Proefrit BMW 130i M-Sport: Verrassend vermakelijk
- Michel P
- RVV
Romo ik respecteer je mening over het uiterlijk, maar dat kan natuurlijk niet de reden zijn, want anders was die andere 130i niet binnen 3 weken verkocht. Die had zelfs geen M paket en dus minder mooi. Uiterlijk speelt geen rol. Status wel, daarnaast wil men allemaal electrische troep op de auto hebben, volgens mij kicken er meer mensen op een beeldschermpje dan op een knappe motor in de auto.romo schreef:Kijk, als het ding nou zijn looks ook nog mee had, dan was ie lang en breed verkocht...............................
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik respecteer evenzeer je mening, zeker moet er veel op en aan zitten. Dat is voor veel mensen het belangerijkste argument.Rico v Velzen schreef:Romo ik respecteer je mening over het uiterlijk, maar dat kan natuurlijk niet de reden zijn, want anders was die andere 130i niet binnen 3 weken verkocht. Die had zelfs geen M paket en dus minder mooi. Uiterlijk speelt geen rol. Status wel, daarnaast wil men allemaal electrische troep op de auto hebben, volgens mij kicken er meer mensen op een beeldschermpje dan op een knappe motor in de auto.romo schreef:Kijk, als het ding nou zijn looks ook nog mee had, dan was ie lang en breed verkocht...............................
The looks is een puur subjectief ding ( is ook vanuit mijn standpunt beredeneerd, no offence what so ever, voor wie hem wel mooi vind, ook dat kan ik respecteren, ieder zijn/haar ding)
- Macboy
- Brava
Rico, smaken verschillen en voor mij is een M pakket vééél minder mooi dan een 1-Series zonder.Rico v Velzen schreef:Die had zelfs geen M paket en dus minder mooi.
Laten we de zijnsoordelen over het uiterlijk van auto's alsjeblieft vervangen door waardeoordelen. Jij hebt jouw oordeel, anderen het hunne. En dat is goed en zo moet het blijven.
Als ik de keuze zou hebben tussen twee gelijke auto's voor dezelfde prijs maar de één met een M pakket en de ander zonder, dan ga ik voor zonder, altijd.
- Jelmer850i
een van de redenen dat ik een origineel navigatie systeem erbij gekocht heb.Rico v Velzen schreef:Romo ik respecteer je mening over het uiterlijk, maar dat kan natuurlijk niet de reden zijn, want anders was die andere 130i niet binnen 3 weken verkocht. Die had zelfs geen M paket en dus minder mooi. Uiterlijk speelt geen rol. Status wel, daarnaast wil men allemaal electrische troep op de auto hebben, volgens mij kicken er meer mensen op een beeldschermpje dan op een knappe motor in de auto.romo schreef:Kijk, als het ding nou zijn looks ook nog mee had, dan was ie lang en breed verkocht...............................
over een paar jaar wil niemand meer een wagen zonder navi.. let maar op.
Dan verkoop je een dergelijke wagen veel sneller en is deze ook meer centen waard.
- RVV
Brava je hebt natuurlijk gelijkBrava schreef:Rico, smaken verschillen en voor mij is een M pakket vééél minder mooi dan een 1-Series zonder.Rico v Velzen schreef:Die had zelfs geen M paket en dus minder mooi.
Laten we de zijnsoordelen over het uiterlijk van auto's alsjeblieft vervangen door waardeoordelen. Jij hebt jouw oordeel, anderen het hunne. En dat is goed en zo moet het blijven.
Als ik de keuze zou hebben tussen twee gelijke auto's voor dezelfde prijs maar de één met een M pakket en de ander zonder, dan ga ik voor zonder, altijd.

- RVV
Jelmer ik snap je standpunt maar het is natuurlijk de wereld op zijn kop,jij moet nu dingen kopen (even afgezien van het feit dat je het zelf wilt) om de volgende koper blij te maken. Laat hem dan zelf even een nieuwe auto kopen denk ik dan.
Dealers lullen je graag in deze situatie, koop dit, dat, blablabla is altijd goed voor een betere inruilwaarde, nee ze bedoelen te zeggen als jij nu financieel bloed verkopen wij straks makkelijker die inruiler van jou.
Voorbeeld een knap navigatiesysteem kost als snel een duizend of 3 extra. Straks als je een auto inruilt krijg je hiervoor pak en beet 250 tot 500 euro meer inruil voor. Dus je geeft 3000 euro meer uit om straks 500 euro meer inruil te pakken.
Per saldo stink je er 2500 euro in.
Ik zeg niet dat het dom is om een navigatiesysteem te nemen hoor, je hebt er ook gebruiksgemak van, kleed een interieur af, en maakt een auto gewoon luxer. Als dat je die 2500 euro waard is dan geen waardeoordeel daarover, maar als het argument is betere inruil dan lachen die dealers heel erg hard. Want ook 2e hands rekenen ze gewoon 3 dubbel voor een navigatiesysteem.
En het ergste is ook nog dat men gaat denken dat men niet meer zonder een navigatie kan.
Satnav systemen zijn de grootste winstpakkers op nieuwe premium auto's 3000 tot 4000 euro vragen voor een systeem wat bestaat uit techniek die ook in een tomtom zit van 300 euro.
Principieel zal ik nooit een nieuw navigatie systeem kopen in een auto.
Dealers lullen je graag in deze situatie, koop dit, dat, blablabla is altijd goed voor een betere inruilwaarde, nee ze bedoelen te zeggen als jij nu financieel bloed verkopen wij straks makkelijker die inruiler van jou.
Voorbeeld een knap navigatiesysteem kost als snel een duizend of 3 extra. Straks als je een auto inruilt krijg je hiervoor pak en beet 250 tot 500 euro meer inruil voor. Dus je geeft 3000 euro meer uit om straks 500 euro meer inruil te pakken.
Ik zeg niet dat het dom is om een navigatiesysteem te nemen hoor, je hebt er ook gebruiksgemak van, kleed een interieur af, en maakt een auto gewoon luxer. Als dat je die 2500 euro waard is dan geen waardeoordeel daarover, maar als het argument is betere inruil dan lachen die dealers heel erg hard. Want ook 2e hands rekenen ze gewoon 3 dubbel voor een navigatiesysteem.
En het ergste is ook nog dat men gaat denken dat men niet meer zonder een navigatie kan.
Satnav systemen zijn de grootste winstpakkers op nieuwe premium auto's 3000 tot 4000 euro vragen voor een systeem wat bestaat uit techniek die ook in een tomtom zit van 300 euro.
Principieel zal ik nooit een nieuw navigatie systeem kopen in een auto.
- Macboy
-
Ben het helemaal met je post eens (satnav is geinig als het erop zit maar meer ook niet, vind ik) maar bovenstaand stukje klopt niet helemaal.. 500 euro meer inruil weet ik zo net nog niet... als de beier weet dat auto's zonder satnav gebruikt niet populair zijn en ze daarom nog wat maanden extra in de showroom moeten staan is het verschil misschien wel groter dan 500 euro.Rico v Velzen schreef:Voorbeeld een knap navigatiesysteem kost als snel een duizend of 3 extra. Straks als je een auto inruilt krijg je hiervoor pak en beet 250 tot 500 euro meer inruil voor. Dus je geeft 3000 euro meer uit om straks 500 euro meer inruil te pakken.
nogmaals ik vind het ook krom, zou zo'n auto ook niet met satnav bestellen, vind dat eerder horen in een 5 serie (is veel meer een reisauto).
- Maik
- Jelmer850i
- Joop
Help mijn draadje wordt gekaapt!!!
Wat heeft een navigatiesysteem nou met de rijkwaliteiten van de 130i te maken????
Feit blijft wel wanneer je bijna dagelijks gebruik maakt van een navigatiesysteem dan is het zeer aan te raden een systeem van 2,5 tot 3 duizend euro in te bouwen, zoniet dan werkt een los systeem van TomTom of Becker prima (wellicht sowieso beter) en bespaar je jezelf een hoop afschrijvingskosten. Afschrijvingskosten kunnen alleen aardig zijn wanneer jezelf een eigen bedrijf hebt om zo de winst te kunnen drukken, maar verder zit je er natuurlijk niet op te wachten.
En wat ook al aangegeven wordt: de nieuwkoper betaald grof voor de opties en de gebruikte koper (waaronder ikzelf) profiteert uiteindelijk van de gemaakte keuzes van de nieuwkoper, doordat die opties natuurlijk veel te hard afschrijven.

Wat heeft een navigatiesysteem nou met de rijkwaliteiten van de 130i te maken????
Feit blijft wel wanneer je bijna dagelijks gebruik maakt van een navigatiesysteem dan is het zeer aan te raden een systeem van 2,5 tot 3 duizend euro in te bouwen, zoniet dan werkt een los systeem van TomTom of Becker prima (wellicht sowieso beter) en bespaar je jezelf een hoop afschrijvingskosten. Afschrijvingskosten kunnen alleen aardig zijn wanneer jezelf een eigen bedrijf hebt om zo de winst te kunnen drukken, maar verder zit je er natuurlijk niet op te wachten.
En wat ook al aangegeven wordt: de nieuwkoper betaald grof voor de opties en de gebruikte koper (waaronder ikzelf) profiteert uiteindelijk van de gemaakte keuzes van de nieuwkoper, doordat die opties natuurlijk veel te hard afschrijven.
- Joop
Wat opties betreft heb ik er nog eens een paar quotes bijgepakt uit een ander draadje, die eigenlijk aangeven waarom je de M-Sport uitvoering verkiest boven een afgeladen 130i High Executive:
Joop schreef:Misschien kaal, maar op een aantal opties zit ik ook niet te wachten:Rico v Velzen schreef:De auto heeft een aantal dingen gewoon tegen..
-Er zijn te weinig liefhebbers voor.
-Het word als een instap BMW'tje/vrouwen auto gezien
-Liever een 3 serie dan een 1 serie
-Niet het meest praktisch, hoewel in de praktijk het helemaal geen probleem is
-in deze uitvoering, geen satnav, knopjes op het stuur, stoelverwarming, PDC, verlichtingspakket, telefoon, middenarmsteun en alarm. Ofwel een relatief kale 130i, en goodies zijn hot helemaal als je keuze te over heb als 2e hands koper. Ik hoef die rotzooi allemaal niet, daarom heb ik het er ook niet bijgekocht
- Bluetooth telefoon voorbereiding toch graag wel, bel nog best veel in de auto;
- middenarmsteun: toch wel prettig. Er zijn toch nog veel rechte stukken hier in NL.
- PDC heb je op de 1 niet nodig, is goed overzichtelijk,
- satnav. moet ik ook niet, voor die paar keer pak ik mijn mobiele apparaat wel mee (veel goedkoper en werkt misschien zelfs beter);
- alarm: als ie niet harder afgaat dan bij mijn 3 merkt toch niemand er wat van, dus nee;
- stoelvervarming: wat een onzin
- knopjes op het stuur? Ik draai toch meestal aan de radioknop, dus niet echt noodzakelijk
Ik heb even gekeken op de BMW-site, staan op dit moment slechts 11 130i te koop, waarvan 4 of 5 met M-sport pakket die ook nog eens veel duurder zijn...
-
Ben voorzichtig aan het kijken naar een S en de X5, daar moet toch echt Navi inzitten wil het enigszins interessant zijn.
Kwaliteit van de 130 is duidelijk maar in deze prijsklasse is er veel leuks te koop. Denk dat de 130 als eerste auto voor veel mensen net te kaal is en als tweede auto net te duur en men een E46 M3 oid dan liever heeft.
N.
Kwaliteit van de 130 is duidelijk maar in deze prijsklasse is er veel leuks te koop. Denk dat de 130 als eerste auto voor veel mensen net te kaal is en als tweede auto net te duur en men een E46 M3 oid dan liever heeft.
N.
- Jelmer850i
-
@joop: Jat iemand de fabrieksnavi ben je verzekerd maar bij een tomtom heb je wellicht nog een hoop uit te leggen waarom je hem niet uit de auto hebt gehaald. Mensen hebben gewoon geen zin om iedere keer bij het parkeren de navi te installeren om bij het uitstappen dat weer mee te nemen, tezamen met hun portemonee, pda, gsm, etc.
Ik gebruik de navi en de radio in de 5 bijv. erg veel terwijl ik dat in de 3 weer praktisch nooit doe. Het frontje en de gps muis ligt dan in de kofferbak. En voor je er erg in hebt ben je al vertrokken. Meestal heb ik geen zin meer om dan nog te stoppen.
Als werkwagen zou ik alles dus het liefste geïnstalleerd hebben. De belastingdienst sponsort me een beetje. Bij een speelwagen zal het me een rotzorg zijn. Dan rijd ik wel een extra rondje. Aangezien een privé wagen toch niet aftrekbaar is kun je voor 10k een e36 m3 halen waarbij je nog wel heel veel kosten mag maken voor reparaties eer je op de prijs van een 130i zit. Me dunkt dat ik daar nog meer lol in zou hebben ook. En zo denken denk ik een hoop mensen.
Ik gebruik de navi en de radio in de 5 bijv. erg veel terwijl ik dat in de 3 weer praktisch nooit doe. Het frontje en de gps muis ligt dan in de kofferbak. En voor je er erg in hebt ben je al vertrokken. Meestal heb ik geen zin meer om dan nog te stoppen.
Als werkwagen zou ik alles dus het liefste geïnstalleerd hebben. De belastingdienst sponsort me een beetje. Bij een speelwagen zal het me een rotzorg zijn. Dan rijd ik wel een extra rondje. Aangezien een privé wagen toch niet aftrekbaar is kun je voor 10k een e36 m3 halen waarbij je nog wel heel veel kosten mag maken voor reparaties eer je op de prijs van een 130i zit. Me dunkt dat ik daar nog meer lol in zou hebben ook. En zo denken denk ik een hoop mensen.
- Jelmer850i
- Joop
- RVV