Nederland gaat naar de haaien
- Luco
Re: Nederland gaat naar de haaien
Tja dvh 80 euro is niet veel, maar ze KRIJGT het wel.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Niets geven en mensen laten stikken levert geheid meer ellende op dan die 8 tientjes overmaken.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt.
Ik wil ook wel 8 tientjes extra per week. Zal de gemeente maandag even bellen dat ze dat even gaan regelen voor mij.
Ik wil ook wel 8 tientjes extra per week. Zal de gemeente maandag even bellen dat ze dat even gaan regelen voor mij.
- Bram
Het lijkt me vrij sterk dat jij die nodig hebt om rond te komen, dat zal voor die moeder met 4 kids wel even anders zijn.
-
Robin
Ha, ik herinner me ergens 1987 nog ook 'n beetje crisistijd, ik kwam van de Havo en er was geen werk.En ik had ook geen school ertussen gekozen. Dus ik een uitkering aanvragen. Bleek dat ik voor 1000 gulden Philips aandelen had en 1500 gulden spaargeld toen. En nog wat gein. Dus kwam ik niet in aanmerking. Natuurlijk.
Ben maar weer gaan studeren.Ik was 17.
Dus ik denk dat dit ook niet gaat werken:)
Ben maar weer gaan studeren.Ik was 17.
Dus ik denk dat dit ook niet gaat werken:)
-
Robin
Dat weet je niet:)Bram schreef:Het lijkt me vrij sterk dat jij die nodig hebt om rond te komen, dat zal voor die moeder met 4 kids wel even anders zijn.
Gelijke monniken gelijke kappen. Ik zeg toch dat als je niks hebt je van alle kanten wordt geholpen in dit land?
- GTRene
het is meer een beetje van alles wat denk ik, zoals om maar wat te noemen bv,
'verkeerde' subsidies her en der en of misbruik daarvan en of gebrek aan controle daarop enz en of bijna alles gericht om bv de aandeelhouders/obligatie e.d. grote heren te pleasen, bedoel ze kiezen soms/regelmatig meer voor die dan voor de 'burger'
ook denk ik dat er best wat achter de schermen afspeeld waardoor veel geld wordt onttrokken van? e.d. ook regelmatig grote fraude gevallen (beursen/banken/grote vermogenden etc) en dat is dan alleen nog maar van de zaken die aan het licht komen...
Afijn van veel van bovengenoemde zaken fraude/verduistering/beursen etc, worden vele zaken ook weer duurder en duurder, veel gaat daardoor scheef lopen en of grotere verschillen tussen 'arm' en 'rijk' en of bv als land minder export vanwege dat alles te 'duur' is geworden.
We zijn allemaal een schakel in/van, alleen hebben sommige wat meer te bepalen en of trekken aan de touwtjes, magoed tis ook weer zo dat jezelf natuurlijk (over het algemeen) ook wat 'kan' immers ook onderdeel van het grote geheel.
'verkeerde' subsidies her en der en of misbruik daarvan en of gebrek aan controle daarop enz en of bijna alles gericht om bv de aandeelhouders/obligatie e.d. grote heren te pleasen, bedoel ze kiezen soms/regelmatig meer voor die dan voor de 'burger'
ook denk ik dat er best wat achter de schermen afspeeld waardoor veel geld wordt onttrokken van? e.d. ook regelmatig grote fraude gevallen (beursen/banken/grote vermogenden etc) en dat is dan alleen nog maar van de zaken die aan het licht komen...
Afijn van veel van bovengenoemde zaken fraude/verduistering/beursen etc, worden vele zaken ook weer duurder en duurder, veel gaat daardoor scheef lopen en of grotere verschillen tussen 'arm' en 'rijk' en of bv als land minder export vanwege dat alles te 'duur' is geworden.
We zijn allemaal een schakel in/van, alleen hebben sommige wat meer te bepalen en of trekken aan de touwtjes, magoed tis ook weer zo dat jezelf natuurlijk (over het algemeen) ook wat 'kan' immers ook onderdeel van het grote geheel.
- dvh
Luco schreef:Tja dvh 80 euro is niet veel, maar ze KRIJGT het wel.
Klopt. Maar hiervoor voor een ander betalen heb ik ook geen problemen mee.
Ik ben totaal niet van de kerk. Maar als je ziet hoe deze mensen lokaal helpen en bijstaan vind ik dat systeem erg netjes.
Door het massaal te maken raak je het overzicht kwijt. Wordt en fraude gepleegd. Wordt er een zooitje.
Dit soort dingen moet je klein en lokaal houden.
Dan komt het geld waar het echt nodig is. Imho.
- Luco
Ja zo lust ik er nog wel een paar, er wordt wel stukken meer overgemaakt dan die 8 tientjes Bram.Bram schreef:Niets geven en mensen laten stikken levert geheid meer ellende op dan die 8 tientjes overmaken.
- dvh
Ik vind/merk dat mensen soms niet juist denken.
We betalen allemaal belastingen. En dat is een verplichting.
Waarom? Omdat van belastingen ons leefklimaat bijgehouden zou moeten worden.
Dat geld moet circuleren. Dat geld wat de bijstandsmoeder krijgt wordt uitgegeven aan boodschappen, kleding, brillen, enzovoort. Dat geld komt gewoon rechtstreeks weer terug in de pocket bij de werkende belastingbetaler.
Je werkt ook eigenlijk niet voor geld . Want dat geld betaal en ontvang je weer. Je werkt alleen om de circulatie van geld te manipuleren richting je eigen portemonnee waardoor je meer dingen kan ondernemen.
Zo'n bijstandsmoeder zit vast in deze circulatie en deze zal weinig kunnen doen om dit aan te passen.
Vast in het systeem.
Maar als er hier in Den Bosch een feestje wordt gegeven wat 3ton kost schreeuwt iedereen moord en brand.
De gemeente gooit dat geld in de circulatie. Want iedereen vreet er weer van. En dan worden mensen boos.
Zodra het op de bankrekening blijft staan van de gemeente of de staat. Dan moet je boos worden.
Een sluitende begroting. Daar moet je boos om worden.
Want pas dan betekend het dat de circulatie van geld richting jezelf op houdt.
We betalen allemaal belastingen. En dat is een verplichting.
Waarom? Omdat van belastingen ons leefklimaat bijgehouden zou moeten worden.
Dat geld moet circuleren. Dat geld wat de bijstandsmoeder krijgt wordt uitgegeven aan boodschappen, kleding, brillen, enzovoort. Dat geld komt gewoon rechtstreeks weer terug in de pocket bij de werkende belastingbetaler.
Je werkt ook eigenlijk niet voor geld . Want dat geld betaal en ontvang je weer. Je werkt alleen om de circulatie van geld te manipuleren richting je eigen portemonnee waardoor je meer dingen kan ondernemen.
Zo'n bijstandsmoeder zit vast in deze circulatie en deze zal weinig kunnen doen om dit aan te passen.
Vast in het systeem.
Maar als er hier in Den Bosch een feestje wordt gegeven wat 3ton kost schreeuwt iedereen moord en brand.
De gemeente gooit dat geld in de circulatie. Want iedereen vreet er weer van. En dan worden mensen boos.
Zodra het op de bankrekening blijft staan van de gemeente of de staat. Dan moet je boos worden.
Een sluitende begroting. Daar moet je boos om worden.
Want pas dan betekend het dat de circulatie van geld richting jezelf op houdt.
- Luco
Een sluitende begroting wil niet zeggen dat er geen circulatie van geld meer is.
Uiteindelijk bloedt je bij een niet sluitende begroting harder.
Verder wel met je eens hoor, zou ook niet willen ruilen met die bijstandsmoeder, maar het is vaak te makkelijk voor bepaalde groepen om maar hun handje op te houden en er dus geen stimulans is om ze uit de situatie te krijgen.
Uiteindelijk bloedt je bij een niet sluitende begroting harder.
Verder wel met je eens hoor, zou ook niet willen ruilen met die bijstandsmoeder, maar het is vaak te makkelijk voor bepaalde groepen om maar hun handje op te houden en er dus geen stimulans is om ze uit de situatie te krijgen.
- dvh
Ik verwoord het niet goed. Het wordt minder en houd uiteraard niet op.
Maar jij levert op dat moment in>geeft meer aan de staat en de staat houdt het of geeft het uit aan dingen die totaal oninteressant zijn voor ons hier in Nederland.
Vandaar dat ik persoonlijk veel meer voor lokale oplossingen ben ipv een groot collectief geheel waar niemand de omvang en situatie van kan overzien.
Maar jij levert op dat moment in>geeft meer aan de staat en de staat houdt het of geeft het uit aan dingen die totaal oninteressant zijn voor ons hier in Nederland.
Vandaar dat ik persoonlijk veel meer voor lokale oplossingen ben ipv een groot collectief geheel waar niemand de omvang en situatie van kan overzien.
- Bram
Prima, zolang dat ten goede komt aan zo'n vrouw met 4 kids die daardoor in fatsoenlijke kleren kunnen rondlopen en kunnen sporten, betaal ik daar met plezier belasting voor.Luco schreef:Ja zo lust ik er nog wel een paar, er wordt wel stukken meer overgemaakt dan die 8 tientjes Bram.Bram schreef:Niets geven en mensen laten stikken levert geheid meer ellende op dan die 8 tientjes overmaken.
- Luco
@dvh Mooie gedachte maar een beetje onrealistisch.
Waarom, omdat in bv onze gemeentes veel minder uitkeringstrekkers zijn dan bv in Rotterdam of Amsterdam, dan gaan de verhoudingen nog verder scheef lopen.
Al schuift Den Haag wel steeds meer richting de Gemeentes.
@Bram, zolang het inderdaad ten goede komt aan de mensen die het nodig hebben is er niks mis mee, probleem is alleen dat die groep steeds groter wordt en er steeds meer mensen in die groep zitten die het allemaal wel prima vinden, met als uiteindelijke resultaat dat het niet meer op te brengen is.
Waarom, omdat in bv onze gemeentes veel minder uitkeringstrekkers zijn dan bv in Rotterdam of Amsterdam, dan gaan de verhoudingen nog verder scheef lopen.
Al schuift Den Haag wel steeds meer richting de Gemeentes.
@Bram, zolang het inderdaad ten goede komt aan de mensen die het nodig hebben is er niks mis mee, probleem is alleen dat die groep steeds groter wordt en er steeds meer mensen in die groep zitten die het allemaal wel prima vinden, met als uiteindelijke resultaat dat het niet meer op te brengen is.
- dvh
Bram schreef:Prima, zolang dat ten goede komt aan zo'n vrouw met 4 kids die daardoor in fatsoenlijke kleren kunnen rondlopen en kunnen sporten, betaal ik daar met plezier belasting voor.Luco schreef:Ja zo lust ik er nog wel een paar, er wordt wel stukken meer overgemaakt dan die 8 tientjes Bram.Bram schreef:Niets geven en mensen laten stikken levert geheid meer ellende op dan die 8 tientjes overmaken.
Punt is dat je op dit moment ook een (groot?) deel belasting betaald voor de moeders in Griekenland , Spanje en Portugal. En ook voor onze bonus bankiers. Die prive helemaal geen steun nodig hebben maar hun kaalgeplukte bedrijf wel.
En gezien de ongelijkheid in Nederland al aanzienlijk is en in Europa nog veel groter. Is dit geen werkbaar systeem.
Vandaar lokaal.
Zolang we niet eens voor onze oma kunnen zorgen dat ze dagelijks verschoont wordt. Hoe kunnen we in godsnaam voor de moeders in Griekenland iets betekenen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De kruik gaat zolang te water tot ie barst......................and counting;
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... aar__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... aar__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- PD power
@Bram, jij wordt toch betaald door belastinggeld....?Bram schreef:Prima, zolang dat ten goede komt aan zo'n vrouw met 4 kids die daardoor in fatsoenlijke kleren kunnen rondlopen en kunnen sporten, betaal ik daar met plezier belasting voor.Luco schreef:Ja zo lust ik er nog wel een paar, er wordt wel stukken meer overgemaakt dan die 8 tientjes Bram.Bram schreef:Niets geven en mensen laten stikken levert geheid meer ellende op dan die 8 tientjes overmaken.
- Bram
Als mensen met zo'n vraag komen krijg ik daar altijd een wat apart gevoel bij, maar goed. Ik zit in het onderwijs, dus de overheid betaalt mijn salaris ja.
- Downforce Hans
Wat ik grappig vind is dat je op bv Facebook al een tijdje aangaf dat je de grote stap ging maken en dat je onder de veilige vleugels uit zou stappen van moeder defensie waar alles voor je geregeld wordt.Bram schreef:Als mensen met zo'n vraag komen krijg ik daar altijd een wat apart gevoel bij, maar goed. Ik zit in het onderwijs, dus de overheid betaalt mijn salaris ja.
Ik proefde duidelijk een sfeertje dat de mensen dachten wat een lef gozer is die Bram zeg, geeft al die zekerheden zomaar op voor een nieuwe carriere in de boze vrije wereld.
Maar je bent dus gewoon nog steeds een ambtenaar voor wie alles geregeld wordt.........
Dat ik er zo ingetuind ben zeg...........wat een prutser ben ik toch.........
- Luco
Beetje de spijker op zijn kop.
Mensen die risico durven te nemen worden gestraft, gaat het goed moeten ze zwaar dokken voor diegene die geen risico nemen en het allemaal wel best vinden.
Gaat het een keer minder is er niks geen vangnet, terwijl voor diegene die niks doen en nooit geen risico nemen wel 20 regelingen zijn.
Mensen die risico durven te nemen worden gestraft, gaat het goed moeten ze zwaar dokken voor diegene die geen risico nemen en het allemaal wel best vinden.
Gaat het een keer minder is er niks geen vangnet, terwijl voor diegene die niks doen en nooit geen risico nemen wel 20 regelingen zijn.
- Bram
Nah, ik ben van een contract voor onbepaalde tijd en zeer goede secundaire (ziektekosten) arbeidsvoorwaarden naar een payroll constructie van nog geen jaar gegaan waarbij ik net als jullie dik moet schokken voor m'n ziektekosten. Dus dat alles voor me geregeld is vind ik zelf dan wel weer meevallen
Als ik het verkloot, of er moet gereorganiseerd worden, ben ik gewoon werkeloos per 31-07-2014.
-
Robin
Kapsones of hebben ze gelijk?
http://www.nu.nl/binnenland/3640618/ill ... erdam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/binnenland/3640618/ill ... erdam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bram
Ik lees aardig wat steekhoudende argumenten.
-
Robin
Van die illegalen of van de gemeente Amsterdam?Bram schreef:Ik lees aardig wat steekhoudende argumenten.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik lees dat 60 man het aardig koud gaat krijgen zo na Sinterklaas.
Misschien is er op de boot terug naar het warme spanje nog plek voor ze.
Misschien is er op de boot terug naar het warme spanje nog plek voor ze.