voorstellen thomas

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
ThomasRX8

voorstellen thomas

Bericht door ThomasRX8 » 27 nov 2012, 22:15

Hoi iedereen,

Op aanraden op dit forum komen kijken, en aangenaam verrast! Even voorstellen dus.
Op het moment nog 25 jaartjes jong met een leuk (?) automotive verleden. Fotos spreken meer dan woorden dus....ff een greep uit de historie, van de leukere autos uiteraard. in soort van chronologische volgorde...

RX-7 FB
Afbeelding

CRX ed9
Afbeelding

Tupperware MX-5. Werd heel snel ge de tupperwared op vrij brute wijze...en gebruikt waar het voor gebruikt moest worden...
Afbeelding

Sierra circuit slet..met maar liefst 80 pk op papier, denk dat er in het echt maar iets van 50 over waren..wat nou niet driften met een OHC carb..nog nooit zo beloond tijdens het rijden dan met die auto.
Afbeelding

S13.. En het plaatje verraad het al..
Afbeelding
En dit is/was dus de hobby
Afbeelding

Driften even op een lager plan gezet ivm verandering werkzaamheden, maar nu dus een daily drive RX8.
AfbeeldingMet de rex al lekker op vakantie geweest naar Tsjechie, waar ze heerlijk heeft genoten van de lekkere bergwegen (de bestuurder toch wel)
Uiteraard bij aankoop alle vloeistoffen en filters opnieuw ververst. Want ja...boekjes zijn leuk, maar liever een x extra vervangen zodat je weet dat het goed zit.

Standaard zijn de looks van een RX8 natuurlijk al super, dus daar gaan we niet al te veel aan modderen.
Maar...bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus staat ze er nu zo bij.
Afbeelding
stukje richting moeder aarde en de spoorbreedte zoals het zou moeten dankzij H&R, en een groter brommetje aan de achterkant dankzij Toyosport.

Aangezien het een daily is, zal het niet een trackday beest worden..alhoewel ik vast wel een keer in de verleiding zal komen.

en dan nu het forum verkennen! :coffee:

frank de jonge

Re: voorstellen thomas

Bericht door frank de jonge » 27 nov 2012, 22:37

Welkom Thomas!

Mooi spul ook zo'n RX8.
Ik heb ook dat soort velgen (RX8 achtig) gescoord in maatje 17" voor de winter, dingen zijn nog als nieuw maar kan nergens vinden welk type het precies is helaas :(

In ieder geval, een mooie wagen!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 nov 2012, 22:38

Welkom! Gaaf spul!

Joy

Bericht door Joy » 27 nov 2012, 22:42

Welkom Thomas! Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de RX8. Ik vind het een leuke auto maar lees veel reacties van eigenaren die fatale motorproblemen kennen of het benzineverbruik de spuigaten vinden uitlopen. Wat is je idee daarvan?

Luc B

Bericht door Luc B » 27 nov 2012, 23:12

Gaaf zo'n Rx8 . De verhalen over uiterst onbetrouwbare motoren van die dingen hebben me altijd weerhouden zo'n ding te kopen. Toch blijven het erg gave dingen ! welkom !

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2012, 23:56

leuke intro, welkom.

die RX-7 waren toch best mooi gelijnd, ooit ook 1 zilveren gehad, leek net een straaljager als je hem in toeren joeg :D

helaas ging die motor bij mij kaduk...ja de schijfjes :?
dus verkocht zo die was aan een opkoper ie het zelf kon maken, koste destijds iets van 5.000,-gulden aan reparatie en 5K meer krijgen dan "restwaarde" zou er niet in zitten en dus makkelijke beslissing, had hem toch voor en leuke prijs destijds.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 28 nov 2012, 00:40

welkom! RX8 is een erg leuke auto!

helaas zoals je al ziet horen wij helaas veel slecht nieuws over de auto.... feedback van jou kant als eigenaar?

ThomasRX8

Bericht door ThomasRX8 » 29 nov 2012, 14:50

Bedankt voor het welkom, vind het echt een tof forum als ik het allemaal zo snel doorneem !

de RX8 rijd echt heerlijk, lekker de toeren doorjagen. En de ''mythe'' van motorproblemen hangt er omheen. Daardoor haken veel mensen af. Maar zoals met elke wagen met een beetje vermogen gaat het vooral om de TLC (tender love and care) die je aan de auto geeft. :df:

Ja het benzine verbruik is wel wat meer, maar daar krijg je natuurlijk zoveel voor terug. Als je over benzine verbruik gaat malen in een performance auto, dan had je denk ik naar de VW dealer moeten rijden voor een Polo bluemotion ofzo

RX8 is een gevalletje apart, heeft iets meer onderhoud nodig. Zoals het regelmatig verversen van de olie, kvs en ontstekingszaken. Maar dat heeft echt niks met de betrouwbaarheid te maken.

Ik rij elk weekend meer dan 400km, Ze heeft meer als 120k km op de teller staan en doet het nog steeds perfect. Met de RX7 heb ik op een vuil geslagen bougie ook geen ernstige problemen gehad. Vandaar dat de mythe van het kapotgaan van de wankel eigelijk een beetje nergens op slaat. Als je goed voor de motor zorgt, dan zorgt ze ook voor jou. Goed warmrijden voordat je gaat planken, dan gaat er niks meer fout. Kleine stukjes rijden (500 meter etc) vermijden en dan gaat dat ook helemaal goed. Draait tie? Dan gaat ze zeker tijdens dat ritje niet stuk. Door het concept van de wankel kunnen ze veel beter tegen de hogere toerentallen dan een conventionele suck squeeze bang blow motor :blink: en zal ze het alleen maar waarderen dat ze hoog in de toeren zit (word zelfs aanbevolen door Mazda :) ) Elk ritje minimaal 1 x het oh shit ik moet nu gaan schakelen piepje aanraken. Alleen mocht het onverhoopt kapot gaan, dan zijn er kosten. Persoonlijk denk ik dat dit komt omdat er maar een paar bewegende delen in de motor zitten. En ja...als er dan wat stuk gaat, dan is het goed stuk. Ik kan uiteraard wel in de details gaan treden, maar het is natuurlijk een gebruikersreview en geen technische review haha.

Geert.

Bericht door Geert. » 29 nov 2012, 15:11

Welkom ! :) weer een wankeltje terug op forum. Heb zelf iets meer dan een half jaartje terug mijn rx7 fd verkocht en wat een geweldige blokjes die wankelmotortjes. Met nadruk op "tjes.. motorblokje stelt echt niets voor maar het vermogen en de overbrenging hier van zijn echt magisch :mrgreen:

Mijne was wel ietwat getuned en dan moet je zeker tijdens het rijden goed uitkijken voor de air/fuel verhoudingen etc etc want van een beetje opfokken worden ze wel wat gevoeliger. Maar wat een heerlijk karretje heb je gekocht :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 29 nov 2012, 15:27

Welkom op DF, mooie auto de RX8. Wel eens overwogen, maar toch nooit echt de moeite genomen om me er in te verdiepen.

ThomasRX8

Bericht door ThomasRX8 » 21 okt 2013, 18:07

Zo..mega topic schop

ondertussen alweer een tijdje verder,
Keertje Nurburgring
Afbeelding

Dag van te voren lag de versnellingsbak eraf vanwege een nieuwe koppeling. Dus maar rustig aan een rondje gereden. :coffee:

En de mannelijke variant van nieuwe schoenen

Afbeelding

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 21 okt 2013, 21:47

Tijdloos model is het ook. Blijft mooi :)

ThomasRX8

Bericht door ThomasRX8 » 05 dec 2013, 12:34

Ondertussen toch weer zon probleemloze 20k km verder :df: (knock on wood)

Aangezien ik toch in Zeeland was maar even langs Hoebeke gereden voor een compressie test (altijd een feest om daar de garage in te lopen). Bij aankomst reed er bijv een 20b FD voorbij :tooth:
Zoals eigelijk verwacht alles in orde . Nu de winterwielen er weer onder met ietsjes meer bar in de achterste bandjes. Qua update eigelijk maar 1tje, Dashcommand geinstalleerd op de tablet en wat is dat een belachelijk leuk programma. Nu zo ver dat ik ga kijken of ik een navigatietray van een HP op de kop kan tikken om het semi permanent in te bouwen. Dan uiteraard ook dat ik muziek via de tablet af kan spelen etc :-)

Ook nog stukje meegereden met een nieuwe Audi S3....mis nu wel de turbo een beetje, en ik ga maar weer eens naar Lelystad..bloed kruipt waar het absoluut niet gaan mag xD

Plaats reactie