Het DF ijzersmijt topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 4681
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Kasteel » 31 mei 2021, 11:29

Ik ben wel nieuwsgierig, indien deelbaar graag! Ik doe fitness vaak een beetje 'erbij' (ws sowieso vloeken in de kerk :P), op een gegeven moment echt weinig plan meer, stap daarom vaak in bij de HIT/Power-training groepslesjes :).

Shakes
Berichten: 7989
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Auto: Iets met 400+ nm
Locatie: 020

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Shakes » 02 jun 2021, 10:13

Na een weekje trainen een blessure opgelopen aan m’n schouder dus week twee bestond vooral uit cardio.

Volgens de fysio moest ik zo snel mogelijk weer aan de bak. Alles goed door hem losgemaakt en vanmorgen weer een beetje rug gepakt.

Voelt allemaal prima dus meteen op creanite.nl maar wat snoepgoed besteld.

Let’s go

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 1807
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Philipoo » 02 jun 2021, 11:03

Shakes schreef: 02 jun 2021, 10:13 Na een weekje trainen een blessure opgelopen aan m’n schouder dus week twee bestond vooral uit cardio.

Volgens de fysio moest ik zo snel mogelijk weer aan de bak. Alles goed door hem losgemaakt en vanmorgen weer een beetje rug gepakt.

Voelt allemaal prima dus meteen op creanite.nl maar wat snoepgoed besteld.

Let’s go
Ik kamp met chronische ontstekingen in m'n schouders. Aantal keer per week echt wel last van, bij mij werkt goede conditioning van m'n delts eigenlijk het beste!

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1323
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Henk Jan » 03 jun 2021, 09:31

Shakes schreef: 02 jun 2021, 10:13 Na een weekje trainen een blessure opgelopen aan m’n schouder dus week twee bestond vooral uit cardio.

Volgens de fysio moest ik zo snel mogelijk weer aan de bak. Alles goed door hem losgemaakt en vanmorgen weer een beetje rug gepakt.

Voelt allemaal prima dus meteen op creanite.nl maar wat snoepgoed besteld.

Let’s go
Na die lockdown van een half jaar is het verleidelijk om weer vol gas op te starten natuurlijk, een blessure ligt dan wel op de loer.
Hier 'het geluk' dat ik al 2 maanden beperkt kon klooien in een opgezette tent en daarvoor 3 maanden thuis aan het kloten ben gebleven. Toch merk ik ook dat het 'echie' net weer anders is en ook het gewicht en volume weer rustig moet opbouwen. Stramheid en spierpijn all the way.

Momenteel werk ik een zelf gemaakt UB/LB schema af. 6x per week, dus iedere groep komt 3x aan bod per week. Op deze manier voldoende prikkels en niet genoodzaakt om iedere training flat out te gaan.

Even gekeken op die site Creanite, kende ik nog niet. Beetje sups die ik gebruik komen van XXL.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2935
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Emiel » 03 jun 2021, 16:32

Schouder problemen is vaak techniek, overbelasting en houding. Veel mannen die in een rechte houding met de duimen naar binnen wijzen, de meer natuurlijkere houding is als je recht staat dat je duimen naar voren wijzen. Scheelt veel druk op trapezius, delts, lats.

Echt, (Yin) Yoga is echt een verademing samen met houding corrigerende oefeningen (goede face pull bijv. Niet op gewicht maar op beweging en time under tension )


Merk dat ik alweer wat vooruitgang heb tov vorige week. squat/deadlift/bankdrukken voelt al wat lichter dan vorige week met meer gewicht. Rustig aan proberen te blijven doen......................

creanite kende ik niet. Heb wat eiwitten/amino/crea/citruline/beta-aline van XXL.

Shakes
Berichten: 7989
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Auto: Iets met 400+ nm
Locatie: 020

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Shakes » 03 jun 2021, 18:33

Fysio gaat verder met de schouder. Komt wel weer goed.

Ik haal de eiwitten bij my protein. Creanite doet al jaren de rest.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2935
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Emiel » 03 jun 2021, 23:17

Is myprotein nog leuk om te doen gezien alles uit de UK komt?

Shakes
Berichten: 7989
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Auto: Iets met 400+ nm
Locatie: 020

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Shakes » 04 jun 2021, 06:14

Zeker! Volgens mij hebben ze een filiaal dichter bij huis dus alles is sneller binnen dan voorheen.

flieger
Berichten: 762
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door flieger » 04 jun 2021, 09:16

Hier probeer ik de motivatie weer te vinden na ruim een half jaar lockdown niet gesport te hebben. Ik was erg fanatiek met een programma van trainen en voeding mijn vorige sportschool. Werkt in 3 fases v.w.b. de voeding: Eerst naar ketose en dan in 2 volgende stappen producten toevoegen. In die 3 fases ga je dan ook van vooral conditioning naar steeds meer krachttraining toevoegen (met als basis deadlift, squat en bench).

Dit heb nu een aantal keer gedaan en de laatste keren in combinatie met intermittent fasting. Bevalt me erg goed, maar streng is het wel. Motivatie en doorzettingsvermogen is momenteel mijn probleem. Dat was voorheen geen issue.

Supplementen (visolie, vitamine D, multivitamine en magnesium) haal ik bij Holland&Barrett en shakes bij OrangeFit.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 1807
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Philipoo » 04 jun 2021, 09:30

Ik probeer het voor mijzelf altijd zo leuk mogelijk te maken, zodat de motivatie makkelijk te vinden is. Ik doe niet aan strakke dieeten of wat dan ook, let wel op wat ik in m'n mond stop, maar als ik een zaterdag lang bier drink op een boot en me vol stouw met slecht voedsel dan kan ik er geen seconde wakker van liggen. Voor mij is het het belangrijkste om te blijven genieten en dus niet mezelf alles te onthouden.

flieger
Berichten: 762
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door flieger » 04 jun 2021, 10:12

Philipoo schreef: 04 jun 2021, 09:30 Ik probeer het voor mijzelf altijd zo leuk mogelijk te maken, zodat de motivatie makkelijk te vinden is. Ik doe niet aan strakke dieeten of wat dan ook, let wel op wat ik in m'n mond stop, maar als ik een zaterdag lang bier drink op een boot en me vol stouw met slecht voedsel dan kan ik er geen seconde wakker van liggen. Voor mij is het het belangrijkste om te blijven genieten en dus niet mezelf alles te onthouden.
Zo sta ik er ook in. Zeker weten! Alleen er is nu wel werk aan de winkel na 6 maanden, dus dan is zo'n programma wel een goede leidraad.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2935
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Emiel » 04 jun 2021, 10:16

Als de motivatie een issue is zou ik eerst trainen en later aan de voeding beginnen. In al die jaren les geven zie je mensen uitvallen die te fanatiek beginnen, te streng zijn voor hun zelf. Zou echt eerst proberen er de lol terug in te krijgen van het trainen, ga je daarna aan je eten werken, dat gebeurd meestal van zelf wel omdat je motivatie toe neemt of omdat je jezelf vervloekt dat de spierspijn niet weg trekt door het slechte eten wat je binnen krijgt ;)


@shakes , thanks. goed om te weten. Voorheen duurde het een eeuwigheid voor ik het binnen had.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1323
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door Henk Jan » 04 jun 2021, 12:12

Inderdaad, stapje voor stapje om de motivatie terug te vinden. Vaak begint het bij trainen en zodra je progressie maakt/begint te zien neemt de motivatie vanzelf toe om meer op je voeding- en trainingsschema te gaan letten. Heb ook periodes van meer- en mindere mate van motivatieverlies, maar de leidraad is wel gewoon blijven trainen en desnoods alleen de oefeningen doen die je leuk vindt. Motivatie kan overigens ook weer met voeding te maken hebben en de daaruit voortvloeiende schommelingen in je hormoonbalans.

Ik vind juist het effect van voeding op je lichaam fascinerend en hanteer dus wel bulk- en cutfases icm een voedingsschema. Het voedingsschema is vaak 'slechts' een leidraad en in de praktijk komt het meer neer op IIFYM.

Ontzeg mezelf ook zeker geen BBQ of een borrel (of 2), maar hou hier dan wel weer rekening tijdens de overige maaltijden daaromheen.

flieger
Berichten: 762
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door flieger » 04 jun 2021, 15:13

Henk Jan schreef: 04 jun 2021, 12:12 Ik vind juist het effect van voeding op je lichaam fascinerend en hanteer dus wel bulk- en cutfases icm een voedingsschema.
Zeker in de ketose fase vond ik het effect op mijn lichaam heel merkbaar en interessant. Met name het afkicken maar ook mijn energie gedurende de dag. Veel stabieler dan de pieken en dalen bij ((te) veel) koolhydraten.

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2550
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Het DF ijzersmijt topic

Bericht door MarkS » 07 jun 2021, 15:49

Greg en Mike over voeding/dieet, bulken, cutten en maingaining


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: coolfan, D20VT, jos_br, RS-Ron, smiley en 57 gasten