Toch gaan wij gewoon lekker verder met de Up!'s, Mii's en Citigo's met vandaag een toertochtje door de omgeving Brielle, Oostvoorne, en Rockanje
Vandaag ondanks de afstand gewoon vanuit het pittoreske Zuid-Limburg afgereden naar Spijkenisse. Vertrokken om 0820uur, met een beoogde aankomstijd van 1030uur. Helaas liep het niet goed op de A15 thv Vaanplein, alwaar de weg helemaal afgesloten was. Dankzij de navi in de Golf, binnendoor Rotterdam gereden om pas tegen 1120u op de Faradayweg te arriveren. Gelukkig was de stoet nog lang niet vertrokken (en compleet)
Mick had voor mij een demo geregeld (waarvoor nogmaals dank !) zodat ik eindelijk eens al rijdend met de Up! kon kennismaken....Ja....

schaamteloos want als medeoprichter van dit forum had ik nog steeds niet de Up! kunnen berijden, dat kon écht niet....Vandaag dus met een 60pk White Up! 5 deurs kennis mogen maken.
Prive hebben we naast de GTi een 68pk Pixo. Daar kon ik dan mooi mee vergelijken.
Wat zullen we zeggen. Positief verrast? Ja....200% De Up! is gewoon één (of meer?) klasse hoger en beter afgewerkt dan de Pixo.
Toerenteller, leren bekleding, cruisecontrol, Maps&More.....allemaal zaken die op de Up! zaten, die ik in de Pixo moet ontberen.
Tijdens de toerrit veel geexperimenteerd met Maps&More, en de Think Blue Trainer met schakeladvies.
Volgens die laatste kun je bij een 1700tpm al gaan opschakelen. Hetgeen resulteert in nog geen 60km/h te rijden en je al in het 5e verzet rijdt. Wel had dit een goede uitwerking op het verbruik. Vandaag kwam ik uit op 4.9l/100km.
Veercomfort, afwerking en het motorgeluid binnenin verraste mij positief. Evenals de kwaliteit van de speakers. Daar kwam toch genoeg geluid uit en goéd !
Résume! Ja...de Up! is op alle vlakken veel beter dan onze Pixo. Heb ter plekke al een offerte laten maken, maar dan blijf je aanvinken. Althans ik wel.....

White Up! 5 deurs, schuifkanteldak, etc..etc.. Quanta costa ? >€15000 Alwaar me de Pixo nieuw maar ±€9000 heeft gekost....en toch is de Up! het in mijn ogen waard.
Aldanniet misschien de GTi inruilen op
2 Up!s........

: Wie zal het zeggen..........
Met hartelijke dank aan
VPAutogroep.nl
Nog wat foto's voor de liefhebbers alhier......;