Heerlijke rally beelden
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Heerlijke rally beelden
Is de hoofdremcilinder de aangewezen oorzaak ja? Enig idee hoe het gekomen is misschien?
Verder nog ergens last van? Want de schade zag er toch best fors uit, maar dat heb je met een E30 al snel helaas.
Verder nog ergens last van? Want de schade zag er toch best fors uit, maar dat heb je met een E30 al snel helaas.
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Heerlijke rally beelden
Die 325i waar ik reed had andere bak verhoudingen in vergelijk met de auto waar bert de heus in reed. Die van mij waren langer en dat heeft wel wat tijd gekost.
Ook ik moet nog later remmen maar ja een t haaks rechts met bomen op het eind blijft toch altijd spannend.
Ook ik moet nog later remmen maar ja een t haaks rechts met bomen op het eind blijft toch altijd spannend.
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: Heerlijke rally beelden
Yep. Remdruk viel opeens weg, pedaal naar de bodem. Gisteravond verder onderzocht en als je heel vaak pompt komt er nog een beetje druk.G Kolkman schreef:Is de hoofdremcilinder de aangewezen oorzaak ja? Enig idee hoe het gekomen is misschien?
Verder nog ergens last van? Want de schade zag er toch best fors uit, maar dat heb je met een E30 al snel helaas.
Als het goed is is ie 2jr geleden bij de bouw van de auto vernieuwd. Wordt nog nagegaan of dat ook gebeurt is.
- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Heerlijke rally beelden
Even een compilatie gemaakt van wat dwarse actie van ons:
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Heerlijke rally beelden
Misschien interessant om meteen de remmerij ook eens onder de loep (of LoebMarius schreef:Yep. Remdruk viel opeens weg, pedaal naar de bodem. Gisteravond verder onderzocht en als je heel vaak pompt komt er nog een beetje druk.G Kolkman schreef:Is de hoofdremcilinder de aangewezen oorzaak ja? Enig idee hoe het gekomen is misschien?
Verder nog ergens last van? Want de schade zag er toch best fors uit, maar dat heb je met een E30 al snel helaas.
Als het goed is is ie 2jr geleden bij de bouw van de auto vernieuwd. Wordt nog nagegaan of dat ook gebeurt is.

- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Heerlijke rally beelden
Maar ff back on topic: Zaterdag Condroz rally bekeken. Wat een spektakel!
Het is herfst en de blaadjes vallen hard van de bomen!
Het is herfst en de blaadjes vallen hard van de bomen!
- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Heerlijke rally beelden
Haha en gewoon door alsof er niets aan het handje is 

- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Heerlijke rally beelden
Bermtoerisme.

-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Heerlijke rally beelden
Hier wat onboards van ons Euregio avontuur:)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bz2veTFC ... e=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bz2veTFC ... e=youtu.be[/youtube]
- JoostSchouten
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: Heerlijke rally beelden
Wat een weer bij die eerste beelden!
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Heerlijke rally beelden
Ja dat was wel even spannend op die banden made in taiwan:)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Heerlijke rally beelden
hey porsche cayman @10sec 

- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Heerlijke rally beelden
Lekker weertje jaAndre schreef:Hier wat onboards van ons Euregio avontuur:)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bz2veTFC ... e=youtu.be[/youtube]

En al plannen voor volgend jaar? nu je ook meer daagse rally's mag gaan rijden.
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Heerlijke rally beelden
Ik heb met de Euregio het e30 325i verhaal afgesloten.
Ik ga in begin 2014 weer naar Finland om met een groep N Rally in de sneeuw te rijden. Voor de rest weet ik het allemaal nog niet.
Wil de short rally op zandvoort graag doen en misschien de Emmeloord rally. Wat voor auto geen idee.
Ik heb met een aantal teams mensen al gesproken over verschillende auto s ook nagedacht over aankoop van eigen auto maar er is in de Rally zoveel gaande dat ik eerst maar even afwacht en hier en daar wat ga huren.
Groep N zou mooi zijn maar wordt uiteindelijk vervangen door R5. Een opgewaarde groep N naar R4 ben je tegen R5 helaas niet competitief. Je ziet op rallycarsforsale al vele groep N te koop staan, Groep N zal uiteindelijk verdwijnen en dus is dat geen toekomst gerichte investering in een auto die evt buiten Nederland ook weer goed te verkopen is. R5 en WRC is veel te duur en FWD ga ik absoluut niet mee rallyrijden. Ouwe Groep A 555 prodrive ook over nagedacht. Is ontzettend leuk maar in de A klasse moet je het tegen een WRC opnemen en ben je dus kansloos en mag je aansluiten in de rij. En daarbij zijn de running kosten ook nog eens erg hoog.
Dan heb je dus nog 350z.
Liefst zou ik 4x4 willen rijden. Ik heb het hier en daar al keer geroepen dat er een mooie 4x4 cup klasse moet komen. Ik heb dit ook al wat laten doorschemeren hier en daar.
Wat een optie zou kunnen zijn is de Nieuwe A1 Audi in S uitvoering. Die komt volgend jaar. Wat zou dat een leuke basis kunnen zijn voor een 4x4 cup klasse. Leegtrekken, rally dampers, kooi erin Diffs mechanisch maken en dan de auto het liefst zo standaard mogelijk laten alleen het noodzakelijke. Motor en versnellingsbak verzegelen.

http://www.motorauthority.com/news/1082 ... rs1-report" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zie ik wel zitten. Maar of dat ooit gebeurt?
Ik heb nou 2 rally s meegemaakt en 95 procent komt met een busje en kar en doet het allemaal heel primitief. Er zijn een paar mensen die met een WRC, S2000 of ouwe WRC van paar jaar oud aan start komen om met 4 equipes te strijden met elkaar. Dan zie je dus 2011 WRC tegen een 2005 WRC met elkaar aan het strijden zijn wat eigenlijk geen strijd is als je naar het leeftijd verschil van de auto s kijkt.
Als het nou racen of rally rijden is, Competitie is wel de drijfveer. Het is heel leuk om met een 1M Coupe te rijden maar daar rij je dan in niemandsland met een auto van 125.000 euro dan kan ik net zo goed met me 1M straat auto over de wegen knallen hier.
Ik hoop dat er vanuit de rallysport een leuke nieuwe redelijk betaalbare 4x4 klasse komt. Daar ben ik zeker voor in de markt.
We wachten af.
Ik ga in begin 2014 weer naar Finland om met een groep N Rally in de sneeuw te rijden. Voor de rest weet ik het allemaal nog niet.
Wil de short rally op zandvoort graag doen en misschien de Emmeloord rally. Wat voor auto geen idee.
Ik heb met een aantal teams mensen al gesproken over verschillende auto s ook nagedacht over aankoop van eigen auto maar er is in de Rally zoveel gaande dat ik eerst maar even afwacht en hier en daar wat ga huren.
Groep N zou mooi zijn maar wordt uiteindelijk vervangen door R5. Een opgewaarde groep N naar R4 ben je tegen R5 helaas niet competitief. Je ziet op rallycarsforsale al vele groep N te koop staan, Groep N zal uiteindelijk verdwijnen en dus is dat geen toekomst gerichte investering in een auto die evt buiten Nederland ook weer goed te verkopen is. R5 en WRC is veel te duur en FWD ga ik absoluut niet mee rallyrijden. Ouwe Groep A 555 prodrive ook over nagedacht. Is ontzettend leuk maar in de A klasse moet je het tegen een WRC opnemen en ben je dus kansloos en mag je aansluiten in de rij. En daarbij zijn de running kosten ook nog eens erg hoog.
Dan heb je dus nog 350z.
Liefst zou ik 4x4 willen rijden. Ik heb het hier en daar al keer geroepen dat er een mooie 4x4 cup klasse moet komen. Ik heb dit ook al wat laten doorschemeren hier en daar.
Wat een optie zou kunnen zijn is de Nieuwe A1 Audi in S uitvoering. Die komt volgend jaar. Wat zou dat een leuke basis kunnen zijn voor een 4x4 cup klasse. Leegtrekken, rally dampers, kooi erin Diffs mechanisch maken en dan de auto het liefst zo standaard mogelijk laten alleen het noodzakelijke. Motor en versnellingsbak verzegelen.
http://www.motorauthority.com/news/1082 ... rs1-report" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zie ik wel zitten. Maar of dat ooit gebeurt?
Ik heb nou 2 rally s meegemaakt en 95 procent komt met een busje en kar en doet het allemaal heel primitief. Er zijn een paar mensen die met een WRC, S2000 of ouwe WRC van paar jaar oud aan start komen om met 4 equipes te strijden met elkaar. Dan zie je dus 2011 WRC tegen een 2005 WRC met elkaar aan het strijden zijn wat eigenlijk geen strijd is als je naar het leeftijd verschil van de auto s kijkt.
Als het nou racen of rally rijden is, Competitie is wel de drijfveer. Het is heel leuk om met een 1M Coupe te rijden maar daar rij je dan in niemandsland met een auto van 125.000 euro dan kan ik net zo goed met me 1M straat auto over de wegen knallen hier.
Ik hoop dat er vanuit de rallysport een leuke nieuwe redelijk betaalbare 4x4 klasse komt. Daar ben ik zeker voor in de markt.
We wachten af.
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: Heerlijke rally beelden
Duidelijk verhaal Andre. Wel denk ik dat als het je echt om de competitie gaat, er nog best wel leuk te rijden is ook in de goedkopere klasses. Als je eenmaal je EU licentie hebt is het best leuk deelnemen aan de uitdagende belgische/franse/duitse (onverharde) rallies; ook in een e30. Sjef en ik hebben daar ook al tijden oren naar.
De E30 is niet de snelste wagen maar zolang er competitie is is mij dat geen bezwaar, het zit niet alleen in de pk's is mijn mening. Zoals je zelf ook schrijft, laat aanremmen op bv een paar bomen is bv al een uitdaging. In een R5 (of audi) zal dat net zo cq meer uitdagend zijn. Waarom dan niet eerst beginnen in een wat betaalbaardere auto en daarmee proberen oa dat te doen? En dan proberen bv het bestaande 325i rallyveld (niet de sprinters, no offence) te overwinnen?
De E30 is niet de snelste wagen maar zolang er competitie is is mij dat geen bezwaar, het zit niet alleen in de pk's is mijn mening. Zoals je zelf ook schrijft, laat aanremmen op bv een paar bomen is bv al een uitdaging. In een R5 (of audi) zal dat net zo cq meer uitdagend zijn. Waarom dan niet eerst beginnen in een wat betaalbaardere auto en daarmee proberen oa dat te doen? En dan proberen bv het bestaande 325i rallyveld (niet de sprinters, no offence) te overwinnen?
- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Heerlijke rally beelden
Inderdaad eens met Marius! Voor later remmen heb je niet meer pk's nodig
. Dat vind ik ook het leuke aan de 325i challenge dat je toch met het zelfde spul rijdt en op die manier competitief is. Hopelijk kunnen we de rest van de challenge deelnemers overtuigen wat meer wedstrijden in het buitenland te doen volgend jaar, dat zou wel leuk zijn.

- Paskal
- Berichten: 3830
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Heerlijke rally beelden
Ik heb de 325-challenge nu een aantal malen van dichtbij meegemaakt en dat "primitieve" zoals jij het noemt vind ik nou net zijn charme hebbenAndre schreef:Ik heb nou 2 rally s meegemaakt en 95 procent komt met een busje en kar en doet het allemaal heel primitief.


Maar ieder zijn keuze en budget natuurlijk en ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk voor jou gaat worden

-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Heerlijke rally beelden
Ik vindt het primitieve juist ook mooi.
Alleen wil ik graag een betaalbare 4x4 cup en geen wrc of r5 auto's waar bedragen vallen van 200 tot 500 euro de km.
We wachten af.
Alleen wil ik graag een betaalbare 4x4 cup en geen wrc of r5 auto's waar bedragen vallen van 200 tot 500 euro de km.
We wachten af.
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Heerlijke rally beelden
Andre: e36's divisie 5 zijn er volop in opbouw. Kun je toch aardig evo's mee pesten met wat mindere rijders hoor! Houdt het nog net leuk met de kosten.
Overigens wat Marius zegt: de uitdaging ligt grotendeels bij jezelf. Om rally te leren rijden heb je weinig aan een N4 of WRC. Werkt eerder in het nadeel om te starten. 325i is echt de beste leerschool naar mijn mening. Nou wil ik ook graag wat sneller volgend seizoen dus sta ook te overwegen om grotere remmen, onderstel, slicks en motorisch aan te pakken op de huidige 325i en dan alleen in België te gaan rijden ivm uitdagend parcours.
maar idd een betaalbare 4x4 cup, kleine lichte auto's. Geweldig als het er zou zijn! Denk echter dat het er nooit zal komen.
Overigens wat Marius zegt: de uitdaging ligt grotendeels bij jezelf. Om rally te leren rijden heb je weinig aan een N4 of WRC. Werkt eerder in het nadeel om te starten. 325i is echt de beste leerschool naar mijn mening. Nou wil ik ook graag wat sneller volgend seizoen dus sta ook te overwegen om grotere remmen, onderstel, slicks en motorisch aan te pakken op de huidige 325i en dan alleen in België te gaan rijden ivm uitdagend parcours.
maar idd een betaalbare 4x4 cup, kleine lichte auto's. Geweldig als het er zou zijn! Denk echter dat het er nooit zal komen.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Heerlijke rally beelden
Je kunt natuurlijk ook een 3.0 S50 in je E30 leggen en omkeuren naar divisie-5Sjef schreef:Andre: e36's divisie 5 zijn er volop in opbouw. Kun je toch aardig evo's mee pesten met wat mindere rijders hoor! Houdt het nog net leuk met de kosten.
Overigens wat Marius zegt: de uitdaging ligt grotendeels bij jezelf. Om rally te leren rijden heb je weinig aan een N4 of WRC. Werkt eerder in het nadeel om te starten. 325i is echt de beste leerschool naar mijn mening. Nou wil ik ook graag wat sneller volgend seizoen dus sta ook te overwegen om grotere remmen, onderstel, slicks en motorisch aan te pakken op de huidige 325i en dan alleen in België te gaan rijden ivm uitdagend parcours.
maar idd een betaalbare 4x4 cup, kleine lichte auto's. Geweldig als het er zou zijn! Denk echter dat het er nooit zal komen.

- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Heerlijke rally beelden
G Kolkman schreef:Je kunt natuurlijk ook een 3.0 S50 in je E30 leggen en omkeuren naar divisie-5Sjef schreef:Andre: e36's divisie 5 zijn er volop in opbouw. Kun je toch aardig evo's mee pesten met wat mindere rijders hoor! Houdt het nog net leuk met de kosten.
Overigens wat Marius zegt: de uitdaging ligt grotendeels bij jezelf. Om rally te leren rijden heb je weinig aan een N4 of WRC. Werkt eerder in het nadeel om te starten. 325i is echt de beste leerschool naar mijn mening. Nou wil ik ook graag wat sneller volgend seizoen dus sta ook te overwegen om grotere remmen, onderstel, slicks en motorisch aan te pakken op de huidige 325i en dan alleen in België te gaan rijden ivm uitdagend parcours.
maar idd een betaalbare 4x4 cup, kleine lichte auto's. Geweldig als het er zou zijn! Denk echter dat het er nooit zal komen.. Ik ben er eerlijk gezegd verbaasd over dat nog niemand dat gedaan heeft.
Idd. Same here.
-
- Berichten: 18972
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Heerlijke rally beelden
@ Andre;
http://www.autoflevo.nl/audi/occasions/ ... A1/6689221
Ze zijn er gewoon hoor!
Ik heb er laatst mee gereden, hydraulisch remmetje erin, kooitje, andere stoelen en gaan!
Voordeel;
Dit aparte interieur ed. kan je voor goed geld kwijt.......
http://www.autoflevo.nl/audi/occasions/ ... A1/6689221
Ze zijn er gewoon hoor!
Ik heb er laatst mee gereden, hydraulisch remmetje erin, kooitje, andere stoelen en gaan!
Voordeel;
Dit aparte interieur ed. kan je voor goed geld kwijt.......
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Heerlijke rally beelden
Ja klopt maar er komt een grotere productie van de A1 S1 uitvoering in 2014. Die zal goedkoper zijn.
Belangrijk is dat er een klasse voor komt anders heeft het allemaal weinig nut.
Belangrijk is dat er een klasse voor komt anders heeft het allemaal weinig nut.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Heerlijke rally beelden
ik dacht hey...ze vermelden het gewicht daar niet dus zal wel heavy zijn maar valt 'mee' voor een 4wd 1365kg
onderstaand een shoppie

trouwens zoiets kan ook wel leuk zijn



onderstaand een shoppie
trouwens zoiets kan ook wel leuk zijn
Audi A1 Quattro Clubsport
2.5 liter 5 cilinder
503 pk
0-100 : 3.7 seconden
1389 kg
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Heerlijke rally beelden
Behalve als je weet dat iemand bezig is met zoiets op te richten zou ik er in ieder geval niet op wachten
. De laatste 18 jaar zijn er in de nederlandse rally-sport van allerlei cup-initiatieven geweest, evenals internationaal.
Nationaal zijn deze in 2 categorieen te verdelen:
voorwielaandrijvers, op 2 na (de Colt CZTs en 205 gti) allemaal getrokken door een importeur (om compleet te zijn: de fiat cinquecento/seicento, nissan micra, ford focus, chevrolet kalos).
achterwielaandrijvers: over het algemeen getrokken door liefhebbers m.u.v. de 350Z challenge: 325i challenge, VOCH.
Internationaal zijn er nog wat meer cups geweest met voornamelijk franse PSA-voorwieltrekkers in de R2-klasse en in Duitsland momenteel de mokka-cup.
Je hebt de geschiedenis in ieder geval niet mee als je 4x4 in cup-verband wilt rijden. Ik vraag me ook af in hoeverre je een 4x4 auto kunt bouwen voor een aantrekkelijke prijs die het geweld aan kan. Standaard impreza's zijn op de rally-paden bijvoorbeeld altijd door de mand gevallen. Evo's kunnen het wel aan maar die zijn ofwel niet meer goedkoop ofwel niet meer volgens de laatste specs.
I'd drop the 4x4 requirement. Het rally-wereldje in NL is realistisch bekeken te klein om te verwachten dat zoiets op korte termijn gaat gebeuren.

Nationaal zijn deze in 2 categorieen te verdelen:
voorwielaandrijvers, op 2 na (de Colt CZTs en 205 gti) allemaal getrokken door een importeur (om compleet te zijn: de fiat cinquecento/seicento, nissan micra, ford focus, chevrolet kalos).
achterwielaandrijvers: over het algemeen getrokken door liefhebbers m.u.v. de 350Z challenge: 325i challenge, VOCH.
Internationaal zijn er nog wat meer cups geweest met voornamelijk franse PSA-voorwieltrekkers in de R2-klasse en in Duitsland momenteel de mokka-cup.
Je hebt de geschiedenis in ieder geval niet mee als je 4x4 in cup-verband wilt rijden. Ik vraag me ook af in hoeverre je een 4x4 auto kunt bouwen voor een aantrekkelijke prijs die het geweld aan kan. Standaard impreza's zijn op de rally-paden bijvoorbeeld altijd door de mand gevallen. Evo's kunnen het wel aan maar die zijn ofwel niet meer goedkoop ofwel niet meer volgens de laatste specs.
I'd drop the 4x4 requirement. Het rally-wereldje in NL is realistisch bekeken te klein om te verwachten dat zoiets op korte termijn gaat gebeuren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten