Naked!

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 20003
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Locatie: Grunn...

Re: Naked!

Bericht door Niels » 03 jun 2019, 20:07

:thumbup:

Thomas H
Berichten: 533
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Locatie: Hoofddorp

Re: Naked!

Bericht door Thomas H » 04 jun 2019, 07:46

Peric schreef:
03 jun 2019, 18:54
Lijkt me ook wel 's leuk om met een Supermotard te spelen. Kan gewoon gehuurd worden natuurlijk. :)
Maar... klappen is weg?
Denk dat een KTM 690 SM(R) dan net wat toffer is qua beleving Peric. Net wat meer PK's beschikbaar.

Ja de klappen zijn nagenoeg weg! Hij pruttelt nu een beetje als je gas los laat onder de 4k toeren, maar dat klinkt wel prima. Ik weet TLRS wel te vinden bij het volgende vage probleem :)

TLRS
Berichten: 972
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Naked!

Bericht door TLRS » 04 jun 2019, 17:25

Mooi zo :beer:

Kan me helemaal vinden in je "lekker door een paar versnellingen heen trekken" opmerking. Een rauwe, felle afgifte met een fantastisch geluid en beleving vanaf 15km/u doet mij ook veel meer dan iets wat boven de 150 tot leven komt. In dat opzicht kan ik je sterk aanraden een flink kortere eindoverbrenging te steken. Ben zelf van 17:38 naar 17:43 gegaan.. echt zoveel levendiger. Zoals dat door de toeren heen buldert is echt geweldig. Zelfs met half gas en niet te gek veel toeren jas je'm moeiteloos door de versnellingen. Denk dat er in de SV nog veel muziek in zit als je er wat geld tegenaan gooit.

Doe je zelf niets aan je motor dan is de modificatie toer misschien niet echt lonend. Maar er is genoeg ander mooi spul te koop. Superduke, Speed Triple, Husqvarna nuda 900.. MT09? staat volgens mij ook goed bekend.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 6980
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Naked!

Bericht door Peric » 04 jun 2019, 19:41

Dat is een behoorlijk stukkie groter, van 38 naar 43. Trek je 'm niet gauw in wheelies nu?
Of is dat juist de bedoeling? :P

TLRS
Berichten: 972
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Naked!

Bericht door TLRS » 04 jun 2019, 20:47

Korte antwoord is valt me nog wel mee. Lange antwoord is goeie schokbreker, blok e.d. iets verder naar voren, wielbasis op standje max. Scharnierpunt achterbrug waarschijnlijk iets hoger (anti squat). En praktisch alle gewichtsbesparing op de achterste helft van de machine.

Bij nader inzien op een sv zonder teveel poespas misschien wel een grote stap. 16:41 misschien beter, als dat te gek is terug naar 17.

Thomas H
Berichten: 533
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Locatie: Hoofddorp

Re: Naked!

Bericht door Thomas H » 05 jun 2019, 08:48

Zo dan TLRS, dat is een flink aangepaste fiets zeg, tof hoor. Wist niet dat je zaken als blok naar voren verplaatsen even kon doen. Of ben je zelf in de weer geweest met beugels aanpassen? Rij je er ook mee op het circuit?

Leukste optie zou idd nu een Husq 701/Nuda ( :hot: ) of zelfs een 690 SMC-R ondanks het imago... Nadeel is dat heel veel geld nu in het huis zit wat we een jaar geleden gekocht hebben. Op dit moment volop bezig om de tuin op orde te krijgen (zodat de motor ook binnen kan staan), dus prio ligt nu weer even op spaarpot aanvullen i.p.v. nog leger trekken...
Wel goede tip wat betreft het tandwiel. Heb daar meer over gelezen. Zal dat t.z.t. eens bespreken met m'n maat die 2 gouden handen heeft en het leuk vindt om samen te sleutelen.

Ben nu van plan om in juli eens een circuit dag te gaan proberen. Eens kijken hoe dat bevalt. Woon om de hoek bij Zandvoort, dus ondanks dat Assen zich meer leent voor dat soort evenementen gaan we daar maar eens beginnen.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 333
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Naked!

Bericht door Estoque » 05 jun 2019, 09:00

Thomas H schreef:
03 jun 2019, 11:10
Misschien dat de SV blijft tot een 701 voor mij een beetje bereikbaar wordt. Dat lijkt mij de overtreffende trap van een XT.
Tip: De KTM 690 SMC-R zijn nagenoeg identiek en het nieuwe type is uit, dus de oude zijn inmiddels een heel stuk gunstiger qua prijs dan de 701. Ik kon mij totaal niet bekoren met de looks van de 690 na het zien van de 701(al is de nieuwe 690 helemaal lelijk geworden), maar gezien de hoeveelheid 690 SMC's op marktplaats en op de weg, zijn er maar weinig mensen die het een lelijke motor vinden. Dus misschien is dat een goed alternatief voor de 2017+ 701.

*Edit: Lees je bericht net, wat is er qua imago slecht aan de 690SMC dan?

Als je toch zoiets hebt van: Ik wil toch de 701! Dan de 2016 701 vermijden.
Deze is motorisch identiek aan de oude 690 SMC. Deze zijn niet slecht hoor! maar de 2017 modellen(met witte radiatorkappen) draaien 1000 toeren meer en hebben een extra balans-as en een klein beetje meer vermogen.

Thomas H
Berichten: 533
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Locatie: Hoofddorp

Re: Naked!

Bericht door Thomas H » 05 jun 2019, 11:17

Thanks voor de input. Kom een keer op een zonnige dag naar Amsterdam en je begrijpt al snel wat ik bedoel :mrgreen: . Iets met foute gasten, roof boxer helmen en idioot revven bij het stoplicht. Wat natuurlijk Zegt verder niks over de fiets zelf en ook geen rede mag zijn om zo'n motor te kopen. Het is wel een fijne motor met dito onderhoudsintervallen.

Vriend van mij heeft onlangs een 2016 701 gekocht, die gaat ook mee naar de Eifel. Gaan daar ook ff wisselen. Ik vrees dat ik daar heel enthousiast van ga worden. Vertelde inderdaad over de "min" punten t.o.v. de 2017+.

TLRS
Berichten: 972
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Naked!

Bericht door TLRS » 07 jun 2019, 00:45

Thomas H schreef:
05 jun 2019, 08:48
Zo dan TLRS, dat is een flink aangepaste fiets zeg, tof hoor. Wist niet dat je zaken als blok naar voren verplaatsen even kon doen. Of ben je zelf in de weer geweest met beugels aanpassen? Rij je er ook mee op het circuit?
Met een standaard frame krijg je dat niet voor elkaar. Circuit komt er misschien nog eens van als er een fatsoenlijke voorvork in zit en deftige remmen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tomgtr en 7 gasten