z'n inlevingsvermogen niet zo heel groot.Bram schreef:Exact.///Joost schreef:Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Ik kan nergens lezen dat deze man geen Ferrari zou verdienen?!Robin schreef: En omdat 't een snoeimanager is en zichzelf 'n 458 kan veroorloven wordt ie afgefakkeld. Want hij moet van 'ons' aan bepaalde specs volddoen voordat ie voor 'ons' door de zelfbenoemde 'keuringscommissie' komt.
Wat voor verantwoording moet die man naar 'ons' afleggen? Leg mij dat even uit.Ik kwam wel de woorden 'empatisch denkvermogen' tegen en daar heeft dit alles mee te maken. Al koopt die kerel een 70m jacht met heli-dek...het zal mij een worst wezen. Maar dat je daar dan mee aan komt varen op 'ontslagdag' is wel een beetje vreemd. En hij is overigens aan niemand verantwoording schuldig.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Tsja, wat een gezeur.
45 man eruit, ze nemen het hem allen waarschijnlijk niet in dank af.
45 man eruit en de ferrari in de schuur zetten, ze nemen het hem allen waarschijnlijk niet in dank af.
45 man eruit en van je ferrari genieten, ze nemen het hem allen waarschijnlijk niet in dank af, maar je heb er in iedergeval plezier van. Beter dan dat ding laten staan verpauperen in de garage.
45 man eruit en de ferrari in de schuur zetten, ze nemen het hem allen waarschijnlijk niet in dank af.
45 man eruit en van je ferrari genieten, ze nemen het hem allen waarschijnlijk niet in dank af, maar je heb er in iedergeval plezier van. Beter dan dat ding laten staan verpauperen in de garage.
- Robin
Rico, die bijbelteksten zullen dan door infantiele hypocrieten bedacht zijn, maar in 't dagelijks leven/the real world zijn ze gewoon wel waar. Dat weet jij ook wel.
Ik ben blij dat je die man met de 458 nu wat genuanceerder en niet als crimineel gaat bekijken.
Het woordje afgunst, daarmee doelde ik op volk wat mijn auto's door de jaren heen heeft be/veroordeeld met mij erbij. En dat terwijl ik geen crimineel of snoeimanager etc ben. Als je dat dan al wél bent ligt 't duidelijk voor de hand dat dat soort volk nog meer je kop boven 't maaiveld eraf geslagen wil hebben(de 458 man dus)
Ergo: Hypocriet zou zijn: Met de bus komen terwijl dat ding in de garage staat:)
Ik ben blij dat je die man met de 458 nu wat genuanceerder en niet als crimineel gaat bekijken.
Het woordje afgunst, daarmee doelde ik op volk wat mijn auto's door de jaren heen heeft be/veroordeeld met mij erbij. En dat terwijl ik geen crimineel of snoeimanager etc ben. Als je dat dan al wél bent ligt 't duidelijk voor de hand dat dat soort volk nog meer je kop boven 't maaiveld eraf geslagen wil hebben(de 458 man dus)
Mee eens.Eric Z schreef:Tsja, wat een gezeur.
Ergo: Hypocriet zou zijn: Met de bus komen terwijl dat ding in de garage staat:)
-
Ik had ook gewoon met de 458 gekomen. Maak ik in ieder geval nog kans om op tijd weg te komen. Beter dan dat ze me van m'n fiets af trekken en kapot slaan na dit nieuws.
- RVV
Ah oké duidelijk, uit de platheid van internet filterde ik er niet uit uit dat jij je persoonlijke ervaringen deelde. Uiteraard heb ik die ervaring ook. Gisteren nog toen ik bij de Jumbo parkeerde met de 325i en een oude baas naar buiten kwam en neerbuigend zei moet je nou met je dikke bak op een invalide parkeerplaats staan.. Hoofdschuddend liep ik er bij bij.. Ik wees nog na dat het bordje voor invaliden betrekking had op het parkeervak naast mij.Het woordje afgunst, daarmee doelde ik op volk wat mijn auto's door de jaren heen heeft be/veroordeeld met mij erbij. En dat terwijl ik geen crimineel of snoeimanager etc ben. Als je dat dan al wél bent ligt 't duidelijk voor de hand dat dat soort volk nog meer je kop boven 't maaiveld eraf geslagen wil hebben(de 458 man dus)