Golf VR6
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Golf VR6
Een aantal weken geleden heb ik afscheid genomen van mijn Golf GTI project. Ik had er alleen maar de eerste maand wat aan geklust (lees: zaken verwijderd en weggegooid..) en ben er daarna ook door wat omstandigheden niet meer mee bezig geweest. Gaandeweg afgelopen winter begon ik me ook steeds meer af te vragen of ik naast wat circuit sessies ook bijvoorbeeld een weekendje Ring wel zag zitten in een Golfje 2, natuurlijk een lekker licht een fel karretje maar er meer dan 1000km mee klappen in een weekend zag ik toch ook eigenlijk niet zitten. Daarnaast moest er toch teveel aangebeuren om de GTI naar mijn zin te krijgen en de eerste circuit uitjes waren alweer geweest Er moest dus maar weer wat anders komen maar wat dan? Iets wat sportief is maar ook het comfort biedt om door Duitsland heen te klappen, iets wat niet teveel werk nodig heeft om redelijk circuit klaar te zijn en iets wat niet verschrikkelijk veel geld kost maar bovenal moest het een fris ding zijn.
Zo’n anderhalve week geleden verkocht ik de motor met als gevolg dat ik nog sterker de neiging kreeg om het budget op te rekken. Ik was in de winter al eens aan het rekenen geweest als ik bijvoorbeeld de aanschaf van een andere daily zou uitstellen…….mmmm….E36 M3 past ook wel of een knappe 190E-16V of een mooie 944 S2 of Turbo.....of een....of een..........en die ouwe Golf 3 TDI die loopt nog net zo fris als 290Kkm geleden dus waarom ook niet : Maar des te meer kilometers er werden gereden met die ouwe TDI kwam het voornemen steeds weer verder terug om em te vervangen; “man je kan wel helemaal gek zijn….een Z3 Coupe voor de deur waar je dan nog 5K in rijdt, een M3 in de garage waar je ook 5K in rijdt en een ouwe Golf waar je de overige 30K per jaar in rijdt” Kortom het budget van ca. 10K zou niet in nog meer speelgoed gestoken worden (ik wordt nog wel eens verstandig..)
Vorige week kreeg ik een e-mail van een bekende van mij. Hij wilde van z’n auto af, een auto met best wel potentieel voor wat betreft mijn eisen. Praktisch, rap, sportief-comfortabel en goedkoop. Het mooie van dit exemplaar was dat ondanks de vrij forse kilometerstand het om een behoorlijk fris ding zou gaan. Historie inzichtelijk, geen roest, geen schade, interieur netjes enz. Afgelopen zaterdag dus maar even een proefrit gemaakt. Knap ding om te zien, mooi interieur, beetje rare wielen en bandenmaat eronder, powerfilter erop en een hangend deurtje erin. Eerste indruk niet slecht voor dat geld al hoopte ik natuurlijk op een nog iets frisser exemplaar. Dus maar even een stukje sturen en dat ging helemaal niet gek, wel een beetje speling op het stuur en pook, en bij het sturen wat slepende geluiden. Verder een piepje van de koppeling bij het op laten komen van de koppeling bij afremmen op de motor en qua stationair loop kon het mooier maar het blok liep verder mooi stil. Allemaal niet zo strak al die ouwe diesel van me die nog meer kilometers op de klok heeft maar goed veel sportieve kilometers zijn niet te vergelijken met veel rustige diesel kilometers. Was ik op zoek naar een 2e auto dan was de koop per direct rond alleen……ik wilde er mee op het circuit!! En was ie daar wel fris genoeg voor? Om tot een goed beeld te komen besloot ik om er een paar op marktplaats en consorten te selecteren om te gaan bekijken en proef te rijden….
Om het even in Stephane stijl te houden........straks meer van het avontuur "Op zoek naar een sportieve auto voor wanûg"
Zo’n anderhalve week geleden verkocht ik de motor met als gevolg dat ik nog sterker de neiging kreeg om het budget op te rekken. Ik was in de winter al eens aan het rekenen geweest als ik bijvoorbeeld de aanschaf van een andere daily zou uitstellen…….mmmm….E36 M3 past ook wel of een knappe 190E-16V of een mooie 944 S2 of Turbo.....of een....of een..........en die ouwe Golf 3 TDI die loopt nog net zo fris als 290Kkm geleden dus waarom ook niet : Maar des te meer kilometers er werden gereden met die ouwe TDI kwam het voornemen steeds weer verder terug om em te vervangen; “man je kan wel helemaal gek zijn….een Z3 Coupe voor de deur waar je dan nog 5K in rijdt, een M3 in de garage waar je ook 5K in rijdt en een ouwe Golf waar je de overige 30K per jaar in rijdt” Kortom het budget van ca. 10K zou niet in nog meer speelgoed gestoken worden (ik wordt nog wel eens verstandig..)
Vorige week kreeg ik een e-mail van een bekende van mij. Hij wilde van z’n auto af, een auto met best wel potentieel voor wat betreft mijn eisen. Praktisch, rap, sportief-comfortabel en goedkoop. Het mooie van dit exemplaar was dat ondanks de vrij forse kilometerstand het om een behoorlijk fris ding zou gaan. Historie inzichtelijk, geen roest, geen schade, interieur netjes enz. Afgelopen zaterdag dus maar even een proefrit gemaakt. Knap ding om te zien, mooi interieur, beetje rare wielen en bandenmaat eronder, powerfilter erop en een hangend deurtje erin. Eerste indruk niet slecht voor dat geld al hoopte ik natuurlijk op een nog iets frisser exemplaar. Dus maar even een stukje sturen en dat ging helemaal niet gek, wel een beetje speling op het stuur en pook, en bij het sturen wat slepende geluiden. Verder een piepje van de koppeling bij het op laten komen van de koppeling bij afremmen op de motor en qua stationair loop kon het mooier maar het blok liep verder mooi stil. Allemaal niet zo strak al die ouwe diesel van me die nog meer kilometers op de klok heeft maar goed veel sportieve kilometers zijn niet te vergelijken met veel rustige diesel kilometers. Was ik op zoek naar een 2e auto dan was de koop per direct rond alleen……ik wilde er mee op het circuit!! En was ie daar wel fris genoeg voor? Om tot een goed beeld te komen besloot ik om er een paar op marktplaats en consorten te selecteren om te gaan bekijken en proef te rijden….
Om het even in Stephane stijl te houden........straks meer van het avontuur "Op zoek naar een sportieve auto voor wanûg"
Laatst gewijzigd door Niels op 14 okt 2008, 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8231
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
We gaan verder
Naast een paar equivalenten te zoeken keek ik ook nog met een scheef oog naar een type/merk auto die ongeveer in dezelfde prijsklasse viel en al met al een lijstje gemaakt van een auto of wat. In de provincie Groningen stond er eentje bij een bedrijf en nog twee bij particulieren die wel aardig leken. Aangezien we overdag op pad gingen wordt het doordeweeks wel lastig om bij particulieren te kijken en tenslotte ging het eigenlijk slechts om het proefrijden tenzij we wel het buitenkansje van het jaar tegenkomen…..
In Friesland stonden er vier bij handelaren c.q. autobedrijven en een interessante bij een particulier. Eerst maar eens de dichtstbijzijnde handelaar bellen: “Jah medd’Auke”….Hoi Auke, met Niels..ik bel voor die.......O nou dan hest ggelugg juh! Ik heb d’r net nog eentje bie gegkreeggen.” Dus met Auke afgesproken even langs te komen. Hij was niet aanwezig maar slechts een kwartiertje ver en ik zou dus 15 minuten voor Buitenpost even bellje. Dus 10 min. Voor Buitenpost gebeld en idd kwamen we iets voordat Auke er was aan bij zijn verzameling. We stapten uit de Qp en liepen op de eerste auto af. Kleur: goed, interieur: goed, frommeltje in het dak……………achterkant schade en roest…..mmmm, op naar nummer 2! Kleur: goed, uitvoering minder dan die andere, interieur niet netjes meer, gladde banden voor, krassen zijkant…..kortom twee wagens die hun reputatie eer aan doen Het was dat ik had afgesproken maar anders waren we per direkt weer vertrokken! Daar kwam Auke aan……en ik dacht bij mezelf, die man heeft geen autohandel…..die man heeft een sloperij! Hij moet alleen die shit hier nog even uit elkaar draaien. Maar goed een alleraardigste man met een koffertje met sleutels. Hij kwakt alle sleutels op de motorkap van een auto en begint te zoeken naar de sleutels van de auto's….Zou die man niet doorhebben dat ie z’n handel in waarde aan het verminderen is dacht ik nog. O.k. het was een oude Golf 2 maar het ding zag er nog best aardig uit. Eerst maar eens een babbeltje en Auke stapte richting de eerste auto, er was een ander blok ingekomen…..”onderhoud bekend?” vroeg ik, nee maar wel fris en droog en loopt super bla, bla. Ik meldde dat de schade achter me niet beviel en dat het niet was wat ik zocht. Dus op naar nummer twee. Sleutel proberen, past wel op de deur maar niet op het contact….andere zoeken, nog meer krassen, nogmaals proberen, weer niet passen, NOG MEER KRASSEN……ha een ingeving! Auke had ook nog een andere auto gekocht bij diezelfde transactie en warempel…..de Sleutel! Dus sleutel erin, omdraaien…..niets! Accu booster erbij, een hoop gekloot met de klemmen (waarom snap ik nog steeds niet) sleutel omdraaien…….tjie, tjie, tjie daar ging de startmotor rond, mwoa, bwoa……Auke had inmiddels VOLGAS maar aanslaan daar had het torretje niet zoveel zin in, maar toen…eerst op 2 cilinders, en toen nog een en toen nog een toen VROOARRRR, en nog een VROAARRRR en naar een keer of 4-5 helemaal volgas gegeven te hebben liep het blokje stationair. O wat liep dat blokje mooi…………volgens Auke. Mooi droog, niets mis mee! Alleen dat gegier uit het blok wat niet alleen ik maar ook Brigitte hoorde deed me vermoeden dat er minstens een kettinggeleider o.i.d. uit lag…..maar Auke gaf geen sjoege op dat kleine detail. Toen begon dat mooie “droge” blok van ergens bij het uitlaatspruitstuk ook nog te roken! Bri en ik keken elkaar aan en inwendig genoten we van dit schouwspel, in tijden waren we niet meer zo vermaakt en we hoefden niet eens entree te betalen! Tja “je moed ereeven omjhean, maar voor dit geld kun je nog es wad jûh” en ik zag mijn bankrekening al instorten als de Amerikaanse Dollarkoers. Nou Auke, we gaan nog even in Twijzel kijken want daar staat ook nog eentje en dat is zo vlakbij die willen we eerst even zien voordat we tot een besluit over gaan. Ggeeen probleem, je hebt m’n nummer opperde de Fries en we namen afscheid……
Naast een paar equivalenten te zoeken keek ik ook nog met een scheef oog naar een type/merk auto die ongeveer in dezelfde prijsklasse viel en al met al een lijstje gemaakt van een auto of wat. In de provincie Groningen stond er eentje bij een bedrijf en nog twee bij particulieren die wel aardig leken. Aangezien we overdag op pad gingen wordt het doordeweeks wel lastig om bij particulieren te kijken en tenslotte ging het eigenlijk slechts om het proefrijden tenzij we wel het buitenkansje van het jaar tegenkomen…..
In Friesland stonden er vier bij handelaren c.q. autobedrijven en een interessante bij een particulier. Eerst maar eens de dichtstbijzijnde handelaar bellen: “Jah medd’Auke”….Hoi Auke, met Niels..ik bel voor die.......O nou dan hest ggelugg juh! Ik heb d’r net nog eentje bie gegkreeggen.” Dus met Auke afgesproken even langs te komen. Hij was niet aanwezig maar slechts een kwartiertje ver en ik zou dus 15 minuten voor Buitenpost even bellje. Dus 10 min. Voor Buitenpost gebeld en idd kwamen we iets voordat Auke er was aan bij zijn verzameling. We stapten uit de Qp en liepen op de eerste auto af. Kleur: goed, interieur: goed, frommeltje in het dak……………achterkant schade en roest…..mmmm, op naar nummer 2! Kleur: goed, uitvoering minder dan die andere, interieur niet netjes meer, gladde banden voor, krassen zijkant…..kortom twee wagens die hun reputatie eer aan doen Het was dat ik had afgesproken maar anders waren we per direkt weer vertrokken! Daar kwam Auke aan……en ik dacht bij mezelf, die man heeft geen autohandel…..die man heeft een sloperij! Hij moet alleen die shit hier nog even uit elkaar draaien. Maar goed een alleraardigste man met een koffertje met sleutels. Hij kwakt alle sleutels op de motorkap van een auto en begint te zoeken naar de sleutels van de auto's….Zou die man niet doorhebben dat ie z’n handel in waarde aan het verminderen is dacht ik nog. O.k. het was een oude Golf 2 maar het ding zag er nog best aardig uit. Eerst maar eens een babbeltje en Auke stapte richting de eerste auto, er was een ander blok ingekomen…..”onderhoud bekend?” vroeg ik, nee maar wel fris en droog en loopt super bla, bla. Ik meldde dat de schade achter me niet beviel en dat het niet was wat ik zocht. Dus op naar nummer twee. Sleutel proberen, past wel op de deur maar niet op het contact….andere zoeken, nog meer krassen, nogmaals proberen, weer niet passen, NOG MEER KRASSEN……ha een ingeving! Auke had ook nog een andere auto gekocht bij diezelfde transactie en warempel…..de Sleutel! Dus sleutel erin, omdraaien…..niets! Accu booster erbij, een hoop gekloot met de klemmen (waarom snap ik nog steeds niet) sleutel omdraaien…….tjie, tjie, tjie daar ging de startmotor rond, mwoa, bwoa……Auke had inmiddels VOLGAS maar aanslaan daar had het torretje niet zoveel zin in, maar toen…eerst op 2 cilinders, en toen nog een en toen nog een toen VROOARRRR, en nog een VROAARRRR en naar een keer of 4-5 helemaal volgas gegeven te hebben liep het blokje stationair. O wat liep dat blokje mooi…………volgens Auke. Mooi droog, niets mis mee! Alleen dat gegier uit het blok wat niet alleen ik maar ook Brigitte hoorde deed me vermoeden dat er minstens een kettinggeleider o.i.d. uit lag…..maar Auke gaf geen sjoege op dat kleine detail. Toen begon dat mooie “droge” blok van ergens bij het uitlaatspruitstuk ook nog te roken! Bri en ik keken elkaar aan en inwendig genoten we van dit schouwspel, in tijden waren we niet meer zo vermaakt en we hoefden niet eens entree te betalen! Tja “je moed ereeven omjhean, maar voor dit geld kun je nog es wad jûh” en ik zag mijn bankrekening al instorten als de Amerikaanse Dollarkoers. Nou Auke, we gaan nog even in Twijzel kijken want daar staat ook nog eentje en dat is zo vlakbij die willen we eerst even zien voordat we tot een besluit over gaan. Ggeeen probleem, je hebt m’n nummer opperde de Fries en we namen afscheid……
- Peter Tunissen
- Berichten: 8231
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Die zou goed kunnnen, ook omdat de Golf II ernaast stond Of een Golf/Corrado G60...Joy Jolliffe schreef:Ik krijg echt het idee dat er naar een VW Corrado VR6 gekeken is. Handelaar, afgeragde bakken, roest, speling op stuur en pook, ketting (VR6) en kale voorbanden
Het zal wel niet, maar het past wel in het plaatje.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Lol @ Rico
@Joy: na mijn laatste Corrado (G60) kan ik je met zekerheid vertellen dat er nooooit weer een Corrado in komt
Op naar Twijzel waar nummer 3 stond, bedrijf gevonden, auto geparkeerd, showroom in, showroom uit, auto gepakt en weggereden. Dus op naar nummer 4 die in Leeuwarden stond. een auto met een kenteken wat me bekend voorkwam i.c.m. de kleur. De kilometerstand bedroeg 190K en al met al nog best een kanshebber. Daar aangekomen leek dit nog de meest fatsoenlijke maar toch lang niet naar het zin. Stoel kapot, deuk in het spatbord, sportuitlaat e.d. Dus maar weer richting huis, missie was geslaagd die auto van mijn kennis was gewoonweg veruit het netste. Goedkoper lukt niet en rond dit geld een nettere ook niet. Ik had mijn telefoon al in de handen toen we het bordje Dokkum passeerden…….Dokkum, daar vlakbij woonde die particulier die ik toch ook nog maar had uitgeprint. Een auto die het duurste was en de meeste kilometers had en daarom eigenlijk ook te duur leek. Maar ook een auto die volgens de verkoper al 10!! Jaar in bezit was, waarvan nagenoeg alle facturen nog aanwezig waren en die altijd garage gestald was. De kilometerstand was met 260Kkm nagenoeg hetzelfde als de auto van mijn kennis en dus wel het perfecte vergelijkingsmateriaal. Niet geschoten altijd mis belde ik het nummer. Een volwassen rustige stem zonder Fries accent nam op, ik vroeg of het mogelijk was de auto te bekijken omdat ik nu in de buurt was. Jan zoals de verkoper heette vond dat prima, hij was thuis en toevallig was de auto net s’ochtends nog van een nieuwe apk voorzien. Vanzelfsprekend geheel zonder problemen. Niawier, zo bleek toch iets verder dan de door mij ingeschatte 10 minuten en na een 30-tal minuten stonden we bij de auto te kijken. Eerste indruk; niet smetteloos, niet schoon maar wel strak, roestvrij en eerlijk. Een man van in de 60 loopt op ons af, Jan aangenaam….
@Joy: na mijn laatste Corrado (G60) kan ik je met zekerheid vertellen dat er nooooit weer een Corrado in komt
Op naar Twijzel waar nummer 3 stond, bedrijf gevonden, auto geparkeerd, showroom in, showroom uit, auto gepakt en weggereden. Dus op naar nummer 4 die in Leeuwarden stond. een auto met een kenteken wat me bekend voorkwam i.c.m. de kleur. De kilometerstand bedroeg 190K en al met al nog best een kanshebber. Daar aangekomen leek dit nog de meest fatsoenlijke maar toch lang niet naar het zin. Stoel kapot, deuk in het spatbord, sportuitlaat e.d. Dus maar weer richting huis, missie was geslaagd die auto van mijn kennis was gewoonweg veruit het netste. Goedkoper lukt niet en rond dit geld een nettere ook niet. Ik had mijn telefoon al in de handen toen we het bordje Dokkum passeerden…….Dokkum, daar vlakbij woonde die particulier die ik toch ook nog maar had uitgeprint. Een auto die het duurste was en de meeste kilometers had en daarom eigenlijk ook te duur leek. Maar ook een auto die volgens de verkoper al 10!! Jaar in bezit was, waarvan nagenoeg alle facturen nog aanwezig waren en die altijd garage gestald was. De kilometerstand was met 260Kkm nagenoeg hetzelfde als de auto van mijn kennis en dus wel het perfecte vergelijkingsmateriaal. Niet geschoten altijd mis belde ik het nummer. Een volwassen rustige stem zonder Fries accent nam op, ik vroeg of het mogelijk was de auto te bekijken omdat ik nu in de buurt was. Jan zoals de verkoper heette vond dat prima, hij was thuis en toevallig was de auto net s’ochtends nog van een nieuwe apk voorzien. Vanzelfsprekend geheel zonder problemen. Niawier, zo bleek toch iets verder dan de door mij ingeschatte 10 minuten en na een 30-tal minuten stonden we bij de auto te kijken. Eerste indruk; niet smetteloos, niet schoon maar wel strak, roestvrij en eerlijk. Een man van in de 60 loopt op ons af, Jan aangenaam….
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten