Eerst al het grove eraf. Het vuil dat tussen je kloven blijft zitten.Jussi schreef:Zodat alle smerigheid in je wasemmer zit die je daarna over je lak gaat smeren?Sjoerd MP BMW schreef:
En Dreumex zeep. Wat ook helpt is de auto daarna met de hand wassen.
Handwasmiddeltjes
- Sjoerd MP BMW
Re: Handwasmiddeltjes
- 328Ti
Deze optie kende ik nog niet, ga ik proberen.Tim N schreef:slaolie, en flink wrijven, daarna met wat dreft afwassen
Verder: gewoon handschoenen gebruiken. Logisch eigenlijk wel. Dat deed ik al met idd Action handschoentjes alleen die worden idd erg warm in de zomer. Verder is het onnauwkeuriger werken in kleine ruimtes
(vacuumslangetjes nippelen onder een spruitstuk....wel godver...irritant!). Maar ja, idd misschien wennen.
Trouwens, die handwaspasta van de Lidl lijkt verdomd veel op de oude (10jr geleden) Dreumex pasta. Werkt wel goed alleen ruik je s'nachts wel dat je goed je handen hebt geboend. En of de vriendin dat zo leuk vindt.....

Bedankt voor de reacties, kan ik wat mee. Dat wordt zo even shoppen. @ JP, die handschoenen met "ontblote" vingertoppen, waar haal jij die?
Bvd
Groet Jans
- 328Ti
@ GTRene: met welke "merken" of toeleveranciers (brezan etc) heb jij goede ervaringen mee/ qua handschoentjes? Ik heb alleen ervaring met de ietwat lompe Action handschoentjes van WerckmannGTRene schreef:idd er zijn ook erg fijne handschoenen die super zitten en je toch goede controle hebt, ik deed dat vroeger ook nooit en lastig blabla, maar sinds die nwe handschoenen kwamen jaren geleden, wil ik niet anders meer, maar dat komt ook omdat je je handen niet zo snel los haalt zo![]()
- ///Joost
Dit vind ik wel een goeie in het verlengde van de afwasmiddeltjes. Welke handschoenen gebruiken jullie zoal? Ik heb ze nooit gebruikt, maar het lijkt me eigenlijk toch wel handig. Ik weet dat Mechanix atlijd de grote naam was, maar ik kan me indenken dat er (vele) betere zijn.328Ti schreef:@ GTRene: met welke "merken" of toeleveranciers (brezan etc) heb jij goede ervaringen mee/ qua handschoentjes? Ik heb alleen ervaring met de ietwat lompe Action handschoentjes van WerckmannGTRene schreef:idd er zijn ook erg fijne handschoenen die super zitten en je toch goede controle hebt, ik deed dat vroeger ook nooit en lastig blabla, maar sinds die nwe handschoenen kwamen jaren geleden, wil ik niet anders meer, maar dat komt ook omdat je je handen niet zo snel los haalt zo![]()
- daNpy
Alsof je er met je vieze klauwen wél aan mag zitten328Ti schreef: Trouwens, die handwaspasta van de Lidl lijkt verdomd veel op de oude (10jr geleden) Dreumex pasta. Werkt wel goed alleen ruik je s'nachts wel dat je goed je handen hebt geboend. En of de vriendin dat zo leuk vindt.....![]()

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ja die ja. Die hoef ik dus niet weer. Hiermee krijg ik de handen niet half zo schoon als met die ik postte, zoals Danpy al aangeeft schuurt die niet goed genoeg en die van de Aldi dus wel.EvdP schreef:Die van de Action is deze toch?
Jif werkt trouwens ook prima --> schuurt ook lekker.
- JP
Al mijn werkspullen en kleding bestel ik bij Engelbert Strauss328Ti schreef:(...)@ JP, die handschoenen met "ontblote" vingertoppen, waar haal jij die?
(...)
Een Duitse firma, met ook een Nl'se site en catalogus (2.5cm dik !!). Die kun je gratis opvragen.Prijs/kwaliteit zeer goede producten, imho.
Link naar de desbetreffende handschoenen; Mecanicienshandschoenen Sensor
Laatst gewijzigd door JP op 27 nov 2013, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb deze:
http://www.silmid.com/products/jackson- ... ani-4.aspx
Werken perfect met kleine moertjes en ander prul. Sterker nog, je wil zelfs niet meer vastnemen zonder die handschoentjes aan.
http://www.silmid.com/products/jackson- ... ani-4.aspx
Werken perfect met kleine moertjes en ander prul. Sterker nog, je wil zelfs niet meer vastnemen zonder die handschoentjes aan.
- GTRene
Ik gebruik die van North, de Light (black T-ask?) versie? geven veel door zeg maar, vind ze fijn zitten.///Joost schreef:Dit vind ik wel een goeie in het verlengde van de afwasmiddeltjes. Welke handschoenen gebruiken jullie zoal? Ik heb ze nooit gebruikt, maar het lijkt me eigenlijk toch wel handig. Ik weet dat Mechanix atlijd de grote naam was, maar ik kan me indenken dat er (vele) betere zijn.328Ti schreef:@ GTRene: met welke "merken" of toeleveranciers (brezan etc) heb jij goede ervaringen mee/ qua handschoentjes? Ik heb alleen ervaring met de ietwat lompe Action handschoentjes van WerckmannGTRene schreef:idd er zijn ook erg fijne handschoenen die super zitten en je toch goede controle hebt, ik deed dat vroeger ook nooit en lastig blabla, maar sinds die nwe handschoenen kwamen jaren geleden, wil ik niet anders meer, maar dat komt ook omdat je je handen niet zo snel los haalt zo![]()
NF15B in maat 10/XL tuurlijk zijn er ook andere maten.
Heb een tijdje geleden ook wat andere via he web besteld maar die geven duidelijk minder gevoel...maar ze komen ook in vele soorten voor allerlij verschillende karweitjes.
deze gebruik ik het liefst (tot nu toe wat ik heb gehad) niet daar gekocht hoor, ff met Google gedaan.
kocht ze bij een autozaak hier in Almelo (Leoparts)
http://www.northsafety.com/TriggerWorkf ... 25473cf790#" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
om maar ff te laten zien hoeveel soorten voor wat voor karweitjes een paar hier>
http://www.northsafety.com/TriggerWorkf ... 074522e39a" onclick="window.open(this.href);return false;
en de data sheet van de NF15B daar uit hier>
http://www.northsafety.com/DocumentCons ... DC_ID=1299" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.northsafety.com/TriggerWorkf ... 074522e39a" onclick="window.open(this.href);return false;
en de data sheet van de NF15B daar uit hier>
http://www.northsafety.com/DocumentCons ... DC_ID=1299" onclick="window.open(this.href);return false;
Description: Seamless Nylon liner to provide excellent fit and comfort, coated with
Polyurethane to give good grip and dexterity. The good fit and grip
allows the worker a high work efficiency. For better cut resistance also
available with Dyneema liner.( See NFD16 )
- HJ2

Die gebruik ik ook na wat verschillende andere geprobeerd te hebben.
- GTRene

en als je die prijs bekijkt van die andere soortgelijke (niet die speciale zonder wat vingers)....

dan zijn die van North koopjes

- GTRene
ik betaalde iets van 2.35 per paar, zie dat ze hier zelfs al vanaf 1.74
per paar, maar das alleen XXL zo te zien, ze moeten natuurlijk wel mooi je vingers/handen omsluiten voor optimale werking...dus alleen als je vrij grote handen hebt>
http://www.kruis.nl/artikelen/374925/no ... n-xxl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kruis.nl/artikelen/374925/no ... n-xxl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Remmenreiniger werkt ook goed.
- ///Joost
Ik doe het ook wel eens, maar direct spijt daarna. Wat drogen je handen daarvan uit zeg. Plus als je een wondje hebt, weet je meteen waar die zit.Jussi schreef:Remmenreiniger werkt ook goed.

-
Dat meen je niet?!///Joost schreef:Ik doe het ook wel eens, maar direct spijt daarna. Wat drogen je handen daarvan uit zeg. Plus als je een wondje hebt, weet je meteen waar die zit.Jussi schreef:Remmenreiniger werkt ook goed.

Even serieus: het is echt niet goed om remmenreiniger op je poten te spuiten. Je hebt maar 1 paar handen dus verzorg ze.
Ik daag je uit om 1 van de bovengenoemde handschoenen te proberen. Ik ben zeker dat je er geen spijt van zal krijgen. En het is niet dat het een financiële aderlating is.

- HJ2
Ooooooh! Een echte DF Challenge!
I'm with Jussi!
I'm with Jussi!
- Richard430
Die ik van de Action heb is toch echt een heel ander blik en van een andere fabrikant. Ik zal morgen even een foto er van maken.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Hier een paar veiligheidshandschoenen. Vergelijkbaar met die René postte. Zitten prima, genoeg gevoel en zijn vooral gericht op het voorkomen van snijwonden. Al zou je veel kracht op een stanley-mes zetten welke vervolgens uitschiet en je krijgt hem tegen je hand, is er niks aan het handje.
Zal morgen eens kijken wat voor merk het is.

Zal morgen eens kijken wat voor merk het is.
-
WTF, vanavond tijdens het rommel opstoken een paar (schone) gebruikte monteurs handschoentjes (zoals hierboven getoond) in de stook ton gegooid, die dingen branden "like hell"!!!
Die wil je echt niet aan je vingers hebben als dit gebeurd, vulkaniseren zo aan je handen vast.

Die wil je echt niet aan je vingers hebben als dit gebeurd, vulkaniseren zo aan je handen vast.

- GTRene
ja hallo het zijn geen las handschoenen oid
maareuh, vandaag hadden ze nog veel zin, ze zitten goed en buiten leker warm
bovendien zonder had ik vandaag zeker 7x een wondje in mijn handen gehad...
nu helemaal niks
had de laatste tijd weer wat onderdelen gekocht om remsetjes op te proberen e.d.
zoals een fusee/as van een gewone E36 R en van een gewone E46 R en gister dus binnen 2 binnen, een L + R van een E36 M3 GT 3.2 (zelfde als M3 Z3M)
anyhow, had die andere al wat opgelapt en gecleand en wat bij gepoten e.d. zodat je er schoon aan kan werken.
vandaag dus die 2 van de E36 M3 gedaan, die schijnbaar ook veel buiten had gestaan en dus behoorlijk wat losse roest had her en der dus staalborstel in de boor,
die af en toe uitschiet en tegen je handen aankomt
of ff vastslaat op die fusee,
met de scherpe stofplaat er ook aan e.d. die dan tegen je jatten slaat
dus heel erg blij dat ik die handschoenen aan had, bovendien handjes lekker schoon

maareuh, vandaag hadden ze nog veel zin, ze zitten goed en buiten leker warm

bovendien zonder had ik vandaag zeker 7x een wondje in mijn handen gehad...
nu helemaal niks

had de laatste tijd weer wat onderdelen gekocht om remsetjes op te proberen e.d.
zoals een fusee/as van een gewone E36 R en van een gewone E46 R en gister dus binnen 2 binnen, een L + R van een E36 M3 GT 3.2 (zelfde als M3 Z3M)
anyhow, had die andere al wat opgelapt en gecleand en wat bij gepoten e.d. zodat je er schoon aan kan werken.
vandaag dus die 2 van de E36 M3 gedaan, die schijnbaar ook veel buiten had gestaan en dus behoorlijk wat losse roest had her en der dus staalborstel in de boor,
die af en toe uitschiet en tegen je handen aankomt

of ff vastslaat op die fusee,
met de scherpe stofplaat er ook aan e.d. die dan tegen je jatten slaat

dus heel erg blij dat ik die handschoenen aan had, bovendien handjes lekker schoon

-
Ik heb mijn spaghetti uitlaat in het voorjaar gestoken zonder handschoenen en nu in oktober gewisseld met handschoenen.. Goed, dan heb je geen overtuigen meer nodig.
Daarbij was die uitlaat nog warm bij het demonteren en dus fikken ze niet zo maar op.
Daarbij was die uitlaat nog warm bij het demonteren en dus fikken ze niet zo maar op.