VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Gaaf al die beelden. Racechrono is het zeker waard om te kopen!
En volgende keer iets eerder blokken vervangen haha, ik dacht dat ik laat was ! Ben benieuwd of je de DS2500 beter vind als de yellowstuff.
En volgende keer iets eerder blokken vervangen haha, ik dacht dat ik laat was ! Ben benieuwd of je de DS2500 beter vind als de yellowstuff.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Nouja, ik koop pas andere blokken/schijven als de oude op zijn....dus ik weet niet waarom ik op deze manier duurder uit ben.Rolf205 schreef: ↑06 okt 2020, 09:24Misschien is het een gevalletje "niet weten wat je mist", maar met 4pots klauwen kun je ook gedoseerder harder remmen, zonder dat ze het randje van hun kunnen zitten. Voor je huidige remmen eerst DS2500 en dan DS3000 blokken kopen, is ook niet helemaal gratis; wellicht kun je eerst naar een upgrade kijken en dan daar goede blokken voor kopen? Als je straks harder gaat, kom je wellicht toch een keer op het punt dat je grotere remmen wil en dan ben je uiteindelijk meer kwijt.Rene-RS schreef: ↑02 okt 2020, 16:52
Jawel hoor....genoeg verkrijgbaar van veel verschillende merken....ook adapters om achterklauwen van een Porsche 996 te monteren icm mijn huidige 280mm schijf.....echt veel mogelijkheden
Maar tot nu toen voldeden mijn huidige remmen prima hoor. Vorig jaar ook op Assen gereden en dat ging prima....en dat was dus op de Sandtler schijven en Yellowstuff blokken...dus ook nog niet eens een dure setup. Ik zie daarom niet nog niet de noodzaak om over te stappen naar een grotere schijf of een remklauw met 4 zuigers oid. Dat dit nu zo kapot is, is mijn eigen schuld door iets te lang door te rijden
En de reden dat ik nu overstap naar Brembo Max/DS2500 is puur omdat ik graag ervaring wil opdoen met verschillende blokken/schijven op huidige (betaalbare) setup. Volgende stap zal DS3000 worden oid zeg maar...
Als de huidige setup echt flink onder de maat was, dan was het ook anders natuurlijk....maar voorlopig gaat dit prima en besteed ik liever eerst mijn geld uit aan andere zaken die voor mij een hogere prio hebben. Zo'n setje Porsche 996 achterklauwen icm Epytec adapters zal er uiteindelijk wel op komen denk ik....maar kost ook voor mij serieus geld.
- Rolf205
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Uiteindelijk is het jouw keuze waar en wanneer je geld aan je auto besteedt; dat was ook niet mijn punt.
Ik bedoelde meer als een hint om in het achterhoofd te houden; wat je nu onder of boven de maat vindt, kan in de verloop van tijd veranderen en dat hoeft niet perse samen te vallen met het moment dat je blokken op zijn. Met het vermogen wat jij hebt, ga je snellere rondetijden neerzetten en neemt de belasting op de remmen toe. Ter vergelijk; ik rij met mijn jaren '80 gebakje en 160pk/177Nm nu ook 2.14/2.15 op Assen; jij hebt het dubbele vermogen en de potentie om er meer snelheid er uit te halen; maw ik zou de noodzaak voor groter spul nog niet zo snel afserveren.
Ik bedoelde meer als een hint om in het achterhoofd te houden; wat je nu onder of boven de maat vindt, kan in de verloop van tijd veranderen en dat hoeft niet perse samen te vallen met het moment dat je blokken op zijn. Met het vermogen wat jij hebt, ga je snellere rondetijden neerzetten en neemt de belasting op de remmen toe. Ter vergelijk; ik rij met mijn jaren '80 gebakje en 160pk/177Nm nu ook 2.14/2.15 op Assen; jij hebt het dubbele vermogen en de potentie om er meer snelheid er uit te halen; maw ik zou de noodzaak voor groter spul nog niet zo snel afserveren.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
klopt helemaal hoor....en ben me er bewust van dat uiteindelijk de grotere setup er (moeten) komen. Maar dan nog zou ik eerst mijn huidige remmen op rijden, voordat ik de grotere setup zou plaatsen.Rolf205 schreef: ↑06 okt 2020, 15:00 Uiteindelijk is het jouw keuze waar en wanneer je geld aan je auto besteedt; dat was ook niet mijn punt.
Ik bedoelde meer als een hint om in het achterhoofd te houden; wat je nu onder of boven de maat vindt, kan in de verloop van tijd veranderen en dat hoeft niet perse samen te vallen met het moment dat je blokken op zijn. Met het vermogen wat jij hebt, ga je snellere rondetijden neerzetten en neemt de belasting op de remmen toe. Ter vergelijk; ik rij met mijn jaren '80 gebakje en 160pk/177Nm nu ook 2.14/2.15 op Assen; jij hebt het dubbele vermogen en de potentie om er meer snelheid er uit te halen; maw ik zou de noodzaak voor groter spul nog niet zo snel afserveren.
Heb laten zien dat ik best goed ben in remmen helemaal af te rijden Maar tof dat je ff meedenkt
Mooie tijd rij je!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
De remklauwen zijn inmiddels weer fris en fruitig! Als het goed is komen vandaag de Ferodo blokken en de rest volgende week denk ik.... Autodoc had wat vertraging...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Dat ziet er weer goed uit.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Zojuist zijn de DS2500 blokjes geleverd....inclusief Haribo banaantjes! Bedankt Fineline-imports!
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Nou, zit t er al op? En banaantjes al op?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Deze wel is gezien?
Ik niet , dacht gelijk aan jouw Golf.
Misschien wat inspiratie
https://youtu.be/l47hKqnA-lc
Ik niet , dacht gelijk aan jouw Golf.
Misschien wat inspiratie
https://youtu.be/l47hKqnA-lc
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Pinderwagon die is wel serieus aangepast.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Banaantjes waren 10minuten na het maken van de foto al op...hahaha
Pinderwagen! Ja die volg ik al jarenlang op Clubgti.co.uk. Heel erg tof project is dat en doet net als ik alles in de buitenlucht of in een oude kleine garage.. ben zelf niet zo'n fan van de looks van zijn aeropakket, maar het schijnt wel echt serieus winst te geven....heeft ie ook helemaal zelf uitgedoktert met testen op het circuit met lintjes op de auto en dan kijken wat de luchtstroom doet etc......erg leuk om te volgen.jacobt schreef: ↑11 okt 2020, 23:00 Deze wel is gezien?
Ik niet , dacht gelijk aan jouw Golf.
Misschien wat inspiratie
https://youtu.be/l47hKqnA-lc
Afgelopen dagen ben ik ook weer bezig geweest met de Golf met als resultaat dat hij weer rijdt. Oja, remmen doet hij nu ook weer
Laatste goodies ontvangen van de pakketbezorger:
De vers gespoten remklauwen weer fris met nieuwe rubbers en zuiger:
Alles weer op de Golf:
Kwam er trouwens achter dat mijn profieldiepte alleen maar groter wordt na een trackday
Voorzijde weer klaar dus, verder met de achterkant. Nieuwe naven met lagers, schijven en blokken:
Het blijft een bij elkaar gezocht hok die Golf...op de foto een Golf 2 achteras met daaraan een VW Lupo GTI montageplaat voor de klauwen. Daaraan zit een bracket voor de klauw en een astap van een VW Lupo 16V 100pk. De remklauw zelf komt van een VW Golf 4
Alle remmen rondom weer nieuw, dus nu was het tijd om het systeem weer te vullen en flushen met remvloeistof. Wederom met DOT5.1:
Laatste beetje lucht samen met de vrouw eruit gekregen door oldskool het remsysteem op druk te pompen en een paar keer de ontluchtingsnippels open te draaien.
Daarna nog even een rondje in de buurt gedaan om de Ferodo`s in te remmen. Qua bite vind ik ze op dit moment nog vergelijkbaar met de EBC Yellowstuffs toen ik ze nieuw had. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen op het circuit. 20 November is er weer vrij rijden in Assen...als het die dag droog is, ga ik weer heen
Laatst gewijzigd door TurboClouseau op 16 okt 2020, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ferdi
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Netjes weer zo!
Die Ferrodo's mag je best redelijk enthousiast inremmen, zijn verder blokken waar wel iets temperatuur in moet zitten voor ze écht bijten.
Die Ferrodo's mag je best redelijk enthousiast inremmen, zijn verder blokken waar wel iets temperatuur in moet zitten voor ze écht bijten.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Blokken goed inremmen, en dan weer even wegleggen is de beste methode. Als deze blokken (net als HT10's) op 500-600 graden moeten komen, moet je ze als straatblokken eigenlijk niet gebruiken, dan slijten ze veel te veel omdat ze op kracht werken en niet op de transferlaag (frictie).Ferdi Gielen schreef: ↑15 okt 2020, 07:04 Netjes weer zo!
Die Ferrodo's mag je best redelijk enthousiast inremmen, zijn verder blokken waar wel iets temperatuur in moet zitten voor ze écht bijten.
Als je ze nu nog meervoudig gebruikt op straat heb je er op 20 november geen profijt van. Dan kun je beter simpele en goedkopere blokken kopen.
Ik heb 2 setjes voor de Golf, straatsetje voor proefritjes en APK enzo en HT10s op het circuit. Als je na een sessie, weer aan een 2e begon (met koudere remmen) leek het net of je geen remmen meer had Dus die blokken moet wel echt warm zijn, dat merk je echt goed.
Met Ferodo heb ik zelf geen ervaring maar jaren terug stonden die DS2500s niet bekend als goede blokken, minder rempower dan andere blokken en ook veel meer slijtage en remstof. (o.a. op een Ibiza 20VT)
- Ferdi
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
DS2500 is geschikt voor sportief straatgebruik, zijn dus geschikt om gewoon dagelijks te gebruiken.
Zo heb ik ze zelf ook onder meerdere auto's gehad.
Onder de 205 zat DS3000, die moeten echt goed warm worden voordat die het echt gaan doen.
Zo heb ik ze zelf ook onder meerdere auto's gehad.
Onder de 205 zat DS3000, die moeten echt goed warm worden voordat die het echt gaan doen.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Ah oke, maar dan is het echt wel aan te raden dat Rene betere remmen gaat monteren voor op het circuit, dat je ook met je tanden op het dash hangt en niet op 300m al moet aanremmen vanwege die sponzenFerdi Gielen schreef: ↑15 okt 2020, 09:41 DS2500 is geschikt voor sportief straatgebruik, zijn dus geschikt om gewoon dagelijks te gebruiken.
Zo heb ik ze zelf ook onder meerdere auto's gehad.
Onder de 205 zat DS3000, die moeten echt goed warm worden voordat die het echt gaan doen.
- Ferdi
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
100 meter is vroeg zat
- Rolf205
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Ik heb hetzelfde. Ik sprak iemand met een Clio RS endurance racer en die had een achterspoiler gemonteerd om iets meer druk op de achterwielen te krijgen, waardoor zn banden schoner bleven. Geen idee of het hout snijt, maar FYI...
Lekker bezig verder!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Oh dat kan wel eens helpen ja...beetje meer wrijving tussen achterband en asfalt waardoor de band schoner blijft. Beetje meer druk op de achterwielen zou sowieso geen overbodige luxe zijn btw
Qua remmen: ik ga het meemaken de volgende trackday....merk nu al wel groot verschil in remkracht wanneer de DS2500's koud of warm zijn...ben benieuwd hoe ze het uithouden op het circuit. Mochten ze gaan faden of slecht bevallen, dan worden de volgende remblokken denk ik de Carbone Lorraine RC5+....lees daar ook goede verhalen over en schijnt qua temperatuur wat constanter te zijn omdat deze gesinterd zijn....iemand hier die dat kan bevestigen?
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Kwam er trouwens achter dat mijn profieldiepte alleen maar groter wordt na een trackday
En ik zie dat je op threatwear 180 rijd, dat is een vrij harde band
Daarna nog even een rondje in de buurt gedaan om de Ferodo`s in te remmen. Qua bite vind ik ze op dit moment nog vergelijkbaar met de EBC Yellowstuffs toen ik ze nieuw had. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen op het circuit. 20 November is er weer vrij rijden in Assen...als het die dag droog is, ga ik weer heen
Als alles het toelaat ,gaan wij ook nog voor de laatste ronde 20 november
En ik zie dat je op threatwear 180 rijd, dat is een vrij harde band
Daarna nog even een rondje in de buurt gedaan om de Ferodo`s in te remmen. Qua bite vind ik ze op dit moment nog vergelijkbaar met de EBC Yellowstuffs toen ik ze nieuw had. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen op het circuit. 20 November is er weer vrij rijden in Assen...als het die dag droog is, ga ik weer heen
Als alles het toelaat ,gaan wij ook nog voor de laatste ronde 20 november
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Lekker nieuwe remmerij! Geeft wel weer vertrouwen na die debacle!
Nog meer op je agenda staan qua aanpassingen of?
En beetje bij elkaar zoeken is prima! Wat werkt dat werkt!
Nog meer op je agenda staan qua aanpassingen of?
En beetje bij elkaar zoeken is prima! Wat werkt dat werkt!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Klopt! Volgens mij zijn de zachtere versies ook niet streetlegal?
Ik wil de binnenste homokineten nog even vervangen en dan is de doos van Autodoc leeg
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
CL is een heel goed remblok maar de RC6 die ik had waren echt ongeschikt voor straat gebruik. Dus voor een trackday monteren en na afloop weer vervangen door straat blokken. Als ze niet op temperatuur blijven dan brokkelen ze hard af.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Treadwear 100 is ook gewoon streetlegal voor zover ik weet ,daar reed ik mee op de openbare weg en op het circuit.
Ze slijten misschien iets sneller dan de 180.
Ze slijten misschien iets sneller dan de 180.
- Toine
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08 okt 2010, 14:23
- Auto: Seat Ibiza 6L Cupra R 20VT
- Locatie: Midden van het Land
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad