Afgelopen zondag ik heb op de Driving fun/DMPD circuitdag gereden. Daarom stel ik me hier even voor. Ik ben Martijn, 21 jaar en ik kom uit omgeving Rotterdam. Ik ben nog student en ik heb een eigen bedrijfje genaamd Automotive Flocking. Hierbij richt ik me op het flocken van voornamelijk auto gerelateerde producten. Hier een foto van een geflocked interieur door mij in de auto van een klant.
Mijn auto geschiedenis:
Eerste auto was een hele strakke bmw e36 325i
Toen besloten de bmw te verkopen en voor een nissan 200sx s13 te gaan. Die heb ik iets langer dan een jaar gehad. Het was de planning om ook hiermee het circuit op te gaan. Onderstel iets verbeterd, remmen aangepakt en gezorgd voor iets meer vermogen. Vervolgens stond ik op het punt om me in te schrijven voor een circuitdag maar toen ging het blok kapot. Toen geüpgrade naar een ander blok die ik meteen opnieuw heb laten opbouwen zodat alles vers was. Dit was de s13.
Toen toch besloten de stekker uit het project te trekken en voor weer voor een bmw te gaan. Dit is slimmer met mijn budget en als ik iets kapot rij dan is het goedkoper om spullen te vervangen. Tevens heb ik voor weinig geld een ander blok of chassis. S13 toen in onderdelen verkocht en weer een e36 325i gekocht die ik afgelopen vrijdag opgehaald heb. Deze zondag heb ik dus mijn eerste circuitervaring opgedaan. Maat van me met de grijze e30 ging er helaas af tijdens zijn eerste sessie en kon daarna niet meer rijden door een kapotte radiateur.
Het was voor mij echt een top ervaring. Ik heb 3 sessies van 30 minuten gereden. 2de Sessie reed er iemand mee die mij de lijnen uitlegde. Ondanks dat het die sessie nat was ging het al een stuk beter. 3e Sessie ging helemaal lekker. De baan droogde wat op en het rijden ging heel erg goed al zeg ik het zelf. Auto hield zich ook perfect dus ik kan met een goed gevoel op de dag terug kijken.
Als iemand foto’s heeft van mij op de baan dan zou ik die heel graag willen zien. Tot nu toe ben ik me nog niet tegen gekomen.
Plannen korte termijn:
Rolkooi (ben ik naar opzoek, als je iets heb liggen stuur me aub een bericht)
Standaard uitlaat (Er zit nu een sebring uitlaat onder, als iemand wil ruilen dan hoor ik het graag.)
6 punts gordel monteren
Subframe ophangpunten verstevigen
Interieur strippen
Trekhaak eraf (is te koop)
Standaard spiegels erop
Plannen volgend jaar:
Onderstel (Wordt waarschijnlijk intraxx.)
Powerflex bussen
Stalen remleidingen/ferodo blokken en ate remvloeistof
Semi slicks
Volgende maand ga ik een driftcursus doen en dan vanaf februari/maart weer circuitdagen rijden en naar de Ring. Volgend jaar ga ik ook meerijden met Time Attack in Nederland.
Als jullie vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het wel.