.

Mooi fotoweer !
dvh schreef: 19 nov 2018, 18:27 Hij heeft er een kwartier mee rondgelopen..
Mijn schenen doen nog zeer..
Thanks! Was puur geluk eigenlijkThomas H schreef: 04 mar 2019, 16:16 Stuk voor stuk mooie foto's, maar de timing van die Mini + Buggati is wel erg goed!
5D2 ook lang gehad. Verkocht aan m’n schoonzusje met het idee zelf de 5D3 aan te schaffen. Is er nooit meer van gekomen. Schiet al ik weet niet hoe lang met Leica M. 1 Digitale en 2 analoge. Voordeel is dat ik de lenzen op elke camera kan gebruiken.Tom schreef: 20 mar 2019, 09:47 Dat probleem had ik ook. Ik heb een 5DII gehad met een set L lenzen. Kwamen prachtige foto's uit maar ik zat steeds meer excuses te verzinnen om 'm thuis of in het hotel te laten als ik een dagje weg ging tijdens tripjes/vakantie. Je loopt er heel de dag mee te sjouwen. Ik wilde dus iets compacter zonder aan kwaliteit in te leveren. Een systeemcamera (mirrorless met losse lenzen) was een optie, maar eigenlijk wilde ik ook bij full-frame blijven, die keus was wat beperkter. Toen de gok genomen en die Q besteld. Een vaste 28mm lens waar je het mee moet doen. Dat is natuurlijk wel wat beperkt, je kunt niet elke foto nemen. Anderzijds ben je wel iets bewuster en creatiever met compositie bezig. Het ligt eraan wat voor foto's je maakt: doe je veel sportfoto's of loop je graag in een dierentuin rond, dan is dit niks.
Pluspunt van deze camera is kwaliteit/lens: echt subliem. Retescherp, lichtsterk (f/1.7), stil en wat ik geweldig vind is de bediening; geen overbodige knopjes/moeilijke menu's en alles op de body. Beetje back to basic. Bouwkwaliteit is ook super.
Het is natuurlijk wel een camera met een erg beperkte doelgroep, als je met de nadelen kunt leven is het wel weer het beste wat je kunt kopen.
In mijn analoge Minolta 7000 zit ook nog steeds een rolletje dat half vol is, maar dat ding ligt al sinds het begin van deze eeuw in de kast en ik vergeet steeds om 'm vol te schieten.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], k33z, pj311, Sander-E46, Sidney en 32 gasten