Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5576
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door smiley » 24 aug 2010, 21:17

De RS2000 is van de grond af opgebouwd, en waar het 1.8 blok vandaan komt is ook nog niet bekend.

De speedster heeft hetzelfde princiepe als de elise; een blok met een bak eraan, en 2 schakelkabels naar de pook. Ik ben niet technisch aangelegd, maar het klinkt als relatief makkelijk vervangbaar.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Michel P » 25 aug 2010, 09:10

Lol, de PK geilheid van Rene kent geen grenzen. Maar dat is toch niet de essentie van dit soort auto's! Ik denk dan 300pk het maximale is wat nog goed te handelen is, en dan vooral op het circuit. Gisteren weer gereden op zeer smalle binnenwegen die door het landschap slingeren, en daar heb je totaal geen behoefte aan 300pk. Sterker, de pret zal met een 120pk Elise S1 met zijn 720kg met goede dempers en remmen al super zijn.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 25 aug 2010, 10:36

tuurlijk kent het wel grenzen, maar vind het ook leuk te zien wat anderen doen en of kunnen en of de grenzen verleggen...leuk om te zien en bij te houden.
wil natuurlijk niet zeggen dat je mij in dat soort wagens zult zien rijden ( die ik snel zou kopen) :wink:

soms kom je mede door tuning of verfraaiing bij/van andere auto's op ideeën wat je op je eigen auto kunt toepassen of delen daarvan.

dat is ook het mooie van bv DF je hebt puristen die alleen voor standaard af fabriek gaan en je hebt mensen die daar weinig om geven of dat maar 'saai' vinden en iets eigens willen samenstellen :D

het zou anders ook maar saai worden :df:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5576
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door smiley » 25 aug 2010, 19:49

GTRene schreef:tuurlijk kent het wel grenzen, maar vind het ook leuk te zien wat anderen doen en of kunnen en of de grenzen verleggen...leuk om te zien en bij te houden.
wil natuurlijk niet zeggen dat je mij in dat soort wagens zult zien rijden ( die ik snel zou kopen) :wink:
Ik ga er geen 20k posts op na lopen, maar zou toch zweren dat jij een speedster turbo gehad hebt vroega?
(......denkt smiley toch echt ergens gelezen te hebben...... :hmmm: )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 25 aug 2010, 20:44

klopt een paar maand oude/jonge Speedster Turbo, een zwarte, weet niet of dat ding nog rond rijd werd gekocht door iemand,( samen met een vriend) als fun auto dus er bij.

helaas geen digitale foto van...had ik toen nog niet, kan wel een keer wat inscannen...doe ik zo ff :mrgreen:

kenteken 80-LT-BF bekent?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5576
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door smiley » 25 aug 2010, 21:07

1 van 5 origineel uitgeleverde zwarte turbo's :hosanna:
Een van die 5 is nu de spexige (niet de jouwe)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3433
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Maik » 25 aug 2010, 21:30

GTRene schreef:klopt een paar maand oude/jonge Speedster Turbo, een zwarte, weet niet of dat ding nog rond rijd werd gekocht door iemand,( samen met een vriend) als fun auto dus er bij.

helaas geen digitale foto van...had ik toen nog niet, kan wel een keer wat inscannen...doe ik zo ff :mrgreen:

kenteken 80-LT-BF bekent?
Volgens mij is dat deze, die nu te koop staat:

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4231

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 25 aug 2010, 21:34

smiley schreef:1 van 5 origineel uitgeleverde zwarte turbo's :hosanna:
Een van die 5 is nu de spexige (niet de jouwe)
gaaf...wist ik helemaal niet. :thumbup:

@Maik, ja lijkt er wel op asl ik dat kenteken zo zie :D gaaf...

tjonge liep allemaal mis met inscannen, veel te hoge hpi? te groot in elk geval pc liep bijna vast pfff, maar goed nu verkleind en slechte kwaliteit...dit was mijnes...paar maand oud toen ik hem kocht voor super prijs, althans voor zo nieuw nog.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Speedster007
Berichten: 72
Lid geworden op: 31 mar 2008, 17:24

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Speedster007 » 01 sep 2010, 20:49

Ik zou m'n auto nog voorstellen;

Speedster 2.2
NL Auto
Zonder Opel logo's en grille
Mistlampen vervangen door koelleidingen (naar voorbeeld Exige)
Geperforeerde schijven
Pagid remblokken
Nitron veren, dempers (Exige afstelling)
Chiptuning
Pré cat eruit
Dblas inlaat spruitstuk
2.4 inlaatspruitstuk
JanSpeed uitlaat
Aangepaste luchtinlaat
Becker Navi
Hardtop
Elise zwarte raamlijst en spiegels
Witgecoate velgen
etc..

Zit inmiddels op bijna 200 pk, goed voor rondetijden van net iets meer dan 2 minuten op circuit Zolder...

Afbeelding
Afbeelding

Oh ja.. voor dagelijks gebruik 'n GTI besteld met 260 pk, geen begrenzer en veel opties... :D nog 4 weken wachten..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 01 sep 2010, 20:58

mooie speedster zo te zien :thumbup: wat grote foto's mag ook :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 11 okt 2010, 13:15

hij is wel eens vaker naar voren gekomen, maar wat een super ge*l geluidje zeg...deze Opel Speedtser of VX220
en der staat 2.8 bij....wat voor motor is dat?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TnvKCJia ... re=related[/youtube]
In 2009, Dan Michl won European FIA Hill Climb Cup, Czech Republic Circuit Championship and Czech Republic Hill Climb Championship with his E1 category car Opel Michl 2.8


http://www.flickr.com/photos/janinacz/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

meer>
http://www.michl-motorsport.cz/foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 11:45

na de tip van Steve ook maar ff dat ding opgezocht....wat gaaf.

VX220 met Rover V8

Afbeelding

Afbeelding

maar ook dat kenteken haha lol, en die mooie eindpijp :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

en lees ik dat goed? 0.88T aangewicht? is dat 880kg?

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 12:24

trouwens een mooi foto verslag hier>

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... r-driving/" onclick="window.open(this.href);return false;

nu denk ik, zou dat dan ook bij de Elise 2 kunnen?

Afbeelding

Afbeelding

ook goed die uitlaatwrap.

Afbeelding

hij heeft trouwens zo'n oud blok erin gezet vanwege bepaalde eisen voor keuring, zij dachten dat er geen jongere in kon, maar schijnbaar mag het toch tot in 1995? en mag ie ook de 4.6 erin lepelen...

anyway wat gaaf :df:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3179
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door SteV6 » 02 feb 2011, 13:28

Geen dank René :mrgreen:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5576
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door smiley » 02 feb 2011, 13:42

GTRene schreef:ook goed die uitlaatwrap.
Die is ook nodig, omdat hij anders de achterclam wegbrand.
Er zal geen heatshield meer tussen dat spruitstuk en de clam passen en dan is de wrap nog de enige optie.


Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2775
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Emiel » 02 feb 2011, 14:04

Erg mooi allemaal. Een V8 in het lotus chasis is echt een mega mooi iets.

Maar met die vragen ben ik nu bezig ivm mijn project, wat geeft rij plezier, een korte bak met 200pk of langere bak en 350+ pk. Ik vermoed dat het simpele vier cylinder concept met 200pk een enorm plezier geeft en blijft geven in tegen stelling tot de vele hoge vermogens ( en running costs, build costs, etc )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 14:10

wat klinkt zo'n blokje toch mooi, ik had ze ook in men TVR V8s (240pk) en men TVR Griffith 4.3 big-valve (280pk) zitten, ook monster gaaf, wel korte powerband maar meteen bij de les, destijds althans, als ik naar het gas keek schoot ie al bruut vooruit :df:

dus nu kun je al Honda/Audi/VR6/Mazda/ en Evora toyota V6 en de Rover V8 erin proppen zonder te veel chassis problemen 8)

denk dus ook in de nwe Europa :?:
en wellicht in de Elise/Exige S2 modellen :hmmm:

mmmm wellicht nog goedkoper dan een Honda kit, die wel beter zal zijn voor trackdays, echter dat geluid is pure porno, dan maar minder rap rond, op de gewone weg waar ie het meest zal vertoefen is het porno :angel:

@Emiel, die V8 VX220 heeft maar iets van 190pk geloof ik...echter je kan er bv een TVRover block inhangen met dat vermogen, nergens voor nodig maar kan.
daarbij een 4.6 of 5.0 met 340pk is ook nog low stress helemaal bij dat gewicht lijkt me :?:

ik heb liever 200pk uit de V8 en zo'n geluid dan 200pk uit een halve V en dus 4pot. :mrgreen:
puur alleen al om het geluid, en die VX220 met V8 weegt maar 880kg.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5576
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door smiley » 02 feb 2011, 16:20

GTRene schreef: ik had ze ook in men TVR V8s (240pk) en men TVR Griffith 4.3 big-valve (280pk) zitten,.
Welke auto's heb jij allemaal wel niet gehad man.
Post eens een lijstje :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 16:49

smiley schreef:
GTRene schreef: ik had ze ook in men TVR V8s (240pk) en men TVR Griffith 4.3 big-valve (280pk) zitten,.
Welke auto's heb jij allemaal wel niet gehad man.
Post eens een lijstje :thumbup:
paar jaar terug wel gedaan, heb totaal iets van 117 auto's gehad incl wat inruilers die ik soms innam en weer verkocht en kort mee reed,
om zo een betere prijs voor men auto te krijgen al met al.

dus ook veel mindere zeg maar, maar ook veel sportieve voor die tijd :mrgreen: (rijd vanaf 1981)

weet zo niet waar ik destijds een lijst (4 lijsten a4 geschreven) heb gedropt... :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 16:59

ah gevonden, staat hier in

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=100" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3179
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door SteV6 » 02 feb 2011, 17:09

Emiel,

Mijn ervaring is dat je met een atmo met 200pk of een compressor met 245pk een veel prettiger rijdende auto hebt dan een 290-390pk turboapparaat. Op basis van de volgende lightweights:

- Speedster standaard 147pk (mijn eigen)
- Exige R 192pk (van Michel)
- Speedster NA tuning 200pk (inlaat, uitlaat en maatsoftware)
- Speedster compressorconversie 245pk (Hitec)
- Speedster Turbo (Jans project) in stadia van 250 tot 390 Vmax peekaa's

Het onderstel kan tot 290pk probleemloos aan, daar boven ga je toch echt tractieproblemen krijgen. En de koppelklap van een turbo komt je een keer op het verkeerde moment in een bocht onaangenaam verrassen!

Overigens allemaal op Nitrons. En ik blijf erbij dat een goed afgestemd onderstel onder een Elise / Exige / Speedster vele malen meer effect heeft dan steeds meer vermogen erin stoppen. Daarnaast een cursus doen bij Andrew Walsh (http://www.carlimits.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;) en je haalt bijna alles uit het concept. En dan kan je met standaard vermogen ontzettend veel rijplezier beleven.


Stephan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 13:52

ik zag dat ie al gepost was,.doch niet deze foto de spoiler staat mooi vanuit deze hoek.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2775
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Emiel » 16 feb 2011, 15:32

Stev6,

Dat is ook wat mijn gedachte is. Licht gewicht, gebalanceerd vermogen, goed onderstel en rijden maar.
Vermogen is leuk maar niet zaligmakend.

Ik ga een custom uitlaat spruitstuk laten lassen en een box maken voor om de luchtfilter van de throttlebodies zodat er koude lucht word aangevoerd ipv verwarmde/warme lucht die rondom de motor hangt. Samen met de ITB's, de Emerald, etc eens kjiken wat er uit de 2.0 Duratec komt.
Er is juist een Elise S1 verkocht met exact dezelfde conversie als de mijne en die zat op 197pk , onduidelijk of het wielen of vliegwiel was. Maar dat is voor mij ruim voldoende , zeker met 750kg met volle tank ;)
Er zitten al Nitrons onder etc.

Tzt kan ik het onderblok vervangen door die van een 2.3 en dan een kop scoren en die laten flowen door een vriend van me mocht ik menen dat ik vermogen te kort kom.

Ga weg blijven van Turbo installatie, de warmte , extra onderhoud, lag/turbo gaten, etc.
Dan liever een SC maar de ruimte is er niet en de investering die ik moet doen boek ik liever circuitdagen van of korte vakanties op rijders wegen (italie/frankrijk/schotland/etc. )


SteV6 schreef:Emiel,

Mijn ervaring is dat je met een atmo met 200pk of een compressor met 245pk een veel prettiger rijdende auto hebt dan een 290-390pk turboapparaat. Op basis van de volgende lightweights:

- Speedster standaard 147pk (mijn eigen)
- Exige R 192pk (van Michel)
- Speedster NA tuning 200pk (inlaat, uitlaat en maatsoftware)
- Speedster compressorconversie 245pk (Hitec)
- Speedster Turbo (Jans project) in stadia van 250 tot 390 Vmax peekaa's

Het onderstel kan tot 290pk probleemloos aan, daar boven ga je toch echt tractieproblemen krijgen. En de koppelklap van een turbo komt je een keer op het verkeerde moment in een bocht onaangenaam verrassen!

Overigens allemaal op Nitrons. En ik blijf erbij dat een goed afgestemd onderstel onder een Elise / Exige / Speedster vele malen meer effect heeft dan steeds meer vermogen erin stoppen. Daarnaast een cursus doen bij Andrew Walsh (http://www.carlimits.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;) en je haalt bijna alles uit het concept. En dan kan je met standaard vermogen ontzettend veel rijplezier beleven.


Stephan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 13 aug 2011, 10:27

mooi ding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 13 aug 2011, 10:52

blijft ook leuk

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten