Bugatti Veyron vs Porsche Ruf CTR yellow bird

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bugatti Veyron vs Porsche Ruf CTR yellow bird

Bericht door Hans » 01 mei 2007, 20:12

http://videos.streetfire.net/hottestvid ... ad455d.htm

Bizzar snel zo'n Veyron. Zo'n Porsche RUF yellow bird is al een monster van een auto, (0-160 in 7.3 sec en een top van bijna 340km/h) Veyron rijdt hem zoek alsof ie stil staat.

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 01 mei 2007, 20:26

Sjezus :D

Toch wel leuk dat er steeds meer videos komen met de Veyron erin. Ondanks dat VW dat niet wil.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 mei 2007, 20:35

hoezo dat niet wil ??

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 01 mei 2007, 20:37

Ze hadden toch ook geen Veyrons aan autobladen gegeven of verboden ze op circuit te testen? Ik meen zelfs dat er iets in het koopcontract stond daarover.
Alleen Top Gear heeft het op een rechte snelweg van VW het gaspedaal mogen intrappen.
Of zit ik ernaast? :)

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 01 mei 2007, 20:53

Volgens mij zijn er wel aardig wat Veyron-tests in bladen geweest, althans...test...rij-impressies. Ik heb in een Engels blad een artikel gelezen van een dude die drie dagen een Veyron meekreeg om te kijken hoe dat beviel in het dagelijks leven..lekker door de McDrive ermee enzo :)

Wel lomp hoor, zo hard als die Veyron er overheen gaat. Toch het verschil tussen heel snel en ronduit bizar.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 01 mei 2007, 22:29

Jup, da's best rap! :lol:

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Bericht door EJGT3CS » 02 mei 2007, 11:58

Het is gewoon een auto die puur gemaakt is voor snelheid. Op de ring valt hij nog tegen...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 02 mei 2007, 14:28

Blijft gewoon fantastisch zo'n yellow bird :D

Vind het verschil niet groot voor 20 jaar verschil in leeftijd :wink:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 02 mei 2007, 16:33

Er zit 550pk verschil tussen die 2. Alleen al met dat verschil in vermogen kan je al bizar hard.
Leuk filmpje om te zien, maar om nou te spreken van een vergelijk. Die opgevoerde VW heeft toch geen concurrenten (1001pk!!) op dit moment?!

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 03 mei 2007, 19:09

lijkt net alsof de porsche vet vroeg remt

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 03 mei 2007, 19:20

Het valt me tegen hoe de Veyron bij de 1987(?) CTR wegloopt. OK Dubbel aantal pks(469? 1001?), maar idd de Veyron gaat van kiet maar doet me niks. Er bestaan de nodige Supersportler, van F40 tot Dauer 962 tot CCR tot Ultima en Zonda, allemaal imho imho mijlenver boven(ja zelfs de Zonda) de Veyron, niet qua straightahead speed, maar qua spanning en sensatie op een track.
Ferrari FXX is dan wel niet met kenteken maar ik denk dat ie gehakt maakt van de Veyron.
Ik kan gewoon niet geloven dat dat ding 1900 kg moet wegen terwijl er Skyline R34 oid Nissans op deze aardbol rondrijden die 'm zo op z'n sodemieter geven in dragstriptijden, dat ik dit 'geen inspanning' van de Bugatti ingenieurs(zwart wit) vind...misschien moet ik er eens een blokje mee om :P
McLaren F1 noem ik nog even als superfan van de Admiraal onder de supercars(vul hier een naam in van een andere supercar behalve de Veyron)...Veyron is keizer :twisted:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 03 mei 2007, 19:23

McLaren F1 is nog steeds de snelste productieauto als het gaat om N/A motoren 8)

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 03 mei 2007, 19:32

Robin schreef: Ik kan gewoon niet geloven dat dat ding 1900 kg moet wegen terwijl er Skyline R34 oid Nissans op deze aardbol rondrijden die 'm zo op z'n sodemieter geven in dragstriptijden, dat ik dit 'geen inspanning' van de Bugatti ingenieurs(zwart wit) vind...misschien moet ik er eens een blokje mee om :P
Dat laatste zeker :) Ik heb het in eerdere topics al gezegd, natuurlijk zijn er auto's die in een rechte lijn en op het circuit sneller zijn...wat de Veyron bijzonder maakt is dat je hem gewoon elke dag streetlegal kunt gebruiken zonder elke 1000 km een blokrevisie te hoeven doen en dat je ook gewoon om de hoek Euro98 kunt tanken in plaats van e.o.a. ethanol-mengsel :)

Maar goed, met ongelimiteerde middelen kun je ook wel wat natuurlijk.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 03 mei 2007, 19:35

Denk dat de afstand te kort is om echt een indrukwekkend verschil te laten zien.

Enne, die 1001 pk zijn gemeten bij 40 graden boven 0, normaal wordt vermogen bij +20 gemeten.

Kun je nagaan als het 0 graden is, kan dat ding makkelijk 1100 pk leveren, om maar te zwijgen over het koppel 8)

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 03 mei 2007, 20:05

Ik kan me vaagjes herinneren dat men in Evo, een toch niet bepaald amateuristisch autoblad, bepaald wél onder de indruk was van de bochtencapaciteiten van het apparaat. Lijkt me ook logisch aangezien 4wd bij zulke vermogens aardig wat verschil kan maken. En daarbij moet het ding inderdaad betrouwbaarder zijn dan een skyline en ook nog een beetje bruikbaar zijn (de markt voor 100% trackdayspul met zulk vermogen is denk ik een stukje kleiner :roll: ). Anyhow, ik wacht met spanning af op de eerste lui die het lef hebben forsere stofzuigers op de bugatti te zetten want wat bij jappen kan kan bij europeanen natuurlijk ook. Alleen is het basis-slagvolume nu tenminste een beetje fatsoenlijk, 8) .

Het enige waar de auto echt punten laat liggen voor mij persoonlijk is emotioneel. Ik kan als ik naar de auto kijk er niet heel warm of koud van worden. Wellicht dat ie karakter ontbeerd of zoiets, ik weet het niet. Neemt niet weg dat ik van de techniek wel kan genieten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: erwin20vt, Wimo en 10 gasten