Het volgende speelt zich af. Ik heb onder voorbehoud een alfa romeo 75 TS gekocht. Deze heeft Belgische papieren maar geen belgische platen meer. Vroeger was het mogelijk om gewoon dmv betaling ( +/- 100Eu ) garageplaten ten lenen en naar de keuring te gaan. Dit is nu niet meer mogelijk. Nu moet ik dus eerst de wagen met een ambulance naar een autobedrijf brengen, van daaruit moet het bedrijf de wagen gaan keuren. Al met al een enorme rompslomp die mij alleen maar heel veel geld zal kosten. Voor zo'n keuring zit je al snel 3 uur te wachten, 3 uur aan 50 Euro uurloon is al weer 150 Euro, dan heb ik het nog niet over de oprijwagen en zelfs het feit dat de wagen niet eens door de keuring zou kunnen komen. We hebben het nog steeds over de Belgische keuring. De ene keer was mijn volvo zonder catalisator wel goed gekeurd, het andere jaar niet. Ergo, het is iedere keer weer prijsschieten.
Heeft iemand van de Belgische mensen nog tips voor mij? Ik heb GTA al gebeld maar ze kunnen weinig voor mij doen gezien ze het te druk hebben.
Is het niet gewoon mogelijk de alfa met een autoambulance naar de keuring te rijden? GTA zei van niet, maar dat lijkt mij niet logisch. De wagen wordt immers legaal vervoerd.
AUB, Help mij met mijn Euvel
F*cking Belgische autokeuring
- Macboy
-
het lijkt los te lopen.
Het is uiteindelijk wél mogelijk maar het bedrijf moet nu een factuur schrijven ipv de platen nu '''zwart'' mee te geven. Dus als ik ze dan 100 Eu betaal voor de huur van de platen dan moeten ze daar 21% btw over betalen.
Nu nog een bereidwillig bedrijf vinden en over 2/3 weken heb ik de meest sexy alfa ooit op de stoep staan, mét Recaro interieur.
Het is uiteindelijk wél mogelijk maar het bedrijf moet nu een factuur schrijven ipv de platen nu '''zwart'' mee te geven. Dus als ik ze dan 100 Eu betaal voor de huur van de platen dan moeten ze daar 21% btw over betalen.
Nu nog een bereidwillig bedrijf vinden en over 2/3 weken heb ik de meest sexy alfa ooit op de stoep staan, mét Recaro interieur.

- chris_lbr
Ik geef je de raad om gewoon eens naar het keuringsstation te gaan, naar de stationchef te vragen en deze man vriendelijk te vragen wat je allemaal kan en mag doen.
Mijn Porsche ben ik eind januari in Engeland gaan halen.
Deze had voordien al enkele jaren in België ingeschreven geweest.
Eerst heb ik de wagen door de Douane gebracht (3 euro-cent).
Dan heb ik D'Ieteren gecontacteerd met de vraag of zij mij duplicaten van het gelijkvormigheidsattest konden afleveren. Konden ze (en hebben ze ook gedaan) als ik kon bewijzen dat de wagen effectief van mij was (100 euro). Dan naar een garage gegaan waar ze met ZZ-platen naar de keuring gingen. !!!! Dit kan alleen op afspraak. Dus van wachttijden is amper sprake, men heeft voorrang.
Mijn Porsche ben ik eind januari in Engeland gaan halen.
Deze had voordien al enkele jaren in België ingeschreven geweest.
Eerst heb ik de wagen door de Douane gebracht (3 euro-cent).
Dan heb ik D'Ieteren gecontacteerd met de vraag of zij mij duplicaten van het gelijkvormigheidsattest konden afleveren. Konden ze (en hebben ze ook gedaan) als ik kon bewijzen dat de wagen effectief van mij was (100 euro). Dan naar een garage gegaan waar ze met ZZ-platen naar de keuring gingen. !!!! Dit kan alleen op afspraak. Dus van wachttijden is amper sprake, men heeft voorrang.