Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Knot

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 04 nov 2013, 13:37

Jussi schreef:Stel je voor wat er gebeurd was als de Civic rijder achter Knot zat. :) MAYHEM!!
Ik had m er direct langsgelaten hoor, als er iemand goed spiegelt ben ik het wel.. en ik respecteer VTEC :)

Reind, zijn idd vonken, al een tijdje maar hij weet precies welk type band het hoeveel bochten nog volhoudt op droog ;)

Knot

Bericht door Knot » 04 nov 2013, 21:18

Voor wie het kan waarderen... de rest niet aanklikken uiteraard ;)

Gestart met Dunlop Sport Maxx 215/45/17 met 4mm profiel.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 nov 2013, 21:33

wow, die gaat echt goed dwars, zag nu ook vonken onder de banden :tooth:
banden houden het denk zo ook maar 1 rondje uit :ongeveer als:

maar dan gebruik je ook zo'n speciale handrem denk? althans als je die rook pluimen ziet bij het ingaan van de drift.

Knot

Bericht door Knot » 04 nov 2013, 21:38

Handrem zit er wel in idd :D

Maar nu met 4mm van start en dat rij je dus kaal. Ga je nog gekker doen heb je meer profiel nodig, al sla je het er ook makkelijker af door het gewicht en de beweging.

Paul moest met nieuwe banden toen ook een keer inhouden tijdens een demo omdat ie anders het rondje niet af kon maken, luxe probleem :tooth:

ErikS

Bericht door ErikS » 06 nov 2013, 08:26

Ik vind 't gaaf maar; Dat pendelen hoeft toch niet?!
Dat maakt 't lomp en gevaarlijk in mijn ogen....

Knot

Bericht door Knot » 06 nov 2013, 09:18

Tsja, wij vinden het standaard bochtje in/uit driften zoals we dat in 2004 al deden een beetje standaard, halen we geen kick meer uit.

Pendelen is wel onder controle hoor, zal ook nog wel wat onboard beelden laten zien (alleen die mic was brak dus geen goed geluid), bij 2m55 naar 3m03 zie je wat dat pendelen brengt, je haalt zeer fraai de volgende bocht ermee.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 06 nov 2013, 09:35

Knot schreef:Pendelen is wel onder controle hoor
Ik ben wel benieuwd of het ook nog onder controle was geweest als hij op het stuk tussen de kleine Ksell en Galgenkopf niet tegen de kerb was gekomen, maar net 10 cm verder waardoor hij achter de kerb haakt :) Maar goed, wellicht kan de desbetreffende bestuurder op 10 cm nauwkeurig pendelen. Zo ja, alle respect daarvoor want ik doe het zeker niet na.

Knot

Bericht door Knot » 06 nov 2013, 09:39

Het was natuurlijk wel maximaal maar er zit ook een sper onder wat tot 80% gaat dacht ik dus het andere wiel helpt je wel aardig mee weer uit het gras te komen. Maar ervaring is er ook met opvangen van tientallen klapbanden tijdens pendelen, dan is er ook vrij weinig grip als zo'n dunlopje uit elkaar spat :)

Knot

Bericht door Knot » 06 nov 2013, 10:23

Ziet men dit (1m37) dan liever? Ik vind het maar half werk eerlijk gezegd van mezelf...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZWvuyajs ... gjG5xiuFBA[/youtube]

daNpy

Bericht door daNpy » 06 nov 2013, 11:11

Ik vind het wel een aardige drift hoor, alleen de terugslag waardoor je toch wel in buurt van het gras komt ziet er wat minder uit :)

Knot

Bericht door Knot » 06 nov 2013, 11:45

Dat was het twijfel momentje of ik met grof geweld door zou gaan pendelen (zou je met mijn driftervaring altijd doen) maar bedacht me toch dat ik beter de auto kon sparen op droog :)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 06 nov 2013, 17:59

Ik vind jouw drifts eerlijk gezegd mooier en zuiverder om te zien dan van de M3. Je ziet ook vaak dat er 2x in een bocht de hydraulische rem wordt aangetrokken omdat ie het anders niet redt. Dat komt heel geforceerd over. Respect hoor, want ik doe het hem niet na, maar ik vind het minder mooi om te zien.

Knot

Bericht door Knot » 06 nov 2013, 20:46

Dat is ook een beetje zijn stijl/manier van rijden. Hij drift graag opbouwend, dus snelheid eruit, hoek opzetten, trap op de koppeling om toeren omhoog te krijgen en meters maken. Ik drift graag op snelheid, dat ben ik gewend (ook omdat ik niet veel vermogen heb) dus rij nu ik die handrem heb ook nog op de manier hoe ik het al jaren doe.

In zijn geval, veel rook, hoge wielsnelheid, want altijd opbouwend.
In mijn geval, weinig rook, lage wielsnelheid, want ik heb veel vaart en die moet eruit anders vlieg je naar buiten.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 07 nov 2013, 07:14

Knot schreef:Voor wie het kan waarderen... de rest niet aanklikken uiteraard ;)

Gestart met Dunlop Sport Maxx 215/45/17 met 4mm profiel.
Je gaat mij niet horen over of het wél of niet verantwoord is om te doen, maar baankennis heeft de beste man wel; kijk bijvoorbeeld maar eens bij Wehrseifen hoe vroeg hij die drift inzet, terwijl die bocht halverwege toch ineens knijpt. :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 07 nov 2013, 08:41

Nouja, baankennis of niet.....

Hij kan ook gewoon gruwelijk goed driften.
Maar daar is de TF niet voor... :tooth:

Komen straks het ene na het andere driftteam over de ring zetten.... :bag: :P

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 07 nov 2013, 08:52

ErikS schreef:Nouja, baankennis of niet.....

Hij kan ook gewoon gruwelijk goed driften.
Maar daar is de TF niet voor... :tooth:

Komen straks het ene na het andere driftteam over de ring zetten.... :bag: :P
Zoals ik zei, daar laat ik me niet over uit. ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 nov 2013, 15:19

Ik vind het retegaaf, Knot, haha.

En volgens mij Autoblog ook: http://www.autoblog.nl/nieuws/video-bmw ... ce=twitter" onclick="window.open(this.href);return false;

martll

Bericht door martll » 08 nov 2013, 21:17

Veel beste stuurlui daar op Autoblog. :lol:

Alexander

Bericht door Alexander » 12 nov 2013, 16:59

Hopen dat het ADAC idd wordt:

De redding van de Nürburgring lijkt een stap dichterbij te zijn gekomen nu een potentiële koper zich aan heeft gediend. Volgens de Frankfurter Allgemeine Zeitung heeft de ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, red.) een niet bindend bod neergelegd.

De Nürburgring verkeert in de financiële problemen vanwege de kosten voor het organiseren van een Formule 1-race. Een nieuwe eigenaar zou uitkomst kunnen bieden. De waarde van het racecircuit plus de fameuze Nordschleife wordt door de Frankfurter Allgemeine Zeitung op 100 miljoen euro geschat, al zullen de boeken dat uit moeten wijzen. Door een bod uit te brengen hoopt ADAC hier toegang toe te krijgen. Hierna zal duidelijk worden of het circuit daadwerkelijk verkocht wordt of bij de huidige eigenaren, de deelstaat Rheinland-Pflaz en de regionale bestuurseenheid Ahrweiler, ondergebracht blijft.

bron: motorsports.com

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2013, 17:43

martll schreef:Veel beste stuurlui daar op Autoblog. :lol:
Dan moet je hier de commentaren eens lezen op andermans rijkunsten :bag:

daNpy

Bericht door daNpy » 12 nov 2013, 18:37

ADAC en Red Bull-baas willen Nürburgring kopen
Er hebben zich diverse partijen gemeld die geïnteresseerd zijn in het kopen van de failliete Nürburgring. Het historische circuit in de Duitse Eifel kijkt tegen een enorme schuld aan en staat sinds het begin van dit jaar te koop
Failliet
De Nürburgring werd failliet verklaard nadat het openen van een heus evenementenpark naast het circuit uitdraaide op een financiële flop. Bezoekers voor het nieuw gebouwde evenementencomplex, met onder andere een boulevard en een heuse achtbaan, bleven uit, waardoor de gemaakte kosten niet werden terugverdiend. De Nürburgring liep een schuld op van 350 miljoen euro, werd failliet verklaard en is nu te koop gezet door Rheinland-Pfatlz, de Duitse deelstaat waarin het circuit ligt.

Dietrich Mateschitz toont interesse
Naast het evenementenpark en het Grand Prix-circuit, behoort ook de ruim 20 kilometer lange Nordschleife tot het geheel dat nu te koop staat. Volgens de organisatie die de verkoop van het circuit afhandelt hebben zich diverse partijen gemeld die geïnteresseerd zijn in een overname van de Nürburgring. Formule 1-baas Bernie Ecclestone zou één van de geïnteresseerden zijn, al lijkt dit slechts een wild gerucht te zijn. Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz zou wel een serieuze kandidaat zijn die het circuit zou willen overnemen. De Oostenrijkse zakenman bezit ook de Oostenrijkse Red Bull Ring, waar volgend jaar voor het eerst sinds 2003 weer een Formule 1-race zal worden verreden.

ADAC
Een tweede serieuze kandidaat is de Duitse autobond ADAC. De grootste automobielclub van Europa bevestigde op maandag zelfs al een officieel bod uit te hebben gebracht op het financieel noodlijdende circuit.

‘Met het vrijblijvende bod hopen we inzage te krijgen in het financiële overzicht van de Nürburgring. Daarna zullen we ons verder beraden over een mogelijke koop’, aldus ADAC-motorsportchef Lars Soutcschka.

De ADAC organiseert ieder jaar onder andere de prestigieuze 24-uursrace op de Nürburgring. De automobielbond wil het Grand Prix-circuit en de Nordschleife overnemen, maar zou geen interesse hebben in het evenementenpark.

'Beslissing valt begin 2014'
Pietro Nuvoloni, de woordvoerder van de Ring-saneerders, wilde niet ingaan op eventuele geïnteresseerde partijen. Wel liet hij weten diverse vrijblijvende boden te hebben ontvangen. Officiële boden moeten voor het einde van het jaar zijn uitgebracht, waarna er in het eerste kwartaal van 2014 wordt beslist over de koop van het circuit.

Touristenfahrten
Naast de diverse toonaangevende raceklasses op het Grand Prix-circuit, zoals de Formule 1 en DTM, zorgt de ruim 20 kilometerlange Nordschleife voor de voornaamste inkomstenbron van de Nürburging. De zogenaamde Touristenfahrten, waar tegen betaling over ‘De Groene Hel’ gereden kan worden in een normale auto, trekken ieder jaar miljoenen racefans en autoliefhebbers naar de Duitse Eifel. De touristenfahrten zijn daarmee één van de grootste toeristische trekpleisters van de regio.
Bron: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/" onclick="window.open(this.href);return false;)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/11_november/131112_ADAC_wil_Nurburgring_kopen.xml

Hielke

Bericht door Hielke » 12 nov 2013, 19:09

Luco schreef:
martll schreef:Veel beste stuurlui daar op Autoblog. :lol:
Dan moet je hier de commentaren eens lezen op andermans rijkunsten :bag:
Ik doe het alleen als het echt nodig is.

Dat dit vaak is, ja, daar kan ik niks aan doen.

VLA

Bericht door VLA » 15 nov 2013, 08:51

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 nov 2013, 09:41

Dit blijf ik toch ook wel machtig mooi om te zien. Recente beelden van Achim die tegengesteld over de Ring gaat met één van zijn Mini's :df:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QY7E2yUd ... wHxD8vNG3g[/youtube]

Het betreft overigens niet de alom bekende Ringmini, maar onderstaand 4 wd exemplaar. Exacte specs ken ik niet, maar dat het hard gaat is wel helder :)

Afbeelding

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 15 nov 2013, 10:24

Das wel gaaf ja!

Volgend jaar toch maar rallye Köln-Ahrweiler doen in plaats van de Euregio rally :D

Plaats reactie