BMW e36 325i Cabrio > te koop!
- Martijn M
- Berichten: 3667
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW e36 325i Cabrio Remmerij > Zelf vervangen of laten d
Wielen goed gebalanceerd? Kan zomaar zijn dat er een loodje af is.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio Remmerij > Zelf vervangen of laten d
Goeie. Morgen als het licht is maar even checken.Martijn M schreef:Wielen goed gebalanceerd? Kan zomaar zijn dat er een loodje af is.

Maar als er geen loodjes vanaf zijn lijkt me heel vreemd dat ze niet meer goed gebalanceerd zijn. Geen stoeprandjes geraakt oid.
Edit: Snel even gekeken met een lampje. Linkerkant voor en achter 3 loodjes. Rechterkant voor en achter 2 loodjes. En 1 verdacht schone plek op de achtervelg.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW e36 325i Cabrio Remmerij > Zelf vervangen of laten d
lood dieven
laat ik ze maar niet op een idee brengen


laat ik ze maar niet op een idee brengen


- Martijn M
- Berichten: 3667
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW e36 325i Cabrio Remmerij > Zelf vervangen of laten d
Dan denk ik dat je trilling daar vandaan komt. Kost gelukkig niet zoveel geld 

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio Remmerij > Zelf vervangen of laten d
Denk het ook. Zaterdag maar even spullen bestellen. Eerst remmerij vervangen en dergelijke en dan maar even laten balanceren en uitlijnen.Martijn M schreef:Dan denk ik dat je trilling daar vandaan komt. Kost gelukkig niet zoveel geld
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio Remmerij > Zelf vervangen of laten d
Remschijven, remblokken, slijtage-indicators, luchtfilter, oliefilter, olie, bougies, bougiesleutel, carterplug en ruiterwissers besteld. Remvloeistof haal ik hier in de buurt wel. En dan binnenkort maar even aan het knutselen. Kan gelukkig hydraulische krik en assteunen lenen van een collega. Scheelt weer in de kosten! 

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW e36 325i Cabrio Remmerij > Zelf vervangen of laten d
Kijk, dat is nog eens onderhoud plegen! Gaat helemaal goedkomen zie ik wel.Riceaux schreef:Remschijven, remblokken, slijtage-indicators, luchtfilter, oliefilter, olie, bougies, bougiesleutel, carterplug en ruiterwissers besteld. Remvloeistof haal ik hier in de buurt wel. En dan binnenkort maar even aan het knutselen. Kan gelukkig hydraulische krik en assteunen lenen van een collega. Scheelt weer in de kosten!

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio Remmerij > Zelf vervangen of laten d
Gereserveerde budget voor deze maand is er weer doorheen.///Joost schreef:Kijk, dat is nog eens onderhoud plegen! Gaat helemaal goedkomen zie ik wel.Riceaux schreef:Remschijven, remblokken, slijtage-indicators, luchtfilter, oliefilter, olie, bougies, bougiesleutel, carterplug en ruiterwissers besteld. Remvloeistof haal ik hier in de buurt wel. En dan binnenkort maar even aan het knutselen. Kan gelukkig hydraulische krik en assteunen lenen van een collega. Scheelt weer in de kosten!

Moet het toch een beetje verspreiden, ontzettend druk met de studie dus helaas niet zoveel tijd om geld te verdienen.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Weer even wat vragen.
- Rempedaal kan ik van links naar rechts bewegen, volgens mij had Rene in 1 van z'n topics heel mooi beschreven hoe je dit kan oplossen. Kan iemand mij vertellen welke onderdelen ik hier voor nodig heb?
- Lekkage probleem eindelijk gevonden. Op het moment dat je deur dicht gooit vouwt een stukje rubber aan de a-stijl om waardoor het water niet meer buiten wordt gehouden. Heb al gezocht in de ETK maar kon niet precies vinden welk onderdeelnummer dat nou is...
- En heeft iemand toevallig nog een klepdeksel liggen (alleen de afdekkap, die mist namelijk) En het voorste gedeelte van de dynamokoeling, dus het deel wat boven de grille wordt gemonteerd. Helemaal vooraan op onderstaande foto.

- Rempedaal kan ik van links naar rechts bewegen, volgens mij had Rene in 1 van z'n topics heel mooi beschreven hoe je dit kan oplossen. Kan iemand mij vertellen welke onderdelen ik hier voor nodig heb?
- Lekkage probleem eindelijk gevonden. Op het moment dat je deur dicht gooit vouwt een stukje rubber aan de a-stijl om waardoor het water niet meer buiten wordt gehouden. Heb al gezocht in de ETK maar kon niet precies vinden welk onderdeelnummer dat nou is...
- En heeft iemand toevallig nog een klepdeksel liggen (alleen de afdekkap, die mist namelijk) En het voorste gedeelte van de dynamokoeling, dus het deel wat boven de grille wordt gemonteerd. Helemaal vooraan op onderstaande foto.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Rempedaal:
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ake_pedal/
Busjes #4 zijn uitgesleten. Het beste kun je ook meteen een nieuw compleet pedaal #1 aanschaffen voor een optimaal resultaat. Vooral het koppelingspedaal is onderhevig aan deze zelfde slijtage.
Voor wat betreft het rubber van de A-stijl...Staat het hier bij?
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... rip_front/
De derde vraag kan ik je helaas niet mee helpen.
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ake_pedal/
Busjes #4 zijn uitgesleten. Het beste kun je ook meteen een nieuw compleet pedaal #1 aanschaffen voor een optimaal resultaat. Vooral het koppelingspedaal is onderhevig aan deze zelfde slijtage.
Voor wat betreft het rubber van de A-stijl...Staat het hier bij?
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... rip_front/
De derde vraag kan ik je helaas niet mee helpen.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Dat wordt dus een nieuw rempedaal bestellen.///Joost schreef:Rempedaal:
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ake_pedal/
Busjes #4 zijn uitgesleten. Het beste kun je ook meteen een nieuw compleet pedaal #1 aanschaffen voor een optimaal resultaat. Vooral het koppelingspedaal is onderhevig aan deze zelfde slijtage.
Voor wat betreft het rubber van de A-stijl...Staat het hier bij?
http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... rip_front/
De derde vraag kan ik je helaas niet mee helpen.

En ik gok dat het dan nummer 1 is. Vind alleen de prijs nogal belachelijk die er bij staat. Et is alleen maar een stukje rubber.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
idd beste is een nieuw rempedaal omdat die weer op een andere plek slijt dan bv dat kunstof koppelings pedaal welke je trouwens tegen die tijd ook beter helemaal kan vervangen incl busjes.
UUC busjes zijn veel te duur (heb ik in de koppeling, wel goed spul) zag laatst en site waar ze dat soort busjes verkopen voor algemene doeleinden in allerlij kwaliteiten en ook wat die precies leken op die UUC busjes nog geen 1/10d (zoiets) van de prijs
maar ik weet die precieze maat niet van de busjes (vergeten te meten toen ik ze er in drukte) anders zou je een leuke massa inkoop kunnen doen van die cheap busjes.
UUC busjes zijn veel te duur (heb ik in de koppeling, wel goed spul) zag laatst en site waar ze dat soort busjes verkopen voor algemene doeleinden in allerlij kwaliteiten en ook wat die precies leken op die UUC busjes nog geen 1/10d (zoiets) van de prijs

maar ik weet die precieze maat niet van de busjes (vergeten te meten toen ik ze er in drukte) anders zou je een leuke massa inkoop kunnen doen van die cheap busjes.

- MParallel
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Die rubbers zijn idd extreem prijzig, maar helaas de enige echt goede, structurele oplossing.
UUC busjes zijn ook duur. Aangezien die busjes van BMW wel 100k meegaan zou ik kosten technisch gewoon origineel gaan.
Bedankt trouwens, ik moet ze ook hebben, mijn pedaal staat ook schots en scheef. Ben even benieuwd of jullie daardoor ook ondervinden dat de koppeling soms direct aangrijpt zodra je het pedaal ook maar iets laat opkomen? Mogelijk dat door de scheve stand de koppelingscilinder niet meer goed werkt.
3: van de sloop halen.
UUC busjes zijn ook duur. Aangezien die busjes van BMW wel 100k meegaan zou ik kosten technisch gewoon origineel gaan.
Bedankt trouwens, ik moet ze ook hebben, mijn pedaal staat ook schots en scheef. Ben even benieuwd of jullie daardoor ook ondervinden dat de koppeling soms direct aangrijpt zodra je het pedaal ook maar iets laat opkomen? Mogelijk dat door de scheve stand de koppelingscilinder niet meer goed werkt.
3: van de sloop halen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
voor het koppelingspedaal zijn echter wel betere bussen te verlangen, immers daar is de ophanging wat vreemd en komen krachten aan 1 kant te drukken vandaar dat die scheef gaat staan, met busjes ala UUC zeg maar, dan kan die niet zover opzij.
magoed, opzich wordt het ook met de goedkope OEM busjes en een nieuw pedaal ook een stuk beter of course.
hier 2 foto's die ik maakte van mijn oude pedalen en de slijtage punten waar je ze niet verwachte...
je verwacht eigenlijk alleen die waar de busjes zitten...
maar zie waar het ook zit (omcirkeld) en die er ook echt toe doen.
komen ook in het 'klussen aan je auto' draadje terug.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... an#p957151" onclick="window.open(this.href);return false;
magoed, opzich wordt het ook met de goedkope OEM busjes en een nieuw pedaal ook een stuk beter of course.
hier 2 foto's die ik maakte van mijn oude pedalen en de slijtage punten waar je ze niet verwachte...
je verwacht eigenlijk alleen die waar de busjes zitten...
maar zie waar het ook zit (omcirkeld) en die er ook echt toe doen.
komen ook in het 'klussen aan je auto' draadje terug.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... an#p957151" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Bas Roos had voor mijn pedaal bronzen bussen gedraaid. Pedaal zit nu zeer stevig vast zonder speling. Geen nieuw pedaal gekocht.
- MParallel
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Maar was je pedaal misschien nog goed?Joy schreef:Bas Roos had voor mijn pedaal bronzen bussen gedraaid. Pedaal zit nu zeer stevig vast zonder speling. Geen nieuw pedaal gekocht.
Op zich moet een busje draaien niet zo moeilijk zijn.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Ik had zoveel speling dat de koppelingscilinder zo scheef werd ingedrukt dat het pedaal kans zag te blijven haken. Ik heb het kunststof pedaal, er is ook nog een metalen variant.
- MParallel
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Ik heb ook plastic.
Je kan gat natuurlijk weer recht uitdraaien en passend busje maken, zo zal het wel gegaan zijn.
Je kan gat natuurlijk weer recht uitdraaien en passend busje maken, zo zal het wel gegaan zijn.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Koppeling gedoe heb ik ook. Moet voor een stoplicht het koppelingspedaal echt strak op de bodem houden anders gaat de auto al rollen. Terwijl het pedaal verder wel rechtstaat en er zit ook geen speling op.MParallel schreef:Die rubbers zijn idd extreem prijzig, maar helaas de enige echt goede, structurele oplossing.
UUC busjes zijn ook duur. Aangezien die busjes van BMW wel 100k meegaan zou ik kosten technisch gewoon origineel gaan.
Bedankt trouwens, ik moet ze ook hebben, mijn pedaal staat ook schots en scheef. Ben even benieuwd of jullie daardoor ook ondervinden dat de koppeling soms direct aangrijpt zodra je het pedaal ook maar iets laat opkomen? Mogelijk dat door de scheve stand de koppelingscilinder niet meer goed werkt.
3: van de sloop halen.
Ben ook nog opzoek naar originele koplampen. Die sjonnie dingen die er nu in zitten zien er echt niet uit.

-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Ik heb nog originele koplampen...
Bied maar!
Bied maar!

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Welk type? H1 of H4? Dus met kattenogen of zonder?ErikS schreef:Ik heb nog originele koplampen...
Bied maar!
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Euh......
Moet ik ff kijken.
Moet ik ff kijken.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
En met of zonder knipperlichten? Wil graag oranje knippers. 

-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Owh. Zonder. 

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW e36 325i Cabrio > Weer wat vragen
Dan moet ik de knippers even los kopen, ook geen probleem hoor.ErikS schreef:Owh. Zonder.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 4 gasten