F13 M6
- Martijn_bmw
- Berichten: 29144
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: F13 M6
heel erg gaaf! gefeliciteerd

- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: F13 M6
misschien dat je het inlaat traject wat kunt veranderen zodat je meer geluid krijgt via dat zonder dat het te gortig wordt uit de uitlaat, die nwe dikke bakken zijn natuurlijk goed geisoleerd 
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: F13 M6
Vette sjaak David!
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F13 M6
Mooie auto David........Akra zou ik als ik jou was er onder zetten.......voor mezelf heb ik die keuze ook al gemaakt en bij Ben klinkt het ook super.......... 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: F13 M6
Gefeliciteerd met je M6 dan maar Hans!Downforce Hans schreef:Mooie auto David........Akra zou ik als ik jou was er onder zetten.......voor mezelf heb ik die keuze ook al gemaakt en bij Ben klinkt het ook super..........
-
OnlineBram
- Berichten: 16833
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: F13 M6
Petrolhead Tom schreef:Gefeliciteerd met je M6 dan maar Hans!Downforce Hans schreef:Mooie auto David........Akra zou ik als ik jou was er onder zetten.......voor mezelf heb ik die keuze ook al gemaakt en bij Ben klinkt het ook super..........
- Joël D.
- Berichten: 3612
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: F13 M6
Prachtige auto. Veel plezier ermee. Ben benieuwd naar de aanpassingen. 
-
Stefan
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:27
- Locatie: Krommenie
Re: F13 M6
Mooie auto! met die aanpassingen die er gaan komen wordt hij nog dikker 
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: F13 M6
Knappe kar! Technisch identiek aan de M5?
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: F13 M6
Akra (en de andere merken ook) hebben een tweetal vlinderkleppen.
Maar dat verklaart niet waarom ze zo duur moeten zijn.
Wel enorm mooie kwaliteit heb ooit een akra op een motorfiets geklus, weegt geen reet en lasnaden zo mooi wij vonden het toen zonde om te monteren
Er zijn ook katloze downpipes verkrijgbaar van AMS.
Volgens mij was de katloze downpipe + sportuitlaat goed voor ca 620 pk zonder een remap.
Met remap 700+pk......dan is hij ook wat luidruchtiger. Maar dan is je garantie ook weg.
Ik heb gechecked met mijn dealer, uitlaat kan met behoud van de premium select garantie.
Maar dat verklaart niet waarom ze zo duur moeten zijn.
Wel enorm mooie kwaliteit heb ooit een akra op een motorfiets geklus, weegt geen reet en lasnaden zo mooi wij vonden het toen zonde om te monteren
Er zijn ook katloze downpipes verkrijgbaar van AMS.
Volgens mij was de katloze downpipe + sportuitlaat goed voor ca 620 pk zonder een remap.
Met remap 700+pk......dan is hij ook wat luidruchtiger. Maar dan is je garantie ook weg.
Ik heb gechecked met mijn dealer, uitlaat kan met behoud van de premium select garantie.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: F13 M6
Voor de Akra liefhebber must see;
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=914226" onclick="window.open(this.href);return false;
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=914226" onclick="window.open(this.href);return false;
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: F13 M6
Bedankt voor de complimenten. Akra kost tussen de 6 en 7 k. Dat heb ik er (nu) niet voor over. Ik had het erover met de man die de uitlaat voor de race M3 heeft gemaakt, en die vertelde dat het uitlaatgedeelte wat voor de achteras zit al zoveel dempt dat de achterste dempers eigenlijk overbodig zijn. Tevens zou hij dat gedeelte indien mogelijk met rust laten om geen drone in de auto te krijgen. Dit betekent dus rechte pijpen vanaf de achteras. Ik was een beetje bang dat dit te luid zou worden maar Turner heeft al zo'n systeem ontwikkeld (1/6 van de prijs van Akra) en op het filmpje klinkt het niet verkeerd. Filmpjes kunnen echter bedrieglijk zijn.
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: F13 M6
Lol, ik nam voor 1K het risico...
7 mille voor een uitlaatje.... hahaha... Pffffff
Jaja, centenkwestie, voor de één is 7 mille een peuleschil. Ik vind het werklijkwaar belachelijk veel geld voor een beetje ijzer.
7 mille voor een uitlaatje.... hahaha... Pffffff
Jaja, centenkwestie, voor de één is 7 mille een peuleschil. Ik vind het werklijkwaar belachelijk veel geld voor een beetje ijzer.
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: F13 M6
Titanium volgens mij.ErikS schreef:een beetje ijzer.
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: F13 M6
Tristan schreef:Titanium volgens mij.ErikS schreef:een beetje ijzer.
Me don't care. Metaal iig.
- EvdP
- Berichten: 6879
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: F13 M6
Carbon toch?
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: F13 M6
Eventeel alleen de sierstukken. Uitlaat zelf is dacht ik van titanium.EvdP schreef:Carbon toch?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: F13 M6
Je ziet dat in Amerika wel vaker, dat ze de einddemper laten vervallen en er alleen sierstuk opzetten. Bij een S2000 doen ze dat ook veel maar dan is het resultaat echt niet om aan te horen. Echt idioot luid. Ik weet niet hoe dat met een M5 zit. Ik kan me voorstellen dat het een flinke bak meer geluid oplevert maar met de isolatie in die auto moet dat voor de bestuurder het probleem niet zijn.
Over het algemeen kun je dat soort zaken ook relatief eenvoudig weer doorverkopen dus ik zou ook het gokje wagen.
Over het algemeen kun je dat soort zaken ook relatief eenvoudig weer doorverkopen dus ik zou ook het gokje wagen.
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: F13 M6
Als je goed kijkt zie je dat ze passen en meten.
Waarom ? De dempers zitten aan de midpipes vast.
De zaag mag er dus in.
Als je weten hoe, kijk dan even op de site van Eissenmann.
Die maakt ook mooie achterdempers (ca 3k euro met vlinderkleppen erin) en daar staat een video over een DIY install.
Op de video klinkt het niet te luid.
Maar zoals gezegd, die video kan bedreigend zijn.
Ikzelf geloof er niet in.
Probleem met de M5 is vooral geluid binnenin, of beter gezegd, het gebrek eraan.
Dat proberen ze met dat gay geluid over de boxen op te lossen.
Jammer.
Waarom ? De dempers zitten aan de midpipes vast.
De zaag mag er dus in.
Als je weten hoe, kijk dan even op de site van Eissenmann.
Die maakt ook mooie achterdempers (ca 3k euro met vlinderkleppen erin) en daar staat een video over een DIY install.
Op de video klinkt het niet te luid.
Maar zoals gezegd, die video kan bedreigend zijn.
Ikzelf geloof er niet in.
Probleem met de M5 is vooral geluid binnenin, of beter gezegd, het gebrek eraan.
Dat proberen ze met dat gay geluid over de boxen op te lossen.
Jammer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: F13 M6
Ik zou uit die 2 dan bovenstaande optie nemen, klinkt nog beter ook dan die Akra, bovendien geen gehannes met klepjes oid...David R. schreef:Bedankt voor de complimenten. Akra kost tussen de 6 en 7 k. Dat heb ik er (nu) niet voor over. Ik had het erover met de man die de uitlaat voor de race M3 heeft gemaakt, en die vertelde dat het uitlaatgedeelte wat voor de achteras zit al zoveel dempt dat de achterste dempers eigenlijk overbodig zijn. Tevens zou hij dat gedeelte indien mogelijk met rust laten om geen drone in de auto te krijgen. Dit betekent dus rechte pijpen vanaf de achteras. Ik was een beetje bang dat dit te luid zou worden maar Turner heeft al zo'n systeem ontwikkeld (1/6 van de prijs van Akra) en op het filmpje klinkt het niet verkeerd. Filmpjes kunnen echter bedrieglijk zijn.
en nog veel geld over ook, its a win win
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: F13 M6
wauw, droombak! prachtige kleurencombinatie ook en ik vind de standaard 20" velgen al erg mooi. maar bij de M5 en M6 kun je toch ook het geluid aanpassen via de speakers? have fun ermee! 
-
jeust
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: F13 M6
Schitterend. De mooiste M op dit moment. Hoewel, misschien is de 6 GC nog iets mooier.
Veel mooie kilometers gewenst.
Veel mooie kilometers gewenst.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: F13 M6
Hoe zit het eigenlijk met die kleppen in de uitlaat. Ik heb zelf het idee dat in de sportplus stand hij meer geluid produceert dan in de comfort stand. Ik zag op een of andere site ook al dat ze de klep in open stand vastzetten. Daar hadden ze het er echter over dat er een verschil zat tussen de europese en amerikaanse versie qua aansturing van de klep. Weet iemand hier iets over ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Hsp en 10 gasten
