Wat wordt je autobelasting?
-
Wat wordt je autobelasting?
De Tweede Kamer behandelt de voorstellen van het kabinet om de autobelastingen fors te verhogen. Wat betaal jij de komende twaalf maanden? Bereken je kosten met de autobelastingchecker van de ANWB en denk mee over de grenzen aan autobelastingen op http://www.anwb.nl/autobelastingen. Voor auto's die ouder zijn dan twaalf jaar hebben vind je een aantal voorbeeldberekeningen op deze site.
- Hielke
Re: Wat wordt je autobelasting?
Ik heb in maart 2011 een milieuvriendelijke Fiat Punto diesel zonder BPM afdracht gekocht met de intentie om tot het eind der tijden wegenbelastingvrij (zoals nu) rond te kunnen rijden.
Ik kan me niet voorstellen dat de regering een regel binnen 5 jaar alweer om zeep helpt om op die manier de, inmiddels in truttenschudders rijdende paupers (gelukkig rijdt m'n Fiat als een dikke Mercedes), idioot op kosten te jagen.
Mijn verwachting aldus: NUL euro.
Ik kan me niet voorstellen dat de regering een regel binnen 5 jaar alweer om zeep helpt om op die manier de, inmiddels in truttenschudders rijdende paupers (gelukkig rijdt m'n Fiat als een dikke Mercedes), idioot op kosten te jagen.
- Riceaux
Laat die 'eco' hokken maar lekker mrb betalen! Misschien dat mensen dan weer fatsoenlijke auto's gaan aanschaffen.Hielke schreef:Ik heb in maart 2011 een milieuvriendelijke Fiat Punto diesel zonder BPM afdracht gekocht met de intentie om tot het eind der tijden wegenbelastingvrij (zoals nu) rond te kunnen rijden.
-
Eens.
Wegwerp producten... De Aygo op de zaak was na een klokje rond echt wel op. Zonder de belastingvoordelen had ik er nooit één gekocht.
Wegwerp producten... De Aygo op de zaak was na een klokje rond echt wel op. Zonder de belastingvoordelen had ik er nooit één gekocht.
- Niels
- Auto: Prius+
Nee ik ook niet, onze regering is 100% betrouwbaarHielke schreef: Ik kan me niet voorstellen dat de regering een regel binnen 5 jaar alweer om zeep helpt om op die manier de, inmiddels in truttenschudders rijdende paupers (gelukkig rijdt m'n Fiat als een dikke Mercedes), idioot op kosten te jagen.

- Luco
Niels schreef:Nee ik ook niet, onze regering is 100% betrouwbaarHielke schreef: Ik kan me niet voorstellen dat de regering een regel binnen 5 jaar alweer om zeep helpt om op die manier de, inmiddels in truttenschudders rijdende paupers (gelukkig rijdt m'n Fiat als een dikke Mercedes), idioot op kosten te jagen.

-
Dit betekend dat ik 3x meer ga betalen vanaf volgend jaar? 

- Luco
site is misleidend vind ik, ik wil alleen weten wat de mrb meer zou worden, dat vind je dan weer nergens terug, en dat er nog 31 euro bpm op zit, wat maakt dat nou uit, is toch allang betaald.
en accijns op benzine of diesel, betaal je nu ook aan de pomp, dat die elke keer omhoog gaat weten we ook al jaren.
en accijns op benzine of diesel, betaal je nu ook aan de pomp, dat die elke keer omhoog gaat weten we ook al jaren.
- Fabian
Eens, vermelden van bijvoorbeeld de BPM is echt totale lariekoek. Mag je van de ANWB niet verwachten vind ik om dit zo te doen.Luco schreef:site is misleidend vind ik, ik wil alleen weten wat de mrb meer zou worden, dat vind je dan weer nergens terug, en dat er nog 31 euro bpm op zit, wat maakt dat nou uit, is toch allang betaald.
- Fabian
Volgens mij is vanaf het begin af aan bekend geweest dat het een tijdelijke maatregel was met een einddatum. Dus om nu te zeggen dat je ervanuitging altijd nul euro te moeten betalen is niet helemaal eerlijk. Had je je iets beter moeten informeren toen je de auto kochtHielke schreef:Ik heb in maart 2011 een milieuvriendelijke Fiat Punto diesel zonder BPM afdracht gekocht met de intentie om tot het eind der tijden wegenbelastingvrij (zoals nu) rond te kunnen rijden.

- Dennis Cavallino
Iedereen wist dat behalve Hielke. 

- RVV
Volgens mij is het gewoon SPAM
van http://www.emmacommunicatie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Peric
Ik rij in een oud hok..

Er kan helaas geen berekening worden gemaakt. Mogelijk is de auto ouder dan 12 jaar, staat de auto geregistreerd met een grijs kenteken, is de auto geïmporteerd of betreft het een volledig elektrische auto waarvoor geen autobelastingen worden betaald.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Welkom hier, apart voorsteltopic joh.Carolien Hovenier schreef:De Tweede Kamer behandelt de voorstellen van het kabinet om de autobelastingen fors te verhogen. Wat betaal jij de komende twaalf maanden? Bereken je kosten met de autobelastingchecker van de ANWB en denk mee over de grenzen aan autobelastingen op http://www.anwb.nl/autobelastingen. Voor auto's die ouder zijn dan twaalf jaar hebben vind je een aantal voorbeeldberekeningen op deze site.

- Luco
Hielke weet wel meer nietDennis Cavallino schreef:Iedereen wist dat behalve Hielke.

- Hielke
Dennis' cynisme meter behoeft wat finetuning.
Die van Luco is aan vervanging toe
Die van Luco is aan vervanging toe

- Luco
Smoesje ouwe Fries 

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ik ook....Peric schreef:Ik rij in een oud hok..![]()
Er kan helaas geen berekening worden gemaakt. Mogelijk is de auto ouder dan 12 jaar, staat de auto geregistreerd met een grijs kenteken, is de auto geïmporteerd of betreft het een volledig elektrische auto waarvoor geen autobelastingen worden betaald.
Maar 5.000 km per jaar
540 Euro MRB per jaar
60 Euro aan assurantiebelasting
500 liter benzine = 500 Euro aan belasting (gokje)
In totaal dus 1100 Euro per 5.000 km = 22 cent per km.
En dan vergeet ik nog de BTW die ik betaal aan onderhoud.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Hans zegt bedankt Joël.Joël D. schreef:Ik ook....
Maar 5.000 km per jaar
540 Euro MRB per jaar
60 Euro aan assurantiebelasting
500 liter benzine = 500 Euro aan belasting (gokje)
In totaal dus 1100 Euro per 5.000 km = 22 cent per km.
En dan vergeet ik nog de BTW die ik betaal aan onderhoud.
- martll
Uw autobelastingen
Per jaar € 6385

Per jaar € 6385

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Mijn huidige auto pakt de site niet eens terwijl die wel binnen de 12 jaar valt en geen import of wat dan ook is
Pak ik een vorige vergelijkbare auto die ik had die wel geëxporteerd is kom ik uit op een kleine 4000 euro per jaar

Pak ik een vorige vergelijkbare auto die ik had die wel geëxporteerd is kom ik uit op een kleine 4000 euro per jaar