Golf VR6

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Golf VR6

Bericht door Niels » 20 mar 2008, 09:40

Een aantal weken geleden heb ik afscheid genomen van mijn Golf GTI project. Ik had er alleen maar de eerste maand wat aan geklust (lees: zaken verwijderd en weggegooid..) en ben er daarna ook door wat omstandigheden niet meer mee bezig geweest. Gaandeweg afgelopen winter begon ik me ook steeds meer af te vragen of ik naast wat circuit sessies ook bijvoorbeeld een weekendje Ring wel zag zitten in een Golfje 2, natuurlijk een lekker licht een fel karretje maar er meer dan 1000km mee klappen in een weekend zag ik toch ook eigenlijk niet zitten. Daarnaast moest er toch teveel aangebeuren om de GTI naar mijn zin te krijgen en de eerste circuit uitjes waren alweer geweest :( Er moest dus maar weer wat anders komen maar wat dan? Iets wat sportief is maar ook het comfort biedt om door Duitsland heen te klappen, iets wat niet teveel werk nodig heeft om redelijk circuit klaar te zijn en iets wat niet verschrikkelijk veel geld kost maar bovenal moest het een fris ding zijn.

Zo’n anderhalve week geleden verkocht ik de motor met als gevolg dat ik nog sterker de neiging kreeg om het budget op te rekken. Ik was in de winter al eens aan het rekenen geweest als ik bijvoorbeeld de aanschaf van een andere daily zou uitstellen…….mmmm….E36 M3 past ook wel :D of een knappe 190E-16V of een mooie 944 S2 of Turbo.....of een....of een..........en die ouwe Golf 3 TDI die loopt nog net zo fris als 290Kkm geleden dus waarom ook niet :?: Maar des te meer kilometers er werden gereden met die ouwe TDI kwam het voornemen steeds weer verder terug om em te vervangen; “man je kan wel helemaal gek zijn….een Z3 Coupe voor de deur waar je dan nog 5K in rijdt, een M3 in de garage waar je ook 5K in rijdt en een ouwe Golf waar je de overige 30K per jaar in rijdt” Kortom het budget van ca. 10K zou niet in nog meer speelgoed gestoken worden (ik wordt nog wel eens verstandig..)

Vorige week kreeg ik een e-mail van een bekende van mij. Hij wilde van z’n auto af, een auto met best wel potentieel voor wat betreft mijn eisen. Praktisch, rap, sportief-comfortabel en goedkoop. Het mooie van dit exemplaar was dat ondanks de vrij forse kilometerstand het om een behoorlijk fris ding zou gaan. Historie inzichtelijk, geen roest, geen schade, interieur netjes enz. Afgelopen zaterdag dus maar even een proefrit gemaakt. Knap ding om te zien, mooi interieur, beetje rare wielen en bandenmaat eronder, powerfilter erop :? en een hangend deurtje erin. Eerste indruk niet slecht voor dat geld al hoopte ik natuurlijk op een nog iets frisser exemplaar. Dus maar even een stukje sturen en dat ging helemaal niet gek, wel een beetje speling op het stuur en pook, en bij het sturen wat slepende geluiden. Verder een piepje van de koppeling bij het op laten komen van de koppeling bij afremmen op de motor en qua stationair loop kon het mooier maar het blok liep verder mooi stil. Allemaal niet zo strak al die ouwe diesel van me die nog meer kilometers op de klok heeft maar goed veel sportieve kilometers zijn niet te vergelijken met veel rustige diesel kilometers. Was ik op zoek naar een 2e auto dan was de koop per direct rond alleen……ik wilde er mee op het circuit!! En was ie daar wel fris genoeg voor? Om tot een goed beeld te komen besloot ik om er een paar op marktplaats en consorten te selecteren om te gaan bekijken en proef te rijden….


Om het even in Stephane stijl te houden........straks meer van het avontuur "Op zoek naar een sportieve auto voor wanûg" :lol:
Laatst gewijzigd door Niels op 14 okt 2008, 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 20 mar 2008, 09:47

Leuk verhaal :D

Ik hoop alleen dat geen particulieren gaat lastig vallen als testpiloot ;) Door die mensen is MP zo'n verschrikkelijke site geworden....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 mar 2008, 10:42

Verdomme nu al spannend ...

HSR
Berichten: 5301
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 20 mar 2008, 11:29

Gaaf verhaal Niels. Ik ben erg benieuwd waar je mee aankomt!

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 20 mar 2008, 11:36

Heerlijk om te lezen dit soort verhalen! :) Blijven schrijven!

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4871
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 20 mar 2008, 11:37

Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mar 2008, 12:57

Een Volvo 360 voor 99 euro!??! Daar ga je geen spijt van krijgen, been there done that. :)

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Eric H » 20 mar 2008, 13:03

Ik gok ( op basis van een hangend portier ) een Renault...... :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39964
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 mar 2008, 13:46

Dus dat ding valt af?
Jammer, zag er best wel aardig uit zo op de foto's.

@EHA: Niels is VAG en een beetje BMW :wink:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8231
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 20 mar 2008, 13:51

Hmmm, dus we hebben een piepende koppeling, speling op stuur en pook (klinkt als fwd), een scheve deur (klinkt als Italiaans) en wat meer auto dan een Golf II?

Gokje: Alfa 155 V6?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39964
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 mar 2008, 13:54

Jullie lezen niet?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 20 mar 2008, 13:54

Ik heb zo'n *****hekel aan dit soort verhalen!!! :lol:

Niels, opbiechten of ban! :wink:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 20 mar 2008, 13:54

allen schreef:Ik heb zo'n *****hekel aan dit soort verhalen!!! :lol:

Niels, opbiechten of ban! :wink:
Mag ik een klinker kopen?

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 20 mar 2008, 14:26

We hangen aan je lippen 8)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 20 mar 2008, 14:28

Liever jij dan ik Rob... :lol:

Steven, zoek maar wat leuks uit: styuf

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 mar 2008, 14:35

Mag ik een hulplijn inschakelen ?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 20 mar 2008, 16:47

We gaan verder :D

Naast een paar equivalenten te zoeken keek ik ook nog met een scheef oog naar een type/merk auto die ongeveer in dezelfde prijsklasse viel en al met al een lijstje gemaakt van een auto of wat. In de provincie Groningen stond er eentje bij een bedrijf en nog twee bij particulieren die wel aardig leken. Aangezien we overdag op pad gingen wordt het doordeweeks wel lastig om bij particulieren te kijken en tenslotte ging het eigenlijk slechts om het proefrijden tenzij we wel het buitenkansje van het jaar tegenkomen…..

In Friesland stonden er vier bij handelaren c.q. autobedrijven en een interessante bij een particulier. Eerst maar eens de dichtstbijzijnde handelaar bellen: “Jah medd’Auke”….Hoi Auke, met Niels..ik bel voor die.......O nou dan hest ggelugg juh! Ik heb d’r net nog eentje bie gegkreeggen.” Dus met Auke afgesproken even langs te komen. Hij was niet aanwezig maar slechts een kwartiertje ver en ik zou dus 15 minuten voor Buitenpost even bellje. Dus 10 min. Voor Buitenpost gebeld en idd kwamen we iets voordat Auke er was aan bij zijn verzameling. We stapten uit de Qp en liepen op de eerste auto af. Kleur: goed, interieur: goed, frommeltje in het dak……………achterkant schade en roest…..mmmm, op naar nummer 2! Kleur: goed, uitvoering minder dan die andere, interieur niet netjes meer, gladde banden voor, krassen zijkant…..kortom twee wagens die hun reputatie eer aan doen :lol: Het was dat ik had afgesproken maar anders waren we per direkt weer vertrokken! Daar kwam Auke aan……en ik dacht bij mezelf, die man heeft geen autohandel…..die man heeft een sloperij! Hij moet alleen die shit hier nog even uit elkaar draaien. Maar goed een alleraardigste man met een koffertje met sleutels. Hij kwakt alle sleutels op de motorkap van een auto en begint te zoeken naar de sleutels van de auto's….Zou die man niet doorhebben dat ie z’n handel in waarde aan het verminderen is dacht ik nog. O.k. het was een oude Golf 2 maar het ding zag er nog best aardig uit. Eerst maar eens een babbeltje en Auke stapte richting de eerste auto, er was een ander blok ingekomen…..”onderhoud bekend?” vroeg ik, nee maar wel fris en droog en loopt super bla, bla. Ik meldde dat de schade achter me niet beviel en dat het niet was wat ik zocht. Dus op naar nummer twee. Sleutel proberen, past wel op de deur maar niet op het contact….andere zoeken, nog meer krassen, nogmaals proberen, weer niet passen, NOG MEER KRASSEN……ha een ingeving! Auke had ook nog een andere auto gekocht bij diezelfde transactie en warempel…..de Sleutel! Dus sleutel erin, omdraaien…..niets! Accu booster erbij, een hoop gekloot met de klemmen (waarom snap ik nog steeds niet) sleutel omdraaien…….tjie, tjie, tjie daar ging de startmotor rond, mwoa, bwoa……Auke had inmiddels VOLGAS maar aanslaan daar had het torretje niet zoveel zin in, maar toen…eerst op 2 cilinders, en toen nog een en toen nog een toen VROOARRRR, en nog een VROAARRRR en naar een keer of 4-5 helemaal volgas gegeven te hebben liep het blokje stationair. O wat liep dat blokje mooi…………volgens Auke. Mooi droog, niets mis mee! Alleen dat gegier uit het blok wat niet alleen ik maar ook Brigitte hoorde deed me vermoeden dat er minstens een kettinggeleider o.i.d. uit lag…..maar Auke gaf geen sjoege op dat kleine detail. Toen begon dat mooie “droge” blok van ergens bij het uitlaatspruitstuk ook nog te roken! Bri en ik keken elkaar aan en inwendig genoten we van dit schouwspel, in tijden waren we niet meer zo vermaakt en we hoefden niet eens entree te betalen! Tja “je moed ereeven omjhean, maar voor dit geld kun je nog es wad jûh” en ik zag mijn bankrekening al instorten als de Amerikaanse Dollarkoers. Nou Auke, we gaan nog even in Twijzel kijken want daar staat ook nog eentje en dat is zo vlakbij die willen we eerst even zien voordat we tot een besluit over gaan. Ggeeen probleem, je hebt m’n nummer opperde de Fries en we namen afscheid……

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8231
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 20 mar 2008, 16:53

Hahaha, prachtig verhaal! :lol:

Maarre, een distributieketting dus, geen riem?
De aanwijzingen stapelen zich wel op zo.... 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 20 mar 2008, 17:07

Subtiel hè :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mar 2008, 17:28

Ik haat dit soort draadjes. :wink:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 20 mar 2008, 17:51

Frommeltje in het dak, gladde voorbanden. Hmm zoeken in de FWD cabrio hoek? Via marktplaats in Twijzel niets te vinden wat daar op lijkt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 mar 2008, 19:02

Mijn nieuwe Ring en circuit slachtoffer
Damn, niet alles gelezen, maar verder gaat alles goed ? Geen ernstige verwondingen ofzo ? Schrik er wel van, je denkt het is altijd elders, maar nu komt het wel ineens heel dicht bij.










































:lol:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10791
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 20 mar 2008, 19:52

Ik krijg echt het idee dat er naar een VW Corrado VR6 gekeken is. Handelaar, afgeragde bakken, roest, speling op stuur en pook, ketting (VR6) en kale voorbanden :lol:

Het zal wel niet, maar het past wel in het plaatje.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 20 mar 2008, 19:55

Joy Jolliffe schreef:Ik krijg echt het idee dat er naar een VW Corrado VR6 gekeken is. Handelaar, afgeragde bakken, roest, speling op stuur en pook, ketting (VR6) en kale voorbanden :lol:

Het zal wel niet, maar het past wel in het plaatje.
Die zou goed kunnnen, ook omdat de Golf II ernaast stond :) Of een Golf/Corrado G60...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22282
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 20 mar 2008, 20:01

Lol @ Rico :lol:

@Joy: na mijn laatste Corrado (G60) kan ik je met zekerheid vertellen dat er nooooit weer een Corrado in komt :wink:

Op naar Twijzel waar nummer 3 stond, bedrijf gevonden, auto geparkeerd, showroom in, showroom uit, auto gepakt en weggereden. Dus op naar nummer 4 die in Leeuwarden stond. een auto met een kenteken wat me bekend voorkwam i.c.m. de kleur. De kilometerstand bedroeg 190K en al met al nog best een kanshebber. Daar aangekomen leek dit nog de meest fatsoenlijke maar toch lang niet naar het zin. Stoel kapot, deuk in het spatbord, sportuitlaat e.d. Dus maar weer richting huis, missie was geslaagd die auto van mijn kennis was gewoonweg veruit het netste. Goedkoper lukt niet en rond dit geld een nettere ook niet. Ik had mijn telefoon al in de handen toen we het bordje Dokkum passeerden…….Dokkum, daar vlakbij woonde die particulier die ik toch ook nog maar had uitgeprint. Een auto die het duurste was en de meeste kilometers had en daarom eigenlijk ook te duur leek. Maar ook een auto die volgens de verkoper al 10!! Jaar in bezit was, waarvan nagenoeg alle facturen nog aanwezig waren en die altijd garage gestald was. De kilometerstand was met 260Kkm nagenoeg hetzelfde als de auto van mijn kennis en dus wel het perfecte vergelijkingsmateriaal. Niet geschoten altijd mis belde ik het nummer. Een volwassen rustige stem zonder Fries accent nam op, ik vroeg of het mogelijk was de auto te bekijken omdat ik nu in de buurt was. Jan zoals de verkoper heette vond dat prima, hij was thuis en toevallig was de auto net s’ochtends nog van een nieuwe apk voorzien. Vanzelfsprekend geheel zonder problemen. Niawier, zo bleek toch iets verder dan de door mij ingeschatte 10 minuten en na een 30-tal minuten stonden we bij de auto te kijken. Eerste indruk; niet smetteloos, niet schoon maar wel strak, roestvrij en eerlijk. Een man van in de 60 loopt op ons af, Jan aangenaam….

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten