Heerlijke rally beelden
-
Re: Heerlijke rally beelden
Ok dan word het zo nu en dan huur . Als ik nou in de rij moet aansluiten met een rally 1m dan kan ik op zondag ochtend me eigen 1m ook wel uit de garage halen en zet ik de timer aan:)
Rally rijden in een veld waar nauwelijks dezelfde type rally auto s in deelnemen is leuk voor de km en de omgeving bekijken maar niet voor de competitie!
Ik vroeg mij ook af toen ik over het service terrein liep. Wat trekt de mensen om met een busje vol met gereedschap onderdelen en een rally auto op de kar deel te nemen aan een rally waar je eigenlijk door de grote verschillen in auto s nooit een echte competitie hebt. De een heeft een opel coupe uit 1980 de ander een wrc uit 2005 weer een ander heeft 1m met 3.2 uit 2012 en ze buurman heeft een m3 e36 uit 1992 en daarnaast staat weer een kadett voorwiel aandrijver.
In de wrc strijd je tegen andere wrc rijders. In de erc strijd je tegen andere r5. Het zijn wel verschillende merken maar de auto s zijn in de basis gelijk.
Rally rijden in een veld waar nauwelijks dezelfde type rally auto s in deelnemen is leuk voor de km en de omgeving bekijken maar niet voor de competitie!
Ik vroeg mij ook af toen ik over het service terrein liep. Wat trekt de mensen om met een busje vol met gereedschap onderdelen en een rally auto op de kar deel te nemen aan een rally waar je eigenlijk door de grote verschillen in auto s nooit een echte competitie hebt. De een heeft een opel coupe uit 1980 de ander een wrc uit 2005 weer een ander heeft 1m met 3.2 uit 2012 en ze buurman heeft een m3 e36 uit 1992 en daarnaast staat weer een kadett voorwiel aandrijver.
In de wrc strijd je tegen andere wrc rijders. In de erc strijd je tegen andere r5. Het zijn wel verschillende merken maar de auto s zijn in de basis gelijk.
- Peric
Het is natuurlijk mooi dat je altijd wilt winnen André, maar ik denk toch dat er een hele hoop van die jongens meerijden om het rijden. Ze weten dat ze toch niet kunnen winnen, maar het is toch mooi om met je zelf geprepareerde auto lekker over een proef te boenderen.. Het beste uit jezelf en je auto halen is ook mooi.
Ik vind het fantastisch dat er nog oudere rally-auto's meerijden zoals Kadett coupé's en Ascona's. Prachtig om te zien, maar die rijden ook niet mee om te winnen, dat weten ze.
Ik vind het fantastisch dat er nog oudere rally-auto's meerijden zoals Kadett coupé's en Ascona's. Prachtig om te zien, maar die rijden ook niet mee om te winnen, dat weten ze.
-
Mooi toch.
Legaal over sneerlands wegen knallen in de trots die je zelf heb opgebouwd.
- GTRene
dat bedoel ik maar, je mag legaal over de normale wegen boenderen en gek doenErikS schreef:Mooi toch.

je moet het eigenlijk puur voor jezelf doen zonder 'gewin' oid, ja jezelf over winnen dat wellicht.

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Direct gevolg van 2 dingen:Andre schreef:Ok dan word het zo nu en dan huur . Als ik nou in de rij moet aansluiten met een rally 1m dan kan ik op zondag ochtend me eigen 1m ook wel uit de garage halen en zet ik de timer aan:)
1) zeer diverse klasse-indeling in een eigenlijk niet zo heel groot veld
2) geen/nauwelijks profi's.
tel bij punt 2 op dat de running costs van een WRC enorm zijn en je weet dat je per definitie niet strijdt om de algemene overwinning, met welke achterwielaandrijver ook. That said: dat doe je met een supersport-2 auto in het DSC over het algemeen ook niet

Wat dan trekt: Zoals een goede bekende het ooit eens zei: 'je betaald gewoon een stevige boete vooraf (inschrijfgeld), doet de hele dag gek en je hebt je rijbewijs nog aan het einde van de dag'. Maar als zondagochtend een vergelijkbare thrill uit je 1M kan halen dan zou ik inderdaad subiet stoppen met rally in NL

- Linc (Bas)
Weer even ontopic 
Video verslag van de 325ichallenge:

Video verslag van de 325ichallenge:
- Marius
http://www.wrc.com/news/toyota-building ... ?fid=19348" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Dat is goed nieuws Marius. Is wel geen 4x4 maar wel een auto waar je alles mee kan omdat ie onder het R3 reglement zit.
kan wel wat worden:)
kan wel wat worden:)
- Linc (Bas)
Ja, toen ik vorige week die berichten over het starten van een gt86 racecup langs zag komen, dacht ik al waarom maken ze daar ook geen rally versie van. Lijkt me ook een leuke basis als rally auto.
- Marius
Mooi filmpje. Lijkt haast wel of die in het filmpje een turbo oid heeft.
-
Daar is het officiele nieuws al. Je kon het eigenlijk al aanzien komen. Ze gingen al massaal in de verkoop r4 subaru s en evo s.
The FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) and manufacturers are in favour of stability in the WRC’s technical rules until 2016 in order to curb costs. Next year, two-car teams will only be able to use six chassis compared with eight in 2013 (subject to confirmation by December’s World Council meeting).
As was the case this season, only three engines per competition number will be permitted in 2014, while key mechanical assemblies (transmission, front subframe, rear subframe, steering rack) will be grouped in sets for two, three or four rallies.
Today’s World Rally Cars will be frozen on December 1, 2013. Ahead of this date, manufacturers will be able to homologate certain so-called ‘joker’ parts. Some makes have already homologated them with the car, but others still have some jokers available. The homologation rules say that if a car is homologated without any declared changes as of December 1, it will be able to homologate a single ‘chassis’ joker and a single ‘engine’ joker in 2014.
World Rally Cars will have to compete in their current specification for the next three years. That means, for example, that we won’t see any hybrid cars until at least 2017.
For 2014, the manufacturers have come to a gentleman’s agreement not to make any major changes to their cars, although a re-homologation will be possible again in 2015, which will cover the case of Hyundai, for example, which joins with a new machine next season. The homologation papers for the i20 WRC for 2014 are in the hands of the FIA and the necessary inspections will take place in December.
From the end of 2014, R4 cars (Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer) will no longer be authorised to compete in Europe, although they will be able to continue for an additional year in Africa and Asia. S2000 and RRC cars will continue to be eligible, but there won’t be any new homologations.
The FIA is favouring the use of 'RGT' (GT) cars in the WRC by permitting privateer teams to homologate models themselves. For the moment, however, nobody appears to be interested in taking up this possibility in the world championship.
Lastly, the FIA hasn’t yet received homologation requests for the Peugeot 208 R5 or Citroën DS3 R5, so they will not be homologated in time for January 1, 2014. There are only four homologation dates per year, and the next watershed is March 1.
The FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) and manufacturers are in favour of stability in the WRC’s technical rules until 2016 in order to curb costs. Next year, two-car teams will only be able to use six chassis compared with eight in 2013 (subject to confirmation by December’s World Council meeting).
As was the case this season, only three engines per competition number will be permitted in 2014, while key mechanical assemblies (transmission, front subframe, rear subframe, steering rack) will be grouped in sets for two, three or four rallies.
Today’s World Rally Cars will be frozen on December 1, 2013. Ahead of this date, manufacturers will be able to homologate certain so-called ‘joker’ parts. Some makes have already homologated them with the car, but others still have some jokers available. The homologation rules say that if a car is homologated without any declared changes as of December 1, it will be able to homologate a single ‘chassis’ joker and a single ‘engine’ joker in 2014.
World Rally Cars will have to compete in their current specification for the next three years. That means, for example, that we won’t see any hybrid cars until at least 2017.
For 2014, the manufacturers have come to a gentleman’s agreement not to make any major changes to their cars, although a re-homologation will be possible again in 2015, which will cover the case of Hyundai, for example, which joins with a new machine next season. The homologation papers for the i20 WRC for 2014 are in the hands of the FIA and the necessary inspections will take place in December.
From the end of 2014, R4 cars (Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer) will no longer be authorised to compete in Europe, although they will be able to continue for an additional year in Africa and Asia. S2000 and RRC cars will continue to be eligible, but there won’t be any new homologations.
The FIA is favouring the use of 'RGT' (GT) cars in the WRC by permitting privateer teams to homologate models themselves. For the moment, however, nobody appears to be interested in taking up this possibility in the world championship.
Lastly, the FIA hasn’t yet received homologation requests for the Peugeot 208 R5 or Citroën DS3 R5, so they will not be homologated in time for January 1, 2014. There are only four homologation dates per year, and the next watershed is March 1.
-
De geruchten gaan alweer een tijdje, maar het lijkt erop dat na VW en Hyundai nu ook Toyota een terugkeer maakt in het WRC!

http://www.rallye-magazin.de/rallyes/wm ... index.html
http://www.rallye-magazin.de/rallyes/wm ... index.html
- Linc (Bas)
Ik heb een jaaroverzicht gemaakt van de videobeelden die ik heb gevonden van onze rally avonturen van het afgelopen jaar. Ik heb nu al weer zin in het volgende seizoen!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Leuke compilatie.
- JoostSchouten
Leuk Bas, mooi seizoen gehad denk ik zo!
Het jaar is weer voorbij, tijd om terug te kijken op een schitterend seizoen! Alle hoogtepunten in 4 minuten terugkijken kan in de trailer voor het Rallymedia.nl Jaaroverzicht 2013.
De DVD is voor € 20,- te bestellen via http://www.RallymediaShop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekijk hier de trailer:
Het jaar is weer voorbij, tijd om terug te kijken op een schitterend seizoen! Alle hoogtepunten in 4 minuten terugkijken kan in de trailer voor het Rallymedia.nl Jaaroverzicht 2013.
De DVD is voor € 20,- te bestellen via http://www.RallymediaShop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekijk hier de trailer:
- Linc (Bas)
Ja, was een goed seizoen. Vooral veel geleerd, meer dan ik had verwacht. Ben vooral trots op dat we op 1 rally na, alles hebben uitgereden.JoostSchouten schreef:Leuk Bas, mooi seizoen gehad denk ik zo!
Bekijk hier de trailer:
Jij ook weer een mooie trailer en ik had de DVD allang binnen en bekeken, was weer super!

- Marius
Gaaf filmpje Bas!
- Marius
Het lijkt of ze bij VW de ALS in 2014 op standje 'altijd aan bij gas los' gaan instellen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k7bhud-e ... lpage#t=96[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k7bhud-e ... lpage#t=96[/youtube]
-
gave filmpjes!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Indrukwekkend 

- JoostSchouten
Dit weekend waren de Ardennen weer gevuld met klassiekers en veel publiek. Blijft een mooi evenement!