Luco schreef: 25 mar 2021, 17:37
Lichte auto geeft mij iig meer fun op het circuit dan een zwaardere met veel meer pks, ook al ben je dan langzamer en ook qua onderhoud, des te zwaarder en sneller, des te duurder.
Dit. Het gaat natuurlijk om de fun maar ik denk dat kosten min of meer exponentieel omhoog gaan wanneer je in snelheid en gewicht omhoog gaat. Als je het hebt over een E36 M3 voor op de baan dan had ik de E38 M5 van Hugo gekocht. Dan ben je meteen klaar voor het seizoen. Een E30 is te schaars om het leuk te houden denk ik tenzij je zelf echt heel handig bent maar de E36 is in de basis de betere ook al is een goede ook niet meer gratis.
Dus wat je jezelf moet afvragen denk ik is hoeveel dagen wil je rijden en wat wil je besteden aan een auto qua aanschaf hiervoor.
In mijn “DF” begin tijd heb ik ooit een Golf VR6 gekocht voor wat circuit werk en Nurburgring. Tenminste, dat was de bedoeling

Toen een jaar of 15 oud begon dat na wat gas geven met een halve motor revisie, problemen met de ontsteking voor aanvang circuitdag op Zolder en wederom een elektrisch probleem bij een dag Nurburgring. Veel geld (vond ik toen), veel tijd en een hoop frustratie later heb ik de handdoek in de ring gegooid vwb een trackday auto. Mede omdat ik gewoon een standaard motorfiets de garage uit kon trekken, naar Assen rijden, de hele dag vol gas kon geven om vervolgens gewoon weer naar huis te kunnen. Het topic van de Golf staat
hier mocht je nog wat te lezen zoeken
Voor een serieuze trackday wagen moet je “all the way” gaan anders kun je beter met wat beleid je sportieve daily gebruiken imho. Het viel mij tegen hoeveel tijd en geld er in oud gebakje ging zitten om em als zodanig te gebruiken iig.