Wat te doen?
-
OnlineLuco
Wat te doen?
Nou, vandaag weer een verhaal.
Onze hond is niet altijd vriendelijk tegen andere mensen, honden gaat prima, maar mensen is soms een probleem, zeker als die aanvoelt dat je angstig bent.
Dus als we naar het bos ofzo gaan, altijd een muilkorf om.
Maar hier in de buurt laten we hem dus altijd uit op een veld van een boer, daar komt verder niemand (we hebben toestemming van de boer en ruimen netjes de poep van de hond op)
Vandaag laat Jol daar de hond uit, staan er ineens twee opsporingsbeambtes van milieu en nog iets met natuur op het weiland.
Jolanda moest onmiddelijk weg, want de boer had zijn toestemming ingetrokken en hondepoep is gevaarlijk voor kalveren.
Santo hing bijna al bij die beambte in zijn poot, hij wilde ook zijn naam niet geven.
Beambte was erg onbeschoft, maakte fotos van de auto en schreef het kenteken op.
Fotos zouden naar de politie gestuurd worden.
Inmiddels zijn we bij de boer geweest en die zegt niemand te hebben gezien en dus wij gewoon toestemming hebben om de hond daar uit te laten.
Dus een beambte in functie die dus liegt.
Politie ook gebeld en die geven ook aan dat een beambte in dit geval geen bevoegdheid heeft op priveterrein.
Inmiddels weet ik al dat het kenteken van de twee heren op naam staat van de gemeente schouwen duivelland.
Zal ik het hierbij laten of een klacht indienen?
Onze hond is niet altijd vriendelijk tegen andere mensen, honden gaat prima, maar mensen is soms een probleem, zeker als die aanvoelt dat je angstig bent.
Dus als we naar het bos ofzo gaan, altijd een muilkorf om.
Maar hier in de buurt laten we hem dus altijd uit op een veld van een boer, daar komt verder niemand (we hebben toestemming van de boer en ruimen netjes de poep van de hond op)
Vandaag laat Jol daar de hond uit, staan er ineens twee opsporingsbeambtes van milieu en nog iets met natuur op het weiland.
Jolanda moest onmiddelijk weg, want de boer had zijn toestemming ingetrokken en hondepoep is gevaarlijk voor kalveren.
Santo hing bijna al bij die beambte in zijn poot, hij wilde ook zijn naam niet geven.
Beambte was erg onbeschoft, maakte fotos van de auto en schreef het kenteken op.
Fotos zouden naar de politie gestuurd worden.
Inmiddels zijn we bij de boer geweest en die zegt niemand te hebben gezien en dus wij gewoon toestemming hebben om de hond daar uit te laten.
Dus een beambte in functie die dus liegt.
Politie ook gebeld en die geven ook aan dat een beambte in dit geval geen bevoegdheid heeft op priveterrein.
Inmiddels weet ik al dat het kenteken van de twee heren op naam staat van de gemeente schouwen duivelland.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Wat te doen?
Over de toonbank ermee!
- RVV
Naar Amsterdam en gewoon keihard koffie eisen 

-
- Auto: X5 M F85
Boer briefje laten maken en ondertekenen waarin hij aangeeft dat jullie toestemming hebben om over zijn land te lopen, kopietje ervan op zak houden voor als ze nog een keer komen en kopietje naar de gemeente met de vraag om schriftelijke bevestiging/kennisname van de situatie. Klaar is Kees 

-
OnlineLuco
Het gaat mij er juist om dat een beambte door middel van intimidatie en leugens dus zijn werk doet, en die niet eens van de gemeente afkomstig is waar wij onder vallen, met die boer is het al geregeld.Hans J. schreef:Boer briefje laten maken en ondertekenen waarin hij aangeeft dat jullie toestemming hebben om over zijn land te lopen, kopietje ervan op zak houden voor als ze nog een keer komen en kopietje naar de gemeente met de vraag om schriftelijke bevestiging/kennisname van de situatie. Klaar is Kees
-
- Auto: X5 M F85
Daar zou ik een klacht over indienen ja.Luco schreef:Het gaat mij er juist om dat een beambte door middel van intimidatie en leugens dus zijn werk doet, en die niet eens van de gemeente afkomstig is waar wij onder vallen, met die boer is het al geregeld.Hans J. schreef:Boer briefje laten maken en ondertekenen waarin hij aangeeft dat jullie toestemming hebben om over zijn land te lopen, kopietje ervan op zak houden voor als ze nog een keer komen en kopietje naar de gemeente met de vraag om schriftelijke bevestiging/kennisname van de situatie. Klaar is Kees
- dvh
Volgende keer gewoon de hond loslaten op die mensen.
Kun je nog een beetje lachen voor je centen

-
OnlineLuco
Denk dat het dan echt niet goed komtdvh schreef:Volgende keer gewoon de hond loslaten op die mensen.

We proberen het juist te temperen, maar hij is erg beschermend.
-
gaat dit nog over de iphone?
- WJ
idog geloof ikMetchu schreef:gaat dit nog over de iphone?
- Tim N
"maar dat doet ie anders nooit"
- Paskal
- Auto: meerdere
Wat denk je te bereiken door een klacht in te dienen?
Let it go zou ik zeggen.
Let it go zou ik zeggen.
-
OnlineLuco
nou ja, iig dat die op zijn vingers getikt wordt dat die geen mensen mag intimideren die op priveterrein lopen waar deze ambtenaar geen zeggenschap heeft, vind het nogal onbeschoft namelijk.
-
Weer zo'n typisch BOA figuurtje die denkt dat ie 'macht' heeft.
Blegh.
Blegh.
- InjectTheVenom
Kan je nu al zeggen dat ze daar niet aan gaan beginnen en die gasten gewoon de hand boven het hoofd houden.Luco schreef:nou ja, iig dat die op zijn vingers getikt wordt dat die geen mensen mag intimideren die op priveterrein lopen waar deze ambtenaar geen zeggenschap heeft, vind het nogal onbeschoft namelijk.
-
OnlineLuco
Dat weet je niet, heb van de politie iig een nummer gekregen, en kwam ik er niet uit met de gemeente moest ik even terugbellen en gingen hun kijken wat ze konden doen.
Wel een klein beetje vertrouwen houden, niet elke ambtenaar is een lamzak die niks doet.
Wel een klein beetje vertrouwen houden, niet elke ambtenaar is een lamzak die niks doet.
-
ErikS schreef:Weer zo'n typisch BOA figuurtje die denkt dat ie 'macht' heeft.
Blegh.

- 328Ti
hanske schreef:ErikS schreef:Weer zo'n typisch BOA figuurtje die denkt dat ie 'macht' heeft.
Blegh.![]()
Geweldig, dikke preek afsteken en daarna weglopen... stakkers.
- ///Joost
Als je niet denkt dat het gedrag van je hond in de discussie betrokken wordt zou ik zeker een klacht indienen. In NL wordt alleen maar over jan en alleman geklaagd, maar als men er iets tegen kan doen, neemt men de moeite niet. Daar kun je in ieder geval nu zelf verandering in brengen. Maar nogmaals, moet niet ten koste gaan van je hond natuurlijk. @ITV heeft daarin zeker een punt.
- Petrolhead Tom
Verklaring van de boer en zeker een klacht indienen tegen die beambten. Mocht je ze de volgende keer dan weer tegenkomen dan heb je: 1. bewijs dat je de hond daar uit mag laten en 2. laten weten dat je het niet eens bent met de werkwijze van de ambtenaren. Ik vind het wel ver gaan dat ze gewoon keihard staan te liegen. Ik weet zo niet of er voor die ambtenaren ook een ambtseed bestaat maar als dat zo is is dit natuurlijk een grove schending.
-
Is dat bewust: duivel-land...?Luco schreef: Inmiddels weet ik al dat het kenteken van de twee heren op naam staat van de gemeente schouwen duivelland.

- Peric
Ik zou een verklaring van die boer weten te krijgen en de volgende keer die pipo's gewoon keihard negeren. Als ze dan iets van een boete uitschrijven of dreigen met de politie hun gewoon hun gang laten gaan. Niets mooiers dan sukkels die denken dat ze wat zijn negeren.. 
Als de politie dan komt komen ze er vanzelf achter dat ze fout zitten..

Als de politie dan komt komen ze er vanzelf achter dat ze fout zitten..

-
OnlineLuco
Maandag ga ik de gemeente iig bellen. ze hebben een klachtenprocedure, dus die maar even volgen.Petrolhead Tom schreef:Verklaring van de boer en zeker een klacht indienen tegen die beambten. Mocht je ze de volgende keer dan weer tegenkomen dan heb je: 1. bewijs dat je de hond daar uit mag laten en 2. laten weten dat je het niet eens bent met de werkwijze van de ambtenaren. Ik vind het wel ver gaan dat ze gewoon keihard staan te liegen. Ik weet zo niet of er voor die ambtenaren ook een ambtseed bestaat maar als dat zo is is dit natuurlijk een grove schending.
- Petrolhead Tom
Groot gelijk. Toen ik dit las moest ik direct denken aan het pownews van afgelopen week met de parkeerbeambten.