CJIB

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: CJIB

Bericht door Arthur » 30 okt 2013, 15:04

Tientje... Da's wat anders dan de 47,- die ik mag aftikken voor de misdadige 137 waar ik 130 mocht (in NL) :|

Luco

Bericht door Luco » 30 okt 2013, 15:06

Arthur schreef:Tientje... Da's wat anders dan de 47,- die ik mag aftikken voor de misdadige 137 waar ik 130 mocht (in NL) :|
Crimineel, ze moesten voor 10 jaar je rijbewijs innemen, levensgevaarlijk. :tooth:

allen

Bericht door allen » 30 okt 2013, 15:12

Hier mag ik ook weer geld aftikken. Zal wel m'n eigen fout geweest zijn. Blijkbaar halen ze je auto automatisch uit de schorsing? Knap irritant. Alsof zij mogen bepalen wanneer de auto af moet zijn... :verveeld:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 okt 2013, 15:14

Dan is het een jaar geleden...?

allen

Bericht door allen » 30 okt 2013, 15:22

Geen flauw idee eigenlijk, half jaar? jaar?
Ik kreeg eerst een nieuw kentekenbewijs opgestuurd. Was verbaasd, maar kon op internet niet direct vinden of de auto nu wel of niet geschorst was.
Even te druk geweest om het verder uit te zoeken en een dag later was de postbode alweer op tijd om de boete door de brievenbus te steken.
Zal wel even een bezwaarschrift schrijven. Ze zouden me maar eens onverwacht een plezier willen doen.

Luco

Bericht door Luco » 30 okt 2013, 15:25

Verspilde moeite Allen.

Ik heb ook een aantal autos al jaren geschorst, deze specifieke al elf jaar, drie dagen te laat met schorsing verlengen, hoppa 137 euro betalen.
Netjes bezwaarschrift ingediend, alles uitgelegd, al 11 jaar geschorst blablablabla, mocht niet baten, smoel houden en dokken.

allen

Bericht door allen » 30 okt 2013, 15:32

Mooi klote. Alleen het idee al hoeveel zakken drop ik daar wel niet van had kunnen kopen...

FDD

Bericht door FDD » 30 okt 2013, 17:04

@smiley

Geen idee aangezien ik er niet voor in aanmerking kwam.

Aan degene van een boete van 100 euro:

Mijn duits is goed tot zeer goed, ik werk er namelijk, maar ook ik had problemen met de brief. Er zal een telefoonnummer ergens in de brief staan, dat zal ik even bellen en om opheldering vragen. Mijn ervaring is dat de duitsers veel vriendelijker zijn dan het volk van het cjib.....

Trouwens als je gaat trollen kunnen de duitsers dat ook bij een controle. Alleen trollen ze dan even harder

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 30 okt 2013, 17:58

Auto dien je ieder jaar idd zelf weer te schorsen, met je digi-d kan je dit tegenwoordig wel zelf via internet.

dvh

Bericht door dvh » 30 okt 2013, 18:36

FDD schreef:@smiley

Geen idee aangezien ik er niet voor in aanmerking kwam.

Aan degene van een boete van 100 euro:

Mijn duits is goed tot zeer goed, ik werk er namelijk, maar ook ik had problemen met de brief. Er zal een telefoonnummer ergens in de brief staan, dat zal ik even bellen en om opheldering vragen. Mijn ervaring is dat de duitsers veel vriendelijker zijn dan het volk van het cjib.....

Trouwens als je gaat trollen kunnen de duitsers dat ook bij een controle. Alleen trollen ze dan even harder
Even bellen. Ja precies.
Wat precies moet mij helder worden wanneer ik de taal in woord en geschrift niet spreek dan wel versta?

Precies.
Brief retour dus.
Ik wacht netjes af.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 01 nov 2013, 12:16

Afgelopen week ook weer 2 keer fanmail gehad...

Keertje in het weekend en later 's avonds doordeweeks naar de nachtdienst toe.
Beiden op dezelfde weg en tijdens een rustig moment, valt me mee dat het beide keren voor maar ongeveer 10 km/h te hard is. Opgeteld ongeveer 120 euro.

Weet wel dat ze flink verdekt hebben gestaan, vroeger zat je op dat punt nog wel een camera staan maar tegenwoordig mag je er remmen als er ineens een struikje staat of iets van een camouflagenet.
Beetje jammer dat dat in het donker alleen niet op is gevallen.

Service bij de Politie is er alleen door al het ingebrachte geld niet beter op geworden, moest even wat op het bureau afgeven hier en zaten slechts 5 wachtenden en niemand om ze te helpen en dat terwijl er speciaal een baliemedewerker loopt en mensen al betaald moeten parkeren

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 01 nov 2013, 13:51

Sinds de verlichting op snelwegen 's nachts uitstaat, is het sowieso goed opletten!
Gisteren over de A27 zag ik op Flitsmeister dat er eentje stond (laten we zeggen km 39,0) dus let ik vanaf km 40,0 al een beetje op...pas op het laatste moment zag ik vaag iets staan in de berm.

dvh

Bericht door dvh » 06 nov 2013, 11:53

dvh schreef:Onlangs ook een boete uit Duitsland binnen gekregen dat ik ergens te hard gereden had. Kosten +/- 100,-.

Maar ik snapte er werkelijk waar geen hout van. Ik kan geen Duits. Versta het een beetje en daar houdt het mee op. Dus ik heb de brief netjes retour gedaan met een handgeschreven briefje erbij dat ik niet begrijp wat ze van me willen. Ik geen Duits kan lezen en ze maar een Nederlandse brief naar me moeten sturen als er wat is.

Ik bedoel. Ik ga geen moeite doen om een boete te betalen. Er zat ook een of ander vaag transactiepapiertje bij.. Geen idee wat ik daarmee zou moeten doen. De uitleg begreep ik niet. Ze weten blijkbaar dat in een Nederlander ben. Laat ze me eerst maar eens een fatsoenlijke brief sturen waarin mij duidelijk is wat ik fout gedaan heb en hoe ik verder moet handelen.

Met andere woorden. Lekker trollen. En ze zoeken het maar uit.

Update:
http://www.autoblog.nl/nieuws/verkeersb ... alen-62845" onclick="window.open(this.href);return false;
Via Eucaris, ooit bedacht door de RDW, moeten Europese lidstaten vanaf donderdag verplicht gegevens uitwisselen. Ook moet bij iedere (buitenlandse) boete een toelichting zitten in de taal van de overtreder. Als die uitleg ontbreekt, mag de boete in principe genegeerd worden.

Luco

Bericht door Luco » 21 nov 2013, 16:38

Ik heb er ook weer eentje
a15 119 waar je 100 mag, gecorrigeerd 115
kost ff 117 euro

Maar ik had ze op de heenweg al zien staan dus weet bijna zeker dat ik niet te hard reed, ik werd wel ter hoogte van de flitser ingehaald, kan het zijn, dat die precies zo heeft gereden dat ik op de foto sta en dat de flitser reageerde op de snelheid van diegene die me inhaalde, of is dat onzin?

ErikS

Bericht door ErikS » 21 nov 2013, 16:48

Foto opvragen?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 21 nov 2013, 16:50

Begin eens met het kiekje.
Procedure om de foto op te vragen staat achterop de boete.
http://www.cjib.nl/Onderwerpen/In-beroe ... eersboete/" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 21 nov 2013, 16:57

Morgen maar even bellen, maar vraag me gewoon af of dat kan of dat het onzin is wat ik zeg.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 nov 2013, 17:02

of makkelijker vraag flitsfoto op, niet dat ze het overal meepakken but you never know>

https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 21 nov 2013, 17:26

dvh schreef:
dvh schreef:Onlangs ook een boete uit Duitsland binnen gekregen dat ik ergens te hard gereden had. Kosten +/- 100,-.

Maar ik snapte er werkelijk waar geen hout van. Ik kan geen Duits. Versta het een beetje en daar houdt het mee op. Dus ik heb de brief netjes retour gedaan met een handgeschreven briefje erbij dat ik niet begrijp wat ze van me willen. Ik geen Duits kan lezen en ze maar een Nederlandse brief naar me moeten sturen als er wat is.

Ik bedoel. Ik ga geen moeite doen om een boete te betalen. Er zat ook een of ander vaag transactiepapiertje bij.. Geen idee wat ik daarmee zou moeten doen. De uitleg begreep ik niet. Ze weten blijkbaar dat in een Nederlander ben. Laat ze me eerst maar eens een fatsoenlijke brief sturen waarin mij duidelijk is wat ik fout gedaan heb en hoe ik verder moet handelen.

Met andere woorden. Lekker trollen. En ze zoeken het maar uit.

Update:
http://www.autoblog.nl/nieuws/verkeersb ... alen-62845" onclick="window.open(this.href);return false;
Via Eucaris, ooit bedacht door de RDW, moeten Europese lidstaten vanaf donderdag verplicht gegevens uitwisselen. Ook moet bij iedere (buitenlandse) boete een toelichting zitten in de taal van de overtreder. Als die uitleg ontbreekt, mag de boete in principe genegeerd worden.

Inmiddels zijn we al wat maandjes verder
Laatste keer kreeg ik een Nederlands briefje met de melding dat de taal Duits is en ik er maar respect voor moet opbrengen.

Ik heb ze even gewezen op de Europese wetgeving en het feit dat ze een aangetekende brief hebben gestuurd en door iemand anders dan mijzelf hebben laten aannemen en ik een brief + (betalings)uitleg in mijn eigen taal dien te ontvangen.

Ook vond ik mijn foto onduidelijk en kan ik niet bepalen of ik het was of mijn kennis uit Marokko die mijn auto regelmatig meeneemt naar Duitsland. Ik hou geen ritten administratie bij en heb een slecht geheugen.
Of ze wat betere foto's willen sturen.
( is verplicht in Duitsland. 1 foto is niet rechtsgeldig )

Ondertussen al weken niks meer vernomen.

Luco

Bericht door Luco » 21 nov 2013, 17:33

Lol DVH

Jongens ik weet ook wel hoe ik een foto op moet vragen of bezwaar aan moet tekenen, maar dat vroeg ik niet, ik vroeg dit:
Maar ik had ze op de heenweg al zien staan dus weet bijna zeker dat ik niet te hard reed, ik werd wel ter hoogte van de flitser ingehaald, kan het zijn, dat die precies zo heeft gereden dat ik op de foto sta en dat de flitser reageerde op de snelheid van diegene die me inhaalde, of is dat onzin?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 21 nov 2013, 18:14

Dat zal vast mogelijk zijn, en daarom heb je die foto nodig want er zijn genoeg sukkels die toch wel betalen bij twijfelgevallen..
Als er 2 auto's naast elkaar staan op de kiek is er geen poep te bewijzen voor ze.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 21 nov 2013, 18:28

Erik dB schreef:Eergister met 186 vd snelweg gehaald, na correctie 180. Ik mocht wel verder rijden (gelukkig, want ik had een bruiloft waar ik graag bij wilde zijn), maar mag nu gaan wachten op de officier.

Beetje jammer, maar if you can't stand the heat....
Inmiddels 3.5 maand verder. Ze zullen we geen haast hebben daar. Ik rij overigens dezelfde 3.5 maand als een slappe zak rond, dus effectief is deze aanpak wel :-)

Mark

Bericht door Mark » 21 nov 2013, 18:31

Luco schreef:Lol DVH

Jongens ik weet ook wel hoe ik een foto op moet vragen of bezwaar aan moet tekenen, maar dat vroeg ik niet, ik vroeg dit:
Is inderdaad onzin; 2 kentekens op 1 foto van een mobiele controle word nooit een boete. Gewoon te hard gereden dus.

Peric

Bericht door Peric » 21 nov 2013, 22:00

Dat is geen onzin. Ik heb wel eens gehoord van iemand die soortgelijk iets was overkomen. En toen waren ze dus ook zo dom om gewoon toe te geven dat ze het niet zeker wisten, 'dus maar allebei een boete gestuurd'.
Ik zou het gewoon proberen Luco. Succes!

Luco

Bericht door Luco » 21 nov 2013, 22:04

Met een belletje heb je de foto, dus morgen even doen, kijk is het zo dan is het zo, maar juist omdat ik ze op de heenweg al had zien staan heb ik extra op mijn snelheid gelet.

Plaats reactie