Aankooptips gevraagd
-
- Paskal
- Auto: meerdere
Re: Aankooptips gevraagd
Zoals hiervoor ook al gezegd: wil je echt veel ruimte koop dan een vierkant ding en geen e46 of e39. Ik heb 3 mnd geleden voor minder dan de heflt van die te koop staande e39 onderstaande V70 gekocht. Onderhoudskosten heb je bij iedere wagen. Het enige wat ik weet dat zo'n V70 classic zeer degelijk in elkaar steekt en dat onderhoud aan zoiets simpel en niet duur is. In tegenstelling tot mijn e39 waarbij turbo en automaat de geest gaven...

- Luco
Ja en zoals ik al gezegd heb, heb ik zeer slechte ervaringen met volvo en de clio moet ingeruild kunnen worden, en de gemiddelde mp adverteerder met zon auto zal dat niet doen he.
- Fabian
Als je van de Clio af "moet" dan kan ik dat ook wel voor je verzorgen hoor, hoef je iniedergeval niet in te ruilen als de andere partij dat niet wil.
Heb al diverse mensen hier op DF van hun auto afgeholpen voor acceptabele prijzen via bevriende opkopers
Heb al diverse mensen hier op DF van hun auto afgeholpen voor acceptabele prijzen via bevriende opkopers

- Luco
64-lz-rx fabian, is gewoon een nette auto, meest luxe uitvoering
als extra elektrisch webasto dak, programmeerbaar, hollandia 300
enige minpunt is scheurtje in de zitting van de bijrijdersstoel
Maar ik vermoed dat ik ga schrikken van opkopersprijzen.
als extra elektrisch webasto dak, programmeerbaar, hollandia 300
enige minpunt is scheurtje in de zitting van de bijrijdersstoel
Maar ik vermoed dat ik ga schrikken van opkopersprijzen.
-
Ik neem aan dat je begrijpt dat een opkoper ook nog winst moet kunnen maken?
Maar als Fabian kan regelen dat de auto straks van je oprit verdwijnt en je netjes betaald krijgt, dan ben je wel gelijk van het gezeik van proefrijders af.
Kun je daarna iets kopen wat 100% naar wens is.
Maar als Fabian kan regelen dat de auto straks van je oprit verdwijnt en je netjes betaald krijgt, dan ben je wel gelijk van het gezeik van proefrijders af.
Kun je daarna iets kopen wat 100% naar wens is.
- Luco
Ja dat snap ik Allen, ik kom niet uit een ei.
Daarom is de optie om te ruilen met iemand die juist wat kleiners zoekt toch ideaal, handelsprijzen schrik je gewoon van.
Inruilen bij een handelaar of dealer is geen optie ivm het niet beschikbaar hebben van budget.
Maar goed, nog steeds geen fatsoenlijke tips gehad over de voor en nadelen van de beide auto's
Overigens bevalt de clio prima en hoeft die niet weg, maar iets meer ruimte voor de hond achterin zonder de auto te verzieken zou fijn zijn.

Daarom is de optie om te ruilen met iemand die juist wat kleiners zoekt toch ideaal, handelsprijzen schrik je gewoon van.
Inruilen bij een handelaar of dealer is geen optie ivm het niet beschikbaar hebben van budget.
Maar goed, nog steeds geen fatsoenlijke tips gehad over de voor en nadelen van de beide auto's

Overigens bevalt de clio prima en hoeft die niet weg, maar iets meer ruimte voor de hond achterin zonder de auto te verzieken zou fijn zijn.
- Fernando
Na het zien van dit topic weet ik zeker dat alles maar dan ook echt ALLES mogelijk is in het leven... 

- Luco

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Bij mijn weten zijn het juist de E46 blokken waarbij de swirlflaps het blok in verdwijnen. Bij de E9x zijn ze niet meer van plastic maar van metaal. Als je de E46 ook onder de 'nieuwere types' vind vallen zitten we op 1 lijn dus.Dennis Cavallino schreef:
Motorisch is het allemaal niet heel spannend, maar er zijn wel aandachtspunten. De nieuwere types hebben swirl-kleppen. Die gaan vaak stuk (kunststof veroudert wordt 't blok ingezogen als het afbreekt). Ik heb een uitloopmodel (2004) en die zijn behoorlijk bullitproof. Enige waar je rekening mee moet houden is 't schoonhouden van het inlaattraject en de EGR, de injectoren etc. Verder is het eigenlijk alleen een kwestie van oliebeurtjes en regelmatig even volle polle rijden om de boel schoon te blazen.![]()
Naar mijn mening is 3 ton wel een beetje de km stand waarboven ik nooit een 320d zou kopen. We hebben 3 320d's in de familie gehad, en allemaal begonnen ze vanaf 290k vreemde storingen te vertonen. Variabele turbo-aansturing stuk > nieuwe turbo. Aircocompressor stuk > redelijk duur grapje. Wiellagers, LMM's, roest rond de spatborden (E46 kwaaltje). Ik moet wel zeggen dat ze ook bij 3 ton nog super rijden.
Ruimtewonder zal het niet worden, maar imo geen gebrek aan ruimte. Ook een Golden past prima achterin.
- Luco
Ik heb nog nooit een golden gezien van 70 kilo, jij wel??
Wat betreft de motoren, zitten in de twee hier te koop nu die flappen of niet, beide zijn van 2000
de 2.0 met 136 pk.
Wat betreft de motoren, zitten in de twee hier te koop nu die flappen of niet, beide zijn van 2000
de 2.0 met 136 pk.
- Riceaux
136 pk versie heeft geen swirlflappen.Luco schreef:Ik heb nog nooit een golden gezien van 70 kilo, jij wel??
de 2.0 met 136 pk.
En niet helemaal met Matthijs eens. Heb mijn e46 320d van 297k naar 323k gereden zonder problemen. Afgelopen zomer mee heen en weer geweest naar Zuid-Portugal. Prima auto technisch gezien!
-
Je hebt geen kinderen gelukkig. Achterbank plat en je hond gaat mee. In beide auto's.
Met de achterbank omhoog kun je het vergeten met de E46.
Veel plezier met je E39.
Veel plezier met je E39.
-
- Auto: Etron GT
Voor zover ik weet wel. Ik heb ze uit mijn 320d uit 2004 uit voorzorg laten verwijderen. Ook de E9x heeft de flappen nog, in elk geval in de eerste modellen (misschien niet meer na de facelift). De 320d in de E9x prefacelift met 150pk is hetzelfde blok als in de E46 met 150pk (facelift model dus).
Voor de rest ben ik tevreden met mijn auto. Heb hem nu van 166k naar 270k gereden zonder veel problemen. Nieuwe blokken, draagarmen, schokdemper, banden - allemaal gewone slijtage. Ik hoop niet dat het vanaf 300k gekker wordt zoals hierboven beschreven!
Edit: heb het nog even nagezocht. 136pk motor inderdaad geen swirl flaps!
Voor de rest ben ik tevreden met mijn auto. Heb hem nu van 166k naar 270k gereden zonder veel problemen. Nieuwe blokken, draagarmen, schokdemper, banden - allemaal gewone slijtage. Ik hoop niet dat het vanaf 300k gekker wordt zoals hierboven beschreven!
Edit: heb het nog even nagezocht. 136pk motor inderdaad geen swirl flaps!

-
Die flappen heb je er met een halve dag uit Luco, je kan er voor de zekerheid nieuwe inlaatpakking tussen doen maar deze zijn van rubber en vaak niet nodig.
Verder heb je geen onderdelen nodig, dus dat moet voor jou geen probleem zijn.
Verder heb je geen onderdelen nodig, dus dat moet voor jou geen probleem zijn.
- Luco
Allen, met de achterbank plat is de clio ook groot zat, maar dat willen we dus niet, auto komt er niet uit te zien en dat vinden we zonde, vandaar station en hondenrek, dan beperk je het een beetje.allen schreef:Je hebt geen kinderen gelukkig. Achterbank plat en je hond gaat mee. In beide auto's.
Veel plezier met je E39.
Mooi dat er geen flappen in zitten.
Sleutelen moet inderdaad wel lukken maar wil ook geen miskoop doen, vandaar de vragen.
Nu nog afspraak maken om te e39 te bekijken, afspraak voor e46 staat al.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Mondeo is ook een goede optie inderdaad. Niet duur en erg ruim.tomgtr schreef:Met een dergelijk budget koop je zeker een Mondeo of V70 van zelde leeftijd.
- Peric
Hond inruilen op een kleinere?
- Luco
Peric schreef:Hond inruilen op een kleinere?

- Hielke
Luco ook al over naar The Dark Side?
Auf die Dauer hilft nur Aushaltungspower!
Auf die Dauer hilft nur Aushaltungspower!

- Luco
Er is nog niks definitief hoor, eerst kijken en dan kijken of we eruit komen.
- Ar
- Auto: Prius

Kijk voor een Audi/Mercedes. Zo kun je nooi meert kritiek geven op alles wat met BMW te maken heeft.
- Luco
jawel hoor
lekker klagen dat het allemaal zo slecht is als ik dacht

lekker klagen dat het allemaal zo slecht is als ik dacht