Een beetje lastig ding is het wel dus bij deze even een peiling onder de DF'ers wat een leuk bedrag zou zijn voor deze auto.
Even wat feitjes;
Een van de laatste E36 M3 EVO's geproduceerd in 1998.
NL 'Edition' versie, de laatst geleverde M3s hadden wat leuke opties standaard zoals bijv. dual zone climate control en half M-stof half Alcantara interieur, zal vast meer leuke dingen in hebben gezeten maar dit kan ik mij helaas niet herinneren.
Uitgerust met SMG
3900KM!!, de auto is aangeschaft om de wintercursus van Rensportschool Zandvoort te rijden en is later ingezet ter promotie van mijn bedrijf, dit was vooral als statisch display.
De meeste kilometers zijn rond 2001 afgelegd in het zuiden van Frankrijk waar de auto destijds promotie reed.
Het originele M interieur (vader stoelen) is met +/- 35km op de teller verwijderd (afstand dealer > garage) en is pas dit jaar weer terug geplaatst, er zijn dus 0 gebruikssporen te vinden want er is nooit op gezeten

Buiten wat regen op de baan in Zandvoort heeft de auto vrijwel geen vocht gezien, alles is dus roestvrij en nog lekker schoon, de auto heeft nooit buiten geparkeerd gestaan.
Enige nadeel kan zijn dat er hier en daar wat (rubber) delen droog zijn.
De motor wordt op vrij regelmatige basis gestart en is elke keer weer starten>lopen zoals een nieuwe auto betaamd.
Perfecte auto toch? Jazeker, maar er zijn natuurlijk ook wat dingetjes die wel gemeld moeten worden.
Schade?
Yup, ook al was het destijds een van de duurdere auto's op de baan werd hij niet ontzien door de mede coureurs.
Wat kleine butsjes zijn vakkundig hersteld en aangezien het een splinternieuwe auto was zijn destijds ook alleen nieuwe originele onderdelen gebruikt.
Op start-stop is bij stilstand ooit iemand achterop gereden, de auto kon op eigen kracht z'n weg vervolgen alleen is de achterklep + bumper + linkerachterlicht vervangen.
Bestuurders deur heeft een keer schade gehad, deur vervangen.
En tijdens de promotie in Frankrijk heeft een onverlaat een keer de clips van de motorkap losgemaakt wat resulteerde in een motorkap op de voorruit, nieuwe motorkap en voorruit dus en 10 jaar van mijn leven af

Wrappen had toen nog nooit iemand van gehoord dus werd de auto gespoten in de kleuren van het te promoten merk, de kakelverse Alpinweiss kleur werd al snel overspoten met een ander kleurtje.
De toekomstig eigenaar doet er dan ook goed aan om hem even bij een goede spuiter langs te brengen voor een lekkere schuurbeurt en een verse laag Alpinweiss III
Onderstel is ook nog erg racy nu, voor zitten bijv. E30 draagarmen zodat hij met vrij agressieve camber + laag kan rijden, ik heb nog een hoop onderdelen maar ga er vanuit dat je 2 verse draagarmen moet installeren als je hem weer helemaal origineel wilt hebben.
Hij rolde in 1998 uit de fabriek echter is hij nooit op een vast kenteken gezet, datum eerste toelating zal dan ook zijn op het moment dat je hem bij de RDW aangeeft, leuk om te vertellen in het cafe, "Ik heb een 2014 M3!"

Na de trackday met de Clio RS heb ik besloten dat ik nog 1 RWD track auto ga bouwen en dat wordt de M3 GT, deze heeft dus eigenlijk geen nut meer binnen de collectie en vind vast een beter plekje bij een echte liefhebber.
Dus bij deze, wie biedt, of wie heeft een idee wat een realistisch bedrag zou zijn voor deze 'rare' auto?