BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Balen, maar gelukkig valt de schade mee.
Succes ermee.
Succes ermee.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Had meteen even een praatje gemaakt met de man die in de pitstraat stond (aardige gepensioneerde Hagenees) en viel allemaal reuze mee, zelfs aangeboden om de graspollen op te vegen maar dat moest die andere 65+er volgens hem maar lekker gaan doen met zn luie reetFabian schreef:Balen! Geen schade aan vangrails moeten lappen?

Zullen ook niet meer dan een paar krassen geweest zijn anders had mijn auto er veel erger bij gestaan, ging er ook niet vol in maar (zoals te zien) net erlangs... vervelende is dat je dus met 1 hand aan die handrem zit en voor je met 2 handen goed aan je stuur zit (wat ook nog eens flink aan het draaien is) ga je er al langs.
Best leuk die handrem, mega drifts inzetten/verlengen etc maar brengt mij dus ook ongeluk omdat het TE gek gaat en je maar 1 hand aan het stuur hebt op die momenten.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Was zo rustig dat ik prima uit had kunnen stappen, maar dacht zsm van de baan af om anderen hun rondje niet te verzieken (vind het erg zat als je iemand in de weg zit door gespint stil te staan).daNpy schreef: Zonder te controleren wegrijden naar een veiligere plek -> Rody draait de hele baan over, wat als zijn radiateur koelvloeistof lekt? Dan ligt het meteen over de hele breedte van de baan, voor/in een bocht. Lijkt me ook geen veilige situatie
Mijn persoonlijke mening is gewoon blijven staan, de marshalls weten waar je bent en komen er dan zsm aan, indien nodig.
Maar nogmaals, ik ken Zandvoort niet, dus ik weet niet met welke snelheid iemand daar aan komen voordat hij je opmerkt. Dat is natuurlijk eveneens een potentieel gevaar.
Auto was kokend heet door continu redline te driften dus als ie lek was gegaan hadden we wel stoom gezien leek me, geen koelwater melding, temperatuurmeter kaarsrecht in het midden, marshall stond op 30 meter (spraakafstand) en die zag ook niks dus dan geloof ik het wel en rij ik m naar binnen.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Krassen op de bumper en nummerplaat boeien me niet zo. Nieuw lamp en knipper is tientjeswerk maar plaatwerk is op 3 punten toch ook wel verbogen, wordt ff knutselen. Gelukkig de motorkap niet meegepakt, dat had het lastiger gemaakt, evenals ie op het wiel gepakt had, dan zit je meteen met draagarmen, veerpoten, wielen krom etc.
Geef de auto nog maximaal 2 jaar en dan is het denkik wel over, steeds meer lak eraf, roest wat erop komt etc. Staat nu op ruim 310.000km
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Hier nog een van de betere rondjes 
Voortaan toch maar 20 min op / 20 min af aanhouden!

Voortaan toch maar 20 min op / 20 min af aanhouden!
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Mooie filmpjes. K*T van de schade.
Mark.
Mark.
- Joël D.
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Balen van de schade. Ik zou gewoon de lamp vervangen en met de hamer de bumper en voorscherm zo behandelen dat er geen scherpe delen met uitsteken. Van binnen zie je de schade toch niet. 

- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Schade is inderdaad jammer, maar valt me nog reuze mee. Maar mag het ook eens? Hoelang gebruik/misbruik je deze auto al?
Dan heb ik het over kosten natuurlijk, niet dat ik je een ongeluk toe wens 


- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Ja, shit happens, beter iemands rondje verpest dan dat ie er zelf afvliegt over iets glads denk ik dan.Knot schreef: Was zo rustig dat ik prima uit had kunnen stappen, maar dacht zsm van de baan af om anderen hun rondje niet te verzieken (vind het erg zat als je iemand in de weg zit door gespint stil te staan).
Maargoed idd erg weinig te zien en met hulp van de marshall idd niet nodig geweest om uit te stappen.
De auto doet (op de camera) idd wat 'raar' net voor hij naar links schiet, je krijgt hem er niet lekker in.
Gelukkig is het allemaal relatief makkelijk en goedkoop te fixxen, dus weer gaan met die banaan

-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Goh Rody man.
Nouja sterkte met de afwikkeling en alles kerel.
Nouja sterkte met de afwikkeling en alles kerel.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Gisteravond nog stukje gereden, maar lampjes staan wel wat naar beneden gericht, nieuwe grille zit er zo op maar denk dat die stootstangen misschien ook wel iets ingegaan zijn achter de bumper.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Na al die rondjes Papenburg begin je al een aardig mondje Duits te praten.Knot schreef:.................. maar denk dat die stoßstange misschien ook wel iets ingegaan zijn achter de bumper.

Succes met het restylen.

- MParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Voorscherm lijkt onaangetast. Dan dus alleen je gril en het plaatwerk is weer goed.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Beetje buigen van spatscherm, voorbumper, nieuwe grille, nieuwe lamp, nieuw knipper deed de truc.
Ook meteen even het kraken aangepakt, handremschoentjes en veren nieuw en wiellager linksachter. Meteen fris setje Hawk HPplus achter.
Dit hoorde je de laatste 200km in de auto:
En er waren idd wat kogeltjes doormidden

De nieuwe leenauto deed het overigens wel goed, 318iS sedan.

Nu maar even mak aan komende maanden anders blijft er niks meer over op de bank....
Ook meteen even het kraken aangepakt, handremschoentjes en veren nieuw en wiellager linksachter. Meteen fris setje Hawk HPplus achter.
Dit hoorde je de laatste 200km in de auto:
En er waren idd wat kogeltjes doormidden

De nieuwe leenauto deed het overigens wel goed, 318iS sedan.
Nu maar even mak aan komende maanden anders blijft er niks meer over op de bank....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
zo
die was goed stuk
ook mooi die video met wat voor geluid dat geeft, mijn diff maakte destijds een heel ander geluid maar ik wist niet zeker waar het weg kwam toen, was meer een ratel, de dag dat ik de difplaat er dan maar eens af wilde halen toen het die dag erger werd was ik net te laat (liep vast ff)
dus werd het grapje duurder.
jou lagers achter krijgen het ook zwaar te verduren met dat gedrift
heb je de remschoenen ook via een wielbout gat in de schijf op gedraaid?


ook mooi die video met wat voor geluid dat geeft, mijn diff maakte destijds een heel ander geluid maar ik wist niet zeker waar het weg kwam toen, was meer een ratel, de dag dat ik de difplaat er dan maar eens af wilde halen toen het die dag erger werd was ik net te laat (liep vast ff)

jou lagers achter krijgen het ook zwaar te verduren met dat gedrift

heb je de remschoenen ook via een wielbout gat in de schijf op gedraaid?
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Vangrailtje...]
Rene,
Remschoenen moesten compleet vervangen, die vielen uit elkaar en veren waren doorgerot. Zal nu van tijd tot tijd even paar keer van 10kmu naar stilstand op de handrem afremmen bij stoplichten om de boel gangbaar te houden.
Enneh, ik laat alles door Bas doen meestal he, tenzij ik anders de volgende ochtend geen drift- of trackday kan doen dan kan ik ineens wel een hoop zelf
Remschoenen moesten compleet vervangen, die vielen uit elkaar en veren waren doorgerot. Zal nu van tijd tot tijd even paar keer van 10kmu naar stilstand op de handrem afremmen bij stoplichten om de boel gangbaar te houden.
Enneh, ik laat alles door Bas doen meestal he, tenzij ik anders de volgende ochtend geen drift- of trackday kan doen dan kan ik ineens wel een hoop zelf

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E36 328i sedan [Wiellager...]
ah, das wel zo makkelijk
denk dat als zo een auto altijd/meestal buiten staat
en zo vocht zich overal kan afzetten, helemaal met de koude verschillen ijzer/lucht.
dan gaat het allemala ook veel sneller qua roest/werking van.
je kan weer ff verder, das wel prettig
heb je ook meteen nwe achter schijven (blokjes wel zo te lezen) laten monteren?
zou ik wel doen als je er toch al bij moet, alles lekker fris, die schijven achter zijn meestal niet zo duur.

denk dat als zo een auto altijd/meestal buiten staat
en zo vocht zich overal kan afzetten, helemaal met de koude verschillen ijzer/lucht.
dan gaat het allemala ook veel sneller qua roest/werking van.
je kan weer ff verder, das wel prettig

heb je ook meteen nwe achter schijven (blokjes wel zo te lezen) laten monteren?
zou ik wel doen als je er toch al bij moet, alles lekker fris, die schijven achter zijn meestal niet zo duur.
- Wiebe GT
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21
Re: BMW E36 328i sedan [Wiellager...]
Gewoon die hele standaard handremshit eraf donderen inclusief ankerplaat. Je hebt toch hydraulisch. Gaat het ook nooit meer vastzitten, kost het geen euri's en heb je nog een betere koeling ook!
edit: en er komen ook geen papenburg stenen meer tussen te zitten.....
edit: en er komen ook geen papenburg stenen meer tussen te zitten.....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Wiellager...]
De remschijven achter slijten haast niet lijkt het wel, heb ik in 2009 vervangen bij 230.000km zoiets en nu 80.000km en een stuk of 6 sets blokken verder doen ze het nog prima! Voor is het wel anders, 2 sets blokken en dan de schijven ingescheurd (door de hitte).
Hydro handrem heeft geen blokkade omdat ie helemaal weggewerkt is dus heb wel de normale handrem nog nodig. Volgens mij ook apk puntje anders, maargoed is 100 euro materiaal en nu ook weer fris.
Hydro handrem heeft geen blokkade omdat ie helemaal weggewerkt is dus heb wel de normale handrem nog nodig. Volgens mij ook apk puntje anders, maargoed is 100 euro materiaal en nu ook weer fris.
- Wiebe GT
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21
Re: BMW E36 328i sedan [Wiellager...]
Apk is geen probleem. Wetgeving is op dit punt aangepast.
Ben net enkele keren met een onze compact bij de RDW geweest, geen probleem.
Ben net enkele keren met een onze compact bij de RDW geweest, geen probleem.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E36 328i sedan [Wiellager...]
heb je nu alleen hydraulische remmen op die Compact en mag dat dus?
hm...didn't know
hm...didn't know

- Wiebe GT
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21
Re: BMW E36 328i sedan [Wiellager...]
Ja, je moet er uiteraard wel voor zorgen dat er een blokkeerfunctie opzit en het handremcontrole lampje werkt.
Verder geen enkel probleem voor APK.
Grt. Wim
Verder geen enkel probleem voor APK.
Grt. Wim
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [Diffbout...]
Hadden een paar weken geleden de diffbout vervangen, was gebroken maar hoorde m nu alweer bokken bij gas/gaslos dus zat niet helemaal snor, rustig aan gereden een paar dagen. Dus even bij Bas langs en daar om de hoek even een paar keer goed aan de handrem en clutch dump, na 2 bochten had ik het weer voor mekaar 
Blijkbaar toch het rubber wat teveel beweging geeft en daardoor breekt de diffbout (onderaan de voorkant) steeds weer af midden op de schroefdraad. Heb er een nieuw rubber in laten persen en de schroefdraad uit het diff uit laten boren door en door, achterkant een stukje weg laten slijpen (om plaats te maken voor een moer) en vlak laten maken.
Zit nu met een dikkere en langere bout vast en als ie nu nog breekt kan je m er makkelijk(er) uit tikken ipv een afgebroken stuk in de schroefdraad door te moeten draaien.

Komt ook veelal door de handrem, je trekt dan aan 2 kanten aan het diff, eerst omlaag door blokkeren van de wielen en daarna duw je m weer omhoog met een clutchdump om je drift in te zetten. Als het nu nog blijft breken dan lassen we het diff compleet vast aan het subframe

Blijkbaar toch het rubber wat teveel beweging geeft en daardoor breekt de diffbout (onderaan de voorkant) steeds weer af midden op de schroefdraad. Heb er een nieuw rubber in laten persen en de schroefdraad uit het diff uit laten boren door en door, achterkant een stukje weg laten slijpen (om plaats te maken voor een moer) en vlak laten maken.
Zit nu met een dikkere en langere bout vast en als ie nu nog breekt kan je m er makkelijk(er) uit tikken ipv een afgebroken stuk in de schroefdraad door te moeten draaien.
Komt ook veelal door de handrem, je trekt dan aan 2 kanten aan het diff, eerst omlaag door blokkeren van de wielen en daarna duw je m weer omhoog met een clutchdump om je drift in te zetten. Als het nu nog blijft breken dan lassen we het diff compleet vast aan het subframe

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E36 328i sedan [Diffbout...]

ding krijgt het zo ook goed voor z'n kiezen met die klappen opvangen denk.
weet zo niet hoe die ophanging zit en waar het dan afknapt bij zo'n kar, uti die foto wordt ik niet zo wijs

zie wel die dikke nwe moer/bout. maar niet hoe het voordien zat of hoe dat verder loopt naar achter.