Tips voor de beginnende zzp'er
-
Re: Tips voor de beginnende zzp'er
Mijn schoonvader rijdt nu zo'n nieuwe Dodge Ram op de zaak... 150 euro MRB per kwartaal, kost echt helemaal niks.Oof schreef:Zou zeker een grijskenteken gaan rijden. Het liefst eentje van voor July 2005. De bijtelling is dan over de nieuwwaarde ex BPM!.
Wegenbelasting voor 1600kg op diesel is slechts €30 per maand
Goedkoper kan je bijna niet rijden. Of je moet iets van 15 jaar en ouder pakken en dan bijtellen over de dagwaarde.
Met zoiets een roadtrip door Europa gemaakt.
Rijdt best aardig en voldoende ruimte

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dit kan natuurlijk ook nog
http://www.youngtimers.cc/aanbod/
Die 95'er 730i AUT met 135K op de klokken kan makkelijk een paar tenten vervoeren
Of is dit niet zo'n handige auto om mee aan te komen rijden bij de klant?

http://www.youngtimers.cc/aanbod/
Die 95'er 730i AUT met 135K op de klokken kan makkelijk een paar tenten vervoeren

-
Als je serieus door wil gaan met je tenten, koop dan gewoon een busje.
- Luco
nee joh
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/humm ... qI7j3Aipw8" onclick="window.open(this.href);return false;
voila, misschien wat voor Bram ook, met zijn tenten, kijken of een klant dan niet wil betalen

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/humm ... qI7j3Aipw8" onclick="window.open(this.href);return false;
voila, misschien wat voor Bram ook, met zijn tenten, kijken of een klant dan niet wil betalen

-
OnlineBram
- Luco
Niet betalen, goed meneer dan rossen we even over uw M5 heen 

-
Past daar een beetje kaas in?

-
OnlineBram
Heb jij geen goede tent met wat tafels en stoelen nodig om je kaas aan de man te brengen 

-
Ik heb een betonnen/stenen tent. 

-
OnlineBram
-
OnlineBram
- RVV
Hoi Bram de tentenhandel zal nu wel rustig zijn, maar ik kwam net een berichtje tegen op TVnoord. Ik dacht laat ik het maar even als waarschuwing voor Bram hier neerzetten.
- Bijlagen
-
- image.jpg (194.32 KiB) 2869 keer bekeken
- Erik dB
Bram kan even niet reageren, want is zijn nieuwe voorraad opblaasbare spullen aan het inventariseren 

- Luco

Bram dacht dat die spullen had om die m5 op te blazen, helaas is die nu buiten adem.
-
Erik dB schreef:Bram kan even niet reageren, want is zijn nieuwe voorraad opblaasbare spullen aan het inventariseren

-
OnlineBram

Mijn inventaris is (zakelijk) verzekerd tegen diefstal

- dvh
Met een eigen risico van 10k zeker 

- JP
Die speelgoed opblaasspullen zijn gewillig bij het dievengilde.
- Luco
Bram wil alleen opblaaspoppen

-
OnlineBram
Eeeh, hoop van niet zegdvh schreef:Met een eigen risico van 10k zeker
- dvh
Zou 't maar eens even checken 

-
OnlineBram
Ben toch weer bezig met de mogelijkheden vwb zakelijk rijden te bekijken. Ik heb er geen verstand van, het overgrote deel hier wel dus er zal vast wel bruikbaar advies uit gaan komen denk ik.
Wat wil ik precies:
Mijn Polo eruit. Auto ervoor terug waarmee ik zakelijk en privé ga rijden en die voldoende groot is om tenten, tafels, stoelen etc. te vervoeren. Dan kom je al snel op een busje uit, een stationwagen kan ook, maar is minder praktisch.
- De youngtimer regeling heb ik bekeken maar zie ik niet direct zitten. Zijn toch oudere auto's met daardoor mogelijk duurder onderhoud en niet praktisch genoeg denk ik.
- Iets privé kopen en dan zakelijk de kilometers uitbetalen is een andere optie. Nadeel is dat er voor zover ik weet dan niets af te trekken valt.
- Grijs kenteken rijden. Zit dan te denken aan een VW Caddy Maxi. Voordeel hierbij is dat je voor zover ik weet alles af mag trekken.
Ik koop het liefst een knappe, jonge tweedehands, zodat ik voorlopig vooruit kan. Nou weet ik van mijn zus (eigen mediabedrijfje) dat zij haar Citroën DS3 met een aantal verschillende kortingsregelingen gekocht heeft, waardoor die auto echt bizar goedkoop mee naar huis genomen mocht worden. Gelden die alleen bij aanschaf van een nieuwe auto?
Ik heb al zitten Googlen maar niet direct iets kunnen vinden wat antwoord geeft op deze vragen.
Wat wil ik precies:
Mijn Polo eruit. Auto ervoor terug waarmee ik zakelijk en privé ga rijden en die voldoende groot is om tenten, tafels, stoelen etc. te vervoeren. Dan kom je al snel op een busje uit, een stationwagen kan ook, maar is minder praktisch.
- De youngtimer regeling heb ik bekeken maar zie ik niet direct zitten. Zijn toch oudere auto's met daardoor mogelijk duurder onderhoud en niet praktisch genoeg denk ik.
- Iets privé kopen en dan zakelijk de kilometers uitbetalen is een andere optie. Nadeel is dat er voor zover ik weet dan niets af te trekken valt.
- Grijs kenteken rijden. Zit dan te denken aan een VW Caddy Maxi. Voordeel hierbij is dat je voor zover ik weet alles af mag trekken.
Ik koop het liefst een knappe, jonge tweedehands, zodat ik voorlopig vooruit kan. Nou weet ik van mijn zus (eigen mediabedrijfje) dat zij haar Citroën DS3 met een aantal verschillende kortingsregelingen gekocht heeft, waardoor die auto echt bizar goedkoop mee naar huis genomen mocht worden. Gelden die alleen bij aanschaf van een nieuwe auto?
Ik heb al zitten Googlen maar niet direct iets kunnen vinden wat antwoord geeft op deze vragen.
-
Volvo 960 is anders prima te rijden kwa onderhoud.- De youngtimer regeling heb ik bekeken maar zie ik niet direct zitten. Zijn toch oudere auto's met daardoor mogelijk duurder onderhoud en niet praktisch genoeg denk ik.
En aangezien de rest aardig duurdere opties zijn......
Cady maxi = 25K * 25% bijtelling = 3500 per jaar prive
Een 960 = 6K *35% = 1000 per jaar prive.....
Daar kan je heel wat onderhoud voor doen......

-
OnlineBram
Dus met grijs kenteken privé kilometers maken betekent bijtellen? Dat was me nog niet helemaal duidelijk namelijk.