Iig geen ZiggoJP schreef: 30 apr 2019, 12:09 Als ik glasvezel heb maakt het toch geen hol uit welke provider erdoorheen gaat ?

Iig geen ZiggoJP schreef: 30 apr 2019, 12:09 Als ik glasvezel heb maakt het toch geen hol uit welke provider erdoorheen gaat ?
Klopt, dat was van een glasvezel aanbieder en je hebt alleen glasvezel als je daar een abo afsluit. Glasvezel via Ziggo kan niet.Arthur schreef: 30 apr 2019, 12:08Jawel hoor. Je kon destijds ervoor kiezen om het helemaal tot in de woning aan te laten leggen. Ik ben Ziggo-klant maar heb ook een glasvezelkastje in de meterkast hangen. Kan zo over als het moet.Richardt. schreef: 30 apr 2019, 10:00 Plus dat in de straten veelal al glasvezel ligt, bij o.a. Ziggo klanten alleen nog niet van de straat tot in de woning (voor zover ik begrepen heb)
Huh ? wtf ? bbq ? Dus als je ziggo wil moet de straat open ? Dat gaat dan nooit gebeuren, ik heb net een nieuwe oprit/straat/trottoir....
Dit ligt wel iets genuanceerder, de infrastructuur van Ziggo is anders ingericht en kan niet ‘zo maar’ een vezel doortrekken naar een woning. Een backbone van glasvezel is echt anders dan FttH verbindingen.Richardt. schreef: 30 apr 2019, 12:19Klopt, dat was van een glasvezel aanbieder en je hebt alleen glasvezel als je daar een abo afsluit. Glasvezel via Ziggo kan niet.Arthur schreef: 30 apr 2019, 12:08Jawel hoor. Je kon destijds ervoor kiezen om het helemaal tot in de woning aan te laten leggen. Ik ben Ziggo-klant maar heb ook een glasvezelkastje in de meterkast hangen. Kan zo over als het moet.Richardt. schreef: 30 apr 2019, 10:00 Plus dat in de straten veelal al glasvezel ligt, bij o.a. Ziggo klanten alleen nog niet van de straat tot in de woning (voor zover ik begrepen heb)
De hoofdkabels in de straat van Ziggo zijn echter ook al glasvezel, alleen het stukje van de hoofdkabel tot in de woning niet. Dat is de reden waarom Ziggo niet met glasvezel adverteert en ze dus, in theorie, niet aan glasvezel snelheden komen omdat dit geremd wordt door het laatste stukje kabel.
Ik bedoelde niet de pinautomaat flappen halen maar gewoon in de winkel betalen met pin.BamiesGTA schreef: 28 jul 2021, 12:14 Jaja, als niemand straks meer bij z'n geld kan en we met z'n allen naar die zeldzame pinautomaat rennen.. Dat gaat vast goedkomen![]()
Martijn_bmw schreef: 28 jul 2021, 12:16Ik bedoelde niet de pinautomaat flappen halen maar gewoon in de winkel betalen met pin.BamiesGTA schreef: 28 jul 2021, 12:14 Jaja, als niemand straks meer bij z'n geld kan en we met z'n allen naar die zeldzame pinautomaat rennen.. Dat gaat vast goedkomen![]()
Dat bleef toch werken tijdens de storing?
Dat is zeker waar!BamiesGTA schreef: 29 jul 2021, 12:09Martijn_bmw schreef: 28 jul 2021, 12:16Ik bedoelde niet de pinautomaat flappen halen maar gewoon in de winkel betalen met pin.BamiesGTA schreef: 28 jul 2021, 12:14 Jaja, als niemand straks meer bij z'n geld kan en we met z'n allen naar die zeldzame pinautomaat rennen.. Dat gaat vast goedkomen![]()
Dat bleef toch werken tijdens de storing?
Ah zo. Ik doelde meer over digitalisering en het langzaamaan verdwijnen van contact geld en bijbehorende risico's.. Als een stel hackers het hele bankgebeuren platleggen hebben we toch een groot probleem met z'n allen.
LOL dit.CRZ schreef: 29 aug 2019, 21:45Dit ligt wel iets genuanceerder, de infrastructuur van Ziggo is anders ingericht en kan niet ‘zo maar’ een vezel doortrekken naar een woning. Een backbone van glasvezel is echt anders dan FttH verbindingen.Richardt. schreef: 30 apr 2019, 12:19Klopt, dat was van een glasvezel aanbieder en je hebt alleen glasvezel als je daar een abo afsluit. Glasvezel via Ziggo kan niet.Arthur schreef: 30 apr 2019, 12:08
Jawel hoor. Je kon destijds ervoor kiezen om het helemaal tot in de woning aan te laten leggen. Ik ben Ziggo-klant maar heb ook een glasvezelkastje in de meterkast hangen. Kan zo over als het moet.
De hoofdkabels in de straat van Ziggo zijn echter ook al glasvezel, alleen het stukje van de hoofdkabel tot in de woning niet. Dat is de reden waarom Ziggo niet met glasvezel adverteert en ze dus, in theorie, niet aan glasvezel snelheden komen omdat dit geremd wordt door het laatste stukje kabel.
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Ahrefs [Bot], Bing [Bot], EricYellow en 15 gasten